Fórum >> Típusok >> 159

ATE TR2017-04-04 09:19:53 // 93459
Áááh ezt a windowst már sokszor újraindítottam. :) Nekem sajnos nem segített. :(
Most is azt bújom mit kellene ellenőriznem. Nincs kedvem a műszerfalat szétborítani. :(
Zolesz2017-04-04 09:11:58 // 93458
Szia!

Nekem volt hasonló problémám, de a következő indítás után már működtek.
_Ata_2017-04-04 08:09:12 // 93457
Szia!

Innen is letöltheted :)
Tommaso 1592017-04-04 06:52:46 // 93455
Ha esetleg nem regisztrált alfás olvassa az elérhetôségem:

20 nyolchuszonnégy 13 kilencvenkettô.
Tommaso 1592017-04-04 06:50:08 // 93454
Jó reggelt!

Szeretnék venni 159 használati utasítást, mert azt sajnos nem kaptam az autóhoz :-(

Ha tudtok tuti forrást (pl. bontó) azt is szívesen veszem!

Köszi, üdv!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-03 21:12:29 // 93453
nem hinném hogy a háza különböző lenne bármelyik benyásnak...de még a delejé is ugyan az szerintem
avvocato2017-04-03 21:00:27 // 93452
A műanyag tartály repedt meg , a tetejéről indult lefelé és nyomás alatt folyt ki a benzin.
avvocato2017-04-03 20:58:31 // 93451
Az összes nagy bontót felhívtam, de a Fiat Magyarországnál is azt mondták, hogy nincs az országban.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-03 20:57:56 // 93450
hogy repedt meg? a teteje?
avvocato2017-04-03 20:55:53 // 93449
Igen a hátsó ülés alatti kell nekem.
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 20:54:42 // 93448
Hát nem tudom.. az egész autó tiszta para :-) De nem bántam meg a motorházfedél nyitogatást. Az elmúlt hónapokban azért sokat javultak az autó kilátásai, jókor kaptam a kezeim közé. Még épp elég fiatalon és jó kondiban :-) Ködölt a szívócső, mert konkrétan hiányzott egy O gyűrű. Valószínűleg a szívósor cserekor kimaradt... A váltó olaj sose volt cserélve, megoldottam. Az injektor vezetékelést és csatikat rendbeszedtem, a nyomokban már jelentkező egr problémát úgy tűnik megoldottam. Most még az olajhígulás az egyetlen parám, nem igazán tetszik.
Azért egyre közelebb az állapot, hogy végre megbízok a dögben. Még kell pár hónap :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 20:48:28 // 93447
Az első szakaszban látszik a lényeg. 255mg/i levegőmennyiséget kellene elérnie, de hiába vezérli ki teljesen a szolenoidot, nem csökken igazán le a levegő.
Az is látszik, hogy valamennyire kinyit az egr. Amikor az egr control-t kikapcsolja, vagyis zárt állásba teszi a szelepet (3.8%) akkor a valódi motor által beszívott levegő470-480mg/i.
Ezt egr nyitással 320mg/i-re tudja lecsökkenteni teljes kivezérlés mellett.
Szorul a szelep valószínűleg, nem bír normálisan kinyitni. A szolenoid részét is levenném és kipucolnám. AO fórumon olvastam, hogy WD-40-nel érdemes jól megáztatni, átmozgatni (ezt ma én is megtettem), amíg könnyen nem jár kézzel mozgatva a kis tüske. Ha ez sem hoz javulást, akkor egér off, vagy csere.
Egyébként neked is ott a 250mg/i névleges levegő mennyiség, amit én a sajátomnál igen keveselltem.
ATE TR2017-04-03 20:18:29 // 93446
Sziasztok!

Azt tudja valaki, hogyan működik a légbefúvás. Úgy tűnik a sofőr melletti kettőből nem jön semmi. :-\

Shadin2017-04-03 20:17:48 // 93445
Ez a nagynyomású a motoron, neked a tankban lévő kellett ha jól emléxem...
Shadin2017-04-03 20:17:05 // 93444
76k -10% másnap reggelre. Hol kereseted? Kellett már?
Giuntini2017-04-03 20:06:16 // 93443
Ma volt egy mini talim Shadinnal, én is hallottam ezt a hangot, egyértelmű hogy a szivattyú felől jön a hang, de nagyon csúnya. Mentünk egy kört, az autó viszont megy mint a barom.
avvocato2017-04-03 19:49:58 // 93442
Nem akarlak idegesíteni, de 140e az üzemanyag szivattyú, ha találsz valahol, de nincs sehol!
Dagadtgyerek2017-04-03 18:41:23 // 93441
Hát leszedtem megint.. Actuátor indít;kiemel bezár, de a bezárásnál mintha úgy visszaesne érzésem van... csináltam videót róla megpróbálom valahova feltölteni...
Dagadtgyerek2017-04-03 18:37:36 // 93440
Mérési loggok hiba elött és alatt:
READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 810 rpm
Mért levegô mennyiség: 320,0 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 255,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 95,949 %
EGR ellenôrzés: Bekapcsolt

READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 812 rpm
Mért levegô mennyiség: 476,5 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 254,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 3,998 %
EGR ellenôrzés: Kikapcsolt

READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 811 rpm
Mért levegô mennyiség: 481,5 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 254,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 3,998 %
EGR ellenôrzés: Kikapcsolt

READING PARAMETERS:
Motor fordulatszám : 817 rpm
Mért levegô mennyiség: 473,0 mg/i
Névl. levegô mennyiség: 254,5 mg/i
EGR szelep nyitás : 3,998 %
EGR ellenôrzés: Kikapcsolt

READING ERROR CODES:
1: P0401 - EGR szelep
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: 72,0 °C
Motor fordulatszám : 782 rpm
Gázolaj mennyiség: 8,1 mm³/i
Gázpedál állás: 0,00 %
Mért gázolaj nyomás: 273 bar
Mért turbónyomás: 984 mBar

Exhaust gas recirculation insufficient flow detected
A hiba oka hogy a vezerlo tul alacsony jelet kapott a szenzortol. A hiba jelen van!itt a lehetoseg hogy torolje. Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.

TORLI A TAROLT HIBAKODOT...
Shadin2017-04-03 18:21:05 // 93439
Nekem meg úgy csattog valami az üa. pumpa környékén, mintha szét akarna esni. Olyan fasza hajtókarcsapágy, v. csapszeg hiba. A vezérlésnél körbeforgattam többször kulccsal a főtengelyt, 180 fokonként csattant valahol a pumpa környékén, ami a vezérlésen ugye pont 90 fok, ami a pumpa meghajtása a vez. tengelyről, de ~1000km-rel ezelőtt még néma csendben volt, ez mostanában jött ki. Persze a pumpa csillagászati áron van és az sem biztos h az a forrás, de azt lenne a legegyszerűbb kipróbálni.
Csabi2017-04-03 18:19:54 // 93438
oké,de normál esetben nem fél órát regenerál :)
Csabi2017-04-03 18:11:02 // 93437
"úgyhogy elvileg a szívócsőbe nem jutna lényegesen melegebb gáz regen.kor se mint máskor."

Hát dehogynem. Még normál üzemben is amikor 200-500°fok között van a kipuffgáz. Ezért is zár le az EGR bizonyos motorteljesítmény felett. Hiába van EGR hűtő, annak ellenére is jelentős hőmérsékletű gáz tudna visszakerülni a szívósorra... Erről tudnának néhányan mesélni akikeknek leolvadt a műanyag szívósora, mert nyitva maradt az EGR-jük...
Tény hogy a katalizátor emeli 600 fok fölé a hőmérsékletet, de előtte csak 100-130fokkal hidegebb a gáz,megmértem, nézd meg egyszer te is. Ráadásul az EGR a leömlőből veszi el a kipuffgázt ami még melegebb, hisz a turbó előtt van...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-03 18:10:30 // 93436
Köszi ez hasznos infó volt, első alkalommal pánikrohamom volt hogy mi lehet a baj. Az 1.9 nék nem tapasztaltam ilyesmit.
berobbantam2017-04-03 18:06:10 // 93435
Ne nyitogasd az elejét ha nem muszály:)Tiszta paranoiás leszel töle :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 17:55:26 // 93434
És az olajhígulásra mit mondotok? 5k kilométer alatt észrevehető a nivó pálcán a szint növekedés. Vagy ehhez is szokjak hozzá?
Giuntini2017-04-03 16:46:21 // 93433
Ez így van, hiszen visszaveszi a turbónyomást.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-04-03 16:05:53 // 93432
Én azt figyeltem meg, hogy a regen-kor lényegesen gyengébb lesz az autó. Pl előzéskor egy fokozattal visszább kel dobnom mint előtte. Ha vége a regennek lépeget szépen újra :)
Liquid2017-04-03 15:47:49 // 93431
Persze, hogy nem 7-7.5 mivel az enyém Q4 :) Meg amúgy is többet kajol az átlagnál, mert nehéz a lábam.
Amúgy egy normál, nem nagydugós Győr-Bécs úton simán lemegy 8 alá.
Giuntini2017-04-03 15:47:00 // 93430
Az én fogyasztásom tegnap 8,8 körül alakult az autópályán végig 150-160 között. Az elején volt egy regen 10 km-en keresztül.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-03 15:46:04 // 93429
max egy el nem tömődött DPF-nél, egy szarnál fél óra alatt 60km-en kicsit többet pacsál el és többször...
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 15:41:58 // 93428
A kipufogó gáz nem tudom alapból hány fok, de nem kevés.:-) 600 fok körüli stabil hőmérsékletet viszont a katalizátor segítségével ér el, úgyhogy elvileg a szívócsőbe nem jutna lényegesen melegebb gáz regen.kor se mint máskor. Mondjuk a gázolajban dúsított gázoknak viszont biztos nem örülne a motor. Szóval elhiszem, hogy letilt, ezt nem néztem még, csupán felhívta a figyelmemet a srác, hogy erre figyeljek. :-)
Viszont volt fél órám, lerántottam megint az egr-t. A múltkor megállapítottam, hogy nem vészesen koszos és mozog. De látom, hogy sokaknak ettől függetlenül megragad, baj van vele.
Nekem épp paraméter reset óta nincs semmi gond, de megelőző és paracsillapító jelleggel szanaszét szedtem, kitakarítottam, a solenoid részét is levettem. Kapott egy kis wd-40-et, alapos gondos összerakást. Nem gondolom, hogy bármi változna tőle, de végül is olajcserénként ezt is lekapni nem nagy ügy.
Csabi2017-04-03 14:51:36 // 93427
Volt ez már téma sokszor, az a 10perces regeneráció 4-500 kilométerenként nem jelenthet ennyit még akkor sem , ha regen közben 3x annyit is fogyasztana...
Egyébként a te fogyid sem 7-7,5 liter körül alakul ha jól emlékszem :)
Nálam is vannak alacsony fogyasztású periódusok amikor 8 körül alakul DPF-el, de ezzel nem általánosítanék...
Liquid2017-04-03 14:34:36 // 93426
Mondjuk a fogyasztáscsökkenés lehet akár az átírt program miatt is, mivel szinte mindenki összeköti némi optimalizálással.
Liquid2017-04-03 14:33:01 // 93425
Nincs összehasonlítási alapom, de eddig mindenki jelentő fogyasztáscsökkenésről számolt be, 1-1.5 literről. Nem csak a többlet-üzemanyag fogyasztása, hanem a regen alatti megváltoztatott program és a DPF esetleges fojtásának is lehet ehhez köze, nem?
Csabi2017-04-03 14:25:01 // 93424
1-2deci/100km
Csabi2017-04-03 14:24:28 // 93423
Mi az a 1,5 liter különbség? Biztos nem a DPF kiírása utáni fogyasztás. Sokan szeretnek ezzel érvelni, viszont aki tud számolni az nem hiszi el :) A regenek megszűnése 0,1-0,2deci/100km megtakarítás, minden más az a programírás, vagy csak egyszerűen placebo miatt van .
Csabi2017-04-03 14:18:48 // 93422
Nem tudom mire alapozta ezt a kijelentését,de pont ellenkezőleg történnek a dolgok . Regenkor pont "letiltja" az EGR működését, egyrészt minél nagyobb legyen a gázáram a DPF-en keresztül,másrészt nem örülne a szívósor 5-600fokos kipufogógáznak...
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-03 14:04:03 // 93421
Az a 1.5 liter az durva. Engem leginkább egyébként az zavar, hogy a regenerációkor durván elállított befecskendezési időkkel dolgozik, lényegében telenyomja a forró turbót gázolajjal. Biztosan jót tesz az neki? Ilyen szempontból még jobb ha városban regenerálgat, nem pályán...A hideg kiráz ha belegondolok. Egyre jobban hajlok arra, hogy kipusztítsam én is ezeket a műszaki csődöket az autómból.
Az olajamat is hígítja, nekem nem hiányzik, hogy motor és turbófelújítás legyen a vége.
RomeoOne2017-04-03 13:57:49 // 93420
Én még nem hallottam olyat, hogy 2.0-nak baja lenne DPF-el, az már egy más konstrukció. Magával az EGR-el sem szokott baj lenni, ott az EGR hűtőfedél szokott problémát csinálni. Közel van a DPF-hez és nincs megfelelő hőpajzs közöttük. Valószínűleg elöregíti a nagy hő egy idő után a műanyagot. Aztán meg csak úgy szétcsap a gőz mindenfele.
antonov2017-04-03 13:45:30 // 93419
Csak elméletben kérdeztem. : ) Köszi!
Smith2017-04-03 13:41:46 // 93418
Hát nyilván jobb, ha megszüntetjük a lehetséges hibalehetőségeket, és a kevesebb fogyasztás is biztos jót tesz a zúzmóknak. Nekem egyelőre semmi bajom a DPF-fel, se az EGR-rel, nem csinál az autó furcsákat, megy ahogy kell, húz ahogy kell, nem füstöl, hibákat sem dobál. Amennyire én érzékelem az itt olvasottakat, ez az egr dpf mizéria leginkább az 1.9-re van hatással, kisebb arányban a 2.4-re, és még elenyészőbb a 2.0 esetén.
vzsiros2017-04-03 13:40:45 // 93417
nem vagyok szerelő, így nem tudom 100%ra mondani, de azt hiszem igen ;-)
antonov2017-04-03 13:36:48 // 93416
De akkor stimmel amit leírtam?
vzsiros2017-04-03 13:35:23 // 93415
nálam a szoftveres módosítás mellett, a DPF-emen belül sima csővel helyettesítették a teljesen szíjjelszarrá tömődött belső részt
antonov2017-04-03 13:31:50 // 93414
Számomra nem teljesen világos még, hogy akkor mi a helyzet. EGR-t elég a szoftverből kiírni és nincs szükség hardveres módosításra? Míg a DPF-et szintén ki kell írni a szoftverből és ki kell bányászni a részecskeszűrőt vagy egy csővel kell helyettesíteni?
vzsiros2017-04-03 13:29:33 // 93413
Ehhez két dolgot említenék meg, hogy
1.: a múltkori vizsgálaton a vizsgáztató kb 2 méterrel a kipufogó mellé/mögé helyezte az érzékelőt, így persze, hogy szuperzöld értékeim lettek, kellemes átlagosan szennyezett Pesti szmogot mértek - nem én kértem így, a kocsi átment volna simán
2.: a környezet terhelésem nem hiszem, hogy magasabb lenne most, hogy jóval kisebb a fogyasztásom. Teoretikusan nézve, vajon mi a jobb, ha 7.5 litert eszik meg egy dízel motor, és DPF szűri ezt a 15%al magasabb gázmennyiséget, vagy ha csak 6 litert eszik ugyanez, de nincs DPF...?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-04-03 13:28:18 // 93412
anno mikor nekem kiírták a DPF-et az EGR-t még nem tudták ...185e km-rel adtam el az autót a gyári EGR-rel
Liquid2017-04-03 13:24:49 // 93411
nekem eddig nem volt gondom vele
Smith2017-04-03 13:20:39 // 93410
Nekem ilyenkor csak mindig az jut eszembe, hogy a környezetvédelmi vizsgálaton nem tud kibukni ez a dolog? Hiszen még sokszor egy szar led-es helyzetjelző miatt is hisztiznek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak