Mutasd

>> Szerviz2012-10-06

Az autó beállt a hétvégére a boxutcába.
Vezérműszíj + görgők cseréje, klímakompresszor-, generátor-, vízpumpa-, szervó szíjának a cseréje.
Legalábbis így indult.
Hoztam két kormánymű gumiharangot is (mivel már műszakikor felírták), hogy ha van idő, még azt is cseréljük ki.

Az autó első elemének leszedésekor kiderült, hogy a vízhűtőmet csak az egyik oldal tartja, a másik le van törve. Ok, keressünk egy műanyaghegesztőt szombat du. vagy vasárnap de., hogy vas. estére elkészüljön az autó. Megküzdve a lehetetlennel vas. de. 11kor meghegesztették. De ne ugorjunk ennyire előre.
Szombat du. mivel ki kellett venni a vízhűtőt, víz le, lökös le, klímahűtő félig le, hogy ne kelljen a gázt leengedni, majd nagy nehézségek után kijött a vízhűtő.
Folytassuk a szíjcserét.
Szétszedés közben a szerelő már látja - ill. mutatja is nekem - hogy éppen jókor jöttem, mivel az egyik vezérműszíj (BOXER! KÉT SZÍJAS!), már ment le a vezetőről. Szépen kezdett kilátszani a szíj szövete, ill. kezdte ledarálni a vízpumpa csavarját. A szíj egy nem régi Dayco szíj volt, a feliratok is szépen látszottak rajt, úgyhogy keresték az okát, a csúszásnak. Levették a két régi Breda vezetőt, jobb ötlet híján feltették az újat, hogy az csúszik-e.
Gates vezérlés került az autóba (a görgők is gates-ek). Megpörgettük, úgy, szétszedve, nem csúszott. Tehát vagy nem volt ráfeszítve rendesen a szíj, vagy valami okból megnyúlott. Passz...
Fel az összes szíj.....(közbe várjuk a hűtőt), addig álljunk neki a kormánymű-gumiharangoknak.
Háhááá, de a 146-ban nem ám csak úgy van az.
Lényeg: a motoron kívül szinte minden kikerült az autóból. Akksi, levegőszűrő...szervóolaj.........stb.....stb......kormánymű. Ez a vége, ugyanis a teljes kormányművet ki kellett venni ehhez az akcióhoz. Egyszer valaki már nekiállt a mutatványnak, mivel egy csomó csavar hiányzott mindenhonnan (konkrétan a kormányművem is csak 3 csavar tartotta), de gondolom látta mi meló lenne, és gyorsan visszapakolt inkább.
Kikerült a kormánymű, lekerültek a gumiharangok - amik már 3felé voltak szakadva - itt a hűtő, Andi boldog, hogy már csak össze kell rakni és kész.

Hát nem!

Nem jók az új gumiharangok, így hétfőn be kellett szerezni két másikat, egy kis Tutelát a szervóba, na meg a fagyállót.

Volt még egy kis rohangálás a szervócső tömítései miatt, de már minden szépen kezdett helyreállni, csak sajnos besötétedett.

Kedd estére összeállt a verda. Csenget a szerelőm, nyitom az ajtót, kiabálom, hogy várj, hozom a pénztárcám.

-Ne siess vele annyira!-mondja.

Naneeeeeeeeeeee. Már magamba kezdek roskadni.

A szerelő sötétben véletlenül a kormányállító kart húzta meg a motorháztető nyitó helyett, mely ezzel a lendülettel le is tört.
Kedd este 8, ismét műanyaghegesztő.
Meghegesztették, de visszarakáskor el is tört. Fixre beállította a kormányom, majd ha bontó felé járok, veszek egy kart.

Az autó kész, remélem mostanában nem kell hozzányúlni.