Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-04-21 23:03:56 // 34485
Asszem a Range 50 km-alatt csíkoz.
droberto2013-04-21 23:03:03 // 34484
Nekem szerdán sikerült kifogyasztani. Szerencsére 600 m-t kellet csak gyalogolnom.
droberto2013-04-21 22:54:22 // 34482
Üveget políroztatok már?
A ködlámpába egy kis életet kell lehelnem. :)
Alfonis2013-04-21 22:47:57 // 34481
Hi mindenkinek!
Na visszaolvastam a hétvégét :) nagyon szorgalmasak voltatok míg én gyalogoltam meg gyalogoltam meg gyalogoltam :D Jó volt a Gerecse 50 igaz el kellett cserélnünk az Alfát Sx4 re mert ősök mentek pestre és csak alfán van éves matrica. Ettől függetlenül minden alfásnak villogtam. Gondolom nem vágták h mivan :D
Láttam jópárat... Megmaradt egy fekete 159 . tatabánya-> győr reggel. majd este 10 körül hazafele megint ...
Az 50 km séta után a tempomat úgy hiányzott mint.... huuu :D

Kérdés. Épen leparkolásnál írta ki a kicsike h range blabla bla valami. Üzemanyag valami alatt. Már csak vonalak vannak a km helyett. :D ilyenkor mennyit megy még? a kút 2,5 km re van :D

1 tank=
Linz - Győr : 330
Győr pest : 131X2=262
majd megint Győr pest =262
majd Győr Linz : 330
1184 km / 1 tank kb. NEktek? :D
droberto2013-04-21 22:40:04 // 34480
Ez biztos, replika, mert 17-es. (Az eredeti 18-as).
Nekem a ti után ez tetszik legjobban, de csak eredetei játszik.
droberto2013-04-21 22:29:36 // 34479
Felkerült a szín az elemekre:

Az ujjlenyomatot lecsiszoltam a kezemről. :)
droberto2013-04-21 22:06:28 // 34478
A rozsdásodás az leginkább környezet/használatfüggő.
A dieselmotorjaik valóban kissé kúltúrálatlanok a JTD-hez képest (finoman fogalmazva).
SZVSZ, ha a prémium márkákat kivesszük a képletből a Ford minden kategóriában jó futóművel bír.
droberto2013-04-21 21:59:35 // 34477
:)
Hogyhogy nem az Alfával mentetek?
GTPeti2013-04-21 21:59:30 // 34476
Én nem bírom, főleg amióta láttam a volt kollégám előző előtti (szóval "modernnek számító") Mondeo-ját... 5 évesen már itt-ott rozsdásodott és hidegen olyan hangja volt, mint egy traktornak. Mindenhol spóroltak ahol lehetett. Ettől még lehet, hogy a f.művük tűrhető. (Bár kétlem, hogy elöl pl. kettős keresztlengőkaros, mint a 156-nál...)
droberto2013-04-21 21:56:59 // 34475
Én bírom nagyon a Fordokat, mert baromi jók és racionálisak, jó futóművűek, de az Alfa, az Alfa. :)
droberto2013-04-21 21:55:23 // 34474
DMF: Nagyban függ a használattól. Ahogy így hallom, 180k-tól el-el érik élettartamuk végét. Ha pl. valaki 1000-1200 1/min alatt erőlteti, akár 100.000 előtt is elköszönhet.
DPF-EGR: Én ragaszkodom hozzájuk, de a többeknek átment ezek nélkül, 5.000,-Ft elnézőpénz kifizetése nélkül is. :)
GTPeti2013-04-21 21:54:36 // 34473
Az autódban valószínűleg nem digit. de automata klíma van. Már a 156-okban is ez volt az alap. A "nem digitális" nem azt jelenti, hogy manuális. Egyszerűen azt, hogy a beállított érték kijelzője magán a kapcsolón van és nincs külön hagyományos kijelző. Mivel valódi kapcsolókat használnak (nem potikat), teljesen ugyanolyan ettől az állítás pontossága (természetesen a kapcsolók osztásainak megfelelően).
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:39:19 // 34472
hmmm...nem tudom, talán igazad lehet.
Más kérdés, hogy mikor lendületben, van akkor meg könnyebben forog.

Az is érdekes, hogy a 215/55 R16-os téli kerékkel darabosan ment a kormányzás álló helyzetben. Most, hogy egy hete fenn van a nagykerék, elmúlt az összes tünet.
Sokszor az az érzésem, hogy jobban "szereti" a 19"-os kereket.

Sőt. Sokszor az jut eszembe, hogy amikor vette az első tulaj, nem-e belerakatott valami nem 8V-s cuccot: futóműnél valami, a chippelésnél ilyen irányú optimalizálás vagy valami hasonló. Jó lenne már megnézetni valami 159-specialistával. Az igazat megvallva, sok furcsaság van benne, és bár érteném az okát. Pl. miért spóroltak a digit klíával, és tették bele a manuálisat, amikor meg nagykijelzős fejegység van benne.
ALFI1562013-04-21 21:20:11 // 34471
Sokat visszafog.Jobban erőlködik,nehezebben indul meg,jobban csúszik/csúsztatod a kuplungot,nagyobb az ellenállás.
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:18:07 // 34470
Sőt ez is 8V, és 20"-os kerekek vannak alatta, meg rendesen megchippelve.
Elég sűrűn látom Cegléden.
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:14:43 // 34469
??? Ugyanannyi a tömege, mint bármelyik másik 159-nek...pontosabban kevesebb, mert FL-es.
A 19"-os keréknek mi köze a kettőstömegűhöz?
Másik 159-en is van 19"-os kerék.
GTPeti2013-04-21 21:07:08 // 34468
Nem a 138LE a sok. Hanem az autód tömege + 19es kerekek. :(
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:02:02 // 34467
Nekem óra szerint 122e km-nél szállt el.
Többeknek 180-200e km között. Nagyon használat függő. Az enyémet szerintem nagyon taposta az olasz előttem, ráadásul chippelt. Bizonyos alkatrészeket pl. a 8V-ben gondolom nem 138 LE terhelésre terveztek.
'''''2013-04-21 20:55:03 // 34466
Hétvégén családi nyaralás volt és az öcsém 7 személyes merci vitoját nyúltuk le.3 ezres dízel,alig egy éves.Nagyon kényelmes,csendes,kicsit lassan kapcsol az automata de azért elég jól megy.Viszont dög unalmas és senki nem kapja fel a fejét ha elmész előtte.Én alig várom,hogy beülhessek az alfámba és lerúghassam.A mercit meg alig vártam,hogy visszaadjam. :-)
Dömpi (il dottore)2013-04-21 20:54:58 // 34465
EGR/szívósor csere volt, vagy csak tisztítás?
Amúgy örülök, hogy rendben vagytok :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-21 19:17:57 // 34464
nekem ugyan úgy átment minden hókuszpók nélkül a műszakin...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-21 19:16:58 // 34463
teljesen egyet értek pl tiszta levegő esetében de ha itt mondjuk az egr 2cm-es vagy a pillangóház 6-7cm-es keresztmetszetén letapad a ganyé akkor mi lesz a mm-es lyukaknál? :P
De majd aki berakja úgy is megtudja...
Egy biztos a következő Alfánál akár jó a DPF meg a társai akár nem én az eurótlanítással indítok ...
Vermacy2013-04-21 18:57:42 // 34462
Nem :o)
Vermacy2013-04-21 18:56:35 // 34461
NemTom! Vateráztam és most felújíttattam. 5X110-es, az meg nem Ódi...
GTPeti2013-04-21 16:13:39 // 34460
Látom, megint beruháztál egy ON-osra. :)
ALFI1562013-04-21 16:11:39 // 34459
Fordokba 120ezer?Kettő s-maxom volt meg egy connectem.Egyikkel se volt ilyen gond.Szerintem használat függő.Ha valaki inkább városba használja gondolom elöbb kell számolni a cserére.
ToniT2013-04-21 15:35:37 // 34458
Hello!

Volt már egyébként, aki eljutott a kettőstömegű cseréjéig? Van esetleg valami bűvös határ, ahonnan már várható (mit holmi fordokban a 120ezer :D)?

Droberto, Erhard
Az EGR-DPF kiiktatással együtt műszakikor az EURO4-nek is búcsút lehet mondani?
Hujber2013-04-21 15:01:19 // 34457
ha jól értettem említett valamilyen mikroszürőt a nagynyomásuban :) de nem akarok hülyeséget mondani...én csak gyártom az alkatrészeket nem tudom mi mire való vagy hol van:) Hibakód kiolvasás jövő héten meglesz:)
droberto2013-04-21 14:56:06 // 34456
Milyen kisebb szűrőre gondol?
Ez elég misztikusan hangzik így..., de a lényeg. hogy jó lett. A hibakód kiolvasás, mielőbb javallott.
droberto2013-04-21 14:54:07 // 34455
Tavaly az AC-n volt olcsóért! :)
droberto2013-04-21 14:52:47 // 34454
Köszi, hogy segítettél. :)
droberto2013-04-21 14:52:26 // 34453
A szűkítéssel kis tömegáram esetén is tartható a magas(abb) áramlási sebesség, mely nehezíti a lerakódást. :)
Hujber2013-04-21 12:41:57 // 34452
Sziasztok

Na elindult a szörnyeteg...A szerelőm küzdött vele 10 percet aztán elindult..utána meg meg lett hajtva rendesen...a gázolajszürö jó a hátsó pumpa jó...valószínüleg a rendszerben valami kisebb szürő dugult el...de áttisztit mindent amit lehet...+ számítógépre is rákerül jövő héten hátha tárolt valamit...
Köszi a segítséget! :)
Ildiko2013-04-21 10:53:00 // 34451
Még a nyáron szeretném kicserélni a scudettot és az első, hátsó jelet. (A lagzira szépek legyünk.) Hála droberto gondosan írt blogjainak köszönhetően láttam, hogy be lehet szerezni ilyeneket +kavicsfóliázni a tartósabb eredmény érdekében, ezért érdeklődnék, hogy hol tudnék ilyet vásárolni/rendelni? A kavicsfóliázást a MemoArtban megoldják, ha beviszem az elemeket.
Ildiko2013-04-21 10:34:49 // 34450
Tegnap délelőtt mehettem a verdáért. Komolyan, mintha kicserélték volna, nagyon megy. :) Azt hittem, én az ilyeneket nem fogom észrevenni (női sofőr és első autó), de igen, észreveszem!! :)
Végül nem kellett lendkereket cserélni, a szerelő azt mondta, annak szerencsére semmi baja. Váltóolaj kellett a kuplungnak (állítólag már nagyon fekete volt) és 1 hibát mutatott a számítógép: üzemanyagszűrőt kellett cserélni +kértem klímatisztítást. Azonnal észrevettem, hogy könnyebb váltani is, nem olyan kemény és tényleg nagyon megy.
Szóval most már kezdhetem nézegetni a 18as felniket. :)
Piros Madaaar2013-04-21 10:30:11 // 34449
Drobertonak szantam a hszt:-)
Piros Madaaar2013-04-21 10:29:22 // 34448
Emailben elkuldtem a kuszob fotokat.
ALFI1562013-04-21 09:01:11 // 34447
A szűkítésről ugyan ez a véleményem.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-21 08:20:57 // 34446
sajnos a teljes folyamatot nem ismerem mivel 3om akadályon megy át a korom nem tudom milyen ütemben nyitnak egymáshoz képest de biztos nincs összhangban különben nem lenne korom... nálam pl nem is az EGR volt a gáz ha nem a pillangószelep környéke volt tiszta dzsuva, a szívósor is tűrhető volt... ha nincs DPF meg a szívósor le van kötve akkor csak az EGR-nél és a pillangóháznál tud lerakódni a cucc, ha nincs EGR sem akkor meg sehol max a tüdőtökben :P
EGR szűkítés szerintem tök felesleges kisebb keresztmetszeten még jobban akad a dzsuva no meg az áramlás korlátozása miatt kompenzálnia kell a computenek a levegővel stb....
direttore2013-04-20 23:23:22 // 34445
ok.köszi az infot. Jó éjt!
GTPeti2013-04-20 23:09:21 // 34444
Az ebay-en tuti lehet kapni, de olcsóbban kijössz, ha valami ráérő szakival csináltatsz. Vagy kivágod magad mondjuk egy darabka feles rozsdamentes v. alu lemezből. (Nem túl komplikált a formája.)
direttore2013-04-20 23:06:27 // 34443
És a lyuknélküli tömitést csináltatni kell, vagy van valahol spéci készitmény?
GTPeti2013-04-20 23:04:36 // 34442
Én tuti nem vezetném be a saját autóm szívóoldalára a korommal teli kipufogógázt...
direttore2013-04-20 23:02:19 // 34441
Amugy ha dpf nincs benne , sztem felesleges az egr kiiktatásával foglalkozni. Nem?
GTPeti2013-04-20 23:01:28 // 34440
20-30, de csak tipp! Kollárt v. Erhard csippesét kéne megkérdezni.
direttore2013-04-20 23:00:30 // 34439
DPF "rendbe" van nálam. Az egr-t mennyiért írják ki nem tudod véletlenül saccperkábé?
GTPeti2013-04-20 22:57:51 // 34438
Sorry, dede. A teljes eljárás ugye szívósor kiiktatása - Erhard megoldása egy kábelkötegelő segítségével - DPF kiikt., és EGR ledugóz.

Valószínűleg meg lehet oldani csak az EGR-t is, úgy hogy a szívósor és a DPF maradjon. Van értelme annak is, csak "csökkentett".
direttore2013-04-20 22:55:59 // 34437
Igen tudom hol van ma tettem bele a tömítést, azt a szűkitett verziot. Egy teli tömítést kell csináltatni és a comp ból kiiratni az egr-t?
Az áramláskorlátozókkal azt követően nem kell foglalkozni a szívosorban?
GTPeti2013-04-20 22:54:00 // 34436
Kieg. az első mondatot ne nézd. A hangsúly azon van, hogy ha rákeresel, hova megy a szűkítő, pontosan oda megy a vaktömítés.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak