Fórum >> Egyebek >> Üzemanyagtöltő-állomások

RomeoOne2020-01-25 19:08:29 // 2987
P-R-É-M-I-U-M

Abban nem megromlós biokomponens van, hanem pl. olyan cuccok, mint az ETBE
Piritu - 1.000.0002020-01-25 18:34:26 // 2986
A télre leállított autóknál mondjuk ez komoly dilemma. Jó lenne tele tankkal eltenni, de mi van ha megromlik?
Piritu - 1.000.0002020-01-25 18:32:27 // 2985
Lehet hogy a menő bömis csávók is emiatt tankolnak 2ezerért ? Így mindig friss van benne. :-)
dev1662020-01-25 18:28:11 // 2984
meg attól is függ mi tankoltál. egészen a közelmúltig sokféle B0 volt piacon, talán te is éppen az egyik ilyet tankoltad.
dev1662020-01-25 18:27:24 // 2983
mert nálad nem áll benne az üzemanyag, mindig frissel mész.
Piritu - 1.000.0002020-01-25 18:24:20 // 2982
ahogy keresgetem a neten 2009-óta van b7 csak nem volt hozzá reklám. Én 2011-óta egyik kocsival majd 200ezret, a másikkal 160ezret mentem 0 korrekciós tényezőkkel. Ha ekkora gond lenne csak észrevettem volna valamit...
dev1662020-01-25 18:21:00 // 2981
hát hogy mikor mit kap fel a média, az rengeteg tényezőtől függ :)
Piritu - 1.000.0002020-01-25 18:11:57 // 2980
Akkor miért csak E5/E10 hiszti van? :-)
Létezik tiltó/megengedő lista a dieseleknél is?
dev1662020-01-25 18:03:16 // 2979
Már nem stresszelem magam. Sok autóm van, így nem tudok mindig mindegyikkel járni. Pontosan ismerem a hatásait a biodízelnek a saját bőrömön, ahogy a bioetanolét is. Rendkívül káros mindkettő. A biodízeltől koszolódnak az injektorok, ami romló porlasztási képet és járáskultúrát eredményez. ha itt nem lép közbe az ember, akkor jönnek a súlyosabb gondok. A bioetanol pedig megeszi a gumialkatrészeket és korrodálja pl a benzinpumpa alkatrészeit, amitől az gyorsabban megy tönkre, ahogy a gumitörmelék sem a kedvence. Jó esetben az injektorokig ez már nem jut el, de a motortérben is lehetnek gumicsövek, amiknek a darabkái ellen a benzinszűrő már nem véd (nyilván már minden ki van cserélve, de amíg rájön az ember sok kár keletkezhet).
RomeoOne2020-01-25 17:51:51 // 2978
Akkor autózd ki, ne hagyd megposhadni az üa. rendszerben. A prémiumba egyébként (a benzinnél legalábbis biztosan) nem a sima bioetanolt teszik, hanem olyan biokomponens-t, ami nem degradálódik úgy idővel. Szóval ha azt tankolsz, akkor valószínűleg feleslegesen stresszeled magad
dev1662020-01-25 17:23:54 // 2977
nem okoz problémát :) jó vicc. Kérdezz meg erről egy Bosch szakműhelyt vagy bárkit, aki érdemben foglalkozik injektorokkal vagy nagynyomású szivattyúkkal. A biokomponens elöregszik, lebomlik és kocsonyás lerakódásokat képez szerte az üzemanyagrendszerben. Először az injektorok érzik meg.
Piritu - 1.000.0002020-01-25 17:15:22 // 2976
Nem lett betiltva csak az átlagos biokomponens arány van előírva. Valószínűleg mert a dieselnél semmi bajt ne okoz, mindenki a 7-re állt rá és nem keres alternatívát.
dev1662020-01-25 17:09:50 // 2975
ez nem csak az E5 vs. E10-re vonatkozott? A B0 is be lett tiltva?
RomeoOne2020-01-25 17:03:35 // 2974
Kétlem, ez törvényi előírás.
dev1662020-01-25 16:52:50 // 2973
Tegnap szomorúan tapasztaltam, hogy az OMW, mint utolsó mentsvár, is bevezette a B7-et a prémium gázolajnál. Eddig a MaxxMotion D volt az egyetlen olyan gázolaj, amiben nem volt biodízel komponens (B0). Tud valaki bárhol bármilyen benzinkútról, ahol lehet még bioadalékmentes (B0) gázolajat kapni? Előre is köszi.
carver2020-01-24 20:44:54 // 2971
a monopóliumról biztos remekül tudnánk még vitatkozni de ezen a fórumon egy olyan topic sincs ahova ez való lenne úgyhogy inkább nem fárasztom a cartársakat :D

más. nem olvastam vissza az egész topikot 95, 100, prémium benzineket kiveséztétek ebben vagy másik topicban korábban? ki mit használ, miért?
Zsolt1552020-01-24 19:48:44 // 2970
👍😉😁
carver2020-01-24 19:23:55 // 2969
elírás, nyers kőolajra gondoltam....
RomeoOne2020-01-24 19:07:56 // 2968
1. Még mindig nem monopóliumot jelent, csak, hogy ő tud a legolcsóbban szállítani.
2. Nem én mondtam ezt, hanem Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára (2665 hsz.) lehet, hogy a többsége nem onnan jön, de ha szükség van rá ahhoz, hogy meglegyen a kereslet és kínálat egyensúlya jelen ár mellett, akkor már az is el tudja billenteni a dolgokat. És mivel a gázolajra sokkal nagyobb a kereslet, logikus, hogy érzékenyebb is az ára az ilyen perturbációkra.
Piritu - 1.000.0002020-01-24 19:06:28 // 2967
Zsolt1552020-01-24 18:55:05 // 2966
"... nem hajón érkezik a nyers gázolaj többsége ..." Szerintem azon a kőolaj érkezik.
carver2020-01-24 18:50:00 // 2965
RomeoOne, nem tudtam megállni, hogy ne válaszoljak de itt legalább nem offtopic :)

1. a kutak tekintetében valóban nem, de az ellátás tekintetében a MOL meghatározó hiszen csak neki van Magyarországon (és több környező országban) finomítói kapacitása így egy Schwechati üzemeanyag vsz nem tud versenyképes lenni egy Nyíregyházi kút számára (ráadásul a MOL hatékonyan is finomít, felveszi a versenyt az osztrákokkal, lengyelekkel)

2. Magyarországra nem hajón érkezik a nyers gázolaj többsége hanem vezetékeken (Barátság, Adria stb), a hajó lassú, bizonytalan és a szükséges mennyiséget képtelen biztosítani mert a Dunán nem tudnak akkora olajszállítók járni mint az óceánokon. Csak kisebb mennyiség jön az itthoni megmaradt mezőkről egyéb forrásokból.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-23 19:24:29 // 2964
sajnos ma kellett mennem... 405Ft a 100-as a maszek kúton ez még E5 :DDD
frusciante2020-01-23 19:21:59 // 2963
Pedig hamarosan Azt fogsz....😉
Satti2020-01-23 14:28:54 // 2961
Oké, akkor próba szerencse.
Nem nagyon szeretnék 440 Ft-os benzint tankolni, ha nem feltétlenül szükséges.
Piritu - 1.000.0002020-01-23 12:45:16 // 2960
A stabilitás és a részidő két dolog. Az elsőre szükség van, az utóbbira még Giulias tulajként sincs szükségesm. Az a műsor része, valamit kell mutatni mert különben nem nézik az adást. A Topgear-nek is volt “olcsóautós” futama ahol sztárok vezettek. Annak se volt értelme, viszont ették a népek...
Piritu - 1.000.0002020-01-23 12:41:57 // 2959
“Nincs adat” - a gyár nem foglakozik azzal hogy vizsgálja a a dolgot.
Itt konkrétan rossz tapasztalatokról a TS motornál senki sem számolt be.
Megkockáztatom hogy sok TS tulaj észre sem vette a változást és tankol ahogy eddig.
Satti2020-01-23 09:33:37 // 2958
Igen tudom, szőke vagyok, de akkor most az 1.8 TS-be lehet E10-et tankolni vagy nem ?
Zsolt1552020-01-23 08:02:22 // 2957
Az adásokban nem Rénszarvas tesztet mutatták be. Amitől egy autó családiautó lesz, arra mindig kisebb hangsúlyt fektettek, mint arra, hogy milyen vele a tesztpályán menni. Én ha ilyen gépjárműben gondolkodnék, akkor egyáltalán nem érdekelne, hogy milyen részidőket mentek vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-01-23 06:57:17 // 2956
Megvárom a pénteket, hogy ugyan annyiért tankolhassak, mint ma :)))
RomeoOne2020-01-22 19:35:38 // 2955
Na, elkapkodjátok itt a dolgokat a hónap végére meg csak szárazkenyér marad vízzel :DDDD
Kazes☻2020-01-22 19:15:52 // 2954
Én is így jártam...! :(
Piritu - 1.000.0002020-01-22 18:44:09 // 2953
... én meg ma tankoltam. Ha igaz a hír, akkor kidobtam 92 Ft-ot az ablakon :-(((
Piritu - 1.000.0002020-01-22 18:43:08 // 2952
Attól hogy családi autó még legyen stabil. Nem kell sportolni ahhoz hogy egy eléd ugró embert/állatot ne kelljen adott esetben hirtelen kikerülni, esetleg egy hirtelen manőverrel egy ütközést elkerülni. Nem lenne egészséges ha emiatt felborulna a családdal együtt vagy menne az árokba. Attól hogy kényelmes egy autó még lehet stabil.
Nem véletlenül találták ki a rénszarvas tesztet.
Zsolt1552020-01-18 08:31:01 // 2950
Én nem.hallgatom őket, de ...

Nincs is jobb annàl, amikor mondjuk egy 7 személyes, családiautót kivisznek valamilyen ringre és azon hülledeznek, hogy "Hát ez bizony 1xxkm/h sebességnél, nehezen veszi a kanyarokat!" vagy "Nem stabil a kanyarokban.".
Teljesen életszerű, hogy egy ilyen autóval az apuka vagy az anyuka gyerekekkel a háta mögött csapatja majd egy versenypályán. Jól felkészült nagytudású újságírók. 😒
Piritu - 1.000.0002020-01-17 19:25:56 // 2949
Újabb cikk E10 ügyben...
Piritu - 1.000.0002020-01-09 16:34:55 // 2948
OFF
Sokat hallgatom az Égésteret, király amikor arról mesélnek hogy az autóteszteken/bemutatókon hogyan vezetnek és tesztelnek az un. "életmód magazinok" újságírói :-DD
ON
Liquid2020-01-09 16:28:07 // 2947
azt sajnos nem találtam, de addig is van Blikk :D
Kazes☻2020-01-09 16:24:19 // 2946
Még nincs kizárva! :P
;)
Piritu - 1.000.0002020-01-09 16:21:38 // 2945
Már csak a Nők Lapja E10 cikke hiányzik :-)
Kau2020-01-09 10:37:23 // 2943
Csak azt nem értem, ha ez az E10 bevezetés az uniós szabályozás miatt van, akkor az osztrákoknál és még egy csomó más országban miért van még mindig E5?? Másra nem vonatkozik?
Látni, hogy bioetanol nagyhatalom vagyunk. Vajon kik gazdagodnak még tovább a sok kukoricaföldből...???
Buksi2020-01-09 08:53:14 // 2942
Ez jó kis összefoglaló! :-)
leopop32020-01-08 23:04:37 // 2940
Brerára ezt dobta
Piritu - 1.000.0002020-01-07 20:01:19 // 2939
Találtam egy újabb magyar oldalt: klatty
Tetszik a "Nem ismert" kategória

Tehát igaz az a hír amely szerint nincs információ mert a gyártó már nem kísérletezik vele, de nem is tuti hogy tönkremegy.
RomeoOne2020-01-06 09:43:17 // 2938
Ez biztos nem így van, hisz megmondták már, hogy lepattog a festék is tőle meg rákot kap még az E10-et szállíó tartályos sofőrjének a másodunokatestvérének a szomszédja is :D

Ui: nagyon jó cikk sztem
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak