Mutasd

>> Szerviz2013-12-07

a felső motorkitámasztó szilentjei végleg megadták magukat, szétestek. csodálatos új szilentek készültek helyettük, csönd van az autóban, a motor nem rázza a kasztnit.

úgy tűnik, sikerült megoldani az egyenetlenül húzás problémáját is: nem volt visszatéve a gyújtóblokk testelő sodrata.

mondanám, hogy most már minden rendben, de a bal első ablak hidegben vonakodik lemenni ...

 
>> Szerviz2013-11-16

volt szelephézag-állítás (meg az egyik vezérműtengely + 3 pogácsa cseréje, mert beverődtek), kapott új olajat, csodaszép lett a motorhang.
közben fény derült egy hasadt levegőcsőre az intercooler és a szívósor közt, és csere után (nyilván) jobban húz a motor, csak mintha darabosan adná le az erőt, ezen még kutakodni kell.

sikerült aránylag megkímélt, és gyári méretű téli gumikat szerezni a 16"-os felnikre, tapad az autó mint a barom :-)

 
>> Szerviz2013-10-19

legyártottam a héten egy este a szívósor mögötti laokoon-csoportot gumicsőből és bilincsből, mert az eredetit ha az egyik végén megfoldoztam, a másik végén kipukkant. most van stabil alapjárat, és hidegen sem kell attól tartani, hogy lehal terhelésre az autó.

további kedves ajándék, hogy beállt a jobb oldali kézifék bowden, majd cserélni kell (addig is szakszerűen elcsíptük, hogy ne álljon be a hátsó fék :-/ )

 
>> Esemény2013-09-25

Monzában voltunk a hétvégén, elfogyott az autópályán oda-vissza 3,5 tank benzin a 2100 km alatt. nagyon jó tesztkörnek bizonyult, mert 3 hibát is sikerült felszínre hozni:
- odakint induláskor elfogyott a gázpedál az autóból - de egy hirtelen ötlettől vezérelve a sportmódot aktiválva mégiscsak hazajöttünk elég tempósan. itthon a kompjúteres kiolvasás és némi fórumozás után kiderült, hogy ez a típushiba az elektromos gázpedál egyik csatlakozójának köszönhető - a csatlakozót kivágtam a kábelkorbácsból, és direktbe forrasztottam a vezetékeket (egyébként ez a gyári(!) szervizutasítás). azóta tökéletes, még jobban is megy mint valaha :-)
- felerősödött a szelephang, ami volt már eleve is, de nyilván tovább kopott, úgyhogy egy hézagállítást nemsokára abszolválunk rajta
- egy napra rá a jobb első kerékcsapágy elkezdett dorombolni, ennek cseréje éppen folyamatban van.
egyébként minden OK, csodálatos a kényelem, főleg a hátsó ülések számítottak kellemes alvóhelynek az úton :-) a kocsi pedig még vacak gázpedállal is megfutja az óra szerinti 220-at.

 
>> Szerviz2013-08-26

vasárnap beindítván az autót, olyan hang fogadott, mintha kályhacsöves tuning-civic-ben ülnék ... gondoltam, hogy valami gáz van a kipufogóval, de alánézve az autónak nem lógott semmi, ami beakadhatna, úgyhogy használtam 1,5 napot, de ma este megemeltük.
a Brutus középdob kivezető csöve teljesen megadta magát, és kivált a dobból :-( a srácok előrelátóak voltak, így egy gyári középdob ott figyelt már a padlón, kis illesztés után a sikeres csere eredményeképpen csendes lett az autó újra, sőt csendesebb mint az előző dobbal.

 
>> Szerviz2013-08-09

kanárik költöztek be jobb elöl, és valami lötyögés is hallatszott, nem is kellett nagyon hepehupás úton menni.
a lötyögés a kanyarstab tartószilentjeinek cseréjétől szűnt meg (ha már ott jártunk, a gömbfejes kutyacsontok is megújultak), de a csicsergés sajnos maradt. közben észrevettük, hogy az alsó lengőkar mindkét szilentje odavan. oké, akkor alsó lengőkar csere.
nagyon jó feszes lett a futómű, de még mindig nem csöndes :-( vizsgálgattuk tovább, és arra jutottunk, a felső toronybak lesz (onnan jött a hang). csere közben a felső rugótányéron furcsa dolgot vettünk észre: a kis fészek, ami a gátló gumiütkőzőjét tartja, félig le volt szakadva a rugótányérról, és szét is nyíródott. nosza, bontóból másik rugótányér a megviselt helyett. tovább nézegetve a régit, a kis fészekbe még be is volt szorulva egy régi gátló fém fedele!
ez ugye 2 dolgot jelent: az egyik, hogy egyszer valami okos "mester" a felütköző gumibak nélkül rakta össze, aztán mikor valami miatt nagyon beütött az első kerék (pl. rugótörés), akkor nem piszkálták ki a gátló bepréselődött, deformálódott sapkáját, hanem beleütötték a gumi ütközőt, és összerakták a futót ...
nyilván a ferde gumi meg a leszakadt kis tányér csicsergett a lengéscsillapító szárán.
a felső gumibaknak nagy baja nem is volt, de ha már arra jártunk, csere.
csönd van :-)

 
>> Tuning és extra2013-07-18

egy véletlen folytán sikerült apróhirdetésben lőni egy bontott fakormányt. a bőrözött részen vannak hibák, de nagyon tetszik, és sokkal tisztább, szárazabb érzés használni, mint a bekoszolódott bőrkormányomat - amit félretettem, újrahuzatás céljából.

 
>> Tuning és extra2013-05-05

tudom, hogy rohadt meleg van - de most tűnt fel ócsóér' eredeti 16"-os alufelni, úgyhogy lecsaptam rá Vácon. majd gumi is kell, mert ami rajta van, az már kuka,

 
>> Szerviz2013-04-23

a klímahűtő korábbi cseréje után megtörtént a klíma feltöltése. valahol nagyon minimális eresztés van a nyomáspróba alapján, ezért kaptam bele UV festéket, és néhány hét használat után megnézzük, hol ereszt.
pont jókor sikerült megcsinálni az áprilisi nyárban :-)

 
>> Szerviz2013-04-15

meglett a kezdetek óta göröngyös alapjárat oka - némi törött vákumcső volt a ludas. mostanra már annyira elvált, hogy hidegen akár 250-re esett vissza a falslevegő miatt a fordulatszám, viszont egyszerű lett a hiba behatárolása, mert erősen sziszegett! egy kis átmérőjű cső cseréje, és egy bonyolult idomon egy ideiglenes foltozás stabilizált mindent!
cserébe új funkció van: üreset jelez a fékfolyaédk tartály, miközben csurig van. szemre jó az érzékelő, dehát ... ki tudja.