Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Csontdaráló2020-09-02 08:39:18 // 54955
Értem. És a túldúsítás? Elvileg lambda érték alapján szabályozza a keverékképzést a motor, és a lambda szonda méri is, hogy ez így dús, a vezérlő azonban mégsem szegényít. Ez így miért, vagy hogyan? Nem cserélnék lambda szondát, ha egyébként pedig jól mér.
[k i z z o]2020-09-01 18:58:37 // 54954
A katalizátor előttiek szélessávú lambda szondák a JTSnél, ha jól tudom. LSU 4.2. Nem relé kapcsolja a fűtést, hanem az ECU szabályozza. MES diagnosztikával nem férsz a rajta lévő vezérlő regisztereihez. Gyári Bosch ECU diag kell, amivel lehet a szondákat olvasni.
maseRomeo2020-09-01 18:20:27 // 54953
Köszönöm!
Csontdaráló2020-09-01 16:56:50 // 54952
Sziasztok!

Autóvillamossággal kapcsolatos kérdéseim lennének. Az alany egy 2004-es GTV, 2.0 JTS motorral. Ma ránéztem MES-sel és a következő 3 hibakód volt a tárolójában:

P1155, P0430, P0420



A P1155-re azt írja, hogy lambda szonda fűtés hiba (Pre-heating resistance above catal.), érvénytelen jel. Ez jelenthet bármit a kábelszakadástól a hibás relén át a rossz lambda szondáig. Azt nem írja, hogy a 2 katalizátor előttiből melyik rossz... Ezt hogyan tudnám kimérni? Illetve hol található a lambda fűtés relé? Próbáltam MES-ben aktiválni, hogy halljam melyik kattog, de egyik sem kattant. Hol található ez a relé?

A másik két hibakód a katalizátor mért értékeire vonatkozik, miszerint túl magasak. Ez összefügghet az előzővel?

Közben mértem egy élő adatot is. Véleményem szerint túl magas üzemmeleg motornál a katalizátor előtti két lambda szonda jele. Alapjáraton 2V körül, fordulaton 1,5 körül mindkettő. A katalizátor utániak 0,03-0,04V körüli értékeket hoznak üzemmelegen. Jó ez így, vagy gyanús hogy túldúsít a kocsi?

A fentiek egyébként a használhatóságot nem befolyásolják, még check engine lámpa sem világít. Előre is köszi a válaszokat!

Csontdaráló2020-09-01 09:50:41 // 54951
Főtengely pozíció jeladó hiba
maseRomeo2020-08-29 13:05:39 // 54950
Sziasztok,

az lenne a kérdésem valaki tudja-e a P1335 hibakód mit jelent? (AR 159 1.75 TBi)

Köszönöm előre is a segítséget!
pettinke2020-08-16 22:26:04 // 54949
Hát igen, de akkor elöl is törölne :-)
Levee156SW2020-08-16 09:05:09 // 54948
Ha valami zavarna az esoerzekelot, te pedig epp hatramenetet kapcsolnal, ez a kerdes biztos nem kerul ide, de valakinek ezt is le kell irnia. :)
Kócosw2020-08-14 21:16:14 // 54947
Köszi a sablont GT Cartars 😁
pettinke2020-08-14 20:13:45 // 54946
Elvásott a csomi ajtóba átvezető vezeték korbács, és összeérnek a szálak.
Angel20182020-08-14 19:38:10 // 54945
Sziasztok!
Tud valaki nekem abban segíteni, hogy ha elindítom az autót, akkor miért indul el automatikusan a hátsó ablaktörlő is? Pár napja csinálja a Mitó.
Köszönöm szépen
Beló2020-08-09 15:21:56 // 54944
Sziasztok!

S.O.S. egy szerelőre volna szükségem Miskolcon, aki kedd reggelig kicserélné a hűtőmet a GTVmben!
Köszönöm előre is mindenkinek, aki segít! 🙏
Levee156SW2020-08-02 10:20:41 // 54943
Jo eszrevetel - en feltengely gumiharanggal jartam ugy, hogy tok mas miatt voltam a kocsi alatt, es egy kollegam mutatott ra, hogy mar veri zsirral a felnit - meg idoben.

(Hulyen hangzik, de alapbol jot feltetelezve a vilagrol egyszeruen az ilyen szarsagot akkot sem latkm,mikor az orrod elott van.
(Aztan parban csereltem,mert jobb a bekesseg, meg konnyen szetjon a csuklo).

Gombfej porvedot is kapni amugy kulon, de nalam repedezesig meg csak nagyon oldschool (30+-os) dolgok jutottak.
Kazes☻2020-08-01 13:31:08 // 54942
Nem kétlem...

Az én tapasztalatom szerint meg inkább a silány porvédő minősége okozza legelőször a galibát... hamar elveszti a rugalmasságát és kiszakad, onnantól kezdve meg megvannak számlálva a napjai, hiszen senki nem bujkál a verdája alatt naponta, hogy ellenőrizze. A jelenlegi lengőkarunkban pl. 70e km körül van és a legutóbbi olajcserekor vettem észre, hogy a porvédő már kiszakadt, hiába jó még az alkatrész, legkésőbb ez a tél beteszi neki a kaput, ha addig mondjuk nem kerül cserére. Ilyen ez. :)
Levee156SW2020-08-01 11:17:27 // 54941
Pedig a gyarto erdeke, hogy a kovetkezot is megvedd...
Teny,hogy egyreszt a poliamid betet elmeletileg szinte szarazon is kellene mukodjon (amig el nem melegszik), masreszt igy a zsir szerepe inkabb a korroziovedelem - de ha masert nem, egy esetleg tultarolt alkatreszben a bekuhedes miatt szerintem erdemes benezni a porvedo ala.

Gyakorlatilag meg miota a gombfejjel egybegyartott lengokaros korszakban keszult autok megjelentek az eletemben,meg nem volt olyan,hogy ne az faradjon meg hamarabb,hanem mondjuk a szilent. :/
Kazes☻2020-07-30 10:29:58 // 54940
Én sem szedtem még szét gömbfejet sosem... megbíztam a gyártóban, de még gond sem volt ebből szerencsére, pedig pár ilyen és hasonló alkatrészt cseréltem már. 🙂
Levee156SW2020-07-30 10:04:25 // 54939
Amelyiket normalisan szerelik be?

Videoba meg csak beletekertem, persze pont a "normal esetben nem szedjuk szet" reszhez, ahol igy be is csuktam.

0. lepes a porvedo le - teletoltes grafitos zsirral.

(Termeszetesen akinek 3 perce tobbet er 3-5000 forintnal, az vegyen Lemfördert.)
Kazes☻2020-07-29 17:32:31 // 54938
Levee156SW2020-07-29 12:43:31 // 54937
Maradjon is igy - de a nem Bosch trafokrol jot meg nem igazan hallottam.

(Nem altalanos, h mindenbol a Bosch kell - legtomegmerobol pl. a Marelli is teljesen jo.)
TDI752020-07-28 16:02:49 // 54936
Szia! Megnéztem és nem cuppogott az olajban. Viszont amit találtam az nem nagyon tetszett. 3 db beru trafó egy darab NGK és alattuk 4 darab beru iridiumos gyertya.
Tegnap kapott 4 gyári gyertyát. A jelek egész jók. Reggel az első indításnál, már nem dobott hibaüzenetet. Eddig kopp kopp még semmi rendellenes.
Levee156SW2020-07-26 12:52:01 // 54934
Egyes hengerhez az olajbetoltotol szeret becsurogni a cucc, aztan szepen athuz. (Ill. basic tuning annyira lehuzni a trafon a harmonikat, hogy a szelephazfedel-hengerfej illesztes alatt tomitsen, ne folotte.)
Mikor tenyleg a trafo kotlik meg az erolkodesben, mar felpuposodik a teteje. Ha csere, inkabb a bontott Bosch, mint akar uj barmi mas.

Gyertyabol viszont inkabb az NGK,mint a Bosch,(elvileg 100.000 km-es iridium mindketto), de nagyon figyelve a tiszta forrasra!

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
TDI752020-07-25 09:25:48 // 54933
De lehet más is. Ha a gyertya nagyon nem illeszkedik a trafóhoz, (értem itt zavarszűrő ellenállás kapacitások és iduktivitások ) akkor szintén tud hibás trafót mutatni. illetve ha a gyertya nagyon nem illik oda akkor az szép lassan a trafót is viheti. akár ez gyertyától is lehet. Majd ma kiveszem a gyertyát.
Piritu - 1.000.0002020-07-24 19:49:24 // 54931
Nem az utolsó szám adja meg hogy melyik hengerről van szó?
Csabo222020-07-24 18:36:17 // 54930
Szerintem mind1 melyik az A, mert TS esetén össz 4 trafó van a motor tetején, ami legfeljebb számozva van hengerek szerint. az egyik gyengélkedik vszeg. de azt a menettulajdonságokon is észre kéne venni.
oszcilloszkóppal ki kell mérni melyik a rossz, vagy egyesével lehúzni a csatlakozókat róluk.
TDI752020-07-24 16:46:37 // 54929
Szevasztok! Hiba kiolvasva.
P0351
Gyútótrafó A primer szekunder áramköri hiba.
Ez oké trafó hiba. De melyik a trafó A? Van valami tippetek?
TDI752020-07-24 13:11:42 // 54928
Sziasztok! Segítség kéne nekem sürgiben. Budapesten.
Tegnap dobott a friss 156 om (legalábbis nekem friss) Egy hibaüzit. Ki szeretném olvastatni a hibakódjait hogy mi a nyűgje.
Ki tudna nekem ebben segédkezni egy kicsit.
Istii2020-07-21 20:58:39 // 54927
147. Na akkor megpróbálom, hátha. Köszi!
Daveee10 Ɨ|ѯ2020-07-21 18:40:49 // 54926
Szia. Milyen autó? Mert ha 147, akkor ez a tevhnika működik. Legalabbis nekünk a 2001 evjaratu 1.6 tsnél bevalt.

https://alfagyorshiba.blog.hu/2010/01/19/az_alfam_es_a_gyors_javitas
otci2020-07-21 14:59:56 // 54925
Sziasztok, valaki esetleg csinált már?
Pedál sor ki-be szerelés mennyire macerás? Giulietta, manual, 170le multiair
Istii2020-07-21 11:15:39 // 54924
Sziasztok!

Egy olyan kérdéssel/kéréssel fordulnék hozzátok, hogy akad-e köztetek olyan Szeged környéki akinek van MES-e meg egy ELM kábele és segítene nekem egy rövid Proxi Aligment-ben? Kicseréltem a klíma vezérlőjét és most villog a műszerfal miatta, és ha nem muszáj nem ruháznék egyelőre bele ebbe a kombóba. Természetesen honorálnám a fáradozásait a bátor jelentkezőnek :) .
Levee156SW2020-07-21 10:54:46 // 54923
Vacott a Forma88-de ugy latom, elegge kiesik.
Egyebkent ha a vegdob komdenzvizleereszto furatain kifujasrol beszelunk, akkor az ilyen.
Jorjie2020-07-21 06:26:57 // 54922
Szerintem tuningbox van benne, vagy volt. A vákumcső direkt van lehúzva?
tirex2020-07-20 23:46:35 // 54921
Kipufogóklinika 14ker Fogarasiút 189. Be kell jelentkezni de gyorsak, profik.
deportivo2020-07-20 20:16:19 // 54920
Sziasztok. Úgy érzem, hallom, hogy van egy kis kipufogó problémám, és szeretném megelőzni a nagyobb problémát. Van valami jó kipufogó szaki, cég, akihez már volt szerencsétek?
Boxerpapa2020-07-18 15:08:46 // 54919
Szia! Szerintem nézd át az összes vékony, vákum,gumicsövet ! Ellenőrizd,hogy a turbónál lévő vákum membrán,indulás után elmozdul e ! Legalább 1cm
kellene mozdulnia !
Alex822020-07-09 18:24:03 // 54918
Okostelefon, hülyegyereknek 😆😆 "Duplán a stekker" bocsánat, az a fránya automata kitöltés
Alex822020-07-09 18:19:09 // 54917
Szerintetek ez normális? Vagy ez miért van? Duplán a széklet? Plusz amit az aksinlál látsz az a nagy csatlakozó az utána lévő kábelekből csak a piros aksisarura fekete földre a fehér meg isten tudja hova, a szürke még lóg a levegőben
petholevente2020-07-07 23:08:11 // 54916
Évekkel ezelőtt be lett vizsgálva szervizben. Már akkor is eresztette a nyomást. Nemrég cseréltem próbaképpen egy bontott darabra. Semmi sem változott. Persze lehet a bontott alkatrész is rossz. Lehet ezeket valahogy házilag tesztelni?
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
petholevente2020-07-07 23:08:11 // 54915
Évekkel ezelőtt be lett vizsgálva szervizben. Már akkor is eresztette a nyomást. Nemrég cseréltem próbaképpen egy bontott darabra. Semmi sem változott. Persze lehet a bontott alkatrész is rossz. Lehet ezeket valahogy házilag tesztelni?
Aztán lehet nem is ugyanarra gondolunk. :)
tirex2020-07-07 22:38:09 // 54914
Nálam a 16V-nél a turbógeometriát állító vákumszelep (malac) membránja volt átszakadva és erőtlenkedett összevissza.
petholevente2020-07-07 22:24:00 // 54913
Sziasztok,
A sokadik alfás szerelő nem tudta megmondani, a problémák okát, így ide kell fordulnom. A típus egy 159 1.9 jtd 16V
Rengeteg hibajelenség van, de hibakód semmi. Az autó általánosan erőtlen. 5. fokozatban a turbónyomás fel sem megy teljesen padlógáznál, és alig akar menni. 6. fokozatban minden rendben. (kézi váltó)
Régi emlékeim szerint fordulaton a nyomásmérőnek minimum 1 osztásnyit kéne mutatni, Jelenleg nem ez történik, gyakran enyhe gáznál is 1 osztás alatt marad.
Gyakran gázadásnál/elvételkor ránt egyet a motor.
Hideg indításkor gyakran nehezen indul, utána köhög 1 percig.
A problémák EGR hibára utaltak, amit kb évente takarítok, és finoman járt a tengely és a mágnesszelep része is.
Próbaképpen beszereltem egy EGR falat és a hibák egy része eltűnt. (pl a rántások, a hideg indítós parák, a hatalmas turbólyuk, az óriási koromfelhő padlógáznál) A többi maradt. Erő továbbra sincs meg mind. 100km-el később kiszedtem a falat és vastagon kormos volt. Elképzelhető, hogy a könnyű mozgás ellenére az EGR elektronikája felmondta a szolgálatot és nyitva maradt?
Előzmény: A motor megevett két örvénycsappantyút. Ledarálta a turbót. Így vettem az autót. Akkoriban nagyon fütyült. De ennek ellenére volt ereje. Rendesen beletolt az ülésbe. Hónapokkal később először csak néha nem ment, aztán már gyakran, most meg már soha.
Kapott új turbó középrészt, a fütyülés eltűnt. A szívósor tisztítva lett és ki lett szedve a maradék két örvénycsappantyú is)
Ha van bárkinek bármilyen hasonló tapasztalata, megoldása, esetleg egy biztosan működő EGR szelep elektronikája kölcsön egy rövid próba erejéig (Budapest-Tatabánya környéke) akkor azért nagyon hálás lennék.
quasimoto2020-07-07 18:13:36 // 54912
Klímatöltéssel való probálkozáskor egy látványos pukkanás formájában derult ki, h a rendszer tömítetlen. Némi nitrogen gáz az utastérbe szivárgott ami nyilván el is tűnt onnan, viszont a szellőzőből kiáramló levegő azóta enyhén olaj szagú. Elmúlik ez záros határidőn belül vagy nem úszom meg a komplett műszerfal kivételét, hogy a rendszert kitisztítsuk és rendberakjuk?
Alex822020-07-02 21:29:46 // 54911
Nem, ezek már felújítottak, ugyan az a gyári szám ugyan úgy Bosch 95K szállítással a négy db.
Piritu - 1.000.0002020-07-01 23:42:17 // 54910
"csendesebb-e vele" erről az ugrik be, hogy anno a Lada difibe eladás előtt zsírt/fűrészport tettek, mert azzal csendesebb volt és el lehetett adni.
Piritu - 1.000.0002020-07-01 23:40:51 // 54909
Van itt Cartárs aki az ukrán Xado-t műszakilag próbálta ki. Kompressziómérés előtt/utána stb. Semmit se tudott kimutatni...
Nekem a motorfelújítás segített, bár akkor még nem ismertem a Grabovoj számokat. Lehet hogy tényleg az lett volna a megoldás. Tuti olcsóbb lett volna.
Liquid2020-07-01 22:34:56 // 54908
Kevés viccesebb dolog van mint egy olaj adalék "jóságát" az alapján megállapítani, hogy csendesebb-e vele a motor, meg milyen szép vagy nemszép a színe leeresztéskor.
Az olajnak a kenésen kívül van még rengeteg feladata, pl. megkötni, lebegtetni különféle dolgokat. Egy dízelnél pl. már beöntés után simán fekete lehet az olaj.
Azt remélem vágod, hogy a GSI nem az olaj adaléktól volt jó állapotban 24 évesen, hanem mert az előző gazdái nem kúrták szét.
A Xado akár még jó is lehet ha sima kenőanyagként használják, de a körítése és a neve simán elviszi a bazári kategóriába.
Ha mindenképp placebora van szükséged akkor keress egy jó kis Grabovoj számot, a motor-élettartam-növelés, és általános regenerálás témakörben :D :D
Piritu - 1.000.0002020-07-01 22:21:57 // 54907
Egy autószerelős szakmai topikban volt téma a napokban, hogy ha a leeresztett olaj olyan mint az új, akkor ott valami nem stimmel...
Csabo222020-07-01 21:51:59 // 54906
Nem xado-val, hanem ProTec-kel történt a sztori, hogy egy barátom szervizébe járt egy bácsika a 306os dizel Pug-jával olajat cseréltetni. van egy motor belső öblitő készitménye a gyártónak, amit a leengedésre kerülő olajba kell önteni, majd 10-15 percig alapjáraton vele járatni. utána jöhet az olajcsere. a friss olajba egy booster nevű adalék került, ami szintén protec. mesélte a szerelő, h 3-4 olajcsere után a fáradt olaj majdnem olyan tiszta volt, mint amikor azt frissen beleöntötték a motorba.
Másik ismerősöm amerikából vett vmi adalékot amit a GSi Astrájába használt. 24 évesen a kocsi eszméletlen erős volt (cosworth HF és remap is volt készitve rá, de mentem a kocsival, és nem hittem, h ilyen létezik).
Szóval én már azzal elégedett lennék, ha kicsit simábban járna a motor remap nélkül is.
A tecskós csillogó-villogó cuccokban én sem hiszek, de vannak hatékony adalékok. vszeg maradok én is a protec-nél.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak