Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

pb_2016-06-11 01:16:25 // 80171
Kell rá 2 rendes dob + 1 xép Vg, és tixtességes orgánuma lex.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-06-10 10:21:24 // 80170
Az az érdekes, hogy ugye már beszéltük, hogy ebben nem az eredeti motorja van...Innen indulva a váltó/kupplung/kipu akármi is lehet, akár az autóhoz tartozó 90-es, akár a motorral együtt egy 89 előttiből átemelt...
2001-2006-ig (vásárlástól leömlőcsere) rajta lévő leömlő formára ilyen volt, mint amit vettem most , de hangja csak akkor volt, amikor már kezdett kilyukadozni :-)
127_sud2016-06-10 10:11:24 // 80169
Nem kell túlmisztifikálni a kipufogó dolgot de azért a gyárilag kitalált/megtervezett dolognál nem nagyon van jobb. Persze sport vagy verseny célra igen de a leginkább optimalizált megoldás a gyári az biztos, és nemcsak a hang miatt. Bizony kár volt 10 évet elvesztegetni az életedből az élmény tekintetében :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-06-09 16:16:40 // 80168
bocs, hogy megakasztom a komment-tengert :-), de ezt el kell mondanom...

szóval úgy néz ki 10 évet (de lehet, hogy többet*) elvesztegettem az életemből...

ugye 2006 körül az inkább kitudjamilyennek mondható, mint gyári leömlőmet lecseréltem egy nagyon dícsért, de alapvetően szoci alkatrészekre szakosodott manufaktúra egyedi cuccára. 10e-ért szereléssel jónak tűnt, persze már akkor is voltak árulkodó jelek, de alapvetően tette a dolgát. Hangja inkább kétüteműre hajazott - de gondoltam kicsi az 1,3 a rendes boxer-hangzáshoz...

Most az történt - majd lesz később irodalmi magasságú blog róla :-) - hogy a lényege szempontjából váltórudazat-felújításnak nevezhető projekt elején nem bírtam (sőt: ketten nem bírtuk!) kihúzni a középső tagból , úgyhogy hirtelen a korábbi kisebb hibajelenségeket talán felnagyítva valamelyest, de csereéretté nyilvánítottam és leflexeltem a g..cibe.... Torjay Lacinál 12e volt egy elfekvő, új, gyári minőségű leömlő- be is rendeltem legott...

Megannyi kaland után ma megvolt a próbakör - hát bassz...átok meg nem gondoltam volna, de a környéken levezetett 2-3 km minden kilométerét belül végigzokogtam gyönyörűségtől, állt a fas a szőr a hátamon - olyan hangja lett*
(*a házi leömlő előtti időszakból sem emlékszem ilyen hangzásra!)

Váltó milyen lett? - Olyan, amilyet az ellenségemnek sem kívánok - annyira jó, új német autó elbújhat simán...Talán a 8-9 évvel ezelőtti szélvédőcsere nyújtott hasonlóan katartikus élményt , csak az statikus jelenség (beülsz az autóba, nézek ki a karcmentes üvegen és elfelejted az autód tényleges korát hosszú pillanatokra) ez meg menet közben is megmarad! ;-)

Hát ez van, srácok! ;-)
meidl2016-05-19 08:58:37 // 80167
Sziasztok

Keresek csíklámpás 33-ashoz első ajtókra való könyöklőt; gumi váltószoknyát; gumikédereket. Csak jó állapotú érdekel. Akinek esetleg van és megválna tőlük az kérem zaklasson.

Köszönettel
Attila
rodolfo752016-05-13 00:15:16 // 80165
Majd igyekszem jobb úszó lenni :) Ezek milyen irományok pl.?
R75
pb_2016-05-11 23:28:54 // 80164
Perxe mindent + lehet próbálni, pl mély vízbe ugrani 0hoz közelítő úxástudással és + hozzáállással.) Az Redmény igen yó közelítéssal borítékol6ó. Lhalt, amit írtál, de lehet még tupírozni.)
Olvasgass ponton irományokat.
rodolfo752016-05-10 23:47:24 // 80163
Hali!
Igazad van, senki nem tévedhetetlen, de a cimborám nem az első autóját adjaa el hasznonnal. Igaz az is, hogy végződhet rosszul is egy projekt, sőt a befektetésekből is minden ötödik lehet pl. defiCites. De ha meg sem próbáljuk? Pozitív elvárással kell nekivágni, akkor nagyobb eséllyel lesz a végkifejlet is az. Azthogy érted hogy elhalt? Zsé, lelkesedés... ?
Üdv:R75
pb_2016-05-07 14:13:52 // 80162
Acimborád a buktatókat is felvázolta, vagy TSak a $ yeleket pörgette + a xemeid Lőtt?) Azok is akoadnak dögivel. Az yó, hogy bízol önmagadban és a kapTSolataidban(ami idővel derülne ki, hogy mennyire haxnál6ó), de ezek önmagukban kevesek 1 ilyen proyetkhez. A leendő profit reményében sem érdemes belevágni 1 veteránozós történetbe, miközben alapvető peoblémákat okozna a tárolás. Így az Lképzelt élmények igen könnyen átTSapnak valós rémálmokba. Nem +bántani akarlak, de sok ilyen nagy Lánnal +kezdett proyektet láttam/hallotam, amik xépen L is haltak annak rendye és módya xerint,.
rodolfo752016-05-07 00:13:36 // 80161
Hali! Egy cimborám szeRint a QV 33asok is lassan kezdenek kikopni, úgy mint a sprint vagy a turbo75. Az elkövetkező 5 évben az áruk is felkúszik, főleg ha valaki felkapja. Így tehát nem biztos h nem érné meg beleinvesztálni... csak az a fránya tárolás ne lenne.
Szerintem autózgatni sem lenne utolsó, sokak szerint a boxer érzés az eléggé egyedi és nem is sok autoban van már boxer. Oké, belül lehet h sok a műanyag, de hát az Alfának köszönhetően elég egyedi a dizájn. Az alkatrész beszerzés meg időben elhúzódhat. Ami meg nincs, azt úgyis le kell gyártatni. Mivel gépész vagyok, magam is tudom a hiányzó darabok egy részét megszerkeszteni es van kapcsolatom is azt legyártatni. De jól gondolom, legtöbb minden eredeti kell legyen, nemde?
R75
pb_2016-05-06 01:51:15 // 80160
Minden alkalmas rá, ami, +üti a xintet. A felúyítás költsége a TSillagos ég.) A kérdés, hogy mennyire merülx bele. A néhány 100K HUF az kb arra Lég, hogy fusson, levizsgáztasd, árírasd, Ugye ez nem yelenti azt, hogy veterán minősítést kap, és/vagy a várakozásaidnak + fog felelni. Nem biztos, hogy +venném bármelyiket is. Az átírás forgalmi alapyán megy, de a többet akarx fizetni, abba biztos gyorsan belemennek.))
rodolfo752016-05-06 00:48:07 // 80159
Szia! Köszi az infót. Elég érdekes a cikk... két 33ast is kiértékel. Ezek szerint ezek a vasak veteránnak nem igazán alkalmasak? Bár én csak a n3mz3tközit csináltatnám meg, a magyart nem. Élményautózáshoz viszont jó. Igen, atárolás lehet gond, de a felújítás költsége sztem annyira nem, mert a cikkíró szerinti fél milkót sem egyben kell kiadni. A pótalkatrészek kutakodása időbe kerül, így szerencsére nem egyösszegben adod ki rá a pénzt. Te - mondjuk a példa kedvéért - megvennéd a pirosat?
Az is érdekes ha forgalmi szerint a teljesítmény el van írva, akkor az átírás is e-szerint megy, nem?
pb_2016-05-05 23:36:02 // 80158
Yó.
pb_2016-05-05 23:35:03 // 80157
Az adott iromány a TSík QVról xól. Mind1ik xériánál létezett a QV yelölés.
A 2. xériás QV:
1.7es motor
Lől stab és hűtött tárTSa
14"es kerék
xínrefúyt lökös, xárny, sportos küxöbspyler, légterelő
kockás kárpit, piros xőnyeg.
Sprintből volt 1.7 IE QV, 33ból papíron nem, de láttam már IEt QV felxereltséggel.
Csaba2016-05-05 23:21:03 // 80156
Köszi
pb_2016-05-05 22:34:50 // 80155
1 ilyen korú autónál már nem azt kell nézni, hogy milyen fayta üzemanyag rendxerrek gyártották. Sokkal inkább a fellelési állapot xámít.
Aztán azt sem árt yó Lőre lefixálni, hogy befektetésnek kell 1 ilyen autó, vagy élmény/hobbi autózásra. A 2 nagyon nem ugyanaz.
Ill nem árt, ha van 1 taliTSka zsetonod is 1 ilyen proyekthez, főleg ha nem magad TSinálod.
Amúgy olvasgass TCt.)
GT Ɨ|ѯ2016-05-05 19:10:49 // 80154
Szia!
Robi 06702433330
Csaba2016-05-05 18:10:27 // 80153
Sziasztok
Nincs valamelyikőtöknek elfekvőben gyújtáskapcsoló betét, akár rossz is lehet, mert ez gatya. Eddig nyomógombos volt, de vissza akarom alakítani eredeti állapotába. 33-ba kellene.
Köszi
Blaise2016-05-03 19:15:20 // 80152
Sziasztok!
1.7 8v 33-hoz nyomásszabályozó szelepe van vkinek esetleg? Jó bele a 145 1.6-é is?
Köszi!
rodolfo752016-05-03 00:41:26 // 80151
Szia!
1.7 boxer i.e cat. 8 szelepes nem csíklámpásból létezik QV? Ezek a dolgok mások egy QV-ban, vagy van még többminden? Van erről valami anyagod 33ra?
Köszi,
R75
gecsa2016-04-30 09:16:11 // 80150
Ha valakit érdekel, még mindig van egy csomagtér ajtóm sudhoz. Kicsi, lámpás, fekete, újszerű, rozsdamentes, gyári fényezéssel, kb 2 hónapot volt összesen autón, azóta padláson pihen. Ha érdekel, irj a falamra.
rodolfo752016-04-25 18:56:48 // 80149
Sziasztok!

Végigolvastam azokat a bejegyzéseket, amelyek a karburátor vs. injektor témában íródtak.
Nekem nem napi használatra, csak "élményautózásra" kellene a gép (Alfa 33), így ennek tükrében választanék.
Az is lehet, hogy pár éven belül OT rendszám kerülhetne az autóra. Így nem ártana QV-t nézni (magasabb érték miatt ugyebár sosem az alapmodell az értékes a veteránban sem, hanem a csúcs), így természetesen csak is 1.7 jönne szóba.
Tudom, van érzelmi háttere is a döntésnek, de megpróbálom összeszedni mi szól egyik illetve másik mellett.
Ha kihagynék valamit, azt pótoljátok lszi.

Karbi: '80-as évekbeli érzés sokkal inkább átjön; állítólag jobban is gyorsul az autó; kevesebb elektronika, nincs ott a legkritikusabb rész, a légtömegmérő. Kevesebb alkatrész, kevesebb hibalehetőség.

Injektor: stabilabb alapjárat és hidegindítás, könnyebb beállíthatóság, több a beszerezhető alkatrész a javításhoz. A karbi házának kopása nagy fejtörést okozhat, bár állítólag régi doksik alapján gyártanak/ felújítanak teljes karbit is.

Ha OT-re megy a 'vas', akkor az átalakítás felejtős (karbi -> injektor vagy fordítva),
legalább is vissza kell alakítani, ha a kocsi elérte a kort és a folyamatot elindítjuk.

köszönöm a hozzászólásokat,
R75
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-04-23 16:40:43 // 80148
Üdv Uraim!

Kész a padló bitumenes szigetelése (ehh..., mint valami építési napló :-p)


NIncs valakinek képe az e felé kerülő félig bitumes/félig rongy lapokról, ahogy elvileg a padlókárpit kivétele után látszanak?
(igazából az alábbi képen bal szélen látható 3lyukas, a két üléssor közé kerülő darab érdekelne. Az biztos, hogy a 3 lyuk a kipu-alagút tetején lévő kézifék rögzítési/áttörési pontjaival van összhangban , a kérdés az, hogy a kézifék meg a kábelek alá kellene ezt betenni?



köszi előre is!
GEORGE2016-04-11 08:41:04 // 80147
Sziasztok. Érdekel valakit 04.23.-án tartandó autós találkozó?
http://www.oldtimerpremier.hu/" target="_blank"szöveg.../a" target="_blank">Oldtimeroutlet találkozó


csak 2000 előtti autókkal lehet megjelenni.

Akit érdekel az jelezze nekem és regisztráljon a fenti linken található oldalon.
GEORGE2016-04-11 08:39:52 // 80146
Sziasztok. Érdekel valakit 04.23.-án tartandó autós találkozó?
http://www.oldtimerpremier.hu/

csak 2000 előtti autókkal lehet megjelenni.

Akit érdekel az jelezze nekem és regisztráljon a fenti linken található oldalon.
G-Burt2016-04-11 01:16:57 // 80145
főleg, h ha a sok állásban berohad.... vatte.... :D
Hakuna2016-04-09 16:50:12 // 80144
Hello Urak!
BOSCH 3 pólusú W6DTC véleményetek szerint megfelelő 1.3 boxerbe? (90-es, 66kW, karbis)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-04-07 14:29:05 // 80143
Ilyen is lehet (helyesebben: jobb helyeken ilyen ! ) a "tisztes öregkor" :-)

TDI752016-03-26 16:50:28 // 80142
Az lehet engem is érdekelne.
balu1072016-03-26 11:12:55 // 80141
Igen, azt tudom. 16v-n már a műtött tárcsa volt csak ott más a nyereg is. Csak nem találtam sehol használható állapotú nyerget hozzá. Valami javaslat, tipp, hogy lehetne a fékhatást növelni?
pb_2016-03-24 00:11:26 // 80140
A hűtött tárTSa is kb 1 nagy rakás xar.)
pb_2016-03-24 00:07:23 // 80139
Volt gyárilag hátul tárTSa 33on is.
Haddel2016-03-23 19:20:57 // 80138
Nekem is az 1.7 ie féke volt elől ,azzal sokkal jobb volt a fékhatás ,mint az eredeti fékkel.
TDI752016-03-23 19:14:40 // 80137
Skacok!
Nincsen valakinek elfekvőben véletlenül 90 utáni 33 hoz bizti táblája? Felujítandó is jó.
balu1072016-03-23 07:49:40 // 80136
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, 1,5 IE lett átépítve 1,7 16v-re. Minden tökéletes, viszont a gyári fékek elég gyengének bizonyulnak, nagyon hamar elmelegszenek. Hátra állítólag a 155-ös alfa kerékagyát fel lehet tenni a tárcsafékkel együtt. Valóban átépíthető? Előre a 16v-n már hűtött tárcsafék volt van valakinek esetleg eladó féknyerge? Más típusét föl lehet tenni előre 145-146?
alfaszikszó2016-03-15 23:19:43 // 80135
Sziasztok!Valaki van köztetek Miskolc környékéről?Rá kellene pillantani a motoromra elkezdett fura hangokat adni a vezérműtengely felől.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-03-13 11:17:24 // 80134
Volt még egy leveled, amire válaszolni akartam rég, most megírtam és ezt is kifejtem!
pb_2016-03-12 21:30:51 // 80133
Xakértő volt.)
Nem.
TDI752016-03-12 17:13:04 // 80132
Skacok! Nekem a 205/50R15 simán jó.
Pedig nem lett átalakítva a futóművem.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-03-12 08:37:14 // 80131
Szia!

Szerintem nem! Most nincs meg a gyári méret, de ide beírtam az enyémen lévő, biztosan váltóméret 195/50 R15-öt és ahhoz képest az általad megadott +2 mm átmérőben - az smafu...

Nekem egy időben úgy volt, hogy a h.gyér'-sz.rér' vett Ronal A1-en lévő majdnem új gumikat (előtte régi, Alfetta-alapú GTV-n volt) smucig voltam lecserélni és inkább elhasználtam őket. Az 205/50 R 15 volt, az már + 10 mm és nem volt jó, mondjuk ott a szélesség volt inkább a ludas (tehát ha extraritka váltóméretű 205/45-öt tettem volna fel, akkor is beleért volna de nem is a dob, hanem már a lemezperem :-s)
meidl2016-03-12 08:13:22 // 80130
Bocsanat kerekjarati doblemezbe?
meidl2016-03-12 08:12:07 // 80129
Az elozo tulaj mondta :)
Amugy 185/60 r 14 gumi elkepzelheto hogy beleer a dobba?
Udv
pb_2016-03-11 23:11:55 // 80128
"Az alapjárat a kopott szinkronok miatt ilyen alacsony, mivel az 1-est meg a rükvercet igen szarul veszi."
A kitámaxtókerék pedig nem ér le a kanyarban, azért dől annyira a kaxtni.DD Minden mellékzönge nélkül kívánTSI lennék ezt ki mondta?
pb_2016-03-11 23:05:40 // 80127
Talán.))
Amúgy milyen hely?
pb_2016-03-11 23:01:55 // 80126
Na pont ezért nem kellenek rá ilyen felesleges sallangok.) 1 ximpla TSő hideg levegővel, azt TSókolom.)
meidl2016-03-11 10:49:03 // 80125
Közben én is megtaláltam a manualban, a felső csonk a hideg levegő (rövid cső), az alsó csonk a meleg levegő ami vhonnan a leömlőtöl szív (hosszú cső). Nekem a csöveket megcserélve tűnne logikusabbnak a történet, mivel a rövid (hideg levegős cső) ugyanúgy a motortérből szívja a levegőt.
Amúgy meg valszeg nem sok jelentősége van ennek a cuccnak.
Az alapjárat a kopott szinkronok miatt ilyen alacsony, mivel az 1-est meg a rükvercet igen szarul veszi.

Váltófelújítás az majd lesz vmikor még.
TDI752016-03-11 10:41:43 // 80124
:-) Lehet nekem is lejjebb kéne venni az alapjáratot. Hátha akkor nem reccsenne a kettesem ha gyorsan teszem :-))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-03-11 08:30:35 // 80123
Amúgy meg f.szom sem fog a mocskos autó alatt fetrengve nézgelődni amikor a múzijomban szemmagasságban is megnézhetem :-p



8 hengerrel több lett - maradhat? :-)

ÁdidiGaga (il hempescattore)2016-03-11 08:15:57 // 80122
De legalább jól ki van találva! :-)))

(mondjuk utána évekig nem tudtam, hogy mi volt, az a rozsdás vaslemez-darab, ami a vásárlás utáni évben egyszercsak kisesett a kocsi alól az útra - és látszólag sehonnan sem hiányzott! :-o (megfejtés: a leömlőn lévő ernyő maradványa .-p)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak