Genf 09 - MiTo GTA premier

2009-03-03  Teddy
Hivatalosan is bemutatkozott és feltárulkozott az Alfa Romeo MiTo GTA a Genfi Autószalonon.
Hírek >> 2009  

Teddy jelenti a Genfi Autószalonról:

Pár nappal azután, hogy megjelentek az első képek, Genfben is bemutatkozott az Alfa MiTo legerősebb változata, GTA jelzéssel és 240 lóerővel. Az autót egy üvegketrec mögött helyezték el a korábbi videókról ismert Giulia 1300 Junior GTA-val. Miután sikerült bejutni, a MiTo ajtaja kinyílt és ezzel együtt feltárult a beltér is, amely eddig ismeretlen volt.

A sportos hangulatról a kormánykerék kialakítása, a középen elhelyezett fényjelző (a fék és az index használatát is visszajelzi), a 300-ig skálázott műszerek, a kagylósított sportülések és az ötpontos Sabelt övek gondoskodnak. A műszerfal környékén, az üléseken, az ajtókon hasított bőrt használtak fel, amelyek nem tükröződnek az ablakon, és a levegőbeömlők, pedálok formáját is átszabták kicsit, csakúgy, mint a sebességváltót. A kormányon egy szolid GTA felirat jelzi, hogy a 240 lovas változatban ülünk, ha eddig nem vettük volna észre. Hátsó ülések sincsenek, viszont "díszítésül" két bukósisak hever a sportülések mögött.

A külső ugyan méretre majdnem megegyezik egy utcai MiToéval, mégis robosztusabbnak tűnik, sőt az arca sem annyira csodalkozó a mélyebbre húzott hűtőmaszknak köszönhetően. A hátsó lökhárìtóba integrált kipufogó a diffúzorral együtt abszolút sportos hangulatot áraszt és arra figyelmezteti a mögöttünk haladot, hogy súlyos vereségre számíthat, ha nem köti fel a gatyáját.

A forma egyébként rengeteg apró, de annál izgalmasabb részletet rejt. A csak a GTA-ra tervezett felni oldalfalába is elrejtettek egy GTA feliratot, a 8C-ről származó levegőkilepő felső részébe rejtették el az oldalsó, ledes indexlámpát es egy Centro Stile Alfa Romeo felirat is elfért még. Az apró szárny a csomagtérajtón ugyan aerodinamikai szerepet túl sokat nem játszik, viszon nagyon jól néz ki.

Összességében a fehér autó a sötétszürke felnikkel, a fekete tetővel, küszöbbel és a fekete keretes lámpákkal a genfi autószalon egyik feltűnő modelljévé vált. Ezt jelzi az autó körüli nyüzsgés is, a nem túl nagy Alfa Romeo stand forgalmának felét a MiTo GTA "bonyolítja".

Technikai adatok a delután kezdődő sajtótájékoztatón hangzanak el, amelyről külön anyagban számolunk be.

További képek a galériában, hamarosan. 

Kapcsolódó írásaink:

Kapcsolódó galériák:

Írta:
Tedi
Kapcsolódó topic:
MiTo

Az utolsó 3 hozzászólás:

Attis2025-10-16 14:45:02 // 6857
Szia! Nekem 1.4 multiair van 105LE (tahát sima szívó).
Július közepén vettem Németországban szintén a feleségemnek. :) (2011-es 115ezer km-rel).
-A hátsó kerékcsapágyak biztos, hogy gyenge pontot jelentenek ezt több helyen is olvastam. Mire hazaértem vele és itthon intéztem a rendszámot, addigra nekem is megadta magát a bal hátsó. Öröm az ürömben, hogy viszonylag egyszerűen cserélhető akár otthoni körülmények között is.
-Több helyen olvastam, hogy az első lengéscsillapító toronycsapágyai is időnként cserérre szorulnak, erről még nem tudok nyilatkozni.
- A csomagtérátvezetőben a kábel(ek) szakadása is típushibának mondható, akár csak a 159-esben.
- első lámpabúrák mattulása.
- külföldi fórumokon olvastam, hogy a kormány perselye kiszárad(hat) egy idő után és akkor alacsony sebességnél, ha tekered a kormányt akkor "nyikorgó" hangot ad. Ezt azóta én is felfedeztem, egyenlőre még nem találtam megoldást rá. (Azon kívül, hogy szereljem/szereltessem ki és vigyem el kormánymű felújításra).

Nekem hirtelen ennyi jutott eszembe.

Ezek elég bagatel dolgok, ezektől függetlenül sem bántam meg, hogy megvettük az autót. Szerintem jól lehet vele közlekedni, el is lehet férni benne és még a csomagtartója is egész használható, ha pedig ledöntöd a hátsó üléssort akkor tényleg rengeteg minden belefér.
Kazes☻2025-10-15 16:43:55 // 6856
Én a motorhoz tudok annyit hozzászólni, hogy remek... nálunk 95 lóval egy Stiloban munkálkodik, remekül... igaz nem egy telivér ménes, de nem is arra való. :)
szana82025-10-14 14:00:24 // 6855
Sziasztok,

Gondolkodunk a feleségemnek egy Mito vásárlásán. Mivel leginkább városban lenne használva, így a legkisebb 1.4 szívó amit nézegetünk. A keret kb 1.5 millió. Találtam a hahun párat ami ebbe az összegbe belefér és talán nem a lelakott kategória. A kérdésem az lenne, hogy mire érdemes ezeknél figyelni vásárláskor? Van e valami típus hibája? Vezérlés csere periódus? Annak a költsége stb. Minden tanács érdekelne.
Előre is köszönöm.