Mutasd

>> Szerviz2007-12-09

103653 km

Nagyon gyorsan elfutott az első közös 10000 km, ismét olajat kell cserélni. Ezúttal a Csörgő autószerviz mellett döntöttem, egyrészt azért, mert szerettem volna megismerni, hogyan dolgoznak, másrészt 2 autóval nem akaródzott Budapestre menni.

Igy is reggel 5-kor keltünk, hogy 8-ra Várpalotára érjünk. Mivel a kuplung dolog nem hagyott nyugodni, úgy beszéltük meg, hogy egy hétig marad az autó, és Csörire bízom - ha szerinte cserélni kell, cserélje. A lényeg, hogy az autó problémamentes legyen.

Az apróbb dolgok közül az utolsó szépítéseket szerettem volna megcsináltatni:
- váltógomb csere
- a bal hátsó ajtó gumilistájának cseréje

Ezeket én is meg tudtam volna csinálni, de a váltógombot nem mertem erőszakkal rácsapni, a listához meg hiányzott a csavar. 1125,3 Sk volt a lista ára (8440 Ft), de a hiányzó csavar miatt a vége felkunkorodott és kilincs mindig beleakadt, mígnem a gumi el nem szakadt. Ráadásul a régi lista használhatatlan volt, a Szamosiék szerint kiszakadt belőle a menet. Nagyon ócska megoldás - a gumilista végén van egy műanyag kb. 6x6 mm nagyságú négyzet, abban van a fém menet. Gondolom ezt valaki túlhúzta, kiszakadt a menet, aztán úgy hagyták. Csöri profin megcsinálta, ezzel a szépséghibák eltűntek.

A komolyabb gondok közül 4-et szerettem volna rendbe rakatni.

- kuplung - rázkódó indulás, ugráló motor
- olajfolyás
- nyekergő lengőkarok
- a motor hőmérséklete nem megy 70 fok fölé

A legdrágább dolog a kuplung, ill. a kettőstömegű lett volna, de Csöri ugyanazt mondta, mint a Szamosiék - ha nagyon akarom, kicseréli, de szerinte még nem kell, teljesen rendben van.

Az olajfolyás kiderítése jó nagy meló volt, a tipikus olajfolyós helyek mind teljesen szárazak voltak. Csöriék leszedték a kipufogót, katalizátort, fényesre pucolták az egész motort, és akkor kiderült, hogy a karter tetején volt egy 2 cm-es hajszálrepedés. Olyan vékonyka volt, hogy emiatt nem akarták leszedni a kartert, hanem 2 komponensű ragasztóval megragasztották és lefestették. Ez volt tehát a magyarázat, miért csak több napi állás után jelentek meg az olajcseppek. Csöri szerint még nem volt bontva az a rész, az eredeti csavarokat szedték ki, ha ütést kapott volna, akkor nem felül kapja, úgyhogy csak anyaghibára lehet gyanakodni.

A nyekergő lengőkarokat nem volt érdemes újra zsírozni, legutóbb alig 3000 km-t bírtak ki. Remélem az újak többet bírnak majd, mert én egy autótól elvárom, hogy ne nyekeregjen. Csöri szerint érdemes a kicsit drágább Delphi márkát választani, jobbak a tapasztalatok. Kb. 35000 Ft volt a két kar.

Termosztat ügyben mérésekkel kezdtünk. Kiderült, hogy a víz tényleg nem megy 72 fok fölé. Csöri nem ajánlotta a sokkal olcsóbb utángyártott alkatrészt, a veszprémi Alfa márkakereskedésben rendelte meg az új termosztatot. A mérések szerint most 85 fok körül van a hőmérséklet, de valószínűleg csal a műszer, mert 90 fokot akkor mutat, ha a víz 96 fokos. Normál közlekedés esetén most 85 fok körül mutat, de elég egy kigyorsítás és máris 90 fokon van. Ha visszaveszek a tempóból, újra visszaáll 85 fokra. A lényeg az, hogy nincs 70 alatt a mutató, az nagyon kevés szerintem. A gyári termosztat kb. 28000 Ft volt.

Ezen kívül új olajat és olajszűrőt kapott az autó, ill. a bal hatsó helyzetjelző izzó cserélve lett. Érdekes módon néha már jelezte az autó, hogy kiégett, de végig világított, viszont már teljesen fekete volt...

Összességében nagyon elégedett voltam Csöri munkájával, nagyon korrekten dolgoztak, korrekt áron, minden nap hívott, hogy beszámoljon, mit találtak. Végre egy újabb szerviz, melyben meg lehet bízni!!!

Csöri szerint az autó remek állapotban van, a jövőben kézifékhuzalokat és fékeket kell majd cserélni.