Fórum >> Egyebek >> Mo-i utak helyzete: elegem van!

GTPeti2013-11-01 10:25:53 // 2396
No-ban tényleg magasabb a szgk-k után fizetendő adó. (Most ne jöjjünk azzal, hogy "de többet is keresnek".) Ha egy politikus valamit nem akar kétszer kifizettetni pl. az autósokkal az nem elítélendő. Ismerek más országo(ka)t, ahol ez a "igazából nekik nem kéne mégegyszer kifizetni" gondolat eleve fel sem merülne, még gondolat szintjén sem... (Értsd.: Simán kifizettetnék, kifizettetik velük is...)
GTPeti2013-11-01 10:23:17 // 2395
Cartárs, nagyon félreértetted amit írtam. Egyáltalán nem a szívlapáttal dolgozó Józsi bácsinak róttam fel, hogy enyhén szólva nem tartós amit kijavít. Ő tehet róla a legkevésbé.
David | Centocinquantanove2013-11-01 09:29:07 // 2394
ha ezt megteszi Merkel asszony abból botrány lesz európaszerte... vagy nem. Amit szabad jupiternek azt nem szabad a kisökörnek.
Ez diszkrimináció lenne szerintem. Pár évvel ezelőtt volt már erről szó, hogy matricás lesz a német pálya is(a krautok számára is) de akkor hamar elvetették az ötletet az óriási felháborodás miatt.
Tuningman2013-10-31 22:44:50 // 2393
Nagyon gáz és felháborító amit Cecén művelnek. Sok mindent láttam már de ilyen ocsmány nemtörődöm munkát amit ott csinálnak még sehol nem tapasztaltam.
Annyira lassan haladnak vele, legalább 2 hónapja túrnak az egész városban össze, vissza. Tegnap előtt már sikerült pár métert leaszfaltozniuk de az is kritikán aluli minőség.
Sajnálom az ott lakókat na meg a Ducatomat. Mondjuk én nem vacakolok, megyek a szembe sávba még a lassító szigeteket is balról kerülöm:)
Attika012013-10-31 22:00:30 // 2392
Nézd meg az Uniós táblát, amit kötelezően ki kell mostmár biggyezteni, hogy ki a megrendelő? Ki a kivitelező stb stb. Le kell fényképezni a visszatöltési munkákat, a csőtől az útszintig. Ennek szigorú előírása van. A csövet sóderágyba kell helyezni, 30-cm-ként kell visszatömöríteni aszfaltszintig, és közben nem lehet akadályozni a forgalmat. Nem tehetnek ki zsákutca táblát, viszont köteles kitenni halszálkás terelő táblát, és folyamatosan tisztán tartani a nem munkaterületté nyilvánított úttestet. Fel kell őket jelenteni, rá mehet a cég.
Fater (Norbi)2013-10-31 20:31:46 // 2391
Nem kell ide új adót kivetni, hanem ami az autósoktól jön pénz azt az autóutakra kellene költeni.
Az út minőségén lenne mit javítani vagy a technológia rossz, vagy a kivitelezés. Kezdik ismét felfedezni (a rendszerváltás előtt már tudták és használták is), hogy a használt gumit (csak a gumit a merevítő váz nélkül) bedarálva az aszfaltba az út minősége lényegesen jobb lesz.
Kazes☻2013-10-31 20:16:58 // 2390
Még jó, hogy nem vagy a Magyar Kormány!
.......................2013-10-31 19:47:49 // 2389
"Németországban miért lehet az egész országra kiterjedő autópálya rendszert ingyenesen használni?"

no már nem sokáig,ha a Merkel asszonyt ráveszik Németországban is lesz matrica,
3 változatból az egyik KIZÀRÒLAG a Külföldiek által fizetteti majd meg a plusz útadót
mondván ,hogy a helyiek már kifizették a részüket a gépjármüadóban

én a Magyar kormány helyében egyszerüen kamionadót vetnék ki
Fater (Norbi)2013-10-31 19:24:33 // 2388
Van még lakott területen is kellemesnek nem nevezhető útállapot. Jelenleg Cece belterületén csinálják a csatornázást és nagyon furcsa módját választották az árok betömésének. Konkrétan a kiásott köves (5-8 cm) földet is simán rányomják a csövekre és az út felszínétől kb. 4-5 cm magasságba emelik fel, mondván az autók úgyis tömörítik. Sajnos állandóan elszámolják magukat és a magasság 2-3 cm-rel nagyobb marad tömörítés után a normál úttest magassághoz képest. Ezután ők ezt már nem szedik le, hanem beborítják aszfalttal... Még a családi vasnak is sok a 30 km/h-s tempó oda, de az illetékes falusi vezetők nem követelik meg az eredeti állapot visszaállítását - valószínűleg kaptak valamit az eu-s projektből... :-(
David | Centocinquantanove2013-10-31 14:19:55 // 2387
Ez egy picit kétélű fegyver amit mondasz, de a zömével egyetértek! Amerre mi lakunk a 10. sz. út mentén szinte végig ugyanez a probléma amit mondasz. Például az esztergomi Suzuki gyárba ami megy szinte az összes kamion a 10. sz utat használja, elkerülő csak elvétve van, igaz sok helyen nehézkes is lenne a megoldása (habár nem lehetetlen). Meg is lehet nézni az utakat, javarészt kritikán aluli, és nem feltételen csak a kátyúk miatt, hanem a teherforgalom okozta nyomvájúsodás, elhasználódás, "széttaposás" miatt. A probléma globális, az egész országra kiterjedő, éppen ezért nem várható el, hogy országos szinten "hirtelen" mindenütt elkerülő forgalom épüljön a teherforgalom számára.
Viszont én azt mondom, hogyha már nem tudunk vagy nem akarunk tenni azért, hogy épüljenek elkerülők, akkor igenis fizessék meg a teherautók azt az útdíjat, amit egy utópisztikus magyarországon teljes egészében az úthálózat karbantartására és fejlesztésére fordítanak. A szállítmányozókat ez nem érinti negatívan, mert nem titkoltan áthárítják az összes útdíjjal kapcsolatos plussz költséget a megbízóra. Ezáltal minden, amit szállítani kell drágább lesz, tehát végsősoron nem a kamionosok fizetik meg az útdíjat, hanem minden magyar ember, aki magyarországon szállítmányozott terméket vásárol. Ennek az útdíjnak akkor volna értelme, ha megtiltaná a kormány a továbbterhelést, ami meg a fuvarozó cégek működését lehetetlenítené el. Ha szétbaszarintja az utat, akkor fizesse is meg a terhelés mértékével arányosan.
De akkor kérdem én: amit eddig az üzemanyag árába beépítve "útadó" címszóval fizettünk akkor az hová lett?

Németországban miért lehet az egész országra kiterjedő autópálya rendszert ingyenesen használni? Ott, ahol egyébként az áfa mértéke 7% körül van? A pálya minősége és használhatósága összességében nem jobb a mienknél, de élhető és használható mindenki számára.
Attika012013-10-30 15:25:52 // 2386
Nem Józsi bácsi és a 2-semmirekellő a hibás az úthibákért. A dicsőséges Németeid sem tudnak külömb utakat csinálni mint mi, nem kell őket magasztalni, ugyan azt a technológiát használjuk mint ŐK. Az okokat kellene keresni. Lásd, pl útdíj bevezetése. Rá, ill be kényszeríti a még (jó minőségű) útjainkra a teherforgalmat, amik kb 30 éve épültek és kiválóan kiszolgálná még a személyforgalmat, de a rettentő súlyú teherautók széttapossák. Megépítjük az elkerülőket, autópályaszakaszokat, de közben nem építünk a szállításhoz szükséges ideiglenes szállítóutat, hanem széttapossuk a már meglévő forgalom alatt lévő utakat. Míg idegenben más a szervezés és körültekintőbb az építés, itt hanyagul kezelik a (fontos) kímélő dolgokat. A fuvarozókat meg akarják folytani a különféle díjszabásokkal, adókkal. A nagy vállalatok, építők,meg szintén róluk akarják lehúzni a sápot. Itt országbeni külömbségek vannak, nem rétegbeni. Nem a melós tehet a minőségről, és élettartamról...............
GT Ɨ|ѯ2013-10-30 12:50:03 // 2385
A megoldás...:-)

Kazes☻2013-09-07 09:51:24 // 2384
Meg lehet ezt jól is csinálni

Jééé...! Mondjuk kíváncsi vagyok a minőségre... azaz meddig bírja ilyen 'cííp állapotttyában'?!
Kazes☻2013-08-31 21:13:45 // 2383
.......................2013-08-24 21:40:10 // 2382
Németek aszfaltja sem jobb,annyi a külömbség,hogy ők minden ősszel a repedéseket kifújjàk nagynomàsú levegővel majd fogyékony bitumen megy bele,
No ezér tart tovàbb ..
GTPeti2013-08-24 21:32:50 // 2381
"és ha megsérül, nem javítható úgy, mint az aszfalt" Jaja... odamegy az IFA az aszfalttal, assebaj, ha egy kicsit már kihűlt, "falura jó lesz" (Bp is ide tartozik). Józsi bácsi pedig megadjusztálja egy szívlapáttal. (Másik két prof. pedig konstruktívan nézi.) Ez a fajta kátyújavítás nem csoda, hogy nem tartós... B)

No-ban is újra kezdik felfedezni a betont autópályák építésére. Jóval kisebb a menetzaj is.
Grando2013-08-24 21:22:02 // 2380
Ez nagyon sok év kérdése, nem egy-kettőé. Sajnos. Dehát ezt te is tudod. :(
Dömpi (il dottore)2013-08-24 21:18:08 // 2379
Nekem egy közúttervező mondta, hogy az aszfaltozási technológia-anyagösszetétel nem igazán bírja a magyar viszonyokat: télen -20, nyáron +38.
Azért próbálkoznak helyenként a betonnal (pl. M0) de az meg drágább, és ha megsérül, nem javítható úgy, mint az aszfalt.
Dévid2013-08-24 21:14:56 // 2378
Én épp most a napokban törtem szilánkosra az alsó motorvédő burkolatot. Nem vagyok túl boldog.
Liquid2013-08-24 21:12:57 // 2377
én eddig nem láttam kárát, kop-kop.
Pedig jártam kaksi utakon, nekem inkább az ültetés miatt van ilyenkor zabszem a ...
GTPeti2013-08-24 21:03:27 // 2376
A "német aszfalt" valahogy jobban bírja. Pedig ám itt sem csinálják évente újra (drága a munkaerő). Inkább ritkán, de akkor jól.
Grando2013-08-24 20:27:56 // 2375
Nemrég Székesfehérvárról átautóztunk Kecskemét felé. Én hülye felülbíráltam a navit, és Dunaújváros-Solt felé mentünk. Hát Solttól Kecskemétig valami tragikus! A 17-es felnikkel is alig mertem 80/90-nel menni. Nekem fájt, ahogy oda-odaütöttek az úthibák a kerekeknek.
Ehhez képest a Kiskunfélegyháza-Orosháza útvonal (ahol hazafelé szoktunk menni) egy sztráda. Pedig az már simán a "kertek alatt" visz - talán éppen ezért, azaz a gyérebb forgalomnak köszönhetően jobb. Valamivel... Mert persze az is egyre csak romlik, ahogy az évek során a túlterhelt kamionok széttapossák.
GTPeti2013-08-24 19:52:35 // 2374
Nagyon szomorú a helyzet. :(
(Én Mo-n nem is járnék 19"-es kerekeken, az tuti. Akármennyire szépek.)
Zsolt1552013-08-24 19:43:30 // 2372
Első körben várhatóan 37 darab CAF Urbos villamos érkezik Budapestre.

ALFI1562013-06-30 18:04:52 // 2371
És visszafelé az 51-estől az M6-osig marad a két sáv a betonfal között?
Kazes☻2013-06-30 17:44:05 // 2370
Dömpi (il dottore)2013-06-08 23:18:38 // 2369
B@ssza meg ez az ország az útjait! Most komolyan! Meddig tűrjük még ezt???
zümi1662013-05-24 18:10:03 // 2368
A másik szopó, ha nem tartasz kellő követési távot, esély nincs időben lereagálni a likat:-) Meg amit kátyúzás címén leművelnek néha, az mi már?! Nem ám szépen szintbe simítanák a régi résszel, fél meg egy centivel kiáll a folt, szétrázza a gépet:-( A taknyos kavicsot amit beleöntenek, azt meg verjük egymás szélvédőjébe. Elhiszem hogy nincs pénz, de ész se??
Dömpi (il dottore)2013-05-23 21:31:11 // 2367
A szemem mint a radar, az útburkolatot pásztázza mindig. A szívás viszont az, amikor látod a krátert, ki is kerülnéd, de nem tudod, mert jönnek szembe :(
zümi1662013-05-23 16:36:12 // 2366
Én a 21-es főúttal vagyok ugyanígy, M3 lehajtótól Vizslás-Újlakig járok rajta havi rendszerességgel, van ám köpködés, gondolhatod. Szerencsére én sem a Drágámmal, hanem a céges peska boxerrel. Nem egyszer csak tized másodperceim vannak eldönteni, hogy a nagy kátyúba döngessek bele, vagy a még nagyobba:-(
Dömpi (il dottore)2013-05-23 12:08:27 // 2365
A minap keresztülmentem a Jászságon. A 31-es főút egy merő katasztrófa! Még jó, hogy nem az alfámmal voltam, hanem egy haver OFF-jával.
Szégyen! 2013, Magyarország!
Dömpi (il dottore)2013-05-08 22:13:40 // 2364
Toltam neked egy e-mailt, Grando. Ha érdekel olvasd el.
Ide inkább nem raktam fel...maradjunk a sz@r utaknál.
Grando2013-05-08 22:04:06 // 2363
Orosz maffia? Kispályások! :D
Erre varrjatok gombot! :(
Dömpi (il dottore)2013-05-08 21:57:53 // 2362
Tudom, megy ki az orosz maffiának.
Grando2013-05-07 22:28:54 // 2361
Gondolod, hogy azt a lóvét, amit ilyen címen beszednek, valóban ilyen célokra fordítják vissza? Ez már a beszedéskor nem az államé - azaz nem a mienk. :((
W.2013-05-07 22:04:16 // 2360
A Bp-Szolnok út, beleértve az M5 felé vezető utat is kezd nagyon elkátyúsodni... Az elmúlt 3 napban 6x mentem rajta végig és mindannyiszor találtam újabb gödröket...
Dömpi (il dottore)2013-05-07 21:38:56 // 2359
Srácok!
Aki a napokban a 4.sz. főút Cegléd-Szolnok közötti szakaszán közlekedik, nagyon vigyázzon!
A Budapest felőli sávban, néhány méterre onnan, ahol a 2x2 sáv 2x1 sávvá szűkül, közel a záróvonalhoz, van egy bazi mély kráter!
Ma a feleségem egy VW-t látott ott az út mellett, a bal oldala fel volt bakolva, a kerekeit pedig épp vitték a gumishoz. A kocsiért már ott volt a trailer is.
A yardok alig látható, narancssárga festékkel körbefestették ugyan, de aki nem tudja, hogy ott van, annak még a sebességkorlátozás (60-as tábla) betartása mellett is garantált a felnitörés!!!

Egyébként a héten volt szerencsém beszélni egy közútkezelős üzemmérnökkel. Kérdeztem, mikor fogunk mi jó utakon járni?
A válasza ennyi volt:
"Soha! Aki ma Magyarországon peres gumival, de akárcsak alufelnivel is kimerészkedik az utakra, az magára vessen."

De, mondom, akkor mi a francért fizetjük azt a temérdek adót, meg miért van az a sok útalap-pénz az üzemanyagárba beépítve? Alkotmányos jogom van jó utakon járni.

Na, erre csak hallgatott.

(Nem kéne kilopni a közútkezelőnek, meg a kivitelezőknek a pénzt és az anyagot az útépítési projektekből!)
Kazes☻2013-04-28 22:37:25 // 2358
Eltűnhet a dugó az M0-sról

Csak kár volt ezzel eddig várni...
GTPeti2013-04-12 16:49:20 // 2357
Az 56-tal voltam úton.
Kazes☻2013-04-12 16:09:53 // 2356
És mivel láttad '56 vagy netán GTV? Vagy műholdról?! :)))
GTPeti2013-04-12 14:35:02 // 2355
Akinek nincs felesleges ideje, pénze kerülje ma el a Szerémi-Kondorosi sarkot. A KPM "ingyenes" átvizsgálást tart...
GT Ɨ|ѯ2013-04-11 12:28:53 // 2354
Jól jövedelmező iparág...nekik:P


Tragikus, hogy meg kell állni és nincs hová kikerülni....

Mondjuk a sünöknek így nincs bevétel legalább:-)
GTPeti2013-04-11 10:18:22 // 2353
Nem lehet, hogy ezek titokban egy országos vezetéstechnikai tréninget szerveztek (a futóműalkatrész-gyártók szponzorálásával)? :(
GT Ɨ|ѯ2013-04-11 10:11:54 // 2352
Tündérország, kátyúdzi........

hering*dani2013-03-25 14:14:09 // 2349
osztom a véleményed pécsvárad felé is ugyanez. nem hiszem el.....igaz hogy nyári gumival mentem de akkoris nem csinálnak semmit.
gecsa2013-03-25 13:23:10 // 2348
a hó szakad, vízszintesen, mint a múltkor..
a hótolók járnak, felemelt ekével, mint a múltkor..
a 6-os főút járhatatlan, mint a múltkor...
már van baleset, mint a múltkor..

:(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak