Fórum >> Egyebek >> Forma-1

zolee1452006-05-08 13:31:34 // 9348
a Super Aguri miért nem használhatja a tavalyi Honda kasztnit, mikor a Toro rosso nemhogy a tavalyi RBR kasztnival megy, de még tavalyi a motorja is? Vagy pl a Sauber is asszem 2003-ban is, de 2004-ben biztos, hogy az előző évi Ferrari kasztnival ment. Mondjuk a tavalyi Honda kasztni idei Honda V8-assal elég erős cucc lenne, legalábbis "Superebb" lenne az Aguri:)))
Mike.2006-05-08 13:27:05 // 9347
Gondolod annyival jobb Zsóóóti? :-DDD
mesa2006-05-08 13:25:13 // 9346
Az egyik alkalmazhatná Baumgartnert. És akkor már nem lennének egy szinten :D
Mike.2006-05-08 13:23:42 // 9345
Szerintem a Super Agurit Midlandot nehéz lenne sikertelenségben überelni még egy új csapatnak is.
zolee1452006-05-08 13:19:21 // 9344
oké, de a végének is lenne miért kűzdeni. Így az van, hogy elporoszkálnak a futamon, mondván tanuló év. Ha 2008-ban bekerülne 4 csapat az F1-be akkor azok kb egy szinten lennének.
Mike.2006-05-08 13:14:23 // 9343
Háát az sem szerencsés. Már előre meg lehetne mondani melyik az a 4 autó amelyik nem indulna el.
Mike.2006-05-08 13:12:13 // 9342
Azt sem értem mi volt, de az első kiállás elötti nagy igyekezetben is rontott. Én arra gondoltam.
zolee1452006-05-08 12:56:27 // 9341
meglehet, bár van benne egy olyan is, hogy az első 8-nak akartak pontot adni. Szerintem a Cartban van jó rendszer. Az az alapfelfogás, hogy minél többen fejezzenek be egy versenyt, minél több autót lásson a közönség, és minél több dologért lehessen pontot kapni. Ez a 24 autó sem tiszta nekem. Miért nem lehet azt csinálni, mint régen, hogy vannak vagy 30-an és 26-an indulhatnak. Ugyanilyen kieséses időmérő lenne, csak mondjuk az utolsó 4 tényleg ki is esne. 26 autót lazán elbír egy pálya. Szerintem.
Inner Circle2006-05-08 12:28:08 // 9340
Most nem a második boxkiállás előtti, 1,5mp-vel rosszabb körére gondolsz?
Xixo2006-05-08 12:14:23 // 9339
Ebben igazad van!! Csak ezt a hülye szabályt pont azért hozták, hogy Sumi ne nyerje meg a felénél a VBt!!!! Itt is összejátszottak az FIAval a csaló Ferrarisok????? :-))))
Mike.2006-05-08 12:08:58 // 9338
Ezt én is olvastam és a képernyőnél láttuk is, hogy hírtelen megnőtt a távolság közte és Alonso között csak a rendező elfelejtette mutatni.
Xixo2006-05-08 12:08:23 // 9337
Jajjj, hát ne legyél ilyen szigorú! Van aki szerint az FIA pont velünk kivételez.... :-)))))
zolee1452006-05-08 12:00:10 // 9336
OFF a női tényleg hadonászós...általában, de ez nem az volt... Erdei: egy klasszisokkal gyengébb képességű versenyző ellen iszonyatosan szépen lehet boxolni, lehet gyakorolni az ütésfajtákat, szinte büntetelenül...pont mint az edzéseken zsákolásnál, vagy árnyékolásnál:))) A legjobb F1 példa Hill: nagyon gyors köröket tudott menni, hibátlanul... ha nem volt a közelében senki. Ezért volt ő jó tesztpilóta, de versenyzőnek nem az igazi.
Inner Circle2006-05-08 11:57:42 // 9335
Mihály azt mondta, hogy hibázott az első pitstop előtti körben. Ha ott nem dobja el az időt, talán már akkor megelőzte volna Alonsót.
Mike.2006-05-08 11:39:52 // 9334
Ha már felhoztad a boxot akkor legyen. :-) Ezeket a meccseket nem láttam mert meló volt, de az ilyen női hadonászós, "karmolgatós" izét én nem csípem. Csak az összefoglalót láttam és nekem abból Erdeié szép, jó meccsnek tünt.
zolee1452006-05-08 11:32:59 // 9333
ezzel nem értek egyet teljesen, és nem a Ferrari miatt. pont most hétvégén volt három boxmeccs. Kettőn magyar győzelem született (Erdei, Balzsay) egyen pedig kikapott a magyar versenyző (Miló Viki) mégis legjobb meccs az volt, ahol vesztettünk. Ott volt harc, volt küzdelem, jó volt látni ahogy a magyar csaj elkezd rájönni az "ellenszerre", szóval jól szórakozatam, és aki látta az gondolom úgy állt fel a tv elől, hogy egy szoros, jó meccset látott, sőt még a visszavágóra is kíváncsi. A másik két meccs első fél perce után meg az volt az érzésem, hogy na, megint hoztak nekik két boxzsákot... Bocs az OFF-ért. nekem pont úgy nem tetszik ha Alonso lekörözi MS-t mintha ez fordítva történik, ráadásul ha Montoya teszi ezt annak sem örülök. Ilyenkor egyértelmű a technikai fölény, és ez nem autóverseny...vagyis autóverseny, de nem verseny. Persze a nézők érdeke, és a gyárak érdeke nem ugyanaz.:)
Mike.2006-05-08 11:18:28 // 9332
Ha a Ferrari végez az élen akkor már jó futam volt. :-)))
zolee1452006-05-08 11:10:31 // 9331
Barcelona azért szokott unalmas lenni, mert itt mindenki baromi sokat tesztel. Az autók tökéletesen be vannak állítva, a pilóták szinte csukott szemmel is végigmennek rajta.
Inner Circle2006-05-08 11:09:57 // 9330
90%-ban egyetértek (bár az én %-os jóslataim hitele kezd kicsit csökkenni :-) ). "De hol van például webber? Az ígéreteket be is kell váltani, okés, hogy most megfő alatta a motor, de úgy tűnik az ifjú rosszberg megeszi reggelire..." Nagy Rosberg-fan lettem, de Webber egyelőre objektíven jobb. Általában, hála a Williams-Cosworth-nak, kiesnek mindketten, de Malajziában és most hétvégén Webber esett ki előrébbről, Bahreinben Rosberg előtt volt (csak sokkal kisebb felhajtással), Ausztráliában és Imolában meg a franc emlékszik rá. "most massa ment egy jót, de sztem nem jobb a hosszútávú teljesítménye mint fisiconak" Egyelőre pedig nem rossz a srác. Bahreinben eltolták a versenyét a boxban, Sepangban megverte Mihályt, Ausztráliában kitették az első körben, Imolában ugyan kicsit elveszett, de most megint lerajtolta Mihályt, és a végén is csak pár mp különbség volt; azért ez sokkal kisebb különbség, mint Alonso és Fisichella között (több mint egy perc volt köztük a végén). (Ha a ferrarisok külön csapatban lettek volna a hétvégén, Alonso-Mihály-Massa a vége. Massa simán lerajtolta az öreget, és ha nem csapattárs, nem húzódik vissza, így FA-FM-MS lett volna az első kanyarban. Innentől ugyanúgy ment volna, mint 2005 Imola, Button szerepében Massával: a második épp annyira tartja fel a támadó MS-t, hogy a második boxos gyorsulás se legyen elég FA ellen.)
Mike.2006-05-08 11:06:24 // 9329
Én is ezt remélem. :-)))
Balage2006-05-08 11:06:09 // 9328
Tudom, hogy tudod, hogy mindaketten ugyanarról beszélünk! :-DDD
Mike.2006-05-08 11:04:31 // 9327
Az utolsó két futamon, ha csak egy kicsit is de a Ferrari muzsikált jobban. Az elsőre azt mondják az a Ferrari hazai pályája. A nürnburgring pedig jobban fekszik a B guminak. Most jön egy a rönó álltal agyon tesztelt pálya ami jobban fekszik az M. guminak. Kíváncsi vagyok itt mit művelnek egymással.
zolee1452006-05-08 10:58:54 // 9326
én nem a reményeimet fogalmaztam meg. ha azt tette volna akkor azt mondanám, hogy remélem Montoya nyerni fog, persze pénzt nem tennék rá:))) épp ezt mondtam, kevés az idő, tehát ha nincs nekik olyan fejlesztés, amit amúgy is Barcelonában vetettek volna be akkor nem sok esélyt látok.
zolee1452006-05-08 10:56:49 // 9325
szerintem nem kapott elég időt. Sz@rból nem lehet várat építeni két nap alatt. Aztán az új autó sem volt olyan amilyennek lennie kellett volna, ráadásul amikorra elkezdtek volna kijönni a gödörből akkorra kitették a csapatból, és megint irány lefelé... a Mclaren helyzete furcsa nekem. tavaly futamot is nertek és nem tartott ki a lendület. Ha a kocsi formáját nézem az sztem az MP4/19, az idei szabályokkal.
Balage2006-05-08 10:52:58 // 9324
A Renyőnak nincs túl sok lehetősége fejleszeni, fejlesztéseket bevetni a Spanyol futamon, hiszen a motorhoz nem nyúlhatnak, a kasztni változtatása pedig nem biztos, hogy pl. a gumik kopását nem veszélyeztetné. Más volt a helyzet a Ferrari esetében Imola előtt, hiszen volt idejük tesztelni, és az új motorral is volt lehetőségük próbálkozni. Szóval a renault-nak figyelnie kell. Remélem nem sikerül... :-DDD
Slowfeet2006-05-08 10:51:28 // 9323
Ezért sem értem, hogyan nem tud a toyota évek óta futamgyőzelem közelébe sem kerülni, okés hogy most elment a gaszkony de mi volt, amíg ott volt?
zolee1452006-05-08 10:49:07 // 9322
az a helyzet, hogy mindenki belepakolja a százmilliókat a gépbe, így aztán pont azok az erőviszonyok, mintha mindenki csak százezreket fordítana a versenyzésre:)
zolee1452006-05-08 10:46:21 // 9321
nagyon kevés most szerintem a különbség az élen, gyakorlatilag egy kicsit jobb taktika dönt a pályán. Nagyon kapaszkodnia kell a Renault-nak Barcelonában, mert csak egy hét van addig, tehát nagy dolgot nem tudnak művelni, hacsak nincs már most valami fejlesztés bevetésre készen, amit eredetileg is a Spanyol futamra terveztek. Ilyen kis különbségeknél az nyer aki éppen az adott futamra ki tud találni valami okosságot, ami mondjuk egy erősebb motor, vagy valami kis biszbasz légterelő, stb. Szerintem most futamról futamra változhatnak az erőviszonyok. Írta valaki, hogy milyen versenyzői mentalitás, hogy elég a második hely. Pár napja pont erről beszéltünk, hogy most ha valaki a második helyen megy akkor ahhoz képest nyerhet még 2 pontot, viszont bukhat 8-at. Egyszerűen nem éri meg versenyzőnek lenni. A tegnapi futam mondjuk pont rossz példa, mert sztem akkor sem tudott volna rámenni Alonso MS-re ha 20 pontot adnak a győzelemért, de mondjuk Imolában biztos, hogy jobban próbálkozott volna. Egyszerű matekozás van autóverseny helyett.
Slowfeet2006-05-08 10:41:25 // 9320
Szerintem montoyának is az a baja, hogy nincs tartósan jó teljesítménye. Ha szar az autó nem küzd, ha rossz kedve van nem küzd, vagy win or wall, ahogy ezt már CART-ban is megmutatta. Fisico szerintem frusztrált. Akkora igéret volt még Jordan-Hondában aztán még a Wurzos benettonos első évében is, és nem ment feljebb, valszeg elszürkült az esélytelen csapatoknál, most meg elhiszi, hogy elég ha VB autó van alatta. Kimi is így jár, ha nem szerződik jó helyre, vagy a mercedes nem tesz valamit. De hol van például webber? Az ígéreteket be is kell váltani, okés, hogy most megfő alatta a motor, de úgy tűnik az ifjú rosszberg megeszi reggelire..... Persze megint oda lyukadunk ki, hogy versenyképes autókat kellene csinálni. Pl. tavaly a ferrari gyengélkedését egész évben anyázták, de senkinek nem jutott eszébe, hogy a BMW, a toyota stb sem tudott mit kezdeni a dácsiával. Egyszerűen vállat vonunk, hogy ja ezek még mindig nem képesek autót csinálni. Közben fujjolunk, hogy egyesélyes a VB. Én 7 éves korom óta Ferrari drukker vagyok (sumarherig ki is röhögtek mindig a haverok), akkor láttam az első Monacoi nagydíjat. De mégsem tartom elégségesnek, ha két csapat játszik egész évben, ráadásul azoknak is csak a fele, mert most massa ment egy jót, de sztem nem jobb a hosszútávú teljesítménye mint fisiconak. Szóval ha már autóversenyzésbe teccettek fogni, kedves nagy autógyárak, tessék már használható vasakat összerakni. Az tényleg röhejes, hogy százmillió dollárok mennek el egy világbajnoki 5-7. helyezésre (ami az első 5 futam után nyilvánvalóan nem is lehet jobb).
mesa2006-05-08 10:28:50 // 9319
Ezzel mit akarsz mondani ? Nem egészen világos, a védelmi oltalmad Montoya irányában. Ha lenne egy Todt mögötte, vagy Briós Jóska, akkor kevésbé lenne vad, és jobban, megbízhatóbban vezetne a pályán, vagy mi ?
Mike.2006-05-08 10:21:32 // 9318
Van ebben valami igazság. Egy gyors körre mindig kapható Fisico, de ide az kevés. Kimi alatt is telnek az évek és nem biztos, hogy VB lesz belőle. Nagy ígéret, jó pilóta de mindig valami közbejön nála.
Inner Circle2006-05-08 10:11:26 // 9317
Fisico idegrendszere nem való ehhez a szakmához, itt a puszta zsenialitás a pályán nem elég: bizonyos értelemben veretes gecinek is kell lenni. MS-nek, Alonsónak, a régiek közül Sennának, Prostnak, Laudának a vezetési tehetségek kívül megvolt a gyomra is a szakmához. Hakkinen gyors volt, de mimóza ő is; ha Ron Dennis nem nyúl a hóna alá, ő biztos nem verekszi ki magának a helyét. Montoya meg elég agresszív ugyan, viszont nem szerzett magának egy nagy hatalmú támogatót, ahogy MS Todt-ékat, Alonso Briatorét, Hakkinnen és Raikkönen Ron Dennis-t. (Button alól meg pont, mire összejött volna a Honda, kirúgták David Richards-t.)
Mike.2006-05-08 09:47:14 // 9316
Ha itt is verik a rönokat a Ferrarik akkor elmodható, hogy nagyon nagy esélye van MS nek a VB címre. Az már szerintem most biztos, hogy a csapat VB címet bukják a Franciák. Fisico teljesítménye enyhén szólva is gyenge.
Inner Circle2006-05-08 09:38:11 // 9315
Hál' Istennek most csak egy hetet kell kibírni addig!
Inner Circle2006-05-08 09:36:20 // 9314
Áh, szerintem Barrichello szabotálja mindig Button motorját, hogy legyen valami esélye utolérni. Már kétszer hullott ki előle az angol motorhiba miatt.
Mike.2006-05-08 09:09:50 // 9313
Hááát a 4 Honda motor nem a legfényesebben szerepelt.
mesa2006-05-08 09:06:42 // 9312
Én nyugodt vagyok. Te akarod megmagyarázni folyton, hogy ha nyer a Ferrari, az csakis csalás miatt lehetséges. :DDD
Mike.2006-05-08 09:06:25 // 9311
Az lesz az igazi siker a Ferrarinak, ha Alonsot a hazai pályáján verik el. Meg ez talán a Michelinre is igaz. Ők is itt tesztelnek a legtöbbet.
mesa2006-05-08 09:05:06 // 9310
Slowfeet: "MESA ÉS ZOLEE145 Monnyon le!!!!!! Fanatikusok és demagógok nyissanak új topicot maguknak! " Hallod zolee145, szerintem a fanatikusok maradhatnak. A demagógok pedig nyissanak maguknak új topikot. A sorend nem mindegy.. ;))))
Inner Circle2006-05-08 09:01:10 // 9309
Mindenkinek ajánlom Mesa eme hozzászólását, mellé a régi bölcsességgel: "Madarat tolláról, embert barátjáról." (Gyere és pofozz fel, attól megnyugszol :P )
Inner Circle2006-05-08 09:00:18 // 9308
"Egy laikus is jobban megoldotta volna ezt a dolgot." Hát ez már alighanem bekerül a világ nagy rejtélyei közé, Atlantisz és az Egely-kerék mellé. Rosberg ugyanis "tökéletes"-nek nevezi a taktikájukat, Sam Michael agya meg teljesen elborult, ezt hallgassátok meg: "It was good for Nico to get a couple of points by finishing 7th after starting 22nd due to the engine penalties. He drove solidly all day, putting in the lap times when it mattered and might have done even better if he hadn’t encountered traffic." Vagyis milyen marha jól ment Nico, de sajnos forgalomba került! Hát vazzeg, ilyen hülyeséget hogy lehet mondani??? Nemá, szegényke, más autók is voltak a pályán, ez valósággal tragikus... Tényleg nem értem: pontosan tudták hogy itt nehéz előzni, és pontosan jól bejött nekik a hosszú első stint, akkor hogy a fenébe csodálkozhatnak azon, hogy aztán a kevés benyával ráfaragott Nico?... "A Hondánál nem tudnak egy olyan motort építeni ami legalább egy futamot kibírjon Button alatt!?" Imolát legalább kibírta, akkor ez már másfél futam; komoly előrelépés az ausztráliai 299 kilométer és 850 méteres motorhoz képest...
mesa2006-05-08 08:57:44 // 9307
Tapló vagy. De hát a vesztes csapat tagjai utólag mindig nyuszítenek, mint a veszett kutyák.
mesa2006-05-08 08:56:36 // 9306
Savanyú a szőlő, igaz ? Schumacher utoljára 2 hete állt a dobogó legfelső fokán. És Montoya ? Olyan régre én nem emlékszem vissza ... Persze, hogy nektek anti-Ferraristáknak -így utólag már- unalmas volt a verseny. És tegnap valaki már megjósolta, hogy ezt fogod mondani, meg hogy keresel valamit, ami alapján bizonyítsad, hogy csalt a maranellói gárda, valamint rövidesen azt kívánjátok, módosítsanak a szabályokon, mert unalmas, hogy MINDIG A FERRARI NYER ! :DDDDDD
Mike.2006-05-08 08:53:48 // 9305
De ez nem szabálytalan?! Vagy már fel is jelentette valamelyik csapat őket? Mondjuk Pl. a Rönó ? :-))
mesa2006-05-08 08:52:46 // 9304
A r(H)onda sikertelenségének oka (a Szamárfülek magyarázata) :
Inner Circle2006-05-08 08:52:36 // 9303
Először én is erre gondoltam, de fura lenne, hogy éppen neki nincs elég gumija, aki - eggyel kevesebbszer áll ki - a motorcsere miatt nem is hajtja szét magát az időmérőn, amikor mindenki más elhasznál egy vagy két garnitúrát?
Mike.2006-05-08 08:51:04 // 9302
Ez az egyik amit nem értek. Rosberg végig ment 33 kört és a maradék 27-re nem tudták megtankolni az autót? Hülyék vannak ott?! Egy laikus is jobban megoldotta volna ezt a dolgot. A másik értetlenkedésem. A Hondánál nem tudnak egy olyan motort építeni ami legalább egy futamot kibírjon Button alatt!? Igaz, hogy most nem lángolva meg az utolsó körben, de megint szét ment idő előtt.
mesa2006-05-08 08:49:31 // 9301
Most nem azé', de a kopoltyúk is ugynezt a célt szolgálták... És az utána az széles körben elterjedt. Pölö alfonsó Dácsiáján is még az van ...
Willy2006-05-08 08:48:06 // 9300
Lehet hogy nem volt több friss garnitúra gumija, csak az az 1 amivel elindult a futamon. De ez csak 1 tipp, pont nem figyeltem, hogy milyen abroncsokat kapott a kerékcseréknél.
Inner Circle2006-05-08 08:37:22 // 9299
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak