Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

petholevente2020-07-07 22:24:00 // 54913
Sziasztok,
A sokadik alfás szerelő nem tudta megmondani, a problémák okát, így ide kell fordulnom. A típus egy 159 1.9 jtd 16V
Rengeteg hibajelenség van, de hibakód semmi. Az autó általánosan erőtlen. 5. fokozatban a turbónyomás fel sem megy teljesen padlógáznál, és alig akar menni. 6. fokozatban minden rendben. (kézi váltó)
Régi emlékeim szerint fordulaton a nyomásmérőnek minimum 1 osztásnyit kéne mutatni, Jelenleg nem ez történik, gyakran enyhe gáznál is 1 osztás alatt marad.
Gyakran gázadásnál/elvételkor ránt egyet a motor.
Hideg indításkor gyakran nehezen indul, utána köhög 1 percig.
A problémák EGR hibára utaltak, amit kb évente takarítok, és finoman járt a tengely és a mágnesszelep része is.
Próbaképpen beszereltem egy EGR falat és a hibák egy része eltűnt. (pl a rántások, a hideg indítós parák, a hatalmas turbólyuk, az óriási koromfelhő padlógáznál) A többi maradt. Erő továbbra sincs meg mind. 100km-el később kiszedtem a falat és vastagon kormos volt. Elképzelhető, hogy a könnyű mozgás ellenére az EGR elektronikája felmondta a szolgálatot és nyitva maradt?
Előzmény: A motor megevett két örvénycsappantyút. Ledarálta a turbót. Így vettem az autót. Akkoriban nagyon fütyült. De ennek ellenére volt ereje. Rendesen beletolt az ülésbe. Hónapokkal később először csak néha nem ment, aztán már gyakran, most meg már soha.
Kapott új turbó középrészt, a fütyülés eltűnt. A szívósor tisztítva lett és ki lett szedve a maradék két örvénycsappantyú is)
Ha van bárkinek bármilyen hasonló tapasztalata, megoldása, esetleg egy biztosan működő EGR szelep elektronikája kölcsön egy rövid próba erejéig (Budapest-Tatabánya környéke) akkor azért nagyon hálás lennék.
quasimoto2020-07-07 18:13:36 // 54912
Klímatöltéssel való probálkozáskor egy látványos pukkanás formájában derult ki, h a rendszer tömítetlen. Némi nitrogen gáz az utastérbe szivárgott ami nyilván el is tűnt onnan, viszont a szellőzőből kiáramló levegő azóta enyhén olaj szagú. Elmúlik ez záros határidőn belül vagy nem úszom meg a komplett műszerfal kivételét, hogy a rendszert kitisztítsuk és rendberakjuk?
Alex822020-07-02 21:29:46 // 54911
Nem, ezek már felújítottak, ugyan az a gyári szám ugyan úgy Bosch 95K szállítással a négy db.
Piritu - 1.000.0002020-07-01 23:42:17 // 54910
"csendesebb-e vele" erről az ugrik be, hogy anno a Lada difibe eladás előtt zsírt/fűrészport tettek, mert azzal csendesebb volt és el lehetett adni.
Piritu - 1.000.0002020-07-01 23:40:51 // 54909
Van itt Cartárs aki az ukrán Xado-t műszakilag próbálta ki. Kompressziómérés előtt/utána stb. Semmit se tudott kimutatni...
Nekem a motorfelújítás segített, bár akkor még nem ismertem a Grabovoj számokat. Lehet hogy tényleg az lett volna a megoldás. Tuti olcsóbb lett volna.
Liquid2020-07-01 22:34:56 // 54908
Kevés viccesebb dolog van mint egy olaj adalék "jóságát" az alapján megállapítani, hogy csendesebb-e vele a motor, meg milyen szép vagy nemszép a színe leeresztéskor.
Az olajnak a kenésen kívül van még rengeteg feladata, pl. megkötni, lebegtetni különféle dolgokat. Egy dízelnél pl. már beöntés után simán fekete lehet az olaj.
Azt remélem vágod, hogy a GSI nem az olaj adaléktól volt jó állapotban 24 évesen, hanem mert az előző gazdái nem kúrták szét.
A Xado akár még jó is lehet ha sima kenőanyagként használják, de a körítése és a neve simán elviszi a bazári kategóriába.
Ha mindenképp placebora van szükséged akkor keress egy jó kis Grabovoj számot, a motor-élettartam-növelés, és általános regenerálás témakörben :D :D
Piritu - 1.000.0002020-07-01 22:21:57 // 54907
Egy autószerelős szakmai topikban volt téma a napokban, hogy ha a leeresztett olaj olyan mint az új, akkor ott valami nem stimmel...
Csabo222020-07-01 21:51:59 // 54906
Nem xado-val, hanem ProTec-kel történt a sztori, hogy egy barátom szervizébe járt egy bácsika a 306os dizel Pug-jával olajat cseréltetni. van egy motor belső öblitő készitménye a gyártónak, amit a leengedésre kerülő olajba kell önteni, majd 10-15 percig alapjáraton vele járatni. utána jöhet az olajcsere. a friss olajba egy booster nevű adalék került, ami szintén protec. mesélte a szerelő, h 3-4 olajcsere után a fáradt olaj majdnem olyan tiszta volt, mint amikor azt frissen beleöntötték a motorba.
Másik ismerősöm amerikából vett vmi adalékot amit a GSi Astrájába használt. 24 évesen a kocsi eszméletlen erős volt (cosworth HF és remap is volt készitve rá, de mentem a kocsival, és nem hittem, h ilyen létezik).
Szóval én már azzal elégedett lennék, ha kicsit simábban járna a motor remap nélkül is.
A tecskós csillogó-villogó cuccokban én sem hiszek, de vannak hatékony adalékok. vszeg maradok én is a protec-nél.
ZoliNix2020-07-01 16:47:53 // 54905
Nem 200 körül van a felújítás?
Selmak2020-07-01 15:09:56 // 54904
Nana, a Béres Csepp gyógyszer, annak meg szigorú kritériumai vannak, pl a klinikailag is bizonyítható gyógyhatás, a XadóMazó és társainak nincs hitelesített vizsgálati eljárása ami bizonyítaná hogy valóban azt tudja amit ígér.
Alex822020-07-01 14:28:04 // 54903
Érdemes 4db (90k kb a négy) gyári minőségű felújított bosch porlasztóba befektetni? 1 év gari, 30 nap csere. Köszi!
Liquid2020-06-30 17:58:25 // 54902
szerintem bk. mint a Béres csepp, (remélhetőleg) nem árt, de nem is használ.
Ha kéne bele adalék, akkor az a gyári olaj-specifikációban is benne lenne.
Azt kell eldöntened vevő vagy-e egy kis placebo-ra...
VV62020-06-30 03:40:49 // 54901
A Xadót váltóban is próbáltam, viszont kevéssel utána eladtam az autót. De szerintem nem csinál az se semmit. Nem létezik ilyen olcsó csoda.
Snake2020-06-29 23:43:47 // 54900
Sziasztok! Mai nap folyamán selespeed system problémát írt az autóm 147 2.0 ts 2003.Majd villogtatta az ötödik fokozatot aztán rumlizott a 4 el! Majd üresbe rakta magát és vége! Olaj van benne szivattyú is megy, villany motorok is! Próbál kapcsolni de nem tud gyújtáson! Ha jár a motor akkor pedig nem csinál semmit! Hibaüzenetet nem ír, mindössze egyszer jelezte amikor kezdte a rumlit! Holnap kiolvastatom! De ha van bárkinek használható információja kérem segítsen! Köszönöm! Az autóban 110.000 km van, egy selection sensor volt cserélve eddig rajta!
Csabo222020-06-28 19:37:47 // 54899
Nem
De kétlem h kéne egy adalék beleöntése után generál.
Váltóba többen mondták h érdemes adalékolni az olajat.
Kíváncsi lettem vna a motorba is érdemes e.
Liquid2020-06-28 17:34:16 // 54898
Ha szeretnél egy soron kívüli motorgenerált...
Zsoltikj ૐ2020-06-28 16:53:01 // 54897
beépülő ˇˇfémkerámiaˇ ez olyan tudományosan fantasztikus, hasonló mint az alkimia :D :D
VV62020-06-28 16:24:07 // 54896
Ja, mindkettőt. Nem vettem észre semmit, szerintem vajból van, mert a melegtől semmivé olvad :)
Csabo222020-06-28 15:19:43 // 54895
Sziasztok

Használt már vki xado vagy metabond motorolaj adalékot? revitalizálót. kiváncsi lennék, hogy van-e tapasztalható haszna, pozitiv hatása?
Köszi
tormasigyulus2020-06-24 15:30:54 // 54894
Sziasztok! Van itt valaki, aki már cserélt Mitoban hosszbordás szíjjat feszítővel?
Az alany Mito 1,4 120Le.2009
Köszi
Piritu - 1.000.0002020-06-20 16:34:36 // 54893
Ki kell cserélni egy újra.
Valószínűleg elkopott benne az ellenálláspálya és nem érintkezik.
ricsi832020-06-20 12:49:30 // 54892
Sziasztok kérdésem lenne 156 1.6ts üzemanyag szintjelzővel valami gond van. Már szét volt szedve de valahogy nem jó egyszer azt jelzi tele van egyszer üres,meg ha lehuzom róla az áram részt akkor is mutat az óra. Esetleg valami ötlet??? Köszönöm
Buksi2020-06-17 21:04:51 // 54891
De örülök, hogy te nem értetted félre. :-DDDDDDD
Liquid2020-06-17 21:02:07 // 54890
már féktárcsa-méregetés a módi? D:
Buksi2020-06-17 20:49:08 // 54889
Ha valaki csak a te hsz-edet olvassa... :-DDDDDDDD
Ami azt illeti a tárcsám nekem is 305-ös, de a te nyerged nagyobb. :-))))
Én lecseréltem a 166-os nyergeket a Fiat Coupe-éra. :-)
Jorjie2020-06-17 19:05:29 // 54888
Szerintem a tiéd is akkora, mint az enyém :-DDD
Buksi2020-06-17 18:16:52 // 54887
Ha kész lesz, elmegyek és megnézem, te meg az enyémet. :-DDDDD
Meg kiolvashatod végre az ABS "agyát". :-)))))
Jorjie2020-06-17 10:00:32 // 54886
Én is remélem :-D
Buksi2020-06-16 23:17:33 // 54885
Király lesz. 😉
Jorjie2020-06-16 21:58:02 // 54884
Próba megvolt, 305-ös lesz.



Közben kiderült, hogy a 330-as tárcsa vastagabb, ebbe a nyeregbe nem is fér bele.
Jorjie2020-06-15 20:52:33 // 54883
Felpróbálom majd a helyére és lemérem, hogy elfér-e a 330. Ha nem akkor 305.
ott22172020-06-15 20:18:47 // 54882
305, vagy 330-as tárcsával lesz ?
Csontdaráló2020-06-15 16:23:26 // 54881
Könnyen lehet, hogy kipufogó a felxicsőnél lyukas. Vagy valahol kifúj a kipufogó.
Jorjie2020-06-15 15:30:12 // 54880
Nekem is 166 féknyereg van otthon a GT-re, felújítás után megy is fel. Konzollal lesz megoldva.
ott22172020-06-15 15:17:20 // 54879
Ja , én is így gondolkodtam ,csak a crosswagon csonkállvány + adapter ,de nem tudom ,hogy egyezik-e a sima 56-al. / mert az van eladó nyereg nélkül/ . Így valószínű gyártatok egy adapter a brembó féknyereghez. Csak reméltem ,hogy pl. a 166 féknyerge simán rátehető. :)
Jorjie2020-06-15 13:47:29 // 54878
A legjobb a GTA csokállványa lenne Brembo nyereggel, de az lehetetlen küldetés :-) A legegyszerűbb a konzol, felcsavarozod, rá a nagy nyereg és kész. Kis túlzással :-)
ott22172020-06-15 11:34:37 // 54877
Sziasztok !
156-ot szeretnék "nagyfékesíteni" . Mi a legegyszerűbb megoldás , vagy a legjobb?
Üdv . Ottó
Levee156SW2020-06-12 09:38:56 // 54876
A turbo az esetek tobbsegeben nem a betegseg, hanem a tunet.
Csabo222020-06-12 08:19:36 // 54875
Helo
Attól függ hol újították fel. Nem szabad akárkire rábizni. Még az is lehet h nem lett jó a felújítás. Sőt, a leirtak alapján erre tippelnék.
Ketyi782020-06-11 19:52:39 // 54874
Sziasztok!

Az alany egy 159 1.9 jtd 150 le. Év elején nekiállt szirénázni a turbóm és össze vissza mutatta az olajszintet. Elvittem egy sokak által ismert Alfa szerelőhöz a kocsit. Meghallgatta,megnézte és mondta hagyjam ott és szétszedi a turbót,mert agyhalott.Másnap fel is hívott,hogy levette a turbót ,totál agyhalott és elküldte felújításra.Mondtam oké mehet. El is készült az autó egy hét múlva.Próbakör,minden oké.Tökéletesen működött minden,majd egyik reggel indulás után ismét jelentkezett a sziréna hang a turbó felől. Nem hagyott nyugodni a dolog,igy szerelő felhív és elmondtam neki, hogy ismét szirénázik a turbó,0,2 és 0,4 bar nyomásnál leginkább hidegen. Azt mondta semmi baja. Májusban olajcserés lett és gondoltam ha már szervíz akkor kirándulok egyet(100km) és visszaviszem a szerelőhöz a kocsit hogy hallgassa meg a turbót. Igy is lett. Olajcsere oké plusz kiderült hogy az EGR halott úgyhogy csere. megtörtént. Próbaút után műhely előtt megálltam és mondtam hogy hallgassa meg a turbómat mert engem idegesít. Azt mondta minden oké engedjem el a hangot. A 159 es turbónak van hangja. Nem hagy nyugodni a dolog mert amikor megvettem az autót 4 éve semmilyen hangja nem volt a turbónak. 2020 januárban elkezdett sipolni és egyből szerelőhöz vittem.Fel lett újítva a turbóm nem 1 ft ért,és amikor elhoztam nem szirénázott. Egy hét után nekiállt szirénázni . Valaki tudna nekem segíteni abban hogy ez most valami turbó hiba lehet megint.....vagy a felújított turbó az pont ennyit ér?
ervin2020-06-10 16:13:36 // 54873
Sziasztok!
Motor diagnosztikára Pesten kit ajánlanátok, ha nem szeretném márkaszervízbe vinni a 145 TS-t? (lehet, már nem ismernék fel:)
Van egy szolid gyújtáskimaradás problémája, egyenletes gázzal haladva érezhető, hogy meg-megtorpan időnként. Lambdára, vagy trafóra gyanakszom, de a műszer hátha segít.
Köszönöm
JCsabi2020-05-27 08:42:21 // 54872
Sziasztok!

Valaki foglalkozott már olyannal, hogy 3.0V6 (GTV) kettőstömegű lendkereket egytömegűsíti? Valahol azt olvastam, hogy 3.2V6-on csak sima, normál, mezei lendkerék van. Szerintetek van rá esély minden további passzol az egyik a másikra?
matika2020-05-26 06:29:58 // 54871
Sziasztok!

Tudnátok ajánlani autóvillamossághoz is értő szerelőműhelyt Göd, Dunakeszi, Budapest környékén? Mito csomagtér ajtaját folyamatosan nyitottnak jelzi
Boxerpapa2020-05-11 15:15:38 // 54870
Sziasztok !
Kellene egy kis segítség !? A hétvégén kiszedtem a 159 1.9 sw ből az üzemanyag jeladót,AC pumpával,ugyanis hiába volt tele ,csak kétharmadig mutatott. Adtam rá gyújtást,persze előtte kivettem az AC reléjét,hogy megnézzem miért nem mér, de semmi. Kiszedtem a porcelán panelt, megigazítottam a csatlakozóit de semmi. Azonban elkezdett villogni a tartalék,pedig mér műszerrel, a rendes Ohm értékeket produkálta mozgatásra. Ismét átnéztem a két vezeték csatlakozóit, és szorítottam a jobb kontakt érdekében a villákon. És láss csodát, elindult szépen. A baj csak az, hogy ezek után, még bekötöttem egy tolató kamerát a rajzok szerin a tolató izzó vezetékére. Mindent összeraktam, működik, de bejött egy P0601 hiba, amit nem tudok törölni ?
Ebben kérném a segítségeteket ! Előre is köszönöm !
Boxerpapa!
marci912020-05-08 14:50:50 // 54869
Sziasztok!
TS hidrotőke méretekkel kapcsolatban van valakinek nagyobb tapasztalata?
Egy 2009-es 2.0 TS-ben cseréljük őket, azonban a 26mm magas emelő, amit több autósbolt rendszere ajánlott az nem bele való, ebbe 24mm magas kell. Mindeközben viszont az enyém 2000-es évjáratú 1.6 TS és érdekelne, hogy ebben a 26mm magas nagyobb, vagy a kisebb 24mm-es lehet ebben is, mert a jövőben ebben is szeretném cserélni őket.
Köszönöm!
vpmo2020-05-04 08:59:35 // 54868
Okulás céljából belinkelem a Totalcar cikkét az esetről, hogy más ne járjon így.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/05/04/te_felismered_a_hamis_gyujtogyertyat/
Öcskös2020-04-25 15:55:44 // 54867
Köszönöm szépen, marad a bontás, hiba feltárás.
hpeti912020-04-24 17:54:01 // 54866
Nagyjából akárhonnan. Ha ez az olaj a beszívott levegőből származik, amit a turbó hord, akkor lehet a swirl flap-ek tengelyénél, a szívósor valamelyik tömítése, a szívósor / EGR gázkeverő, pillangószelep-ház, nyomócső közti tömítések / O-gyűrűk valamelyikétől.
Másik lehetőség hogy az olaj a kartergázból származik, mivel a kartergáz lecsapató is a szívósor mögött / alatt van, akkor bármelyik kartergázcső/ bilincs, vagy maga a lecsapató is lehet ludas.
Forsberg2020-04-23 20:51:04 // 54865
Az injektor relé volt a ludas. :)
Azt kicseréltem egyből ment az üzemanyag szivattyú.
Öcskös2020-04-21 18:42:44 // 54864
Sziasztok Cartársak!
Azt szeretném megkérdezni honnan szivároghat az olaj /1.9 jtdm/ a szívósor alól valahonnan látom folyni, de mielőtt nekiállok bontani hátha tudtok mondani valamit, mivel érdemes előkészülni.
Köszönöm szépen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak