Jack - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 SW 2.0 JTS // 2012-09-10

Ezt is szerettem volna már rég megcsinálni,de ahogy néztem erre sem csak egy féle megoldás létezik. Kaptam ötletet a hammerite-tól a sima tesco-s fékfestékig... A profik kiszerelik a nyergeket, szépen előkészítik, lefújják a megfelelő színre, majd pár nap száradás után összeszerelik. Na ennyi időm nekem nincs erre! Vettem egy foliatec fékfestéket ami tartalmazza az alapozót meg a festéket és a lakkot is. A féknyereg tisztításához réz drótkorongot és egy féktisztító sprayt. Színben az aranyra esett a választás(a'lá brembo oro :D), mondván mindenki pirosra festi, én mást szeretnék!.
Az első féket teljesen lebontottam, nyereg a levegőben lógott, a kengyelt is leszedtem. Dróttal átpucoltam, lefújtam tisztítóval. Kikevertem a festéket a lakkal majd a gyerektől elcsórt ecsettel elkezdtem festegetni. Egy merő borzalom! A lefestett részekbe rendre belenyúltam, az ecset elkezdte hullatni a szőrét, a keverő tálkán valahogy keletkezett egy lyuk... Kész armageddon! A hátsót már csak félig bontottam szét, de az is hasonló borzolta az idegeimet. A festék elvileg egy óra alatt porszáraz, ez nem igaz! 2 óra száradás után úgy raktam össze Ferivel a féket, hogy itt-ott még beleragadtam a nyeregbe. GT-től kapott feliratokat is feldobtam rá, a félkemény festékbe gyakorlatilag bele diffundált a vékony matrica:).
A végeredmény szép lett, de soha többet nem csinálok ilyet! Ezt ha az ember szépen akarja megcsinálni, bízza rá szakemberre vagy szánjon rá pár napot és egy doboz nyugtatót. De lehet a rutintalanságom és az idő szűkössége miatt volt ilyen szenvedős...