A.R.Peti - főkép
>> SzervizAlfa 33 Sport Wagon // 2014-04-28

Nem is olyan bonyolult, mint amilyennek látszik!
A hűtőcsövek és a díszrács leszerelése után simán kiszedhető a helyéről minden más megbontása nélkül. Egy Nissens hűtőt sikerült jó árasítva vásárolnom, pontosan megegyeztek a paraméterei a régi gyári hűtőével. A ventilátor, hő gomba, gumibakok átrakása után mehetett is vissza a helyére, természet essen új folyadékkal.

 
>> SzervizAlfa 33 Sport Wagon // 2014-02-08

- Hengerfej tömítés csere
- Hengerfej síkolás, nyomáspróba
- Vezérlés csere, komplett
- Olaj + szűrő
- Hűtőközeg csere
- Váltó olaj + pár tömítés
- Balszerencsémre kuplung hidraulika cső

243088 Km

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2013-05-29

Komplett vez csere. Erhardtól. 122280 km

 
>> EgyébAlfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2012-08-31

Km állás 119825
Újra a viszgabiztos elé járultunk.

 
>> SzervizAlfa 33 Sport Wagon // 2012-08-30

2 db hátsó munkahenger 5200 Ft
hátsó fékbetét garnitúra 5500 Ft
toronycsapágy 3000 Ft
Jobb első indexbúra 5100 Ft
Szervíz(féktisztító+fékolaj) 12000 Ft

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2011-02-16

Maga a vezérlőegység megfelelően működött, csak a vezetőoldali hőmérséklet szabályzógomb tekerése közben nem éreztem kellően erősnek azt a racsnis érzést, mint a másik két szabályzógombon.
Gondoltam kikopott a műanyag. Többen mondták húzzak befőttesgumit a gomb mögé. Nem tartottam 1. osztályú megoldásnak. Továbbra sem hagyott nyugodni a tény, hogy már nem olyan, mint rég.

Tegnap délután nekiláttam a feladatnak.:
-Gyári rádió kiszedése (4 popszegecs) a rádión lévő lyukakba
-Bankkártya-pohártartó eltávolítása (2 lapos cs.húzó) a felül lévő reteszekhez
-Klima vezérlő kiszedése (imbuszkulcs) a két csavarhoz

Ezek után ma neki álltam szétszedni a vezérlőt:

Először is leszedtem róla a ködlámpa, vészvillogó kapcsolósort, így könnyebben hozzáfértem a burkolathoz. Ezt két torx csavar tartotta. Kihúztam a belső hőmérséklet érzékelőt is, amit így legalább megtudtam kicsit pucolgatni, tiszta por volt!
A burkolat eltávolítása már gyerekjáték. Kis laposfejű csavarhúzóval megfeszítettem az oldalán a fület és már lenn is volt.
Kicsavartam a torx fejű csavarokat 7db-ot. 2 a kijezőt fogta 5 a nyákot. Az elektronika eltávolítása után fény derült a hibára.

Eltört a racsnispöcök háza!

Megnyugodtam ragasztható. Kezdeti repedéseket fedeztem fel a másik két háznál is, úgyhogy azokat is megragasztottam. A ragasztáshoz Epoxy ragasztót használtam.
Száradás után visszaraktam a racsnispöcköket a helyükre. A tekergetéses próba következett.
Olyan, mint fénykorában!
Gyors összeszerelés után visszakerült a középkonzolba.

Minden úgy műkődik, mint rég! Visszatért a racsnis érzet!

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2011-01-18

Újra helyzetjelző csere, csak most a jobb oldali!

Már nem is tudom hányadik autósboltban jártam mire tudtak adni H6W Hellát! (Úgy néz ki nálunk Siófokon ez hiánycikk, ha meg tudnak adni aranyárban mérik!)

Az izzó sikeres beszerzése után gondoltam megint megszenvedek a cseréjével, mint legutóbb. Már szégyeltem magam, hogy egy kétbalkezes szerencsétlenség vagyok. Dehát a rutin meg az évek 5 perc alatt megvolt szerencsémre. Visszanyertem a méltóságom!

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2010-12-09

A délelőtt folyamán az öcsém (A.R.Viktor) autóját vittem Csörihez, fékcső cserére. Biztos voltam, hogy van helyzetjelző izzója. Gondoltam majd veszek tőle, mivel pár napja kiégett a baloldalim. Egy darab H6W izzója se volt, kifogyott a készlete.
Ekkor még mindig nem gondoltam, hogy micsoda Herce-Hurca vár rám.

Délután folyamán felkerekedtem izzó beszerzésre:
-Az első boltban, ahol jártam, pont nem volt nekik, meg leltároznak, meg minden kifogás, de tudnak rendelni Hétfőre. Mondom nem köszönöm majd szerzek máshol.
- A másodikban szerencsével jártam. Félórás keresgélés után találtak nekem eggyet.

Na ezek után kezdődött csak a megpróbáltatás.:
A nagy keresgéléses-vásárlás után neki álltam visszarakni az izzót a helyére(Én kis buta már elöző nap kiszedtem, hogy az alapján majd kapok másikat). Természetessen elfelejtettem azt a mozdulatsort ,ahogy kivettem.
Ekkor már agyvérzésem volt két infarktussal egybekötve!
Jó egy órás próbálkozás után azért sikerült visszajátszani a helyére! Szégyen!

 
>> SzervizAlfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2010-10-14

Kb. 1 hete vettük észre, hogy nem nagyon akar a vízhőfok felkúszni 90-fokra.
Városban még csak-csak tartotta magát 90 környékén, de városon kívül már csak a 75-80 fokot volt képes tartani.

A 147-es topicban megállapította (-ták -tek -tük)Csöri, hogy termosztát csere (a km állása 105657).
Úgyis szerelőt kellett váltanom, úgyhogy a mai napra 15:00-ra kaptam időpontot Csöritől.
A revízió során kiderült, hogy az olaj leeresztő csavar azért olajos, mert meg lett szakítva(köszi S.G) az elöző olajcserekor. De ez most nem került orvoslásra.
A termosztát közben kicserélve természetessen gyári (Behr) került a régi helyére. Kapott még 4 liter Paraflu up-ot meg egy kis desztillált vizet a hütőrendszer, úgyhogy erről is le van a gond egy ideig.

Haza felé már stabilan tartotta a 90 fokot. Köszi Csöri!

 
>> EgyébAlfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2010-10-02

Ma újra felkerült a 15-ös téli garnitúra, természetessen centirozás után.
Szerelés közben észrevettem egy kis olajat az olaj leeresztő csavar körül. Nem tulajdonítok neki nagy problémát, nem rég volt cserélve biztos azért olajos.