Blog >> 2.0
Egy kis esti szerelés mindig jól esik :-)
Miután már vállalhatatlan hangja volt és nem érkezik a német csere dob, leszedtem a dobot, lehántoltam a tetejéről a lemezt. És mint aki jól végezte dolgát, vissza is tettem, remélve, hogy elhallgat. Nem hallgatott el. Belül is szét volt esve, bár ha ráztam, nem zörgött :-( Tehát újra levettem és most dob nélkül vagyok. Halkan.
Poén, hogy a korábban írt kulturálatlan alapjáratnak nyoma sincs dob nélkül, kaszni nem rezonál be...
Négy éves autó az Isten áldja...
- Radionav 2015 Q1-es tépkép SD kártyán, ára alapján a kártya aranyból van (54000Ft)
Egy hetes Navteq-kel történő eredménytelen beszélgetés után sikerült aktiválni a 2015-ös térképet. A képen egy 11 karakteres azonosító van elrejtve. A helyes válasz: "EBX0T-96LB5". Na csak ezt nem próbáltam, minden mást igen. A support még a formátumot sem tudta megmondani :-(
Ti kerekek nem voltak fent sokáig sajnos :-(
Viszont ezekkel az ATS felnikkel is egész jól néz ki :-)
- Alapjárat nem meggyőző, leginkább hidegen. Rázza a kasznit, pedig a motor szépen jár.
- Kipufogó dobot cserélni kell, talán átkötőt is. Okozhatja a rázkódást?
- Kuplung akad, szerkezet kattan kifele irányban a fogásponton. Nem a pedál rugó az oka. Ennek ellenére rendesen veszi a fokozatokat és nem csúszik meg. Tavasszal csere!? Okozhatja a rázkódást?
- Lassabban melegszik fel. Termosztát? Hidegebb időben kiderül.
- Akkumulátor az eredeti 540Ah-s, csere lesz valószínűleg :-(
- Nem annyira hiba, de a nyári gumiban max. 1 nyár van még. A téli még bőven jó.
- Antenna csere volt mert a korábbit megette valami rágcsáló (2550Ft)
- Sebváló kupakot kicseréltem (4388Ft)
- Egyik ajtó behúzó aljából eltűnt a gumi, pótoltam (2655Ft)
- Bosch A085S első ablaktörlő lapát készlet (10000Ft)
- Ablakok (tető is) nyílik a távirányítóról, viszont csak tollaskulcsról záródik.
- Navi folyamatosan pofázik, zene hallgatás közben is :-( Ki lehet kapcsolni a hangot egyáltalán, mert én nem találtam?
- Indító gombot nem kell folyamatosan nyomni, gyújtás nélkül is azonnal forgatja, míg be nem indul, feltéve, hogy nyomom a kuplungot vagy a féket. Még szokatlan egy kicsit.
- BOSE halkabban szól, viszont maximumon is használható a mélyhang kiemelés. Nem torzít. Az exnél ugyan hangosabb volt és ott sem torzított, viszont elvette a mélyeket ennek érdekében.
- Rádió vétel jó.
- Ti ülésben nem fér el a senekem.
- Nem toligálható a könyöktámasz.
- Csomagtérajtó emblémával (is) nyílik :-)
- Gyári méret 17-es ATS felnikkel pont olyan alacsony az autó mint az ex. Az is ültetve volt 20mm-rel? Campona-s találkozónál megállapítottuk, hogy az ott jelen lévő cartársak vasai mind magasabban csücsültek...
Első (szűz) tapasztalatok. Mit mondjak, furcsa. A kerekek miatt olyan mint a villamos, meg szép, de aki azt mondja hogy komfortos az nem mond igazat. Valamit valamiért :-) Xenon király, fehér, gizda, de túl közelre világít és ugye a határvonal az nagyon éles, ami a fényes az fehér, felette tök sötét. Az autó gyengébben megy jelenleg mint az 1.9, szokni kell a tb lyukat és a (nem létező) gázpedál reakciót. BOSE halkabb mint az előzőben, térkép nem fedi le Magyarországot. Ülés, kormány, úttartás, optika, eddigi fogyasztás, felszereltség hibátlan. Szokni kell. Szervizkönyves, egygazdás autó a német Michelin-nél. Nagyon még nem léptem oda neki, mert tele volt pakolva a csomagtartó a téli gumikkal, meg a 7-esen jöttünk haza Fehérvárról, tehát nem túl gyorsan :-)
A hétfői foglalózást követően az autó kedden forgalomba lett helyezve és ma küldték a forgalmi másolatot, hogy meg tudjam kötni rá a biztosításokat.
Érdekesség, hogy a német műszaki érvényességet beszámítva, jövő augusztusig szól csak a vizsga, ezért nem kellett hivatalos magyar vizsgát "tennie" az autónak.
Ezért, kellett plusz 11k Forintot fizetni egy műszaki lapért, hogy meglegyen a "D" típusú matrica rendszám :-)
Megláttam a neten és egyből beleszerettem! Másnap elmentem megnézni ide és már együtt jöttünk haza Kispestről! Persze azért egy kis alkudozás is volt az árból, mert 990-ért akarták adni! Így maradt az átíratásra is! ;-) Azt mondják, az első mindig nagyon emlékezetes... az is... mármint az első út! ;-)) (IS)
Ez úton is szeretném megköszönni mindenkinek ezt a sok jókívánságot! Nagyon jól esik hogy nem is ismertek és ilyen barátságosan viszonyultok hozzám. Bár ez értehető hiszen ALFA fan-ok vagyunk. De akkor is baromi jó egy ilyen csapatba tartozni és köszi a sok lehetőséget amit nyújtani tudtok meg a sok segítséget amit felajánlotok. Szerintem ki is fogok használni ezek közül jó sokat de remélem sok dolog lesz amiben segíthetek én is. Megpóbálok maximális tagja lenni ennek a csapatnak el fogok járni talikra hogy mindenkit és mindenki verdáját megismerjem... Alig várom már. Szóval mégegyszer köszi! És csak így tovább!!!
Sziasztok! Na hát elkezdtem szétbontani csak hogy körülnézzek benne de szerencsére semmi újabb meglepetés (rozsda) nemn ért... hát a belső küszöb az kuka... de megoldjuk valahogy majd. a terveim hogy ha majd a végleges helyén azaz a szervízparkban (az udvar végében:))lesz a kocsi hogy kiszedném a hátsó hidat letistítanám újrafújnám felújítanám a motort kéne utána kiszedni meg az első futóművet... és mehetne az alvázvédő 10 óra lakatolás és 20 óra csiszolás után:) de legalább dolgozhatok rajta van kihívás... Hát nem szép az élet?:)
Üdv: FePe