Fórum >> Típusok >> 156

Levee156SW2017-03-04 16:24:30 // 152616
Akkor jo :)

Amugy nincs trukk-ez is csak olyan, mint sokminden: elsore nehez, mig az ember raerez, aztan mar nem. :)
attila.papp272017-03-04 15:53:34 // 152615
Megoldódott. :D
attila.papp272017-03-04 15:13:12 // 152614
Fordítva. A távolságihoz nem férek hozzá.
attila.papp272017-03-04 14:50:40 // 152613
Sziasztok!
Fl előtti alfimon cserélném az első izzókat. A távolsági már pipa, de a tompított megőrjít. Van valami trükk, vagy próbálkozzak a kéztörős/bebújós metódussal tovább? Köszi!
Ngynrbrt2017-03-01 18:55:38 // 152612
Sziasztok! Faceliftes gyári futóműves alfámon egy 18"-as kerék, 225/40 8j et35 adatokkal mit csinálna? Befér alá, nem ér hozzá sehol semmihez, használható lesz? Mennyivel lesz kényelmetlenebb mint a mostanival (17", 215/45)? Válaszokat köszönöm :)
Kispaksi2017-03-01 11:17:26 // 152611
Sziasztok!
156- 1.6TS 120Le hengerfejet keresek szelepekkel. Ha van valakinek elfekvőben nem csillagászati áron írjon.
pdudas2017-02-27 18:27:23 // 152610
Nekem a digit klimas verzio van.

Regi szamlan ezek vannak:
Timing belt kit 71736724   85,92 Eur
Anti vibrate belt 060620887 26,31 Eur
V Ribbed Belt 6PK1962 20,01 Eur
Variator repair kit 71715450 4,54 Eur

Meg meg egy csomo szimering/szelep/tomites/folyadekok/stb...
pdudas2017-02-27 18:20:19 // 152609
Szerelo nem emlitette kulon - lehet alapertelmezett annak is a csereje ilyenkor.
Variatort nem tudom, az fel lett ujitva (szamlan van variator repair kit es meg csk nem is draga). Az elvileg elfokolja a vezermu tengelyt - tehat lehet koze a vezermuszijhoz.
Kócosw2017-02-27 14:50:30 // 152608
akkor kiderül :)
Liquid2017-02-27 14:35:08 // 152607
Az UNO-t szereltem át ledesre, ott sima asszem T5-ös LED "izzókat" vettem, nem villogott.
Hogy milyen LED volt benne azt nem tudom.
Poló2017-02-27 14:24:39 // 152606
OZ megint más kategória :)
Mi lett a sorsuk? Elmentek a GT-vel?
Kócosw2017-02-27 09:41:19 // 152605
bar maga az smd az ugyebar a surface mount device, nem jelntei azt hogy ellenallas van benne..
hat kikell probalnom asszem maskepp ez nem derül ki :)
Kócosw2017-02-27 09:38:07 // 152604
valakik azt mondjak villogni fog a led ha berakom..
te mit gondolsz? SMD ben elmeletileg benne az ellenallas mar nemde?
Liquid2017-02-27 09:24:57 // 152603
sztem a műszerfalat, középkonzolt nem figyeli
Kócosw2017-02-27 09:07:37 // 152602
pontosabban SMD t ... T3 1SMD 1210LED HVAC
Kócosw2017-02-27 09:06:12 // 152601
en rendeltem bel T3 as ledet eppen.SDM t, szted kell vmi elötetellenallas meg hozza igy?
Liquid2017-02-27 08:31:39 // 152600
Nem tudom mi a V-szíj, de mindent csertélni kell (hosszbordást és balanszt is), meg vízpumpát. Mert ezek közül bármenyik el tudja tépni a vezérműszíjat. Volt rá már példa.
Az órában tényleg nem olyan egyszerű izzót cserlni.
A régi belsősnél így kell. Az újat nem láttam még szétszedve.
SanyiJTD2017-02-27 08:15:53 // 152599
A gyari felni jobban birja nem aranyszabaly, a 18-as sokkullos gyari GT felnik repednek, mint az allat...

A superlaggeraval fogtam 110el egy olyan katyut azt hittem a tetot kifejelem, megsem lett baja 😎
zotya littlesoldier és Szabina2017-02-27 07:40:07 // 152598
Hát kepem már nincs róla de a sarác azt mondta 2 szezont még jó lett volna!
Levee156SW2017-02-27 02:14:14 // 152597
Szerintem arra sokan.:)
Epp ma figyeltem meg,hogy mar ezen a max koratavaszinak mondhato napon is csinalja:/ (kb/500 km reggel 8 es ejfel kozt.)
Jol ertem,hogy bevallalod a 120-at balansz szijra? Ha ott gaz van,nem kocolhatja ossze a vezerlest?
Meg ami meg igy a varosi legendak szintjen erdekes:variatorhalal automatikusan vezerlwscseret is jelent,vahy vissza lehet rakni a regit?
Poló2017-02-26 22:47:30 // 152596
225/35 = 78,75 mm
215/40 = 86 mm
225/40 = 90 mm

Mennyi minta lenne még rajta? Max eladod róla. Kép? Itt Győrben az egyik srác 225/35-tel mászkált.
zotya littlesoldier és Szabina2017-02-26 22:35:02 // 152595
Na pont ez lett volna nálam is így adták volna a felnit de nem mertem megvenni! :)
Piritu - 1.000.0002017-02-26 20:46:05 // 152594
A Giu 225/45*17-je is nagyon hasonlatos a 156 215/45*17-hez. Még sincs semmi gond vele...
Liquid2017-02-26 20:44:16 // 152593
Érdekes dolog ez, valszeg úgy lesz ahogy mondod, a futómű "hibatűrőbb" a 159-nél.
A 19-es gumi oldalfala hasonló magasságú mint a 156-on a 17-es, és nem szokott gond lenni vele.
tormasigyulus2017-02-26 20:06:52 // 152592


Kellett már a gázolajszivattyú szűrő takarítás....
Poló2017-02-26 14:47:43 // 152591
Az oké, de ha azzal adják a felnit? Én sem akartam 215/40-et, de ezzel sikerült vennem a felniket. Ha már így jött össze, akkor elhasználom. Venni majd 225/40-et fogok, egyrészt olcsóbb, másrészt nagyobb a választék. Komfortban szerintem az a pár mm nem fog érződni.
veteranviking2017-02-26 12:38:12 // 152590
Peta982017-02-26 12:29:51 // 152589
225/40 R18 teljesen jó! Felesleges az a nagyon peres gumi!
PistaFR2017-02-26 12:16:47 // 152588
Ugyanolyan foglalatban ugyanolyan izzó van benne, mint a nagy műszerekben.
pdudas2017-02-26 08:08:59 // 152587
Ha mar igy belementunk: sima rizsszem izzo van benne vagy valami specialis?
Milyen hosszu vezetek kell az izzora, vagy netan olyan betekeros foglalata van mint pl. a kilometerorakban?

Ledesitheto? Nyilvan megfelelo elotet ellenallassal vagy mas modon szabalyozva.
PistaFR2017-02-25 11:37:20 // 152586
Egyáltalán nem nagy szopás. Kiveszed a rádiót, a helye két oldalán kell kivenni 2 kicsi csavart, meg alul még kettő nagyobbat. Utóbbiakhoz előbb ki kell venned a klímavezérlő 2 csavarját, és a vezérlőt el kell kicsit húzni. Ezek után ki tudod venni a középkonzol felső részét, és már hozzá is férsz az óracsoporthoz. Utóbbit 4 csavar tartja. A hivatalos verzió valóban nagyobb szopás, a hamutartótól indulva lentről felfelé kellene mindent bontani, de nekem 2-ből 2-szer sikerült úgy kivenni, ahogy leírtam.
pdudas2017-02-25 10:48:10 // 152585
A tegnapi muszakin epp szornyulkodtem a jobbra/balra razatos tesztnel - ott durvan nyelt el a gumi a mozgasbol. Ha peresebb lett volna akkor ugye tobb zaklatast kell elviselnie a felfuggesztes alkatreszeinek. Durva kanyarodasoknak tuno akciokat teszteltek.
pdudas2017-02-25 10:35:39 // 152584
Szerelo 5 ev/60e km-t mond a vezermuszijra.

Nalam kb mindent csereltek 142e kilometernel - elozo tulaj szerintem szijszakadast szenvedett 2012 novembereben. Igy akkor mindent csereltek (vezermuszij, vizpumpa, balansz szij, 16 szelep, osszes szimering, tomitesek, stb - 1200 Euro a szamla szerint)
Aztan 1-2 honapon belul osszes trafot es kulso/belso klima kondenzatort.

Most van 201e km az autoban - igy lassan idoszeru a 60e KM utani csere. Mivel balansz szijat es V szijat is csereltek, igy azt nem kell. Tegnapelott elugrottam a szerelohoz, menjek-e a muszakira igy vagy nem. Kicsit ranezett, megemeltek, megrangattak, a bal kormany osszekoto kezd kotyogni - de szerinte meg raer. Csak a gombfej kezd kicsit lotyogni. Igy tegnap elmentem muszakira, siman atment (igaz hideg motorral ertem oda hiaba temposan mentem vagy 5 kilometert es kicsit jaratni kellett a lambda szabalyzas beindulasaig). Rossz volt nezni mennyire megkinozzak az elso futomuvet. Az a 2 trepni kb 10-10 centit mozog jobbra/balra a gumi meg a futomu pedig viselje el. De nem szolt semmit a gombfejre a ficko.

Igy majd vezermuszij es vizpumpa csere - meg a most talalt kormany osszekoto.
A tobbi rendben.

2012-ben ugy kb fel motor lett cserelve (variator felujitas, trafok csereje, v ribbed belt, balance belt), 2013-ban csereltek a kulso/belso klima radiatorokat, kesobb a kipufogot, majd a fektarcsakat/beteteket, utana hatso fekpofakat es kezifek kotelet, termosztatot, gyertyakat, egyik lambdat. A szokasos szurokon es folyadekokon kivul. Utoljara kicsereltettem minden folyadekot - meg a valtoolajat is. Meg persze kapott uj gumikat is.

Egyedul az oraban van kiegve egy rizsszem izzo (csak az oraban, a masik 2 muszer az jo).
De ha jol remlik ezt ordas nagy szopas kicserelni, igy nem izgat tulsagosan.

Amit nem tudok: elozo tulaj ideadta a kiszerelt fordulatszammerot es kilometer orat - valami meghalt bennuk es akkor orat csereltek. Igy ranezve AlfaOBD-vel a kilometeroraban es a motorvezerloben nem egyezik a futott kilometer - de a vezerloben van kb 1000 kilometerrel kevesebb. Valamit mndott, hogy miert kellett orat cserelni, de nem ertettem teljesen.

Meg vadaszok egy kozepso kijelzore ami nem halvanyul el ha felmelegszik. :)
VV62017-02-25 07:51:12 // 152583
Basszus, megint egyetértek! És én is 16-tal járok...
Piritu - 1.000.0002017-02-25 07:41:16 // 152582
A kicsípett guminak tökmindegy hogy milyen felnin van, mint ahogy a félre rántott futóműnek is (ebben az esetben - szerintem - a vékony gumi nem tudott elég erőt elnyelni és a futómű engedett Pisa környékén)
A 156-al eredetileg gyári felnit kaptam, az is ovális volt azért cseréltem anno vissza a 147-esem felnijeire.
Aztán szintén "noname" 16-ra váltottam, azzal semmi gondom se volt.
Amúgy igazad van, a gyári felni tényleg jobban bírja, jobb az anyaga.
Amit még észrevettem a 156-159-Giu sorozaton, hogy a futóművük egyre jobban tűri a kátyút. Az egész felfüggesztés lágyabb, nagyobb szilentekkel van felépítve. Nem mindent a gumi/felni kombónak kell lenyelnie.
Poló2017-02-25 06:24:03 // 152581
Alessio vagy Borbet? Mert akkor ne csodálkozz.
Nekem az O.Z. bírja a 215/40 R18-cal, viszont árban sem egy kategória az Alessioval vagy a Borbettel. Egy gyári felni már jobb minőség, lehet azzal gondod se lett volna.
Béci Ɨ|ѯ2017-02-24 20:51:35 // 152580
Jaja! :-)
VV62017-02-24 20:50:06 // 152579
Már csak egy esztergályos kell, aki 5 rugóért sorozatgyártja.
Béci Ɨ|ѯ2017-02-24 20:43:58 // 152578
De van Novitec: itt
Levee156SW2017-02-24 20:32:07 // 152577
En inkabb egy narrowt szeretnek. :D

Hosszaban tok kellemes,hogy konyoklorol csuklobol lehet pakolgatni,keresztben viszont eddig ahany ember vezette (engem is beleertve),az volt a tapasztalas,hogy ha hagyod,hogy magaval ragadjon a feeling,es csak ugy folynal vele(ami valljuk be, konnyen megesik),az elso kijozanito elmeny az lesz,hogy a 3-ast balrabb keresned, mint ahol van. :D
Levee156SW2017-02-24 20:25:54 // 152576
Hello,
a kezikonyv meg mindenre 120-at ir-nem talalom most,hogy hivatalosan a tobbit is feleztek-e.
A hosszbordast barmikor konnyu szemrevetelezni (-> visszafele meghajtva ne repedezzen,es persze sehol ne legyen olajos), a hazzal vedettektol kulon fut es ugyis a feszitoje kezd leghamarabb nyekeregni. :P(Conti nekem konkretan ujkoratol.)
En ezek alapjan ugy dontottem, a kiegyenlitot cserelem 60-nal a vezermuvel egyutt, a hosszbordast meg megnezem akkor,es ha nem mutat semmit (ahogy az elozo sem mutatott),hagyom fenn tovabb,mondjuk olajcserekkor raellenorizve-de a feszitok lelkiallapotara ugyelek.

Az olajhoz:
Direkt vegigjatszottam Valvoline,AZ Meister, Mobil1, Mannol-t eddig,de semmilyen egyertelmu kulonbseget/tendenciat nem sikerult megfigyelnem pl. extrem hideginditaskori hidrotokecsettegesi ido,vagy fogyasi utem tekinteteben.
Ugy erzesre10e Ft/4-5 L ala mar nem merek bemenni(ezert maradt ki eddig a Gulf), de osztom,hogy sokkal lenyegesebb,hogy a szint sose menjen fel nivo ala, legyen csere 10-12ezrenkent vagy evente, es hidegen csak ovatosan.

Ide tartozik meg, hogy bar elvileg barmilyen, eloirt API szabvanyt teljesito olaj jo, allitolag a Seleniaban van egy olyan adalekcsomag,amitol meg extrajo lesz neki. :) Meggyozni az tudna a felarrol,ha nem kellene ralocsolnom 2 litert ket csere kozt,de ehhez ki kell probaljam-most tavasszal ra is keszulok. :)
VV62017-02-24 20:10:25 // 152575
Alfához nincs short shifter? Az lehetne a megoldás.
Piritu - 1.000.0002017-02-24 19:47:25 // 152574
:-)
Sajnos nekem anno nagyon sokba került ez a tapasztalás...
VV62017-02-24 19:41:21 // 152573
na látod, hogy néha egyetértek veled? ;)
Peta982017-02-24 18:50:39 // 152572
225/40 R18 teljesen jó! Felesleges az a nagyon peres gumi!
Piritu - 1.000.0002017-02-24 17:56:32 // 152571
Nekem a magyar utakra a 215/45*17 is katasztrófa volt. 5 kerekem volt, ebből egy állandóan a gumisnál. Vagy 4 gumi, két hideg és egy meleg görgőzés volt 50e km eredménye...
zotya littlesoldier és Szabina2017-02-24 14:26:22 // 152570
Szerintetek milyen lenne a kocsin a 225/ 35 R18 mennyire lenne kenyelmetlen? Sw-n hasznalt már valaki ilyen méreteket? A 35 amitől kicsit félek!
JulesTS2017-02-23 21:27:37 // 152569
Engem az is zavart, hogy nagyon hosszu ut volt ket sebessegfokozat kozott. FL elotti az enyem, vagy 4cm-t fureszeltem le a valtorudbol es egy fekete gomb alaku valtogombot kapott ami rovidebb mint a gyari.Osszesen vagy 6cm-rel lett alacsonyabb, rovidebb uton lehet kapcsolni es egyaltalan nem nehezebb valtani, ja es jobban kezre is esik...
janikiraly2017-02-23 18:52:39 // 152568
Sziasztok!

A problémám: P0235 hiba, kb. 3000-es fordulatnál íródik be, erősebb gyorsításkor, szinte minden alkalommal kigyullad a motorhiba visszajelző. MAF, MAP tisztítva, de ugyanaz a hiba. Gyanítom, hogy szolenoid lesz, de nem szeretném potyára megvenni. Az autó 17000km óta van nálam, nem úgy megy, mint ahogy 115 lónak kéne. Diagnosztikám van, tudok grafikont csinálni, ha az segít a hiba megállapításában.

UPDATE:

Nem hagyott nyugodni a dolog, csináltam egy grafikont rpm-ről és turbónyomásról (mért és várt). Német Misi műhelyével beszéltem telefonon, sajnos nem tudnak vállalni, csak 3 hét múlva szerelést. Ami a grafikonon látható, hogy alacsony fordulaton nem tölt eléggé, magas fordulaton túltölt a turbó (ezért is jelez be az ECU), legalább is a mért adatok szerint. Ugyanúgy P0235 hibát rögzít.

Kérdésem, hogy a turbónyomás-vezérlő szolenoiddal lehet-e a baj, vagy a MAP fáradt el az idők során szerintetek?

Köszi előre is a segítséget!

Kócosw2017-02-23 12:42:01 // 152567
enmar metszettem le belöle 2,5 centit, de meg fogok is asszem ha jobb lesz az idö.
Egy a lenyeg hogy a felhuzot is annyival röviditsed mint amennyivel a rudazatot. asszem irtam blogot is rola .
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak