Fórum >> Típusok >> 159

Coolby2013-04-11 09:40:53 // 34009
hát igen, pár dolog, közössé váló dolgok jók is lehetnek, de az egyediség innentől tényleg csak a designban maradhat... külön fejlesztgetni motorokat nem fognak, az tutti...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-11 09:29:59 // 34008
a Fiat dejzelt innentől elfelejtheted ...
Dömpi (il dottore)2013-04-11 09:21:56 // 34007
Azért egy ilyen fúziónak lehetnének előnyei is:
- jobb minőségű alkatrészek
- szigorúbb minőségbiztosítás
- nagyobb fegyelem a gyártósorokon
(tapasztalatból mondom, német cégnél dolgozom)
- ráadásul innentől a német-autó buzik nem szidnák az alfát

Nem azt mondom, hogy örülnék neki, csak azt, hogy nem feltétlenül járna hátrányokkal.
Amúgy meg tökmindegy hogy az AR melyik konszernhez tartozik, ha megmarad a rá jellemző sajátosság (egyedi design, finoman hangolt motor stb.). Ez pedig jelenleg is veszélyben van, a Crysler-hatás már kiütött a Lancián, és hát korábban az a hír járta, hogy az AR-t be akarják vinni az USA piacra.
Coolby2013-04-11 08:52:47 // 34006
egyszer valaki már leírta úgy emlékszem részletesen, hogy izzítógyertyát hogy érdemes kimérni, de itt amore-n soha nem tudok semmi visszakeresni... valaki esetleg?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-11 08:42:00 // 34005
úgy tűnik nem, bár érthető a mito, juliska páros gondolom nem fedezi a költségeket a 4c-ről nem is beszélve.... akkor lehet ez volt az utsó Alfám
Ildiko2013-04-11 08:37:45 // 34004
Köszi! Megvárom, mit mond a szerelő, ha szétszedte, aztán megírom. Nem értek hozzá, de én is azt mondtam, cseréljük, amit kell, hogy utána rendben legyen. Viszont nem Alfa specialista, ezért majd a márkában biztosan kérek segítséget.
Coolby2013-04-11 08:02:50 // 34003
Tegnap rámértem akksira, úgy annyira amennyire én értek hozzá, mert írtátok, hogy itt kezdjem izzítógyertya nyomozást...

Persze három számot ma reggelig nem sikerült megjegyezni, de a kocsi alaphelyzetében pár óra állás után az akksi 12,4V-ot mutatott. Gyújtásra rakva kicsit lejjebb ment, talán 12,1-12,2 körülre. Indítózáskor leesett 11 körülre egy másodpercre kb, aztán alapjáraton 14,1 körül volt... Amennyire értek hozzá, ez kb jó érték, nem?

Úgy akksival jelenségként sosem volt semmi gond egész télen, még 2 hét városi rövid ingázásokkal sem.

Közben Bárdival beszéltem és egy céges kedvezménnyel NGK gyertyát kapok 3700 HUF körül. NGK jóféle? Bárdis azt mondta, hogy az jónak számít...
Coolby2013-04-11 07:58:33 // 34002
indul a nagyfék projekt :)
Coolby2013-04-11 07:55:29 // 34001
nálam is 2.4 jtdm esetén gyári felnivel tényleg kb egy papírlap megy el a féknyereg és a felni között... (mondjuk pogácsám nekem nincs, bár most ennék egyet :))
Alfonis2013-04-10 23:28:37 // 34000
áh so :D köszi. Nem is figyeltem :P
droberto2013-04-10 22:56:12 // 33999
Ez azért volt, mert beraktad a DAS Auto képet a VW topicba. :)
Komolyra fordítva a szót, nem gondolnám, mert csak belső konkrenciát csinálnának maguknak.
Csosznorbert2013-04-10 22:46:49 // 33998
Jó'stét!
Ugye ez csak egy vicc?
droberto2013-04-10 22:42:16 // 33997
Nem még, nem beszéltem velük.
Le kéne foglalni persze, azt, hogy kérnek-e foglalót, még megkérdem, de a SB. kért volna...
Arra gondoltam, hogy az AA-én keresztül mehetne a jelentkezés, odaírva, hogy mikor, hányan és mibe (sátor, faház, telepített ház, lakókocsi... stb) neveznek.
A kaját költségileg (meg egyébként is) szintén le kell majd egyeztetni.
droberto2013-04-10 22:36:54 // 33996
No megjött ide is nyúl: :)

A kemikáliákért köszönet GTPetinek. :)
Piritu - 1.000.0002013-04-10 22:29:36 // 33995
Gratula a k-hoz! :-))
Alfonis2013-04-10 22:28:13 // 33994
viszont egy kérdés. Valakinél már olvastam ezt de most valami kézifék problémát is olvastam h nagy kattanást hallott indulásnál. erről eszembejutott és gondoltam kérdezek...
Szóval a visszagurulásgátló, hogy működik és mi fékezi a kereket?
Csak mert nem tudom miért de néha van, hogy indulás előtt egyet kattannak a kerekek. De ilyen elég jó hangon :D Érezni h addig fogta -> katt kiold. Teljesen olyan mint lejtőn az indulsás csak ott ugye normális. De egy parkolás után !? :S
azt is megfigyeltem, h kocsi indítás után egy picit megtekerem a kormányt vmelyik irányba és ha 'ez a valami' befogott akkor (katt) kiold. és utána zsír. Ha elfelejtem akkor ezt csak 1 esben indulásnál van. hm én nemtom :D ötlet valakinek?
Alfonis2013-04-10 22:20:55 // 33993
neked nagyon bejönnek ezek a téli kerekek :)
Amúgy ezzel a kormánymű szervó kérdéssel én is így vagyok h álló helyzetben ha tekerem a 215 széles kerékkel akkor hallani valamit. De ha már kettővel gurulok akkor semmi. Egyébként sosem tekerem álló helyzetben a kormányt így ez nem is zavar :D Én olajat lecseréltem vétel után. 3 év 9 hónapos volt akkor.
Piritu - 1.000.0002013-04-10 22:02:56 // 33992
Akkor le lett foglalva hely?
Illetve akár a létszámot/jelentkezést is véglegesíthetnénk. Gondolom a foglaláshoz érdekes lenne. Ha jól néztem a 32518-as hsz-ban volt utoljára lista az előzetesen jelentkezőkről.
Dömpi (il dottore)2013-04-10 18:28:31 // 33991
A második nyári szezont kezdem lassan. Tavaly nem volt semmi gond.
stukker19872013-04-10 18:27:40 // 33990
Nem veszélyes az,hogy ennyire közel vannak egymáshoz a dolgok?
Dömpi (il dottore)2013-04-10 18:27:39 // 33989
Én már túl vagyok a 2tömegű-kuplungtárcsa-kinyomócsapágy triász cseréjén és hidegben akkor is meg-meg csörren.
Dízel és nem rajong a hidegért, ennyi. Én nem foglalkoznék vele a helyedben.

(amúgy a 2tömegű hibája nem így jelentkezik)

De azért várd meg a tapasztaltabb CarTársak véleményét is.
Dömpi (il dottore)2013-04-10 18:24:51 // 33988
Az enyém is kilóg kicsit és SZVSZ királyul néz ki. Nekem asszem 1 cm-es a pogácsa, de egy A4-es írólapot nem lehetne a féknyereg és a küllő közé tenni az is biztos.
.......................2013-04-10 17:37:50 // 33987
az sem OK ha kilóga a sárvédö alól,
nem könnyüakkor felnit venni az ´59 re
.......................2013-04-10 17:36:54 // 33986
380km enlénti DPF kiégetés teljesen rendben van
majd akkor parázz ha 50km enként akarja
azt nézd meg mennyi telítödési % marad a regen után
(ha 70% alá nem megy a DPF tömldés akkor kuka)
Tibcsi1662013-04-10 17:25:04 // 33985
Mint Piritu is írta, egy rossz remap simán okozhatja a DPF gyors dugulását. Sok chip-es el sem vállalja, a remap-ot, ha DPF van. De aki elvállalja az sem biztos, hogy figyelembe veszi a DPF meglétét. Te végül is kivel remap-oltad?

Persze az is lehet, hogy a remap ok, csak kezd beszarni a DPF … :(
'''''2013-04-10 17:22:36 // 33984
Majd egyszer próbáld ki.Ha pogácsázod,pont annyit áll ki a sárvédő legkülső pontjától,mint amilyen vastag a pogácsa.Szarul néz ki,ha a kerék annyira kiáll.Konkrétan,a képen látható felnihez 2cm.-es pogácsa kell.Az et szám sem mérvadó,sokkal inkább a küllők kialakítása számít.Sajna már ezt a felnit is próbáltam.
.......................2013-04-10 17:14:55 // 33983
ha a küllök a féknyereg miatt nem férnek el ,
tegyél alá pogácsát
.......................2013-04-10 17:13:26 // 33982
nem megy rá?
ezt nem értem miért?
'''''2013-04-10 17:11:02 // 33981
Itt van egy kartárs,akinek ilyen felnije van.Szép,csak a 2.4-re nem megy rá ez sem. :-(
'''''2013-04-10 17:07:05 // 33980
ErHardnál biztos találsz alkatrészt. :-) Szerintem,még segít is,hogy milyet vegyél,ha kell.
ALFI1562013-04-10 16:31:46 // 33979
Ha ilyet cserélsz akkor mindent cserélj kompletten.Kuplungszerkezet,lenkerék,kinyomócsapágy.Olyat ne csinálj,hogy csak az egyiket.300kiló körül van.Ezen nem szabad spórólni mert utánna meg a többi megy tönkre.
Ildiko2013-04-10 16:26:56 // 33978
Szépek a feketék, de nekem a másodikról hiányzik a 3 lámpa, amitől nekem olyan szép durcás. :)
Ildiko2013-04-10 16:20:51 // 33977
A téli hidegben reggelente, amíg kapunyitás-zárás közben járó motorral hagytam az autót, kopogást hallottam. De csak akkor, ha nagyon hideg volt és csak induláskor vagy indulás után nem sokkal megállás közben. Ha később kellett megállnom például pirosnál, akkor már nem. Viszont ha ilyenkor benyomtam a kuplungot, elhallgatott a kattogás, ha visszaengedtem, újra kopogott. Szóltam a szerelőnek, hogy meg kellene nézni, mi lehet. Tegnap jelzett vissza, hogy hétvégén vagy jövő hétfőn vihetem el, szétszedi, de lehet kinyomócsapágy-baj, kuplung vagy lendkerék... Szerintetek? Valakinek kellett már ilyet cserélnie? Ha megállapítja pontosan mit kell cserélni, segítenétek majd milyen márkát érdemes beletenni, hogy tuti szuper legyen? Köszi
JCsabi2013-04-10 16:18:04 // 33976
Kicsit Audi-s, de nem néz ki rosszul.
Coolby2013-04-10 16:06:19 // 33975
meg kell hagyni második képi moddolás nem is rossz, pedig eddig nem láttam olyat, amire azt mondtam, hogy jó, de ez...
Bambinoo2013-04-10 15:59:58 // 33974
hűű.

Coolby2013-04-10 12:29:44 // 33973
Igen, programtól is függhet kormolás, de azt mondta szaki amúgy, hogy konkrétan nincs az a tapasztalata, hogy a programjai után romlott volna az autókban a dpf és jobban kormolt volna. Persze mondani lehet...
Nem ajánlotta amúgy, hogy vegyük ki dpf-et, csak ha gond lesz... Kiderül, nézegetem majd gyakrabban.

Injektor ezek szerint megoldja legtöbbünknél a fehéres füst gondot, ezt jó tudni.
.......................2013-04-10 12:26:29 // 33972
nekem elmúlt az injektor felújítás után a hidegindításkori fehéres füst ,
nincs dadogás sem
és nem is kormol annyira..
Csabi2013-04-10 12:20:50 // 33971
Előizzítani 0°C felett,pár tized másodpercnél többet nem izzít. Viszont van utóizzítás ami 10 fokban eltarthat akár ~20-30s ig is...ezért tárolta az ECU nálad azt amit :)
Az injektorokkal kapcsolatban pedig...most már egyértelműen azt gondolom, h csakis "ők" a hibásak a jelenségért...de pénteken kiderül csere után.
Piritu - 1.000.0002013-04-10 12:13:32 // 33970
Ha sikerült egy jó kormolós progit írni (amit ugye a DPF miatt nem veszel észre), simán megtellhet a DPF hamar :-(
Izzítani mindig izzít, még 30 fokban is. A motornak akkor is hideg van. Maga az izzítás nem annyi ideig tart, amíg a lámpa világít, hanem jóval tovább, méf járó motornál is lehet. Ezért lehetett - ha hamar elindultál - 1300 és gázpedálállás mellette.
Coolby2013-04-10 11:50:34 // 33969
Beszéltem a szakival is, azt mondta nem törlődnek az adatok, így a regen változása az valós. Mindenesetre figyelem majd még, meglátjuk.

Amúgy ürge azt mondta, hogy az izzító hiánya sem túl szerencsés, mert nem csak hidegindításnál van szerepe feltétlen... nem tudom, erről ti mit tudtok? Úgy rémlik itt olyan táblák voltak, hogy izzítógyertya melegben nem is izzít... Bár furcsáltam amúgy, hogy izzító hibaüzenet adatainál rögzített 1300 körüli fordulatszámot és gázpedál állást, tehát azt nem izzítózáskor találta... aztán lehet, hogy épp akkor tesztelte, passzz...

Beszéltem még vele a több embernél előforduló hidegen dadogós indítás, fehér füstös dologról. mondta, hogy neki is van a 166-osával és neki injektor csere nem segített rajta... Ő utoljára úgy informálódott, hogy indításkori kompresszióhiba miatt van, amit a szelepen lerakódott korom miatt hézag ad és ezért múlik el utána a jelenség és ezért nem jelentkezik esetleg többszöri izzítás után (vagy ő tesztelte úgy, hogy korrekció alapján megnézte melyik henger az), aztán egy hidegindítás előtt fixen X ideig rákötött az adott izzítógyertyára 12 voltot, hogy izzítson és utána nem dadogott, fehér füstölt... Mindenesetre megoldása nincs, azt mondta, ő nem foglalkozik vele...

A fentiek elméletek, lehet igazságtartalma nincs, csak gondoltam megírom...
Csabi2013-04-10 11:31:03 // 33968
Nem törlődnek az adatok...megmarad minden...Nálam 1000km körüli érték jelenleg is, és 2napig nem volt benne az akksi a tőcsavar cserekor.
Szerintem a remap miatt csökkent drasztikusan a regen átlagod...de szerintem is, figyelgesd és hosszabb távon majd kiderül...
.......................2013-04-10 09:46:50 // 33967
mielött kicseréled érdemes a kontaktokat megnézni,
és az akku állapotát is,
nekem is volt ilyen hibaüzenet,
és nem az izz gyertya volt rossz

hanem az Akku
GTPeti2013-04-10 09:37:23 // 33966
"a jók lerongyolják a gyengébbeket" Ezt kifejtenéd?
(Az izzítórelének az a jó, ha kevesebb gyertya fogyasztó van rajta, mert ekkor kisebb kapcsoláskor az ív.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-10 09:27:13 // 33965
lehet egyesével csak nincs értelme, kb fél év é a jók lerongyolják a gyengébbeket, szóval fél éven belül vagy 1 mind az ötöt cserélni fogod ....jah még az izzítórelé sem díjazza
Dömpi (il dottore)2013-04-10 08:58:23 // 33964
Most bontott alkatrészt keresel, vagy bontásra ítélt 159-et akarsz eladni?
Toltam egy üzenetet az oldaladra ezügyben.
Dömpi (il dottore)2013-04-10 08:56:47 // 33963
Amikor nálam ki volt szedve a comp, akkor is minden beállítás törlődött. Újra kellett "tanítanom". Hogy a tárolt adatok törlődtek-e nem tudom.
Akkusaru levételkor biztosan nem törlődnek a tárolt a tárolt adatok, de újraírásnál gyanítom igen. De biztosan nem tudom.
Dömpi (il dottore)2013-04-10 08:54:46 // 33962
Nálam 1 volt cserélve 2012 nyarán, majd 3 idén februárban. Most is csak kettőt kellett volna, de mivel macerás kiszedni/belerakni, úgy voltunk vele, hogy a maradék 1 sem fogja már sokáig bírni, inkább cseréltük.
Nekem asszem Bosch ment bele (ugyanaz mint az opelek gyárija, az biztos).
Amúgy nekem a szerelőm úgy mérte ki, hogy valami vezetékekkel összeérintette valahogy az akkumulátor valamelyik sarkával...a részletekre már nem emlékszem.
Coolby2013-04-10 08:30:19 // 33961
jahh és milyet érdemes venni?

NGK-BERU-BOSCH-ICAT-FEBI-DENSO?
Coolby2013-04-10 08:26:20 // 33960
jajjhh, tele vagyok kérdéssel :)

izzítógyertyát lehet ugye egyesével cserélni? persze vhogy kimérve melyik/melyikek a rosszak és elég csak azokat, nem kell egyszerre mindet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak