Blog >> fényező

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-09

Mai (0309) állapot:

-csomagtér ajtó, hátsó sárvédők fényezve, felpolírozva.
-szárny alsó része grafitmetál színre fújva az azt tartó csavarfejekkel együtt (a mester kezében:)
-belső küszöbburolatok előkészítése a fényezéshez.
-diffúzor lemez nitrohigítós próbája:)

Ha minden igaz holnap felszerelésre kerül a hátsó lökhárító a szárnnyal együtt.
A mai képek túl sok újdonságról nem árulkodnak és még a szárny alsó részének a színe sem jön ki igazán, de élőben azért más:) Pár munkaóra ma is belekerült. Szép selymes felületű lett a kaszni.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-08

Fényezve, polírozás, felrakás előtt. (0308)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-06

Mai (0306) kép. A feliratok eltávolítása után lámpák ill. csomagtér ajtó zár kiszerelése. Kisebb horpadások, élek, karcok, festéklepergések javítása, majd fényezés.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-05

Talán már nem is meglepő, hogy ma is (0305) a fényezőnél kötöttem ki. Csináltunk is pár képet. Sok változás a képeken nem látszik, de egy újabb réteg (töltőalapozó) került fel mindkét elemre, ami már meg is száradt. Viszont a felirat nem akar lejönni a fenekéről, még az is lehet, hogy valamelyik őrült pillanatragasztóval nyomta fel anno.. Úgyhogy fényezve lesz az egész hátsó rész. Ha már lúd legyen kövér. :) Gondolom emiatt újabb napokba fog kerülni (meg pár tízezerbe) amíg visszakerül hozzám. De inkább legyen szép, mint hogy így maradjon mostmár..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-04

Pár gyengén sikerült telefonos kép a mai (0304) állapotról.

-matricátlanítva'
-zajlik a feliratok eltávolítása
-a karosszéria apró hibáinak, mélyebb karcolások, kőfelverődések eltüntetése
-polírozáshoz való előkészítés
-hátsó toldat formájának véglegesítése
-küszöb problémák minimális orvosolása
-első lökhárítóban lévő fekete műanyag rács helyére varázsolása, feketére fújása a rács mögötti függőleges bordával együtt
-stb.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-03-02

Alakulat. (0302) Ma kétszer is voltam Ignácnál, mind a kétszer úgy jártunk, hogy még nem volt otthon, de mondta, hogy nyugodtan bemehetünk, nézzük meg hogy haladt. Elsőre csak csavar próbát végeztem a szárnyon, aztán elmentünk és vettünk hozzá 10db rozsdamentes, imbuszos 5/20-as csavart ill. csináltunk pár képet. Aztán már mikor másodjára mentünk, szólt, hogy nem sokára hazaér, várjuk meg, aztán megbeszéljük a továbbiakat. A hátsó toldat szépen passzolt a lökhárítóhoz, már fel is próbálták az autóra, úgy lett kivágva a kipufogóvég helye. Kértem, hogy mégis alakítsák ki a másik oldali vég helyét is és csak utána fényezze majd le, hogy ne kelljen majd a már lefényezett elemet szabdalnia a kipufogósnak.. A szárny alsó részét előkészítette, hogy el tudjam vinni karbonoztatni a héten. Illetve vittem Gábornak egy fekete 3mm-es lemezt, amiből kivágja pontosan a diffúzor aljára szerelendő részt. Azt mondta, hogy a toldattal és ezzel a lemezzel holnapra elkészül és onnantól már a lökösön is csak Ignácék dolgoznak tovább.

[Költségeim: 10db imbusz csavar 130Ft, habosított PVC lemez (500*1000*3mm) 2270Ft, műanyagos munkadíj 7000Ft]

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-02-28

Dél körül (0228) felhívott Ignác, hogy a le kellene venni a hátsó kerekeket, hogy hozzáférjenek a lököshöz, csak nem találja a kerékőr kulcsát. Hát persze, hogy nem találja mert itthon volt.., úgyhogy gyorsan el is szaladtam hozzá, hogy tudjanak haladni. Gábor is ott volt, neki kellett a lökös, hogy hazavigye és felrakja rá a toldatot szélvédőragasztóval és szegecsekkel, hogy amíg köt a ragasztó addig se mozduljon el egymáshoz képest a két elem. Természetesen süllyesztett szegecsek lesznek és fényezés után nem fognak látszódni. :) Holnapra ígérte, hogy készen lesz, aztán jöhet az előkészítése a fényezésre. Hoz nekem egy műanyag lemezt is, amit a diffúzor aljára szerelünk majd, csak előtte még kap egy 3D karbon borítást. :) Szép lesz nagyon.
Mikor hazajöttem másfél órán át takarítottam a garázst (60nm) a téli szutyok után. Mire hazatér az alfa szép tiszta lesz az is. :)

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-02-27

Délután (0227) pedig már nem szakadt az eső, úgyhogy a pár napja letakarított (lásd egy korábbi bejegyzés) "vadászgépet" - ahogy Ignác, a fényező mondta - átgurítottam hozzá a hátsó lökhárító toldattal együtt. Alig bírtam beállni a műhelybe annyira alacsony az autó. Azt mondta ilyen még nem történt nála egy kocsival sem, pedig egy pár már megfordult nála.. :) Hát mondom akkor most kell valami, hogy be tudjak állni. Végül nagynehezen, de sikerült. Miután körberajongták az alfát, kisebb kupaktanácsot tartottunk (fényező, lakatos, műanyagos, nézelődők és mi:) az alábbi képek alapján, hogy melyik elemet, miként fogják fényezni, rögzíteni, stb. hogy az a legjobb legyen. Sejtettem, hogy egy hét alatt nem fog elkészülni, főleg, hogy még karbonoztatni is kell vinnem majd két elemet mielőtt elkészülne teljesen, de remélem két hét múlva hétvégén már újra együtt rójuk az utakat, immáron megújult külsővel:) Egyébként az alig több mint egy óra alatt, amennyit ott voltunk már a helyére is került a szárny a képek alapján (szombat délután!), hozzácsiszolva a csomagtérfedélhez, mert egy nagyon kicsit, de billegett rajta. És Gábor, aki a műanyagokért lesz felelős, holnap (vasárnap!) leszereli a hátsó lökhárítót és felhelyezi rá a cadamuro toldatot, hogy az hétfőn délután már újra Ignácéknál legyen a további feladatokra (fényezéshez előkészítésre) várva. Nagyon hosszú másfél - két hét következik, de remélem a végeredmény kifogástalan lesz.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-02-20

Eljött hát a nap (0220) mikor elvittem végre a tél elején vásárolt cadamuro szárnyat Ignáchoz, akinél majd lassan de biztosan fel fog kerülni a hátsó szárny (is) a csomagtérfedélre. A toldatot és az autót egy hét múlva szeretném ott hagyni, ha az idő is engedi.. Addig ezen munkálkodik, előkészületek (gitt, csiszolás, formázás, alapozás) stb. Első blikkre 35 körül lesz a szárny fényezése plusz 5 körül a felrakás. A végső árat úgyis a toldattal, a polírral és az apróbb javításokkal, csinosítgatásokkal együtt kapom majd az arcomba, aminek tudatában lehet, hogy le fog esni az állam, de Ignác jó munkásember:) megéri a pénzét.