A Kung Fu Panda

2008-09-16  Alfa Amore
Végre megérkezett a várva várt új mini Alfa, hogy odapörköljön a pimasz mérges törpéknek. Mi teszteltük elsőként!
Magazin >> AlfaTeszt

Mi az ott?

Lehet, hogy atoműrhajót nem az olaszoktól vennénk, de a formatervet kizárólag tőlük rendelnénk. A MiTo esetében meglepő lehet ez a kijelentés, azok után, amit a kiszivárogtatott sajtó és kémfotókon láttunk. Pár nap együttlét után megérti a formát az ember, és helyre teszi magában az autót. Látja mozogni a forgalomban, tükröződni az autókon, és ahogy hozzászokik a szeme újabb és újabb részleteket találhat rajta. És ekkor rájön, hogy ezt az autót nem az eddigi Alfákhoz kell mérnie, hanem egy új műfajhoz; ez egy cukimuki házi kedvenc. Mikor megjelenik egy MiTo a visszapillantó tükörben nem ijeszt halálra, inkább megsimizné a buksiját az ember: "Hát utolértél, cukorfalat?!"

Hiába oltották a külsőbe a legeslegszebb mai sportautó génjeit, ez a forma nőies lett. Az sem segít a dolgon, hogy egy átlagember vajmi keveset hallott a 8C Competizionéről, így azt sem tudja, hogy mit kell benne látni.

Elől a kötény a légbeömlővel és a pajzzsal klasszikus alfás vonás, ám eddig soha nem látott, kissé bandzsa szemeket kapott az autó. Ettől a tekintete nem vad, hanem szeretetre méltó. Vicces tulajdonsága, hogy az egymás fölé helyezett lámpái éjszaka olyan formát adnak ki, mintha a helyzetjelző az autó szemöldöke lenne. Az autó oldalán "beköszön" a 159-esen megismert kerékív, ami a nagyon magas oldalfalakat igyekszik leplezni, nem sok sikerrel. Az autótervezés egyik legkritikusabb részlete, a szélvédő és a kerékdob találkozási pontja, nem sikerült a legjobban. Az ívek energiái elvesznek a nagy üres síkságon a kerékív felett. A GT indexe pedig kényszermegoldásnak érződik. A tükörházról sem érdemes sokat fecsegni – ezt biztos nem olaszok tervezték, olyan csúnya és nagy. Így viszont jól kitakarja az út ívét...

Az ajtótól aztán minden rendben van. Arányos, izmos váll, kifejezetten kívánatos kilincscsel és króm betétekkel – ami pont addig tart, amíg az autó övvonalát látni a visszapillantó tükörben. A fitos far már-már sportossá teszi a kis kedvencet, amit az egyszerű kerek hátsó lámpák tovább erősítenek. És már körbe is értük a picurka autót. Hátul még egy kicsit elmélázhatunk az új tervezésű feliraton és a funkcionális emblémán – megnyomva felpattan a csomagtér ajtaja.

Ez az autó egy meztelen platform, mely a legbelsőbb gyermeki emlékeidből származó benyomásokból öltözködik. Tehát a karakterét nem akarták előre meghatározni, hanem a szemlélőre, vagyis Rád bízzák. És ezért működik ez a dizájn is, mint az összes, amit Alfa kapott. Minden autónak maximum 100 km-t adunk, hogy nevet kapjon. Nekünk Kung Fu Panda, Neked…