Mutasd

>> Tuning és extra2011-07-19

Kora este felkerültek a Michelin által adott tesztgumik a SportDiesel-re :-)
A Tárnokon található gumis és felnijavító barátom jóvoltából, akit Alfás körökben többen is ismernek már. Az első kérdés, hogy miért cserélem a nemrég felrakott Pirelli-ket?
Elmeséltem neki, hogyan és miként kerültek hozzám a gumik, erre mondta, hogy akkor lemérjük a gumikat és amint megfutottam azt az adagot ami a Pirelli-ben van, akkor menjek vissza hozzá és lemérjük a Michelin-ket is.
Megvizsgálta a gumit és azt mondta, hogy látszik, hogy tesztre kaptad mert igyekeztek az anyaországban gyártottat és friss gumikat adni ( 2011-06. heti gyártásúak)
Szerinte a Román és Magyar gyártásúak nem érik el a Francia gyártást minőségben. Ezt ellenőrizni nem tudom, de mivel ezt mondta így megosztom ezt is veletek.
Alapvetően pozitívan nyilatkozott a Michelin gumikról.
Szerinte méltó ellenfele lesz a mostani Pzero Neronak, szeretni fogom.
Két gumi gyönyörűen fut, kettő pedig apró kis egyenetlenséggel.
A gumizás után, centírozás következett, a korábbi súlyoktól kevesebbet kért most a gép, nagyjából 20-30% kevesebb súlyt kellett felragasztania kerekekre.
Lemértük a Michelin gumi profilmélységét 4helyen, a hosszanti "árkokban".
A belső felétől kifelé haladva a következő mélységeket mértük.

7.3 mm 7.8 mm 7.8 mm 7.6 mm

2011.03.15-én kerültek fel az új Pirelli PZero Nero-k, 2010. 36.heti gyártásúak.
12.222 km futás teljesítmény után az alábbi profil mélységeket mértük:

Jobb E: 5,6 mm; 7,3 mm; 7 mm; 6,6 mm

Jobb H.: 6,6 mm; 7,6 mm; 7,6 mm; 7 mm

Bal E.: 6,2 mm; 6,8mm; 6,8 mm; 6,4 mm

Bal H.: 7mm; 8 mm; 8 mm , 7 mm

Sajnos nincsenek még meg az új PZero Nero profil mélységei, de hamarosan beszerzem egy gumisnál.

A PZero Nero-ról a 105e km alatt, a következő véleményem alakult ki.

Nagyon jó a tapadása, ebből kifolyólag komoly kanyar sebesség érhető el vele,
A hirtelen irányváltásokat is jól kezeli, olyan az érzése az embernek, hogy evvel a gumival "bármit" megtehet, ragaszkodni fog az aszfalthoz...persze a fizikát jól ismeri, a csúszáshatár elérése előtt erősödő hanggal, majd enyhe kúszással tudatja, hogy hamarosan fel fogja adni a küzdelmet az íven tartással, jó lenne mérsékelni a tempót. Ilyenkor már villog a menetstabilizátor ikonja is :-)
Sírásra már többször rábírtam, de még nem estem le ívről a tempó miatt.
Vizes úton is meglepően nagy sebességgel halad biztonságosan. Közepes esőben 160km/h sebességgel magabiztosan tapad.
Ez a tulajdonsága a profil mélység csökkenésével együtt veszti el.
Egyen futás jó, nem kell korrigálni kormánnyal.
Gördülési zaja alacsony.
A perességéhez képest nem pattogós, tehát amennyiben sport guminál lehet komfortosságról beszélni, akkor mondjuk úgy, hogy komfortos is. De egy biztos a fogtömés bent marad és a vesémmel sincs baj.
A sport gumiknak nincs hosszú életük, 175 lóerő és 385 Nm koptatja a gumit, így kb 33-36ekm alatt elkopik az első keréken lévő gumi.
Annyit még hozzá tennék, hogy sose koptattam nullára egyik PZero Nero-t sem, 2-3mm elérésekor mindig lecseréltem, kapott hátra egy új szettet és a hátsók mentek előre.
Ilyen használat mellett a rekordom egy párral 37e km egy másik párral 35e és egyharmadik pár 33e km múlva került a gumis használt gumi tárolójába.
Szóval egy jól tapadó kezes gumit ismerhettem meg

A Michelin hosszabb élettartamot ígér, a PZero Nero tulajdonsági mellett.
Nézzük, hogy hány km-t sikerül kiautózni a Pilot Exalto-ból, ill., hogy milyen tapasztalatok gyűlnek össze.
Eddig kb 400km autóztam vele, úgy gondolom készen áll a teljes terhelésre is ezek után.

Első tapasztalatok:

Nem zajosabb a PZero nero-hoz képest, inkább úgy. mondanám, hogy másabb hangja van. Egyen futása szintén jó.

u.i.: alig várom már az első esőt, irány az autópálya :-)