Blog >> cimkék

>> SzervizZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2014-04-25

Az utóbbi időben az autóval többször előfordult már hogy rövidebb táv után(pár km) nem akart elindulni csak tekert az önindító. Akkor telt be pohár amikor, lerohadtan vele a városban lámpás kereszteződésben pályaudvar mellett.
Nekiálltam végigolvasni a hasonló hozzászólásokat, blogokat és arra jutottam hogy 99%- a annak, hogy a főtengely holtponti jeladója lesz a ludas.
El is vittem márkaszervizbe, mert így hirtelen más lehetőségem nem volt és használnom kellett a kocsit. Megbeszéltem velük, időponton hiányában fogadjanak és hogy szerezzenek be egy szenzort valamelyik autóalkatrész terítőtől.
Be is szerezték a jeladót a Unix-tól, és kicserélték.
Nem gondoltam volna hogy észreveszek vmit azon kívül hogy nem áll le bármikor. De ég és föld lett a különbség !!! Sokkal egyenletesebb járása lett, a motor hangja is halkabb !
És jobban megy az autó :) tényleg, nem kamu. Gyorsításkor nem húzott teljesen egyenletesen, de most nagyon szépen megy ! Valszeg a réginek volt egy kis késleltetése, ami sok mindenre hatással volt, és ezt a jelet dolgozták fel az ECU-k., vagy nem is küldött jelet :)
Ha valaki még gyárit használ javaslom dobja ki, cserélje egy újra. Nekem bevált.

km: 191500

>> SzervizKardosdoktor // Alfa 147 Black Line // 2013-11-04

84300 km-es óraállásnál Alexéknél (Alfarium) megtörtént a vásárlás után elengedhetetlen olaj (Selenia 20K)+ szűrők + vezérlés (szíj, görgők, vízpumpa), valamint első fékbetétek és tárcsák cseréje (Jurid).
Át is nézték, összességében rendben is találták a kis lombard vagányt. Némi olajizzadást láttak ugyan a váltónál, ezt egyenlőre csak figyeljük. :-)

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2011-12-10

Eljött az ideje egy újabb olajcserének Csörinél. Kipróbáljuk a Selenia Racing 10w60-at. Km-óra állas: 152097

>> Tuning és extraImyx // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed SW Distinctive // 2011-11-27

Elérkezett ennek is az ideje. Kevés a 166 ló. A chip tuning nem vonzott, drága, és macerás, illetve nincs kedvem a motort szétcseszni. Ezért jött képbe a tuning box, igen, szívó motorba. Bacar tuning, olasz, mást nem szabad benzines Alfaba tenni. Az az igazság, én sem számítottam szinte semmire, de akartam tudni, mennyire húzható ez a moci, ha egyáltalán húzható ezzel a kütyüvel.
A héten, Szerdán megkerestem a szakit, aki már több száz autóba szerelt, és programozott fel boxokat. Alfa mániás, 159-et akar venni :-), most nincs Alfaja.
Nagy reményt ő sem fűzött a dologhoz, mivel ez egy gyárilag kihegyezett motor. Mondta, hogy kisebb motoroknál igencsak nagyot tud húzni.Bekötötte a boxot, elindultunk a 'teszt pályára' Pécel utáni szűk kanyargós rész.
Kezében a tester, egyszer kérdezi, érzek-e valamit.
- ne viccelj, kellene? Visszaváltok, nyomom a gázt, de ugyanolyan az autó, mint volt mindig is.
- Na mondom jó, úgy néz ki, akkor ennyi a történet. Kb. 1-2 perc múlva, azt hittem, hogy érzéki hallucinációm van, az autó megváltozott, más lett a hangja, és kifejezetten ideges lett. Jött egy kanyar, lelassítok, akkor már éreztem, hogy valami megváltozott, utána elkezdtem kigyorsítani, nézzük, mit művelt a box: baromira megindult, és azon döbbentem le, hogy 3-asban volt a váltó, és kb. úgy gyorsult, minta 2-esben lenne a váltó..azt hittem, a 2-est forgattam el 4000-ig, és nem vicc, tényleg így volt. Mondhatni, hogy a váltások eggyel eltolódtak, a 4-es a régi 3-asnak felel meg, stb. Teszteltük az autót kb. 1,5 órán keresztül, különböző beállításokkal, feszegettük a határokat, hogy mit lehet kihozni a motorból. Volt, amikor felül ment veszettül, de alul nem húzott annyira, a motor nem forgott tisztán, vagy a hangja volt természetellenes. Aztán közösen a szakival eldöntöttük, hogy melyik programon fusson a vas, és azt tároltuk. A teljesítményéről: 1-es, 2-es leforgatása után, nehezen lehet az úton tartani téli gumikon, asr, vdc villog, keresztbe akar fordulni, nem csak én üvöltöttem a brutál érzéstől, hanem a programozó is :)). Minden várakozásunkat felülmúlta a dolog. Tehát, alul nagyon megy, 2000-től határozottan húz, fokozattól függetlenül. Nincs gondolkodás, nincs torpanás, szétforog a motor 3-asban is.
Nagyon örülök, hogy ezt megléptem, ajánlani tudom mindenkinek, aki plusz teljesítményt szeretne. Én a boxot használtan vettem, de újonnan szereléssel együtt 50K. A szakember szerint 8-10 % plusz teljesítményt nyertünk, de nagyon érezni :-).

>> Egyébcount M // Alfa 145 1.4 boxer // 2007-06-07

... ha lenne rá elég időm. :)

Tudom, persze, funny hogy részben az én ötletem volt az egész blog-mizéria, meg én ütöttem Zsolti és a többiek fejét hogy legyen, aztán most meg nem használom. De azért jó látni ahogy szép lassan megbarátkoznak vele a cartársak.

Már csak az kéne, hogy a cimkék mikéntjére is rájöjjenek, és akkor pár év múlva fasza kis tudás- és élménybázis lesz itt az Amorén. Mit az Amorén, az egész világon ez lesz a legjobb és legáttekinthetőbb és legszebb és leghasználhatóbb alfás honlap!