Mutasd

>> Szerviz2011-03-27

Tehát az említett nagyjavításról:
Km óra állás: 192000
Elvégzett javítások:
Hűtő csere: 30.000. Próbálkozhattunk volna hűtőtömítővel, de hosszú távra tervezem.
Ha már hűtő, legyen új termosztát is. 10.000
Szivárgott a szervóolaj a kormányból, 3-4 havonta töltögettem utána. Kockázatos megoldást választottunk, bontott kormánymű lett beépítve, de úgy néz ki, megérte a kockáztatást, jelenleg jól funkciónál. 30.000
Mivel eléggé szét volt szedve szegénykém, megejtettünk egy komplett kuplungszerkezet cserét is(Valeo). Ez még ráért volna, de így spóroltunk a munkadíjjal. 30.000
Egy ideje volt egy minimális jele a hengerfejtömítés hibájának. Itt volt az aktuális ideje, hogy ezt is orvosoljuk. Mivel már úgyis kotorászott Zé a motorban, kézenfekvő volt a szelepszár szimeringek és a szelepvezérlő korong cseréje is. Kérdeztem tőle, hogy mit látott a hengerekben, mire eléggé megnyugtató választ adott, ugyanis kopásnak semmi jele, elmondása szerint gyönyörű a motor belseje – meghálálja a törődést. Ezeken kívül cserélt még egy gyújtás elosztót, ékszíj tárcsát, ékszíjat, lecserélte a hűtővizet, a váltóolajat, a szervóolajat. A végösszegből visszakalkulálva ez 40.000 lehetett.
Ezek után még visszamentem egy gyors boxutca látogatásra, két alsó támasztó gömbfej (15.000), és felső kuplung munkahenger (10.000) cserére.
Futómű beállítás: 5.000.
Nagyon zsebbe kellett nyúlni, de még mindig úgy gondolom, hogy jó döntés volt az autó megtartása, gyári állapotra alakítása. Az autó nagyon jó lett, köszönöm Zé!
Közben fogyasztási rekordot mértem tele tanktól tele tankig, kevés város, sok országút, max.110km/h: 7,3 L.