Mutasd

>> Tuning és extra2020-03-15

Legmerészebb álmomban sem mertem volna gondolni, hogy valaha lecserélem a gyári elektromos üléseket, amik amúgy is elég ritkák. Megtettem... lecseréltem őket. Ugyanis belefutottam egy szett Lancia Recaro-ba (40 000 HUF), amit vétek lett volna kihagyni. Régebb óta tetszenek már ezek a típusú ülések, de szintén ritkák vagy horror áron lehet találni. Szerencsém volt, bár a két első ülés elég ramaty állapotban volt, de még így is megérte. Miután megvettem őket elkezdtem kárpitost keresni. Bőrt nem akartam, bőr és szövet kombót sem akartam, mert nem tetszik. Alcantara-t szerettem volna, de Pesten és környékén olyan árakat mondtak, hogy nem hittem a fülemnek. Itt el is keseredtem egy kicsit, de aztán William barátom talált egy kárpitost Kaposvár mellett, aki nagyságrendekkel kevesebbért elvégezné a kért feladatot. Rengeteg telefonálás és képküldözgetés után sikerült hozzá levinni az üléseket. Az alcantara-ról lemondtam, így maradt a sima szövet, de elég jó minőségű és kopásállóságú. Nem akartam nagy színbeli eltérést az ülések és a beltér között, szerencsémre sikerült ugyanolyan világos szürke szövetet találni, mint a beltéré. Az üléseket piros varrással kértem, hogy valamennyire harmonizáljon a piros biztonsági övekkel. Nagyon jó munkát végzett a srác, gyönyörűek lettek az ülések, nekem nagyon tetszenek. "Úton" vannak még a váltó és kézifék szoknya, A,B,C oszlop takaró műanyagok és az ajtókárpit betétek. Ugyanezzel a világos szürke szövettel lesznek behúzva és piros cérnával varrva. Az ülések oldalára való műanyagok festve lesznek. :-)

2020.04.04.
Elkészültek az A,B,C oszlop takaró műanyagok, váltó- és kézifékszoknya is, egyből be is raktam őket. Az ajtókárpit betétek is készen vannak, de azokat majd egy műanyagossal kell berakatnom még.

2020.04.18.
A műanyagos átcserélte az ajtókárpit betéteket.

2020.07.11.
Az ülések műanyag elemei színre fújva. Köszönöm William Barátom. :-) Kész, összeállt az utastér. :-) Végre olyan, mint amilyennek megálmodtam. :-)

 
>> Szerviz2019-12-14

Utálok az autó alatt "nézelődni", mert tuti, hogy mindig észreveszek valami apró javítani valót. Így történt ez most is, csak most nem apró volt, amit észrevettem. Illetve utólag derült ki, hogy nem apró. A lényeg, hogy a jobb hátsó kerékdob is és a csomitartó szellőzője is rendben van most már. A bal hátulja elvileg tökéletes. Lassan 100%-os lesz az autó karosszéria ügyileg. :-)

 
>> Tuning és extra2019-10-12

Nyomtávot szélesítettem:
- elöl: 10mm: 12080 HUF/2db
- hátul:15mm: 11430 HUF/2db

Kellettek tehermentesítő gyűrűk is:
63,4 - 58,1 mm (1500 HUF/4db)

nyomtávsz.: 10mm
kerékagy: 12mm
féktárcsa: 7mm
felni: 5mm

Csavarok hossza:
- elöl: 30mm (a menetes rész) - 370 HUF/db
- hátul: 35mm (a menetes rész) - 410 HUF/db

 
>> Szerviz2019-04-19

Már nagyon esedékes volt a cseréjük. Egy darabig megint le van a gond. Az alkatrészekért megint köszönet Coyote barátomnak. :-)

Költségeim:
- Lengőkar (Rouville): 14 000 HUF/db
- Toronyszilent (Birth): 6500 HUF/db



Km óra állása: 148482 Miles
Régi óra szerinti állás: 280391 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 129517 Km (80478 Miles)

>> Tuning és extra2019-03-16

Szóval azért kellettek új féltengelyek, mert a Fiat Coupe 2.0 20V turbo csonkállványán az ABS jeladó és a 155 féltengelyén lévő ABS fogazás nem esik egybe. Viszont a Coupe külső csuklói nagyobbak, mint a 155-é és vastagabb tengely kell hozzájuk, de a Coupe belső csuklója meg nem fér el a nagyobb átmérője miatt a 155-ön. Szóval, hogy a Coupe komplett féltengelyét betegyem az felejtős, így marad a gyári belső csukló. Hogy mindkét csuklót fel tudjam tenni új féltengelyeket kellett gyártatnom. Nem volt egyszerű, nagyon sokáig kerestem mire rátaláltam egy tényleg szakemberre. Elvittem hozzá a gyári féltengelyt csuklóstól, és a Coupe csuklóját és elmondtam neki mit akarok. Osztott, szorzott és 2 hét alatt legyártotta nekem a féltengelyeket. Összeraktam őket és beszereltem. Minden frankó, meg volt már a tesztüzem is, tökéletesen sikerültek.
Annyi a különbség, hogy a bal oldali gyári tengelyen van egy "bumszli", amit az új tengelyre nem tettem rá. Egyébként menet közben nem érzem hiányát. Szóval most már teljes a futómű átalakítása. Minden passzol, minden gyári kinézetű. :-)
Jutott még idő a mocitető és a csomitető teleszkópok cseréjére is.
Az alkatrészekért ismét köszönet Coyote barátomnak! :)

Költségeim:
- féltengely: 50 000 HUF/db
- SKF belső féltengely csukló: 15 000 HUF/db
- motorháztető teleszkóp: 4000 HUF/db
- csomagtartó teleszkóp: 3000 HUF/db

 
>> Szerviz2018-09-27

Ma kíváncsiságból az autó alá pillantottam, hogy az olajcsere után minden rendben van-e a leengedőcsavarral, nem csöpög-e az olaj. De nem csöpöghet, mert rendesen meghúztam, ahogy kell. Viszont majdnem agyvérzést kaptam, amikor az autó alá néztem. Egy marha nagy olajfolt volt az autó alatt! Próbáltam meghúzni a csavart, de nem sikerült, elforgott. Na fasza! Tönkrement a menet! De hogy mehet tönkre, ha az olajcsere után senki nem nyúlt hozzá??? A csavart nem téptem meg, nem húztam túl... akkor??? Egy újabb X-akta. Na mindegy, valahogy orvosolni kellett a problémát, mégpedig gyorsan. Mivel nem volt kéznél egy másik olajdekni, ezért a legegyszerűbb és leggyorsabb módot választottam a javításhoz (illetve ez egyelőre csak tákolás). A csavart betekertem góccal és így tettem vissza a helyére. Tömít is és rendesen meg lehet húzni. Egyelőre jól funkcionál, nem csöpög az olaj. Szükségmegoldásnak jó, de nem maradhat így, ezért beszereztem (bartel) Marklartól egy bontott deknit. Sajnos ennek a menete sincs túl jó állapotban, így megy majd egy műhelybe menetcserére. De előtte még elvittem homokszóróhoz (3200,-), hogy teljesen tiszta legyen.

2019.01.28.
Úgy néz ki, hogy a gócos "tákolás" tartósabb, mint gondoltam. Egyáltalán nem csöpög. A következő olajcseréig nem nyúlok hozzá, feleslegesen nem engedem le az olajat addig. Közben elvittem a deknit a HÜLLŐ Kft.-hez, ahol először nem sikerült tökéletesen a műtét, de aztán másodszorra 100%-osan megoldották a menet cserét (8000,-). De gondolkodtam, lehet nem cserélem le a deknit, hanem felfúrom a menetet nagyobbra. A gyári menet M22x1,5, így M24x1,5-re fel lehetne fúrni. Még nem tudom, de olajcseréig kitalálom. :-)
Folyt.köv.

 
>> Szerviz2018-08-22

Megadok neki mindent, friss olajat, új alkatrészeket, fedett, őrzött garázst, erre fogja magát és minden előjel nélkül nem indul! Mondjuk volt már ilyen, de akkor az AC reléje volt a ludas! Igaz akkor tekert az önindító, de most nem. Lehet ez lesz a ludas. Biztos, ami biztos valahogy eljuttatom a villamosságis doktor bácsihoz!

2018.08.25.
Beszéltem a villamossági szerelőmmel és arra jutottunk, hogy több, mint valószínű, hogy az önindító adta meg magát! Reggel Marklar segítségével megpróbáltuk betolni és láss csodát beindult! Akkor az önindító! Elgurultam a szakimhoz, aki gyors felmérést végzett. Diagnózis: letört a behúzó tekercs csatija! Na de ez hogy???? Hétfőn neki áll megcsinálni!

2018.08.31.
Kész! Hiba elhárítva!
+ ha már szét lett szedve az önindító, fel is lett újítva! Kapott új behúzó tekercset, új szénkeféket, a forgórész fel lett szabályozva.

2022.02.18.
Forgó rész zárlatos lett. ??? Volt egy bontott önindítóm, abból átpakolta a szerelő a forgó részt + új szénkeféket tett be.
Munkadíj: 10 000 HUF

 
>> Szerviz2018-08-15

Itt volt az ideje az újabb olajcserének! Váltani akartam! A szokásos Selenia 10W40 Alfa Romeo helyett ki akartam próbálni a Selenia 10W60 Racing-et! Szépen el is határoztam magam és elmentem az olajwebshop-ba, ahol jó áron találtam is 5 literes kiszerelésben! Nem mellesleg nagyon közel is van hozzánk! Be is mentem az üzletbe és amikor mondtam a srácnak, hogy mit szeretnék majdhogy nem kiröhögött! Azt mondta, hogy ajánl helyette kettő sokkal jobb olajat. Az egyik a Motul, a másik Pedig a Liqui Molly. Azt mondta, mindkettő sokkal jobb olaj, mint a Selenia. Persze mondta, hogy nem akar lebeszélni róla, ad Selenia-t, ha azt kérek, de sajnos ezek a tények! Állítólag a Selenia már nem fejleszt annyit mióta a Petronas-hoz tartozik! Kb. 10 percet beszélgettünk és döntöttem! A Motul-t választottam! Rövidesen eldől, hogy jól tettem-e! :-)
Egyúttal cserélve lett a levegőszűrő is és a pollenszűrő is! Ráfért már mindegyikre a csere!

Költségeim:
- Motul 8100 X-Power motorolaj: 16490,-
- Filtron olajszűrő: 1010,-
- Levegő- és pollenszűrő: Marklartól kaptam még anno :-)



Km óra állása: 146951 Miles
Régi óra szerinti állás: 277927 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 127053 Km (78947 Miles)

Következő olajcsere: 153164 Miles óra állásnál.

>> Tuning és extra2018-03-30

A hülyeség határtalan... jön egy újabb ötlet és nem tudod kiverni a fejedből. Meg volt már a nagy Brembo nyereg a 166-ról, de nem volt elég jó, mert konzollal lehet csak feltenni. Kell valami olyan fék, ami Brembo is és nem kell hozzá konzol, hogy a műszakin ne kössenek bele. Persze eddig sem kötöttek bele! De hát az a kósza kis ötlet nem hagy nyugodni! Szóval akkor mi is legyen? Hát persze... Fiat Coupe 2.0 20V turbo... Nem kell sok mindent cserélni, csak a fél futóművet! :-D Jó, akkor legyen ez, mert mazochista vagyok! Kb. egy évvel ezelőtt pattant ki ez az ötlet, azóta tartott (anyagi okok miatt) az alkatrészek beszerzése! Azt tudni kell, hogy Fiat Coupe alkatrészeket (gondolok itt a csonkállványra és a Brembo nyergekre) égen-földön lehetetlen beszerezni. Vagy csak horribilis áron vagy nagy szerencse kell hozzá. Na, nekem volt egyetlen egy szerencsém, amikor rábukkantam az eBay-en egy eladóra Angliában, aki éppen egy 20V turbót bontott! Gyorsan le is csaptam a nyergekre és a csonkállványokra! Nem volt olcsó... rohadtul nem volt olcsó... de megvettem! Szintén az eBay-en lőttem a fúrt és vágott féktárcsákat az MTEC-től! Aztán kellett még másik lengéscsillapító is, mert a Coupe csonkállványa szélesebb! Jó, ez is meglett. Újat vettem belőle, Bilstein B4-et, amit még vm kollégától szereztem be. Mivel a csonkállvány bontott volt, kellett bele új csapágy is. A külső kormányösszekötő gömbfejről és a külső féltengely csuklóról már nem is beszélve (a csuklóért köszönet Coyote barátomnak)! Utóbbit nem sikerült még beépítenem, mert nem vettem figyelembe, hogy a Coupe-nak vastagabb a féltengelye! Ja, a féltengely csuklót azért kell cserélni, mert a fogazása nem oda esik, ahol az ABS jeladó van! Aztán úgy döntöttem, hogy a nyergeket is felújítom, mert eléggé viharvertek voltak. Ismét eBay-ről rendeltem felújító készletet és légtelenítő csavarokat!
A Brembo feliratokért nagy köszönet GT kollegának! :-)
Hát röviden ennyi! :-DD
De a hab a tortán, a fényképeken látható zöld fékbetétek, és a fémhálós fékcsövek!
A betétek az EBC Greenstuff betétjei, amik ugyan csak nem olcsók, de állítólag nagyon nagyot fognak (kíváncsi leszek).
A fékcsöveket illetően pedig a Goodridge-re esett a választásom (örök élet garanciát adtak rá)! Ezeket a régi gumi fékcsövek méretei alapján gyártattam le!
Szóval a lényeg, hogy ezzel a fék projektel most konkrétan több lóvét b.sztam el, mint amennyibe az autó valójában kerül!

Fiat Coupe 2.0 20V turbo alkatrészek:
- Brembo nyergek
- csonkállványok
- Brembo féknyereg felújító készlet
- Brembo légtelenítő csavarok
- SKF első kerékcsapágyak (VKBA 1488 - 42mm x 80mm x 37mm)
- Bilstein B4 első lengéscsillapítók
- külső kormányösszekötő gömbfejek (kónusz 13mm)
- SKF külső féltengely csuklók
- EBC Greenstuff első és hátsó fékbetétek
- MTEC első és hátsó féktárcsák
- 6 db Goodridge fémhálós fékcső




Km óra állása: 146144 Miles
Régi óra szerinti állás: 276628 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 125754 Km (78140 Miles)

 
>> Szerviz2018-02-02

Hát, eljött ennek is az ideje! A küszöbök már korábban voltak javítva, de eddig bírták! Viszont én azt gondolom, hogy ez inkább a "mesterember" számlájára írható! Szóval elég ramaty állapotban voltak már a küszöbök is és a doblemezek is, így ismét elvittem haveromhoz a gépet, aki anno a hátsó sárvédőket is rendbe tette! Marklar éppen bontott egy 155-öt, aminek full rozsdamentes (tényleg!!) volt az alja, így kivágtam azokat a részeket, amikre nekem szükségem volt, haverom pedig ezekkel pótolta a megfáradt részeket! Ismét nagyon profin dolgozott, megcsinálta, ma lett kész! Nem csalódtam benne most sem! A jobb hozzáférhetőség miatt ki lett szedve az egész futómű, és ha már kint volt, akkor ki lettek még cserélve a belső féltengely gumiharangok is, mert ki voltak szakadva! Örülök! Vagyis mikor kimondta a végösszeget, azóta nem örülök! Kurva sok lett a vége! Sokkal több, mint amennyiért a hátulját csinálta! Na, mindegy... legalább most patika az egész alja!
Az a baj, hogy csak pár képet lehet feltenni! :-(