Blog >> zár

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2010-03-31

A központi zár vezetoldali motorja bemondta az unalmast....ugyhogy csere.....most már újra le birom zárni a bellát:D!

>> Tuning és extraRuuk // Alfa 145 1.6 TS // 2009-06-20

Nem akartam bajlódni a kulccsal ,ezért bele rakattam egy távirányítós központi zár nyitót.

Ma a tettek mezejére léptem , igaz eleinte hátrafelé:
a bal első ajtózáramban a műanyag elem elrepedése miatt a kulcszárral mozgatott himba szeret befeszülni, nem nyílik az ajtó ilyenkor. Egy ideje rendben volt, de pár napja megint kezdte :-(
Elhatároztam, hogy mielőbb bontóba megyek és megnézem az ottani gép első zárait, ha a műanyag nem repedt azokon, elhozom őket. Sőt úgy tűnt, akár ma el is juthatok böngészni...
Ebből persze az elhúzódó megbeszélések miatt semmi nem lett, viszont menet közben a bal első belső gombot lenyomva sikerült magamra zárni az egész kocsit, majd beragadt az ajtózáram :-p
A jobb egyben ki van véve a himba, ilyenkor az marad nyitva, igaz kívülről bezárni sem lehet , csak a hátsókat lehet kézzel nyomkodni - meg persze a jobb 1-en át kiszállni :-(

Végre lement a nap : szerdánként mutter jön a gyerekekre vigyázni, asszonyka tanfolyamon - én is leléptem egy órácskára a garázsba. Előlre a nyári kerekeket már napközben fel akartam tenni, most legalább nyugodtam megkerestem a kesztyűimet és nem a ház lakóitól zaklatva láttam hozzá.

A garázsba menet belülről - ajtóborítás nincs! :-) - lekaptam a B1 könyöklőt, majd sikerült a zárat kipattintanom, behúzó vissza és döntés:

Pénteken délután TURI:
1. zárak
2. műszerfalernyő - ha nincs szarrá érve! Az enyém a letört fülek miatt nem rögzíthető a műszerfalhoz és gyárilag csak órákkal együtt van 23k-ért.

illetve +1: ha nem drága, el kellene hozni a J1 műanyag kerékdobot - talán a repedt-törött, de nem hiányos lenne a legjobb - hátha kis módosítással a tervezett hátsóhoz öntőformaként szolgálhatna.... ?!


Garázsban: lemostam a felniket és feltettem őket. Gyors orrfutó-szemle is volt közben - kilóra minden megvan, egyenlőre elvannak az elemek, ha kicsit kopogva is.
Bal első emelési pont környéke még decemberben beszakadt, még tart a szilós kinyomás, nyilván emelés csak a lengőkarnál addig. Fel is írom:

LAKATOLÁS B (kevésbé fontos részek-sorozat) 001: bal első küszöb-vég

Mocskos dísztárcsát elmosni szépen, ehhez kellékanyag: BRIGÉCIOL!

Kitaláltam még, hogy ha a lakatolás miatt hátul lesz egy darabig téli-kerék ,a peremén csorbult-sérült J2 RONAL-t megpróbálom rendbetetetni - bár ott tartanánk!

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2008-10-19

Az Amore-n sokan panaszkodnak arra, hogy 156-osukon a vezetőajtó nyitása után a nyitó gomb beragad, és csak kínlódások árán ugrik vissza a helyére. Ilyenkor mindenki WD40-et és zár olajozót ragad, de ez sem vezet eredményre.

Így jártam én is múlt héten. 10 és fél évig kibírta problémamentesen, de most eldobta magát. Gondolkodtam, hogy talán magát a zárat kéne lefújni, ami a B-oszlopon lévő kampóba akad be, de az sem segített, így végül elhatároztam, hogy ki fogom szedni a kilincset és megvizsgálom. Nagy kockázattal azért nem járt, mert nekem van itthon a lakásban egy kifogástalanul működő másik (dísztárgyként funkcionál), így ha máshogy nem sikerül, végül beszerelhettem volna azt.

Amikor a kilincs zárastul a kezemben volt, már egyből láttam, hogy a zár egy darabja rendellenesen becsúszik egy résbe, és ettől megszorul, nem jön vissza magától alaphelyzetbe. Gyorsan szétszedtem, és akkor láttam, hogy a zár körüli szigetelő gumigyűrű van elszakadva. A tartalék kilincsemről tudtam pótolni, és összerakás után már hibátlanul működött, pont mint régen.

A szétszerelés rávilágított arra, hogy a zárba, vagy köré fújt bármilyen csodaszer teljesen hatástalan, mert körbe van szigetelve a beázások elkerülése végett. Úgyhogy azt senki ne tegye, főleg azért, mert ha nincs szerencséje, a lecsurgó folyadék nyomot hagyhat a fényezésen is akár. Nincs mese, szét kell szedni, és egy bontott kilincsről áttenni a tömítő gyűrűt.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2008-04-23

Már a múltkor észrevettem, hogy nehezen nyílik a géptető és nem kellett már a piros kis kart se felemelni. Így meg se akadt nyitáskor.Na gondoltam olyan durva erős a gép, hogy csavarodott a kasztni és emiatt szorul. :-)))) Kb 2 hete kiégett a bal első izzóm. Ma rászántam magam, hogy cserélem. Géptető nem nyílt. Kb 10 perc kellett, hogy felnyissam. Nem mozdult a biztonsági karral az a fütyike. Na gondoltam mi a rák lehet. Már magamba röhögtem. :-) Izzó csere nem lett, mert pont az hiányzott a készletemből. :-S Mindegy majd holnap. De a géptető nyitás baját legalább megoldottam. A zárat befújtam keményen XT féktisztítóval és kb 10 perc múlva minden tökéletesen működött. Kell egy kis takarítás a szerelő után az egész kocsin, mert nagyon megy mindenhova a dzsuva. Nem szereti. :-)

Szerelő jövő hét pénteken lesz felhívva, hogy mikor vállaja az autót. Várom nagyon. lesz egy apró kis meló rajta. :-)))

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-02-29

Végre sikerült időt szakítanom, hogy felrakassam a Yoyotól vásárolt szép állapotú jobb első sárvédőt, és így lecserélhettem azt a csúnya gittezett szart. Ráadásul kicseréltük a dobtakarót is, így remélem esőben nem fog nyifogni az ékszíj.
Ezzel együtt pedig a szuper szerelő srác haver rendbe tette a jobb első ajtó zárját is, ahol eléggé szétment a zár és a bovden, de megfikszálta ügyesen. Sajna közben beszereztem jó bonottt zárat, ami most feleslegfes kiadás lett így. De ha már megvettem, hamarosan beszereljük azt. De addig is minden tökéletes, újra szuperál a központi zár is.

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2007-06-08

A központi zár éppen nem működik.
A jobb első ajtónál van a bibi. Szétszedtem az ajtót, de egyelőre nem sikerült a végére járnom. Hamarosan megint szétszedem. Az ajtókárpit leszerelése és felrakása már jó gyorsan megy...

>> Tuning és extraHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-05-14

Később nem bírtam ki és 17-es re váltottam... :) A szép gyári 15-ös felnik pedig télen szépítik az autót, mert az acélfelni+dísztárcsa kombináció nem áll jól neki! :)

Sajna a figyelmetlen autóstársak miatt mindkét ajtómon horpadások voltak, ami annyira zavart, hogy újrafényeztettem őket. Ez lehetőséget teremtett egy kis átalakításra is, eltűntettem a zárakat.