Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-06-19 13:37:59 // 95959
Ez jó hír :-D
Shadin2017-06-19 13:37:35 // 95958
Rendben van ez EGR, de Opelhez árulnak szűkítőt és én azt szoptam be, azért mondtam, hogy nem igazán érdemes foglalkozni vele.
Csabi2017-06-19 13:14:02 // 95957
Hoppá ez nekem ki maradt. Valamiért az-az infom volt, hogy a 2.0-nál rendben van az EGR, és nincs szűkítő.
Haddel2017-06-19 12:43:23 // 95956
Multkor az enyémbe való volt egy német webáruházban akciós. Lehet még most is.1200€ helyett 460€-ért. Szomszédom onnan rendelt a sharanjába kuplungszettet,és hibátlan lett. Övé is kb fele annyiba került mint amennyiért a szerelője hozta volna.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-19 12:39:42 // 95955
Én már nem vágyom rá :-)
yani🍀2017-06-19 11:25:24 // 95953
Macccy2017-06-19 10:35:16 // 95952
Igen, jelentem ... igen. :) Nem gondolnám, hogy placebo, ugyanis az autó 5. és 6. (!) fokozatban is kétezertől gyorsul, a műszerfalon a turbó nyomás azelőtt nem épült szinte semmit ezekben a fokozatokban, kitisztított MAP óta viszont szinte azonnal felúszik az óra 1.6 környékére és megindul a kaszni.

Tehát az átok EGR talicskával telehordta a szívósort és így a MAP-ot is koxszal, egy sor takarítás biztosan nem ártana ezekután
Zolibácsi2017-06-19 09:32:34 // 95951
Súlyosnak nem mondanam a jelenseget csak zavarónak. Azon a kormon kivul ami ra volt sűlve a szenzorra nem volt, tehat tiszta volt. Ugy tudnam szemleltetni mintha a gyufaszal lenne az erzekelo es a vastag foszfort le kellene vakarni rola. Furcsa nekem is a hiba de ugy nez ki ez volt a problema.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-19 08:54:11 // 95950
Csak érdekesség képpen:


Most akkor hogy is van ez? A benzineseknél a katalizátor megoldotta a NOx gondot, a dízeleknél meg Eu5-ig nem sok semmi történt.
RomeoOne2017-06-19 08:51:06 // 95949
Vészmód. Ki kell olvastatni, akármi is lehet, amire letilt.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-19 08:44:02 // 95948
Az egyik az üvegház hatásért felelős, a másik asztmás tünetekért, légúti betegségekért. Nem gondolom, hogy bármelyik is jobb választás.
Shadin2017-06-19 08:15:40 // 95947
Macccy kocsijában a MAP szenzor olyan szinten volt tele olajkoromsárral, hogy bele sem lehetett látni milyen szíű a kis pöcök és nem produkált ilyen súlyos jelenségeket.
Azt majd beírja a cartárs, hogy javult-e bármi a tisztítás után az autó viselkedésében.
Shadin2017-06-19 08:10:57 // 95946
Szerintem ne piszkáld. Eleve halmozott szopás betenni és szerintem nem hoz semmi pluszt.
Shadin2017-06-19 08:09:44 // 95945
Igazából nem lenne probléma megmérni az értékeket előtte-utána, de erre még senki nem vette a fáradságot.
Shadin2017-06-19 08:07:22 // 95944
A 2.0-hoz is van "aftermarket" (Insignia) szűkítő, de az enyém elfosta magát tőle, valahogy elszúrta a regen ciklusomat és úgy belimpelt mint anno Robié. Vagy harmadszorra sikerült kikényszeríteni a tisztítást. Amíg ment a szűkítővel nem vettem észre semmi pozitív változást, úgyhogy dobtam a témát. Szűkítő a polcomon, ha valakit érdekel és mélyebben szeretne kísérletezni :-(
Shadin2017-06-19 08:03:26 // 95943
A 150 lovas EGR térképe volt ráírva csak. A 136 lovas sokkal jobban szívatott, ott totál le kellett falazni az EGR-t h ne rángasson, míg a 150-esével elég volt szűkíteni.
NGC2017-06-19 07:26:55 // 95942
a kábelek jók, amiket láttam. a csatlakozónál volt javítva nemrég a vezeték, de ott is érintetlen.
NGC2017-06-19 07:18:24 // 95940
Üdv!
Reggelre elszállt az autó ereje, alig van turbónyomás, motorkontoroll világít. Délután elviszem kiolvasatni, viszont érdekelne, hogy mi lehet az oka, egyik napról a másikra.
Zolibácsi2017-06-19 07:02:17 // 95939
tartom magam ahhoz, amit mondtam régebben is, hogy egy tizen éves dízeltől ne várják el, hogy mind a dpf mind az egr működjön a kocsiba, ha az élet nélkülük sokkal egyszerűbb és megbízhatóbb. Nincs lelki ismeret furdalásom mert nekem nincs ilyen a kocsiban, mert nem vagyok a pénztárcám ellensége. Csak egy példa még az EGR -re hogy a vissza vezetett kipuff gáz mit csinál.
tél óta szarakodok a turbó nyomásommal, csak akkor tölt ha 2000-nél nyomom a padlót, felette jó ha 1,2-t betölt. turbó jó, csövek jók, nyomásszabályzó csere volt.
MAP szenzor tiszta.
volt egy kis időm hétvégén és csak idegesített ez a map szenzor mert láttam, hogy gyárilag az érzékelő sárga nem fekete. Fogtam a fogkefét és féktisztítót és nekiálltam kefélni, maradt ugyan olyan fekete. úgy voltam vele, lesz@rom veszek másikat bele ha elcseszem és neki estem egy tűvel levakarni a ráégett fekete kormot.
5 Perc vakargatás után elkezdett az érzékelő sárgulni és nagyjából a kormot le is vakartam róla.
Vissza a kocsiba és láss csodát majdnem jó lett a kocsi, tölt a turbó, nem ugrál a nyomás. Ami maradt hogy 4-5-6 sebességnél váltás után nem mindig megy 1,4-1,5 felé a nyomás. Tehát kijelenthetem, hogy a korom ami rásült a MAP szenzorra, az baszakszik velem tél óta vagy már előtte is volt csak nem tűnt fel.
elmegyek nyaralni meglátom milyen lesz aztán veszek egy új map-ot és megnézem azzal is mit csinál.
csokagm2017-06-18 22:59:15 // 95938
Tehát a 2.0an felesleges piszkálni az EGRt?:) meg mi ez a szűkítő. Én ezekkel még nem vagyok tisztában.
Piritu - 1.000.0002017-06-18 22:31:44 // 95937
Legyen :-)
A CO2-t a növények feldolgozzák, a másikat mi...
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-18 22:20:17 // 95936
Ez ennél kevésbé egyértelmű.. mondjuk a 0.6g/km NOx felmegy 0.9-re, közben a 240g/km CO2 emisszió pedig lecsökken 220g/km-re csak a fogyasztás különbség miatt. Az EGR ugye pont a legfontosabb tényezőtől fosztja meg a katalizátort, a felesleges oxigéntől, tehát nem csodálkoznék, ha a különbség még nagyobb lenne.
Nos, akkor mi a károsabb? 2 kiló CO2, vagy 30g NOx száz km-re nézve? Ezt ki dönti el?
Az öreg adagolós dízelem NOx emissziója egész biztosan jobb, mint a 159-é egr-estől, mindenestől. A CO2 is jobb, ez is biztos. Legyen lelkiismeret furdallásom, ahányszor beleülök? Mert ez lenne a reális hozzáállás.
Liquid2017-06-18 21:25:36 // 95935
Nekem most gagyi van fent (Bosoko), azelőtt Valeo illetve Aerotwin volt, egyik se érte meg az árát, ha ez se jön be, akkor gyárit veszek legközelebb.
Csabi2017-06-18 20:48:16 // 95934
ja és a 2.0-nál elve nincs szűkítő. Az 1.9-nél kísérletezett a szűkítővel és a programmal. De javítsatok ki ha tévedek.
Csabi2017-06-18 20:44:08 // 95933
De az EGR program is megvolt firkálva kicsit..:)
Hardy2017-06-18 20:10:31 // 95932
A 2.0 hoz is van szűkítő?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-06-18 19:54:29 // 95931
De ugye neked nem 2.4 volt, azok pateszok :)
Shadin2017-06-18 19:52:38 // 95930
Azért volt leszűkítve, mert csak így nem rángatott pici gáznál nemtom mennyi kis fordulaton :-( d9mm. Visszavezetés volt, csak egy kis torlódással.
RomeoOne2017-06-18 19:45:05 // 95929
Akkor neked miért volt bent a szűkítő?
Shadin2017-06-18 19:28:58 // 95928
Nekem EGR-rel is ment ill. reagált az autó kb. 1500-tól és nem pusztultak az izlandi zuzmók...
alfa155gyuri2017-06-18 18:03:27 // 95927
Bosch Hella és ami a stilomnál nagyon bevált az SWF.
Macccy2017-06-18 17:45:35 // 95926
Urak! Ablaktörlő lapátokat 159-re mit ajánlotok, honnan? A hátsó is vacak, sajnos ott is cserés a gumi (??)
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-18 17:36:05 // 95925
Na engem meg ez érdekel, hogy milyen bajt okozott, jobb megelőzni a bajt...
Én egyelőre azt látom, hogy kereken 480km autópálya és 150km rövid szakaszos város után még mindig nincs 10l a fogyasztás comp. szerint (9.8), pedig épp az előbb még regenerált is egyet.

A legutóbbi mért szakasz a VTT túra volt, 600km autópálya és pár (mondjuk 20) km város. Akkor mutatott a végére 9.9-et és végül 10.2-re jött ki a valós úgy, hogy tényleg nem városoztam, csak épp a könyvelőig és a benzinkútra.
Holnap megtankolom, és kiderül... városban nem érzek különbséget, egy elindulás fél tank gázolaj :-) De 3-mas fokozattól, ahol direktben hajt a váltó, 0.5-1l közti a különbség.

Az autó használhatósága pedig nem kérdéses. Egy Kamazból Alfává változott. A mostani állapothoz képest az eredeti egy kínszenvedés. Másodpercekig szedte össze magát egy padlógázra, érzékelhetetlen volt hogy meddig nyomd a pedált, hogy normálisan gyorsítson. Ha kevés, akkor Kamaz. Ha sok, akkor meg megugrott mint a bolond, nulla átmenet. De akkor is olyan nyúlós volt az a megugrás, kapcsolt visszafele serényen, közben mintha rakva lenne a billencs :-) Ment az úgy is, csak erősen titkolta. Most ha odalépek, benne van a hátamban egyből. És nem kapcsol annyit kínjában, mert egy közepes gázra nyomatékból 1700-ról szépen, lendületesen megindul. Ha meg odalépek rendesen, akkor már nyomatékból megindulás közben visszavágja egyel és ugrik. Eddig 2 másodperc semmi után történt a visszaváltás.

Aztán..Gödöllő nagy emelkedő Bp felé. Egérrel 170-nél elfáradt, alig gyorsult. Le is hervadt a mosolyom, mert jó széllel :-) ezt a 146 is tudta. Egyszer közelítettem meg a 200-at egyenesben, de nem esett jól, olyan szenvedős volt.
Egér nélkül Gödöllőnél 180-nál még ment volna, ha épp hagynak. Aztán hazafelé egy Skodrás rám mászott, nyomtam egy "kis" gázt, hogy elrugaszkodjak előle. 210-et hagyta el a mutató, mire felfogtam hogy basszus, nem lassan megyek.

Szóval szerintem nagy a különbség :-)
sty2017-06-18 16:43:53 // 95924
Igen gondolom hogy a 8v is chipel jobban megy,sajnos nem volt módok kipróbálni egy ilyet igy csak viszonyítani tudok.
Ha most az én 156 1,9 8v-m chipelve tud kb 150 pacit ugyanez a moci ugyanennyi pacival az 59-be ami közel 300 kg-al nehezebb nem fog úgy menni mint most .Bár tudom ott a 6-os váltó miatt másabb lenne.Az biztos hogy a 16v-t is Mankyval megpiszkáltatnám,bár mondta hogy sima motornál ott nem tudna annyit húzni mint a 8v-nél(gyenge kuplung és kettöstömegü).Gondolom ott már a 180 pacival hasonlót mehet mint a 2,4 alapból
alfa155gyuri2017-06-18 16:34:21 // 95923
Nekem is le van falazva és kiírva és semmi baj.Induláskor kisebb gázra jobban reagál.
RomeoOne2017-06-18 16:28:16 // 95922
Érdekes, hogy nálad ez az EGR lefalazás ennyire bejött. Shadin csinálta a 2.0-ban és azt hiszem ezekben ez nem volt nyerő dolog, csak a baja volt belőle. De majd ő elmondja, mert amúgy felkeltette az érdeklődésem a dolog.
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-18 16:19:55 // 95921
Az automata városban fogyaszt nagyon sokat. Azon kívül nem nagy a különbség a kézi váltóshoz képest, ha egyáltalán van. Többlet fogyasztás a q4, de a TI felszereltség nagy kereke is. A TI kerék fél liter. Emlékszem, hogy az 1.9 16v TI is zabált tisztességesen anno a próbaúton. 8.6-os átlagot hoztunk össze országúton..
alfa155gyuri2017-06-18 15:48:30 // 95920
Így azért elviselhető!
Stilomba is innen van és már több mint 150-ezret beleraktam.
alfa155gyuri2017-06-18 15:40:41 // 95919
Sziasztok!
Ezt ajánlom figyelmetekbe!És gyári kettőstömegűt küldtek.

http://www.ebay.com/itm/KIT-FRIZIONE-E-VOLANO-ALFA-ROMEO-159-1-9JTDM-120CAV-836011-826705-804567-/331690024069?hash=item4d3a441c85:g:rO8AAOSwcUBYQbKi
Liquid2017-06-18 15:01:05 // 95918
Ha kell az erő akkor kiesik a 8V (bár csippelve, azért tudja szedni a lábát, és valóban egyszerűbb konstrukció.)
Az 1.9 16V már jobb, vagy egy 2.0 de azok viszont drágábbak.
Ha tényleg azt akarod hogy menjen, és drága a TBI akkor tényleg a 2.4-es kell.
Az automata illetve a Q4 kb. 1.5-2l-rel kér töbet mint a "sima" változat.
A kettőstömegű és egyebek cseréje nagyságrendileg megegyezik az automata rendbetételével, csak ott szeleptömb, "citrom" van. Olajat mindegyikben kell cserélni.
Azt is tudni kell, hogy a 2.4-esek az erőért cserébe legalább egy 100-assal vagy inkább még többel nehezebbek.
sty2017-06-18 12:46:19 // 95917
Már egy ideje 59-est keresek megvételre.Nehéz olyan autót találni ami az én kereteimnek is megfelelne de szép is jó is legyen.A 8v mocikat kilőttem mert bár azt mondják hogy sokkal megbízhatóbbak már-már örök életüek de a teljesítmény nekem valószínű hogy kevés lenne.Most is az 56-ban ilyen motor van ha nem lenne benne Maky chip elég gyengusz lenne az 59 meg jóval nehezebb autó.Szóval leszűkítve a kört eddig szinte csakis automatát találtam ami nekem árban is megfelelne. A 2,4-ket főleg az automatákkal riogatnak hogy sokat fogyasztanak,meg hogy nyűg és drága az automata váltó javítása .Gondoltam az automata javíttatása és a kettőstöbmegü cseréje olyan sokba kerülne hogy nem érné meg nekem
De azért próbakép mentem 1-2 automatával és ott szembesültem hogy azokban elhagyták a kettöstömegüt,cserébe foglalkozni kell a váltóval,sűrűbb olajcsere stb. Szóval most igy megint képbe kerültek az automata váltósak
Liquid2017-06-18 00:49:21 // 95916
Az automata váltósokban úgy általában nincs kettőstömegű, ellenben van más dolog ami drága :)
Miért kérded?
csokagm2017-06-18 00:14:44 // 95915
Így van, azokban más a buli😁
sty2017-06-17 23:38:45 // 95914
srácok jól hallottam hogy a 1,9-2,4 automata váltósban nincs kettöstömegü?
Liquid2017-06-17 21:07:52 // 95913
na örülök, hogy lassan megjön a bugi is :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-06-17 20:41:06 // 95912
sógoréknál jó sok Alfa van, 47, 56, 59, Giuk na meg még Stelviot is láttam :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-06-17 19:41:18 // 95911
Áhh gyerekek ez az autó k...a jó :-) Végre azt érzem, hogy jó :-) Végre reagál, táncol, harap, most olyan, mint amilyennek kinéz. F*ck EGR.
alfa155gyuri2017-06-17 18:59:11 // 95910
Álló helyzetben próbálom mint a 147-nél és a stilonál de nem engedi.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak