Macccy - főkép
>> SzervizAlfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-06

Két hete lecsúszott a bal hátsó ablak 5 centit, felhúzásra recsegés és semmi, szét kellett szedni, de amíg nem volt időm duct tape-pel rögzítettem. Szétszedéskor kiderült: kiugrott a felhúzó bowden vége a műanyag kocsiból, a felhúzáskor a plusz bowdent megette az orsó és szét is cseszte, maradandó alakváltozás a sodronyban és az orsó menetében :) Amikor kiszedtem még a leggyakrabban letörős két műanyag fül is lepattant a helyéről, szóval alig maradt ép alkatrésze. Csere kell. WINTEK márkájú lett, egy itteni alfás ajánlotta, teljesen ugyanolyan, mint a gyári konstrukció, DE a tartófülek masszívabbak, minden más méret tökéletesen stimmel!

A szétszereléshez kell torx, imbusz, ph fej és dugókulcs, egy kárpit leszedő célszerszám (én egy konyhai vajkést hajlítottam ívre és körbetekertem szigszalaggal) és sok türelem.

0. Cappucino és sör olaszosan

1. Ablak aljánál, hátul a háromszög műanyag elem kipattintható fentről, később kibújtatható
2. Kilincs mögött kis takaró elem finoman le-fel-le-fel pajszerolva kijön egy kis csavarhúzóval
3. Ajtóbehúzóban gumilap kiszed, alatta 1 darab imbusz (allen) csavar, konzol kivehető, lecsatlakoztatható
4. Bent alatta 2 darab imbusz csavar ugyanebből
5. Ajtó alján 3 darab PH csavar
6. Ajtó elülső és hátsó szélén 3-3 darab kárpit patent, nem láthatóak, de mellékelek képet, ehhez kell valami íves feszegető szerszám (1. kép)
7. Kárpit felfelé csúsztatva jön le, előfordulhat, hogy fent a szoros ablak-kárpit illesztés miatt megszorul, ezen jobbra-balra csavarással illetve alulról a kárpit alól valamivel felfelé tolva mozdítható
8. Ha lent van, le kell csatlakoztatni pár dolgot, a csipogót előbb könnyebb kiszedni a foglalatból (zöld fülek) és csak utána kihúzni (2. kép), a kilincs bowden végét könnyű kifűzni
9. Kábelek széthúz, fent becsípődésgátló, lent motor
10. 9 darab 10 -es csavar körben a fémlemezen, 2 darab 10 -es anya fogja az emelő sínjét és 3 darab kicsi torx fogja a motort az orsóhoz. (3. kép) FIGYELEM! Ha szeretnéd, hogy az orsó egyben maradjon, akkor a motort tartó csavarokat hagyd a végére, mert ha az orsó nem feszül a lemeznek, ki tud esni és a bowden tekergetés macera!
11. Fémlemez leszedhető, de nem lehet elpakolni, az én 2009-esemnél a zár felől oda volt szegecselve egy konzol. Hadd lógjon ... (4. kép)
12. Az ablakemelő kiszedéséhez le kell feszegetni azt az ablakról, 2+1 fehér műanyag fül tartja, abból a középső (belső) még karmos is, azt a külső ajtólemez irányába ki kell feszíteni az ablakon lévő lyukból, utána lefelé lehúzható

FONTOS: az ablakemelő szerkezet legyen felhúzott állapotban! Ha nincs így, akkor illesszétek a motorra és húzza fel teljesen!

13. Összeszerelés fordított sorrendben! Mehet fel az ablakemelő fehér része az ablakra (szilikonzsír kellhet, mert szoros), ha bepattan a lyukba be is kell nyomkodni, hogy ne feszüljön (5. kép)
14. Az orsó új esetén kábelkötözővel rögzítve van, ez visszaszereléskor is segíthet, érdemes lehet 2 óra irányból átkötni. Fel kell pattintani a műanyag dugóit a lemezre, másik oldalról mehet be a motor, 3 darab csavarral (kötöző ekkor elvágható)
15. A lemezt fel kell szerelni az ajtóra, érdemes 1 vagy 2 csavarral rögzíteni. Ha gyári méret az ablakemelő, akkor gyönyörűen beállnak az emelő sínjének tőcsavarjai a helyükre, kis igazgatás után (fekete kerek gumiablakon keresztül piszkálható) át kell jöjjön a lemezen, 10-es anya mehet a helyére
16. Érdemes ezen a ponton kipróbálni az ablakot le-fel. Ha szakaszosan jár, az a becsípődésgátló miatt van, össze kell dugni a csatlakozót (fent)
17. Csatlakozók, csavarok, minden mehet a helyére

Sör.

Hallottam olyan megoldást, miszerint fel kell szerelni mindent a lemezre belül és bekötés után felhúzatni tökig. Ezzel a fehér kocsi részt az emelő pattintaná rá az ablakra. Én személy szerint ebben nem hittem (kézzel alig bírtam ráfeszíteni az ablakra) és nem bíztam (ha megfeszül és eltörik az új emelő kocsiján is a tartófül?) éppen ezért nem tudom ajánlani, DE lehet csak én vagyok a 10-ből az az 1 fogorvos ...