Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2012-09-13 23:09:37 // 24459
Az első kérdésre válaszolnék. Én is utálom, ha csak gyújtás mellett szól a rádió. Ugyanakkor, sok típus (pl. az enyém is...) csak akkor megy igazán standby-ba, ha nincs a gyújtásbemenetén fesz. Márpedig ez fontos, különben kinyírja az akksit a 100-150mA konstans áramfelvétel. HA a te rádiód is ilyen fajta, akkor a megoldás egy pl. a kesztyűtartóban (vagy még jobb helyen) elhelyezett nyomógomb, amivel gyújtást tudsz szimulálni a rádiónak. (Gyakorlottabbak késleltető áramkört használnak, hogy ne csak a gombnyomás pillanatában legyen ott a gyújtásjel, hanem mondjuk 30mp-ig.) A bekapcsolt rádió pl. az antenna vezérlőkimenetéről pedig meghajthat egy relét, ami onnantól átveszi a "gyújtásjel-tartás" feladatot.
Liquid2012-09-13 22:54:26 // 24458
lenne 2 villanyos kérdésem az urakhoz! :)
1. a rádióm csak gyújtás mellett működik, gondolom megoldható hogy anélkül is menjen, mit kell átkötnöm hozzá?
2. középkonzol feletti középső külön álló légbeömlőbe szereltem 12V-os csatlakozót a GPS-hez, hogyan tudok oda vinni áramot, illetve honnan lenne célszerű "szerezni"? A rádiótól, vagy a szivargyuszitól?
Dömpi (il dottore)2012-09-13 22:35:32 // 24457
Nincs nagy titok. Még a nyáron hoztam Tatabányáról, amikor amikor elszállt a kettőstömegűm. A srác csak úgy nekem adott két hangszórórácsot. Az egyik krómkeretes a másik nem. Nekem a nem krómkeretes való a kocsiba. (ha a másik kell valakinek szóljon, odaadom szívesen).
Viszont a gond az, hogy belülről szerelhető...gondoltam naívan, és leszedtem a kárpitot.
Srácok! Ez valójában nem szerelhető, csak barkácsolható. Belül ugyanis hozzá van forrasztva a kárpithoz.
A szerelő haverom - hosszas unszolásomra - egy forrasztópáka segítségével "pöttyözte" össze. Kívülről nem látszik semmi, de ha valaki megint berúgja akkor már kárpittal együtt lesz a csere.

Egy szó mint száz: csak bontóban fogsz kapni, mert egyébként nem szerelhető.
Dömpi (il dottore)2012-09-13 21:42:31 // 24456
Hát akkor tőlem is néhány valós adat:
táv: cégtől hazáig egyik úton 16 km, a másikon 18 km
menetidő: elsőnél 12 perc a másodiknál 14 perc
átlagsebesség: az elsőnél 76 km/h, a másodiknál 73 km/h
átlagfogyi: elsőnél 7,6 l/100 km, a másiknál 6,8 l/100km
dátum: első aug. 29 a második mai (az elsőnél ment a klíma, ma lájtosan a fűtés)

és íme a fotók:
DrB2012-09-13 21:31:56 // 24455
Kösz a tippet, rákérdezek nála. :)
DrB2012-09-13 21:31:12 // 24453
Márkaszerviz, mármint amelyiket idekint mekérdeztem, azt a választ adta, hogy csak a komplet belső ajtóborítást beszerezhető. Erről maguk is lebeszéltek az ára miatt. Erhardnál és Csörinél is próbálkoztam ezügyben, sajnos, eddig ők sem tudtak segíteni. Az eBayt még nem néztem, s bontó fel sem voltam még. Kiváncsi vagyok, Dömpi hogy szerezte?
GTPeti2012-09-13 21:14:26 // 24452
eBay / bontó / márkaszervíz.
DrB2012-09-13 20:48:04 // 24451
Nekem az bal első ajtó alsó nagy hangszórórácsát kellene kicserélnem (egy szép havas téli estén megcsúsztam, és beletérdeltem...). Hol lehet beszerezni?
GTPeti2012-09-13 20:19:51 // 24450
"de nekem van 30 a pillanatnyi fogyi" Ezt kb. bármelyik autónál el lehet érni, semmit sem jelent. ;)
direttore2012-09-13 20:02:49 // 24449
8,4 városban, de nekem van 30 a pillanatnyi fogyi, chip:)) meg nem csusztatott kuplunggal járok:)
.......................2012-09-13 18:19:03 // 24448
neked mennyi a fogyid?
direttore2012-09-13 18:14:31 // 24447
Nem csoda, nem 2.4 motorok azok, csak 1,9, meg ha jol emlékszem 8v , de szerintem szél fujja hátulról.
Piros Madaaar2012-09-13 17:33:11 // 24446
hm akkor az en 1.9 sokat eszik.. nembirom 7,2 ala levinni de ez is ritka.inkabb a 7,8. :-( vagy bena vagyok :-) (klimaval)
Liquid2012-09-13 15:48:41 // 24445
magam is meglepődtem :) mondjuk gyakorlatilag ugyanaz volt az útvonal 90% autópálya
droberto2012-09-13 15:46:46 // 24444
Meglehetősen kiegyensúlyozottan vezetsz! :)))
Liquid2012-09-13 12:15:00 // 24443
tegnap megvolt a második teletankolásos fogyasztásmérés, az előzőnél 9,22 most 9,21 lett az átlag. A comp. 8,9-et mutat az összes eddigi alapján.
Liquid2012-09-13 12:13:16 // 24442
szigoruan 2.42 dl /üveg :)
a belga sör nagyon OK, de mé' pont a Kriek? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-13 11:42:43 // 24440
5,9 ilyen keveset a lányok isznak nálunk az alap a 10.0 pálinkából mellé jöhet a belga meggyes sör :)
Liquid2012-09-13 11:16:10 // 24439
én láttam már bőven 30 felettit :)
Coolby2012-09-13 10:58:21 // 24438
jahh és nem regenerált...
Coolby2012-09-13 10:58:09 // 24437
Pillanatnyi fogyim épp tegnap nézegetve volt olyan 33-34 liter is... Átlagfogyim most sok városi használattal 9,4 liter körül alakul, és néha elgurul a gyógyszer és "átugrok" pár tötymörgőt. Nem városban pirostól pirosig állapotban átlagom inkább 8,3-8,5 körül lehet. Egyszer feltöttyögtem Pestre 120 km-t szépen, akkor 6,8 volt, de ilyet nem fogok többet :)

Valószínű egy chiptuningos optimalizálást meg kellene csinálnom első körben, attól városi fogyim enyhülne... Amíg jó DPF-em (márpedig még jó), addig azt kiírni nem akarom, érdemes így is a chiptuningot megcsinálni? Ha jól hallottam árazásokat, úgyis külön számolják fel az optimalizálást és a DPF kiírást...
'''''2012-09-13 10:51:20 // 24436
Na végre valaki! Már nem bírom hallgatni az 5.9-es fogyikat! :-)
droberto2012-09-13 10:43:38 // 24435
Igen a tömeg az sok! Az elmúlt kb 6000 km-en átlag 7-et evett, ami nem rossz. Ha viszont meg figyelembe vesszük, hogy a város csak ~20% és, hogy városon kívül általában työtymörgök, illetve vesszük a konkurenciát akkor viszont nem is kevés. Az új 3-as 2.0-es dízele "álítólag" vízbűl veszi ki az zokszigént! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-13 10:42:23 // 24434
pillanatnyit? volt már 30-on is :)))
'''''2012-09-13 10:41:04 // 24433
Múltkor a pillanatnyit sikerült 19.6-ra feltornázni.Na,ezt már túllépte valaki? :-)
droberto2012-09-13 10:36:21 // 24432
Ebben a távban nincs semmi lassítás gyorsítás? Ha van, már nekem is feljebb megy a nyárival! Pl legutóbb amikor alapvetően 90-100-al mentem, de egyszer 1x-2x elgurult a gyógyszer, az átlag 5,8 helyett 6,8 lett. Télivel ez kb. 6,2 lett volna.
.......................2012-09-13 10:35:15 // 24431
szerintem a te 159Sw d qrva jól fogyaszt ,ha azt nézzük ,hogy a Mito hoz képest 1,5* nehezebb

szerintem ettöl a 159 es kategóriában semmi nem fogyaszt jobban
droberto2012-09-13 10:31:49 // 24430
Hmm...
Gondolom az oda-vissza utat átlagoltad (ha ennyiszer mérted). Nekem egy 70 km re levő településre menet 5,9 szokott lenni átlagosan a fogyasztásom, visszafele pedig 5,6 l/100km. (Már a DPF telítetséget is kezdem belevenni a mérésekbe.) A falu a tengerszinthez viszonyítva 64 m-el van magasabban.
Mi a gumik pontos mérete? Átmérőkülönbség van köztük? Bár szerintem 1 liter különbség akkor sem adódhat.
Nekem a átmérőben a 19,5 mm-el nagyobb nyári kerék, 1,5-2 dl-el vitte lejjebb a tényleges fogyasztást a comp által jelzetthez képes.
.......................2012-09-13 10:21:10 // 24429
bárhogy is nézzük 6 helyett 5 az 17% os fogyasztáscsökkenés
szerintem nem minimális
.......................2012-09-13 10:17:31 // 24428
Kipróbáltam a Mito van vagy 100*
ugyanaz a táv ,ugyanaz a seb tmpomattal


nekünk a 195 össel 1Literrel kevesebbet eszik (5öt)mint a 215 el
droberto2012-09-13 10:06:36 // 24427
Így van, van jelentősége, de minimális! Én figyelembe véve a comp fogyasztásmérésének torzítását is, a nagyobb átmérő miatt, nem mérek többet 0,5-1 dl-el a nagy kerékkel. Természetesen nem tudok egyforma laborkörülményeket produkálni.
Többek közt ezért is menekülhettek meg a ti kerekek az eladástól.
Próbáld ki a MiTo val. Menj most egy 30 km-es tempomatos etapot, és menj egy ugyan ilyet, ugyanott télen is!
Városban meg kész horror, (bevásárlós - 5x-6x beindítós) 5-15 km-en, simán benyeli a 10-11! litereket. Ugyanez a 16"-os kerékkel: 8-8,5 liter télen! (amikor is a futás 60-90%-a nem üzemmeleg motorral történik)!
.......................2012-09-13 09:49:40 // 24426
"A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége."
miért ,ha egyenletesen halan akkor is nagyobb a felület ,és így a gördülési ellenállás is
az Auto tömegének van jelentösége a gyorsítás megállásos üzemben ,a fogyasztás szemszögéböl

ez Fizika nem az én vélemenyem
droberto2012-09-13 09:45:21 // 24424
A kerékméretnek csak a sok indulásos-gyorsításos részeknél (jellemzően városban) van jelentősége. Az gondolom, hogy a Pityukoma is konstans tempóval érte el az alábbi értékeit.
Nekem ugyan olyan kerekem van télen, mint neki, és azzal sem tudtam még bemenni egy adott szakaszon 5,5 alá. Városban viszont a 19-es kerék a 16-oshoz képest 1,5-2 liter fogyasztástöbbletet generál.
Csosznorbert2012-09-13 09:35:29 // 24423
jó cuccok, sokat használtunk ilyet nyilászárószerelésnél a tokrögzitő behajtására. van bennük izom :))
Csosznorbert2012-09-13 09:34:23 // 24422
sok lehetett a gyomorsava valamelyik galambnak :DDDD
.......................2012-09-13 09:33:37 // 24421
igen ilyen
olyan mint a légkulcs a gumisnál ,csak villanyal megy
tengelyvéganya meglazítás 5 másodperc
.......................2012-09-13 09:03:58 // 24419
sokkal kisebb a kerék az övén
nekünk a Mito n 215röl 195 télire cserekor 1 litert csökken a fogyi!
Liquid2012-09-13 08:20:03 // 24418
na faktor az van :) Én alapvetően nem bírok eco-módban vezetni :) Viszont a 159 hangszigetelése és ereje miatt álandóan azon kapom magam hogy már megint túl gyorsan megyek :) Szóval ismerős a dolog.
droberto2012-09-13 07:55:32 // 24417
A faktor :): Eddig egész jól bírtam a poroszkálást, de mostanában egyre jobban előtör belőlem is a vágy, és ilyenkor hamar besípol a 150 km/h-ra beállított sebesség csökkentésére figyelmeztető hang. :) Ezen mindig nagyon meglepődöm!
Mindig elhatározom, hogy na most beviszem 5,5 alá (valós 90 alatt azért nem megyek), de ebből legutóbb is pl. 6,8 lett.
GTPeti2012-09-12 23:23:34 // 24416
Ez számomra is talány. Ennyit még a könnyebb 156-ból is max. tartós 70-80kmh-val lehet kicsikarni... De az emberi (és alfás) faktor miatt szinte lehetetlen. B)
droberto2012-09-12 23:12:43 // 24415
Ez durva! Én amit 85-90-el ki tudok hozni belőle az 5,5 l/100 km!
Ezt hogy csináltad? Nem tankoltál rá? Ez a Comp szerint - teletankkal számolva (70 l) - 4,62 l/100 km-es átlag fogyi.
droberto2012-09-12 23:06:49 // 24414
Az én szerelőm is prüszkölt először, hogy így olasz, úgy olasz. A vezérlés csavarjai igen nehezen adták be derekukat. Végig hajtatatták magukat. Aztán amikor látta, hogy azért ez jól ki van találva és néhány óra alatt kicserélte az összes görgőt és szíjakat, már belátta, hogy ki van azért ez találva. :)
Az igazság az, hogy nem sok olasz autó futkos az utakon és nincsenek hozzászokva!
.......................2012-09-12 22:00:40 // 24413
Ajánlom figyelmedbe az elektromos ütőkulcsot
.......................2012-09-12 21:59:20 // 24412
Kritikán alui amit művel
Pityukoma2012-09-12 21:39:12 // 24411
Megtett és megtehető összesen 1515km. Gondoltam ezt meg kell örökíteni. Valószínű én sem fogok többet ilyet látni. 1200 körül szoktam látni,de csak tankolás után nemsokra, nem 200km megtétele után.
Útvonal: Bp-Szigetszentmiklós-Székesfehérvár-Seregélyes, majd vissza.
Liquid2012-09-12 21:07:14 // 24410
az szép! :) Én még nemigen láttam többet 800 km-nél
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak