SanyiJTD - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-03-24

Volt az elején pár kisebb hiba, így lefényeztem, fényes lett, xirallic szemcsékkel (barna és kék) , 2nap száradás után visszacsiszoltam az egészet 2000-es vízpapirral,majd kapott egy 2 lépcsős 3M polírt, aztán egy wax réteget.

Üvegtető feeling ON.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-01-26

Gazdára lelt a GTA szettem, be kellett számolnom egy garnitúra Ti szettet az árába. Voltak rajta esztétikai sérülések, eladni így csak rossz pénzért tudtam volna, így lefényeztem Gun Metálra, és meghírdetés után 15percel már jelentkeztek rá.

Jó helyre került mind két garnitúra felni szettem!!!!

Az új felniket elő rendeltem, zsír újak lesznek, jövőhéten megérkezik, erről post majd csak később, lehet,hogy csak AMTS-en (Auto Motor Tuning Show) lesz leleplezés.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-09-26

Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.

Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.

Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....

Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.

Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.

Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!

Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.

A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.

A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!

Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.

A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.

Röviden-tömören.

Szépek :)

Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.

Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:

-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D


Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!

1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.

2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.

-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...

-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.

-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.

Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...

- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.

A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.

1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!

További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Megelégeltem ,hogy tiszta karc, olaj, zsír a motorburkolatom, így leszedtem, és lefényeztem nagy szemcsés merci ezüstre.

Sikertelen pirosra festés után kezdtem az egészet elölről, majd megkértem a barátnőm ,hogy ugyan fitogtassa már meg festegető tudását ,és fesse ki a betűket, számokat.
Nagyon szép lett ezután kapott 2réteg kék gyöngyház réteget, majd 2 réteg lakkot...

Nem szembetűnő a változás, de elégedett vagyok!

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-14

2013.04.07-én elkezdtük a vasat szétszedni, a koccanás nyomait eltüntetni, fényezésre előkészíteni!

Volt vele lakatolni való is, a bontott sárvédő alja teljesen el volt korrodálva, az enyém sértetlen volt ,így az lett ráhegesztve. Lökhárító tartó vas a helyére lett huzatva, stb stb.

Fényezésre előkészítés következett, hibák kijavítva, karosszéria visszacsiszolva, maszkolás, majd fényezés!

A fényezést megint csak én végeztem, mattfekete "fényt" választottam, a Novitec-ek giulietta bordó színt kapták meg, egy kis candy pink effectporral megspékelve a lakkba.

Tesztkörön kiderült,hogy a felső lengőkarom kuka,de ami még rosszabb a bal első lengéscsillapító is. Így most vehetek azokat is.

Ha már veszek, kap állítható magasságú futóművet, és kisebb 17"-os feliket!
Aztán leengedjük a bódét -10cm-t.

A segítségért köszönet jár Gonosztevőnek , és Édesapámnak!

A cím 5nap, mert 5nap alatt készült el, ugyanis a 2013.04.13-án megrendezett Balatonfüredi Tuning Találkozón már egészében részt vettünk!

Füreden beálltam az Alfások közé :)

Hazafele Veszprémben kajáltunk a Mekiben.
Mit mondjak....? Megnézik :))) A nők egyenesen imádják :DD

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-10

Ma lefényeztem a gépet, fotók vannak ,de nem teszem közzé :D Szombat Balatonfüred Tuningtali. Debütálni kéne, remélem elkészül! :)

>> EgyébAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-27

Sokat túrtam a netet,hogy végülis milyen téli szett kerüljön a kocsi alá.
Ami biztos ,hogy 16" nál lejjebb nem adom. A gyári sportcsomagos felnit akartam ,de persze nem volt normális árban eladó!

Mikor megvettem a mostanit egyből lett jó áron. Így szokott lenni ugye...

Végülis 17" mellett döntöttem, egész pontosan DBV Arizona 7.5x17 ET30, 225/45R17-es Semperit Speed Grip gumikat kapott.

Ahogy megjöttek a felnik kezelésbe vettem őket, újra lett fényezve mind a négy.

Grafit metál szín, majd 3 réteg lila gyöngyház réteg(!) után meglett lakkozva, másnap gumizva.

Ezek 5x100-asok, mozgókúpos csavarral mentek fel (előző felniből maradt)

A környék legprofibb gumis műhelyében voltam, de amikor azt mondták a végén,hogy 9.150ft ,akkor az infarktus kerülgetett...

Hát végülis ilyen lett...
Télre több,mint luxus szerintem.

>> Tuning és extraAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-10-20

Ma csörgött a telefonom, hívott a kárpitos, készen vannak a cuccaid.
Át is mentem érte, nagyon szépek lettek. Fekete matt bőr, piros cérnával.

Közben a váltógombot is felújítottam, mert nem szerették volna bőrözni ,azt mondta az ember,nem lenne túl szép. Amoréra is adtam fel hirdetést,de csak nagyon kopott darabja volt mindenkinek :(

Így hát lefestettem, gyöngyházfekete színt kapott.

Először 120al megcsiszoltam a váltógombot, szintbe húztam a felpattogzott,és a rajta levő lakkot. Majd 240el lefinomítottam, aztán 400, 600 majd lefestettem.

/Nem sikerült, tele volt pöttyökkel/

Nemmmáá' nem akarom szórózni...
De muszály volt. 240el átcsiszolni megint, majd jöhet a szórógitt.

A szórót 600-al vízben visszacsiszoltam.
Zsírtalanítás,és jöhet a bázis felvitele. El sem hiszitek,de kb 6réteg bázis kellett rá,hogy szépen eltakarjon minden kis egyenetlenséget.
Ezután kapott 2 elég vastag lakkréteget.

Ez a kis sz@r 1napott vett igénybe. Ennyi idő alatt egy géptetőt simán megfújok :D

Lényeg,hogy kész, szerintem jól néz ki. És végre nincs több fa az autóban!!

>> EgyébAlfa 156 2.4 JTD 10V // 2012-08-18

Eléggé le van harcolva a hátsó lökös, így nekiálltam.
Megpróbálták már javítani, elég nevetséges módon. Nem igen jött össze :D
Rám esteledett így nem végeztem,néhány kép ízelítőnek.

Sajnos nincsen hőfokra pontosan állítható hőlégfúvóm,így parasztosan forrasztópákával hegesztettem meg, erre a célra használom...

Lényeg,hogy ne csak a repedés mentén húzzuk végig oszt' jóvan', hanem rendesen olvasszuk össze, hozag anyagot is vigyünk bele. (elöl-hátul)

Figyeljetek ,hogy milyen műanyag a lökhárító,és ugyan olyan műanyagot olvasszatok hozzá.
Miután megvagytok a fölös műanyagot le kell csiszolni,majd finom gittel felhúzni, formára csiszolni!

(Egy műanyagos 200ft/cm -ért hegeszt nálunk, szóval nyaljon sót annyiért ) :)

Ugye milyen egyszerű? :D Nem az!

Folytatom ,ha haladok vele...

Update:
Most lett kést a fényezés!Hát a nagy töréssel megszenvedtem rendesen...Kapott fekete fillert, ezt is láthatjátok a képen! Azt lecsiszoltam 800-as vízpapirral, kontrolporoztam, erre azért van szükség,hogy lássuk meddig kell csiszolni a felületet.

A tükröket együtt fújtam a lökhárítóval! A színe még nem public,ezért fekete-fehér :))

További képek róla majd az autón lesznek!

MOD:
Már publik az autó így színes képek is "elérhetőek" :)))