RomeoOne - főkép
>> SzervizAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-01-05

Sikerült úgy megállnom, mikor októberben szereltem fel a dobbetét-védőt és a kocsi kerekeinél matattam, hogy egy csavarnak, mely a hátsó abroncsba fúródott, pont látszott a feje. Ki tudja, mióta lehetett ott... (vagyis aug. közepénél biztos nem régebben, mert akkor rakattam fel azokat a gumikat). Nem eresztett, így mivel már épp leraktam a kocsit a télre és már nem terveztem utat sehova, nem nagyon idegeskedtem rajta.

Beszéltem a gumissal és mondta, hogy majd csörögjek rá és guruljak oda, megnézi mit lehet tenni. Idén kicsit korábban érkezett a hideg, így október végétől már eléggé be volt táblázva a gumicserékkel. Időpontot kb. másfél hétre tudott adni, viszont én csak jó időben, szárazon gurultam volna oda. Esőben, de főleg hóban, latyakban nem. Az időjárást pedig másfél hétre előre nem lehet kiszámítani. Erre rájött, hogy a november és a december is elég csapadékos lett, így végül újév első hetében jutottunk oda, hogy meglátogassam.

Sikerült is kapásból úgy leparkolni, hogy a csavar pont látszódott. A gumis egy fogóval megmozgatta kicsit, egyből elkezdett sziszegni. Oké, akkor ez átment rajta...

Lekapta az abroncsot a felniről és kiszedte a csavart. Kiderült, hogy egy viszonylag kisebb facsavar és egyenesen ment keresztül a futófelületen, tehát szerencsém van, könnyen javítható.

Persze kicsit aggasztott, hogy mennyire biztonságos így a gumi, hisz azért be szoktak figyelni 250 km/h feletti sebességek is. Megnyugtatott, hogy ezzel nem lesz gond, mivel egyenesen ment rajta keresztül, nem nagyon roncsolta a teherviselő szöveteket. Ennél jóval nagyobb lyukat is javított már egy X6M abroncsán, ami mégiscsak bő 20%-kal nagyobb teljesítményű és jó 50%-kal nagyobb tömegű autó, mint a Giulia Q. És az elfutott vele addig, amíg le nem kopott róla a gumi.

Hát jó. Az enyémbe végül a legkisebb, 3 mm-es gomba is majdnem nagy lett. Így aztán, hogy végignéztem a javítás menetét is, megnyugodtam, hogy nem lesz itt gond, ennek bírnia kell.

Egy új abroncs 150 ezerbe került volna, így megúsztam 7 ezerből :D

>> SzervizAlfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-22

Ahogy az előző posztban említettem, kiderült, hogy a hátsó abroncsok már szinte használhatatlanra koptak. Az előző hétvégi pályanapozásra már nem érkeztek meg az új abroncsok, így a régieket még inkább nullára redukáltam.

Ma viszont felkerültek az újak. Újra gyári szerelésű, Alfa homologizációval rendelkező Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 abroncsokat rendeltettem be. Nem egyszerű hozzájutni, de ügyes gumisom van, tudja honnan kell beszerezni.
Most már újra maximális tapadás mellett lehet használni a hátsó tengelyre adott nyomatékot.

>> SzervizAlfa Giulia Quadrifoglio // 2023-08-02

Egy ideje érzem, hogy 200 körül/felett enyhén ráz az autó. Eddigi tapasztalataim szerint ez az autó még a 300-at közelítve is csak annyi jelét adta a tempónak (leszámítva, hogy minden nagyon gyorsan suhant el a másik irányba), hogy 250-nél megjött egy erősebb szélzaj. Így hát gyanakodni kezdtem, hogy valami nem stimmel.

A legkézenfekvőbb gyanusított ilyenkor a kerék és a gumik, így bejelentkeztem a gumishoz egy centrírozásra. Csak a hátsó kerekekre, mivel a kormányon nem éreztem rázást, valamint a hátsókon még az első szerelésű gumik vannak. Már közelebb vagyok a 18 ezer km-hez, mint a 17 ezerhez, meg is lepődtem, hogy ilyen sokáig bírják, mert 13-14 ezerrel számoltam eredetileg. És benézve a kerékjáratba, még egész vállalható profilmélységgel rendelkeztek...

...legalábbis ezt hittem, amíg le nem vettük a kerekeket. A belső oldal már jóval kopottabb, ott már csak egy lehelettel van a megengedett jelzés felett a profil. Egyébként nem aránytalanul van jobban megkopva a belső oldal, szépen csökken a külsőtől a belső oldal felé a futófelület, pont ami várható is a kerékdőlés alapján.

Így viszont egyértelmű, hogy ezzel már nem megyek el még 2-3 ezer km-t. Meg is bíztam a gumist, hogy rendelje be az új Corsa Asimmetrico 2-eseket hátra.

A rázás oka is egyértelműen beazonosítható volt, amin centrírozással nem lehet segíteni. Egyszerűen annyira elhasznált már a gumi, hogy nem kerek az alakja. Megforgatva a gépen, látszik, hogy a felülete ide-oda mozog.
Erre már csak az új abroncsok fognak megoldást nyújtani.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-10-21

Bár még 20 fok feletti hőmérsékletek vannak, a héten viszem műszaki vizsgára és a gyári kerekeken szeretném azt abszolválni. Így átcseréltettem a kerék garnitúrát a télire. Hátha lassacskán lehűl az idő :)
A nyári kerekek szokás szerint betárolásra kerültek a gumisnál.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-03-11

Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-26

Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-17

Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-24

Az előző posztban említett defekt után úgy döntöttem, hogy veszek egy pár új abroncsot az első tengelyre, mert egyébként sem voltam túl elégedett a mostani téliekkel. Legkésőbb ősszel leváltottam volna úgy is.
A választás a Vredestein Wintrac Xtreme S-ekre esett. 225/50R17. Kíváncsi leszek rájuk, hogy milyenek lesznek.

>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-21

Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.

Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.

Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."

Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?

Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.

A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.

Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival (VTT-n majdnem eladtam Lexlutor cartárs-nak, most nagyon örülök, hogy mégsem tettem (tőle meg ezúton is elnézést kérek még egyszer :D )). Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.

Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-10-26

Eljött a télire váltás ideje. Újra a gyári aluk vannak a kocsin a 225/50R17 Dunlop Winter Sport-okkal.