Fórum >> Egyebek >> Pályaautózás

kalizsoli2011-06-23 13:04:14 // 410
Nekem is úgy tünt, hogy kevés a 2.3 melegen (hidegen 1.8 elöl hátul 2,1), legközelebb megpróbálom a 2.5-2.8 meleg értékeket.
Blade2011-06-23 13:01:05 // 409
Húú ezek nagyon klassz felnik!:)
Blade2011-06-23 13:00:13 // 408
Reggel 2.3 volt hidegen, annyit tettek bele amikor felszerelték a gumikat. Melegen kb 3 lehetett, mert lejövetel után kicsit később mértem meg, akkor 2.8 volt. Utána már csak melegen mértem. A 2.etapra leengedtem 2.45-re, a harmadikra meg 2.2-re. Ebben a sorrendben lett egyre rosszabb az autó. Nincs még nagy tapasztalatom ezekkel a gumikkal, de az én stílusomhoz jobban passzolt a magasabb nyomás. Utánaolvastam, és sok helyen írják, hogy a magasabb nyomás annak jön be, aki kíméletesebben bánik a gumikkal és nem melegíti fel annyira, ennek kompenzálására kell a magasabb nyomás. Várom nagyon a köv nyílt napot a Hringen, mert akkor választ kapok a kérdésre.
kalizsoli2011-06-23 12:17:59 // 407
Péter, Milyen guminyomással mentél reggel?

Nekem 2.3 volt melegen és kicsit kevésnek tünt. Ezekszerint neked melegen lehetett 3 bár?
BeeGee2011-06-23 10:59:13 // 406
Elkezdtem felniket nézegetni, és beleszerelmesedtem ezekbe




Link

Böngészés közben jöttek a kérdések: aszfalt rally kerék, pálya kerék, utcai versenykerék, wrc specifikáció, stb. Melyik miben erős, mire érdemes figyelni a súlyon kívül?
Public Enemy2011-06-23 10:29:29 // 405
És a sok "driftes" 5-ös utcai gumikkal, nyomták a betegek, dehát nem volt esélyük...
Az egyikkel beszéltem, miután odajött hozzám a depóban. Bocsánatot kért, mert saját elmondása szerint sem látott és lezúzott volna, ha nam dudálok rá (versenypályán dudálni, pfújjj...), aztán megkérdeztem, hány lovas a kocsija: 193 LE. De az egyenesben is lemaradt, szóval jól megy a gép, azt hiszem!!
Public Enemy2011-06-23 10:22:44 // 404
Azt sem tudtam, hogy hallottad a sirámomat... :-)
Elestél motorral, nekem utána fájt a lengőbordám vagy 2-3 hónapig...
kalizsoli2011-06-23 09:52:37 // 403
Pontosan így van :-DD
2.1X.XXX a cél, úgy látom a 2.20. alatti cél reális, de ahoz slick kell.

Videót toljátok fel, szívesen megnézem :-) Kielemezzük mennyi van még benne.

A 280 le hoz (szerintem egyébként több az, legalább is szemre ahogy megy) kevés a semi slick, mindegy a gyártmánya, és a futómű is, valószínűleg a gyári sem lesz számottevően jobb.
BeeGee2011-06-23 09:00:10 // 402
Videót nem töltitek fel valahová?
Ollah2011-06-23 08:53:21 // 401
Ollah2011-06-23 08:45:42 // 400
Ollah2011-06-23 08:37:22 // 399
Nem szarral gurítasz. ;P
Akkor cél a 2:1x, nem? ;)
Ollah2011-06-23 08:36:23 // 398
Az ráadásul kabrió volt, nem? Ha az állt a fejére, az fájhatott...

Elég sok autó megadta magát; Szivik kitört bal hátsóval, Evo a falban, 7-es bimmer, ez a pug... Ki volt még?
Ollah2011-06-23 08:32:41 // 397
Engem nem dobált a kerékvető, csak rázott,mint a fene. Akaratomon kívül voltam sokszor rajta, tudom, mit beszélek... :P

A gumik mindenképpen maradnak. Biztos vagyok benne, hogy a GTV gyári futóműve sokkal jobb annál, mint ez a kib@ rugós-ültetett fos. Úgyhogy a következő tuning a szériásítás lesz, és meglátjuk, úgy milyenek a gumik. Nem volt két tiszta kanyarom egymás után egyik körben sem; ennyire nem lehet rossz az a gumi.

Ma megnézzük a két belsőkamerás felvételt, és "kielemezzük" kicsit. Gábor már látta; szerinte minimum 5-6 másodperc van a legjobb köreinkben is, ami a pilótán múlt. És ha még kanyarodni is tudnánk, nem csak egyenesen menni... Magyarul 2:20 a cél. :PPP
Ollah2011-06-23 08:27:27 // 396
Kemény az autó, öröm vele minden méter a versenypályán. Még akkor is, amikor keresztben csúszunk egy jelentéktelennek tűnő kanyarban is, és ültetett gó'fnégyek autóznak körbe. :)
Ollah2011-06-23 08:26:01 // 395
Te ufo vagy, Veled nem beszélek. ;)
Ollah2011-06-23 08:25:35 // 394
Sajnálom, hogy nem tudtam segíteni a kerékcserében, de egy érdekes sérülés folytán a beszéd is nehezemre esik egy pár napja, nemhogy az emelgetés. Tudod, "nem fáj, csak ha nevetek". :)
Ollah2011-06-23 08:24:03 // 393
Önmagában a több dugattyú nem feltétlenül jelent jobb féket, úgy hallottam (tán fastcar vezértől). Az számít, mekkora felületen nyomják az izét a micsodához. Ravlik 4-dugós porse féke nagyobb volt, mint az én 6-dugós taroxom...

De tán azt is mondtam, hogy Trencsiknél egy hónappal ezelőtt érdeklődtem, és volt 159-ről való 330-as nyerge 50 pénzért. Nekünk ennyi sem fért bele a büdzsébe, de ennél jobb áron ezt a minőséget nem lehet megkapni. Konzolt meg lehet csináltatni sok helyen, pl. gépészék vagy fastcar is tud javasolni embert vagy éppen Ravlik.

Apropó büdzsé: Euroring nekünk biztosan kimarad anyagi okokból; igyekszünk az őszi Hringre pár tizest összekaparni, hogy újra neki tudjunk vágni, de ha nem, akkor az autó hiába most debütált a pályán, mégis lehet, hogy csak jövőre látjuk ott viszont. :)
Ollah2011-06-23 08:16:46 // 392
Akkor én hogy' jártam "16-tal? ;)
dyRo2011-06-23 07:54:08 // 391
400mm-es féknyereg... :D 20"-os felni kell hozzá.. hmm ;) akkor oda már gumi nem sok fér :D
szasza9112011-06-23 05:48:47 // 390
ez sem tunik rossznak (nem fizetett hirdetes...):
D2 fekrendszerek

a kep tanusaga szerint az akcio az elso ES hatso szettre ertendo. de ha tenyleg igy van akkor az ar szerintem eleg hihetetlen.
BL2011-06-22 23:06:28 // 389
De igen, van csavarozott (Bolted) és úszóágyazású (Floating) változat is.
BL2011-06-22 22:53:35 // 388
Vágom hogy drága, az AP Racing meg egyenesen atomdrága, de cserébe kapsz is teljesítményt. Kis túlzással a fúrt 330as Brembok már a box-ban hűlnek pattogva, amikor a 305ös úszó(floating) tárcsák még mindig vígan lassítják a GTV-d :P
Az űrtechnikában meg mostanában 300mm körüli tárcsák vannak, 280 körüliről váltottak az utóbbi években valamikor, de hát ott ahol az utolsó csavar is szénszálas ott belefér a kerámia tárcsa is :)
Belga2011-06-22 22:48:35 // 387
Igen, az alfaowner.com-os páyázós csapat szerint a 305 is elegendő, viszont minőségi (gondolom puha) betéttel kell használni, különben a második keményebb fékezés után hullámosodik minden.
Belga2011-06-22 22:43:36 // 386
Miért nem veszel bontott nyergeket? kaliszoli autóján Trencsiktől van, az enyémen pedig Arno 166-osáról bontott 4 dugattyús brembo nyereg. 50-100e max a pár. Ehhez kell gyártatnod konzolt, mert a nyereg felfogatási pontjai eltérőek. (bár nem tudom neked milyen a gyári rendszered)
Blade2011-06-22 20:05:06 // 385
Ez nagyon klassz:))
Ezt hívják úszóágyazású tárcsának, nem? Ugyanaz mint a sportmotoroknál..:)
Csöri2011-06-22 18:43:35 // 384
Lásd F1.:-)
BeeGee2011-06-22 18:41:13 // 383
Azt vágod, hogy egy ilyen tárcsa párja 600 font körül van önmagában :)
Az még nem versenyképes az 1000 eurós kithez képes. A hatékonyságát nem vitatom, űrtechnikával elég 250es fék is, csak legyen aki ki tudja fizetni :)
Csöri2011-06-22 18:37:27 // 382
Elvileg igen, fel kell hogy menjen a gyári konzollal.
BL2011-06-22 18:33:21 // 381
Utcára felesleges, pályán jön ki az előnye igazán.

Tarox választék

AP Racing technikai info

Felszerelve Michelisz gépére
BL2011-06-22 18:20:57 // 380
Két részből áll ezért könnyebb és kevésbé is melegszik fel. Cserébe drágább :)

BeeGee2011-06-22 17:45:36 // 379
Milyen a kétrészes tárcsa?
BL2011-06-22 17:43:50 // 378
Szerintem a 305 is elég lehet ha komolyabb (akár 2 részes) tárcsát és betétet használ az ember, esetleg megtoldja hűtéssel is.
BeeGee2011-06-22 17:37:01 // 377
Nem lehet csak önmagában nyerget rendelni, féktárcsa és betét nélkül? Ahogy nézem nem szarral adják, ami az árat jól megnöveli. Simán lemondok a Brembo tárcsákról, az EBC betétekről meg pláne.. Az Alfisti nem a legolcsóbb a fékalkatrészekben. Gyári Brembo nyergeket meg nem láttam máshol még :)
BeeGee2011-06-22 17:30:36 // 376
Az én gépembe is felmegy akkor konzol nélkül a 330as kit?

Egyébként azt hittem, hogy ezek már hat dugattyúsak, de mégsem.
osee_selespeed2011-06-22 17:28:04 // 375
Valaki írta nemrég adok-veszek-ben, hogy készít féktartó konzolokat. 3-8000 pénzért, már nem emlékszem.
BL2011-06-22 17:18:33 // 374
Siman elbeszélünk egymást mellett :) Számomra az egy az egyben felszerelés azt jelenti hogy NEM kell másik konzol, tehát a megvásárolt kitben lévőt használom.
A 330as kit viszont tényleg jobban megéri, még úgy is ha akár 100-150 Euróért készül hozzá egyedi konzol.
dyRo2011-06-22 17:10:57 // 373
És az alfisti a 305-re is min 17-es kereket ír...
dyRo2011-06-22 17:09:43 // 372
Azért kereket cserélni még nem akkora műszaki kihívás... ;)
Csöri2011-06-22 16:58:41 // 371
Mert ott már a kerekekkl is gond lenne. A gyári 305-ös re még felmegy a 16-os kerék, de a 330-as már csak min. 17es felnikkel használható.

Amúgy a tegnapi páyanap után szerintem a 305 is elég tud lenni, bár fényévekre van a 330-tól.
dyRo2011-06-22 16:55:48 // 370
Na most olyat miért nem csinálnak, hogy 284 -> 330? Csak a konzolt hozzá kellene csomagolni a 305-ös csomaghoz.... Na az már érezhető különbség lehetne. :)
Csöri2011-06-22 16:48:44 // 369
Más a csonkállványa a gyárilag Brembo fékes Alfáknak. (most néztem meg az eperben)
Az én csonkállványom olyan Blade-é, de nekem "csak" a 305-ös fék van fennt. A kisebbik Brembo konzol nélkül megy a csonkállványra, míg a 330-as egy konzollal rakható csak fel. (gyárilag is így van.
A gyári 284-es tárcsás átalakításhoz pedig külön konzolt kell gyártani, mert gyárilag ilyen nem készült.
1372011-06-22 16:35:01 // 368
Aha. Én biztos nem indulnék neki egy pályának sem valamilyen standard beállítással. Nekem pl. Hungaroringre más kellett, mint az Euroringre, kicsit orrtolósabb, ráadásul a gumiktól is nagyon függ. Minél jobb a gumi, annál jobban tolja az orrát, kicsit kompenzálni kell. Ahogy melegszik, ráállítani, stb. Plusz én szeretem azt, hogy országúton full puhára állítom az elsőt, és ahhoz hangolom a hátsót, pályára meg felkeményítem. Egyébként a jó minőségű magyar szerpentineken elpattogna a fenébe. Szóval azért van elég előnye.
A kettős állítási lehetőséget meg tényleg azért tartom jónak, mert a kerékvetőkön nagyon hasznos tud lenni. Mx5-ös trackdayes amerikaiak is használnak Bilsteint, de csak a full állítható fajtát. Az egycsöves kialakítás miatt rögtön nagyobb ugye a kompressziós csillapítás, azt általában le szoktak tekerni a minimumra.
kalizsoli2011-06-22 16:01:56 // 367
Akkor még egyszer, feltehető a 330 is, minden 156-ra, legfeljebb a konzolt kell módosítani. Nekem is ez van fent. 284-ről váltottunk mi is.
kalizsoli2011-06-22 16:00:20 // 366
Úgy hogy ez a gyakoribb Brembo, ez van MITSU Evo V-VIII-on Subaru Impreza STI-n stb gyárilag, ezért olcsóbb. Nehéz elhinni, de így van :-)
BL2011-06-22 15:40:05 // 365
Az árakkal tisztában vagyok, úgy értettem hogy az 1449 Eurós kit való azoknak (Egy az egyben felszerelésre) akik 284-es tárcsát használnak gyárilag.
Egyébként hogy a pékbe olcsóbb majd 500 Euróval a nagyobb tárcsás kit ? :)
kalizsoli2011-06-22 15:35:14 // 364
A hasonlat festői, de kicsit túlzó :-). Angol az alfaowner.com-on sok kemény trackday-os srác nyomja GTA-val, minden áldott hétvégén valahol Britanniában. Jellemzően a Bilstein rendszereket B16-ot vagy B14-t használnak. Ők írják, hogy a B16 leg optimálisabb beállítása elöl 4 hátul 6, és véleményük szerint ez megfelel a B14 alapbeállításának. Az a konszenzus alakult ki, hogy a 156-147 GTA esetén ez a legjobb körítőket eredményező, legsemlegesebb futómű beállítás eltérő pályákon is. Ennek megfelelően ez az érték van beállítva állandóra, csak extrém esetekben állítják be máshogy. Elképzelhető, hogy első kerekes autó esetén egy kicsit kevesebb a mozgástér a beállításnál, illetve lehet hogy az egyensúlyitól eltérő beállítás tapadásvesztést eredményez, ami rossz hatást gyakorol a köridőre. Ezek alapján választottam a Bilstein B14 rendszert. Egyébként Kriszking futóműve állítható, de véleménye szerint legpuhább állásban is k…a kemény, ezért nem állítja :-DDD
Továbbá kihagytad a felsorolásodból a legegyszerűbb megoldást az alul-túlkormányozottság állítására a guminyomás változatását.
kalizsoli2011-06-22 15:21:13 // 363
Nem így van, a 330 szett ára a 999, és a 305-ös a 1449.
Igaz a szöveges részben az ellenség megtévesztésére szerepel a 305 rendszer (hogy annak az upgrade-ja), de legrosszabb esetben is legfeljebb a konzolokat kell módosítani.
BL2011-06-22 14:40:45 // 362
Ha jól olvasom az csak a gyárilag 305mm-es tárcsával rendelkező autókra való fejlesztés.
KriszKing gépe 284-es tárcsával megy, oda az 1.449 € upgrade való tippem szerint.
1372011-06-22 13:59:13 // 361
Bocs, a kompresszió/expanziót rossz helyre írtam. Az értelemszerűen a gátlóknál van, nem a stabinál.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak