Mutasd

>> Szerviz2015-07-22

Nem tudom, hogy mennyire tipikus vagy nem, de az autómon a múanyag alsó pajzsot körübelül három azaz három darab csavar tartotta.Ezt Zénél vettem észre az olajcsere alkalmával, gyakorlatilag az előző olajcserék valamelyikénél átszakították a burkolatot a csavarokon mivel beleszakítottak nem is egy csavart a menetekbe.Öcsém felajánlotta, hogy beviszi hozzájuk és orvosolják a problémát.
Így is történt a mai napon javításra került a probléma, mostmár mindenhol új bezsírozott csavarok fogják a haspajzsot.

Ui:a bölcső sajnos nekem is korrodált kell, hogy kezdjek vele jövőre valamit.

 
>> Szerviz2015-06-19

Mióta megvettem a kocsit, azóta folyamatosan világít a kontrollámpa, hogy ki van égve a helyzetjelző izzóm. Z mondta a szervízkor, hogy ez a belerakott( egyébként nem belevaló) Led izzó miatt van.Ezért vásároltam belevaló foglalatnélküli 5 w-os izzót.este neki is álltam kicserélni, de itt jött a fekete leves.A bal oldalt gond nélkül kicseréltem, aztán át a másik oldalra húznám ki az izzót, és lám csak a kábelt húzom ki a foglalattal, de az izzó sehol.Ekkor nézem, hogy valami hozzánemértő gánymester, gyakorlatilag beleerőltette a Led izzót abba a pici csőbe, ahova a gyári izzó való.Gyakorlatilag beszorították oda.

Más megoldás nem maradt bele kellett lökjem egy csavarhúzóval a lámpába..
Ekkor telefon öcsémnek, ez nem maradhat így, ( ekkor vettem csak észre, hogy már egy másik izzó is benne van!!!!) szedjük ki a lámpát.

Mivel nemrég van nálam az Auto, azért kicsit paráztam, hogy mi lesz ennek a vége.Lökháríto egyik felét lelazítottuk, a homlokfalon levő csavarokat is.Aztán a legalsó lámpafület tartó csavart is.És már kinnt is volt a lámpa....A darabokat kihalásztuk belőle, majd ment is vissza a lámpa a helyére.

Egyébként felháborító az, hogy a majom holland úgy járt évekig, hogy világított a műszerfalon a checklámpa.

Pótoltunk pár kábeltartó patentot is a motortérben.Öröm van és bódottá:))

KM:228755

 
>> Szerviz2015-06-05

Megtörtént az első szervíz az Autón.Természetesen Z mester műhelyébe látogattam el, ahol megejtettük az első olajcserét. Ezentúl szeretném betartani a 10-12 ezres csereintervallumot, mivel eddig a gyári (szerintem buta) ajánlás volt betartva.

Cserélve lett az olaj ( Motul 5w40), Z szerint még a Selenia-nal is jobb, én meg hiszek neki.Olajszűrő, pollenszűrő, valamint a gázolajszűrő is.Hálistennek kidobtuk belőle ezt az idiota K&N légszűrőt, megjegyzem hót dzsuvás volt, egyszer sem használták a hozzá adott tisztító szettet.

Csontváz nem esett ki a szekrényből, Z szerint az előző tulaj által elmondott javítások is el lettek végezve.

A zörgő kuplungra valószínűleg ősszel nézünk majd rá.

Egyedül a bölcső , az ami majd a későbbiekben korrózióvédelemre szorul majd.szerintem télen erre is sort kerítek majd.

Ja a compi is kiolvasásra került, nuku tárolt hibával.Jejejeje:))

KM:228125

 
>> Szerviz2015-05-14

A 166-al is így kezdődött közös történetünk, úgy látszik ez már nálam hagyomány lesz:)
Szóval az történt, hogy hétvégi pakolás közben kiszedtem a pótkereket, és meglepődve tapasztaltam, hogy víz van alatta....Megmondom őszintén nem volt őszinte a mosolyom.Telefonáltam öcsémnek, hogy meg kéne nézni hol ázhat be, mert ez nagyon nincs rendben.Átgurultam hozzá, szétszedtük a kocsi hátulját, a műanyag elemeket oldalról a zárt burkoló műanyagot is.Majd elkezdtük slaggal locsolni.Jó húsz perces locsolgatást követően, kiderült a hiba oka.A két oldalon a gyári illesztésnél volt egy minimális szivárgás, illetve a kéderguminál is szivárgott...(no comment).Az egészben az a vicc, hogy a kéder alatt a gyári paszta is ott volt, ráadásul teljesen sértetlen állapotban van.A lemezillesztésekhez kapott autógyártók által használt tömítőanyagot, a kéder alá pedig neutrális szilót, ha továbbra is ázni fog rendelnem kell egy újat...
A fenéklemez egyébként nagyon szép állapotban van.
Remélem a legnagyobb problémám lesz ez vele..)
Jövőhéten Zénél meeting, első olajcsere és társai.
Km:226810

 
>> Autóápolás2015-05-12

A mai napon úgy döntöttem, hogy rászánom az időt és kap az Auto egy teljes ápolást.Mivel lakásban lakok és a mélygarázsban nincs lehetőségem takarítani, általában Érden a Difer melletti melegvizes mosónál szoktam takarítani a kocsit, elég nagy a hely, hogy félre is tudjak állni mosás után.

Először a motorral kezdtem, mivel nem olajos dzsuvás volt, inkább csak poros, ezért nem is kellett túl sokáig mosogatni, a mosás végeztével , vittem fel magammal, kis palackos sűrített levegőt, kifújkodtam azokról a helyekről ahonnan gázosnak éreztem.Aztán kis ecsettel pedig a enehezen hozzáférhető helyeket is megtisztítottam.Ekkor vettem észre hogy a géptetőn levő kárpit is milyen koszos, ezért gyorsan nekiálltam aztis kárpittisztítóval letakarítani.

Ezután jött a kasztni, teljes mosás után teljes kézi waxolás következett, véleményem szerint nagyon szép lett.Amit már most tudok, hogy a nagyon szép színnek ára van.Nagyon nehéz úgy áttörölni, waxolni hogy hibátlan legyen:)
Következett a felni tisztítás, most közelről is konstatáltam, hogy a 4 felnim gyalázatos állapotban van, Ősszel ha leteszem a kocsit orvosolva lesz.Kis gumiápolás majd következett a belső takarítás.
A bőr ápolására egy Erdal nevezetű méhviaszos bőrápolót használok.A 166-nál is bevállt, ezért maradok ennél a márkánál.
A műszerfalat, a kormányt puha száraz rongyal szoktam törölni.A legvégén pedig még egy porszívózásra is sor került.
Íme a végeredmények, szerintem a képek önmagukért beszélnek.
Ja és még valami:)Miközbe puceváltam a Bellát, megállt 2 sutymerdák hülyegyerek béejmével, és úgy gondolták, hogy milyen jópofik lesznek ha hangosan elkezdik szidni az Alfákat.Betudtam annak, hogy baromi irigyek:D
Km:226790

 
>> Esemény2015-05-06

Nem tart régóta..Kicsit sem:)Tavaly Júniusban adtam el a 166-ost, azóta nézegtem az utódjelölteket.Bevallom őszintén Fl 166-ost szerettem volna V6-os motorral.Képes voltam egészen Dániáig elmenni eggyért.Viszont hatalmas nagy lukra futás volt..hazaérve jó pár napig keseregtem, majd eldöntöttem leteszek a 166-osról.Iszonyatosan nehéz belőle már szép állapotút találni, és ha van is vetekszik egy 3-4 éves 159 árával.Ezután jött képbe a 159-es.A kombi mivolta egy percig nem volt kérdés, bevallom őszintén nekem sokkal jobban tetszik mint a sedan változat, valamint legalább a horgászcucc belefér.Nahát el is kezdtünk nézelődni serényen, arról a Dániai túra után letettem, hogy kinnt nézzek, ott is legalább ugyanannyi a piszkos csavargó nepper mint itthon.Ezt az autót néztem meg legelőször Szegeden.Amiért erre indultam rá először az a km óra állása volt.225 ezres futásteljesítmény szervízkönyvvel számlákkal igazolva, úgy gondoltam hihetőbb mint a 150 ezres futású társak a neten.
Igazából első látásra szerelem volt, ahogy beleültem már tudtam hogy ő kell nekem.Az elején lehetett egy minimális sérülés körbe viszont egy két horpadástól leszámítva sérmentes gyári fénye van.Persze ott a helyszínen nem tudtunk megeggyezni az eladóval, aki egyébként készségesen válaszolt minden kérdésemre.

Rákövetkező szombaton megnéztem további 2 autót, mind a kettő szintén 2.4-es dízel volt.Az egyiknek a karosszériája, a másiknak a motorja volt borzalom.Fix 136 ezret futott, egy rövid kör után okádta a füstöt a Piacon.

Így aztán arra jutottam nem nézelődök tovább, mielőtt még elviszik ezt a gyönyörűséget előlem lecsapok rá.Minimális alku után megegyeztünk, és a mai napon sikerült is elhozni az Autót.

A fennt említett horpadásokon kívül szeretném még a négy felnit fényeztetni, azon is vannak kissebb horzsolások, a tetősín is javításra szorul.érdekes egyébként, hogy ahányat megnéztem hámlott róla a festék.Valamint nagy valószínűséggel a kettöstömegű is cserés lesz, üresben a pedál ki illetve felengedésnél van egy ponton egy eléggé hallható zörej.
Ezeket leszámítva, viszont a futómű, a motor minden tökéletes állapotban van.Igyekszem is így megtartani.
Km:226561