Xixo2012-02-08 06:17:17 // 98467
Én meg az első pár futamot... tavaly is tesztgyőztes volt a Ferrari...
zolee1452012-02-08 00:08:40 // 98466
Szerintem a Ferrari 9-ik helyével csak az első 8 elégedett.
Azért a következtetésekhez én megvárom Alonso-t...:)
Azért a következtetésekhez én megvárom Alonso-t...:)
Kazes☻2012-02-07 23:14:07 // 98465
Kazes☻2012-02-07 23:12:33 // 98464
Willy2012-02-07 20:54:19 // 98463
Nekem is tetszene, de örülhetünk ha 6-10 helyen fog végezni.
Kazes☻2012-02-07 20:51:00 // 98462
Arra én is kíváncsi lennék! De nem tudnám melyiknek szorítsak. :)
Kazes☻2012-02-07 20:49:57 // 98461
Én is csípem, de most nem is erre reagáltam! :)
pb_2012-02-07 20:42:00 // 98460
Hideg volt.))
LacUS2012-02-07 20:41:56 // 98459
Azért teszt ide vagy oda, szerintem azért több mint érdekes ez az eredmény. Go Kimi! :) Roppan elégedett lennék egy Alo vs Kimi párbajjal a vb címért :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-07 20:41:41 // 98458
én bírtam az alkeszt :)
Kazes☻2012-02-07 20:32:20 // 98457
Ja! :) Na, eeez hiányzott már nekem eddig, hogy Kimi nem volt itt, és persze erre majdan Satti kontrái, de jó lesz! :P
:)))
:)))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-02-07 20:09:46 // 98456
hm az alkesz :) mi történt vele tán többet ivott egy kubicával? :P
Kazes☻2012-02-07 15:32:02 // 98455
Buksi2012-02-07 09:49:33 // 98454
Nem hát... még rondább! :-D
zolee1452012-02-06 23:46:51 // 98453
Valszeg arra gondolt, hogy számára az az előzés amikor azonos feltételek mellett a tökösebb gépjárművezető bemegy a másik mellé és később fékez. A DRS meg egyenlőtlen feltételeket teremt, így az előzés nem esemény, hanem statisztikai adat.
Ebben azért van valami, még akkor is, ha sokszor láttuk tavaly, hogy volt ahol a DRS zóna is kevés volt.
Ebben azért van valami, még akkor is, ha sokszor láttuk tavaly, hogy volt ahol a DRS zóna is kevés volt.
Kazes☻2012-02-06 22:11:00 // 98452
Na, hát azért van miért csípni a fickót. :)))
Tommi2012-02-06 22:08:12 // 98451
Nyilván ezt Raikkönen nagyon jól tudja, mivel még életében nem versenyzett DRS-es autóval :)
De a legaranyosabb a "(a rali) sokkal kimerítőbb, mint a Forma-1, várom, hogy végre többet aludhassak" :)))
De a legaranyosabb a "(a rali) sokkal kimerítőbb, mint a Forma-1, várom, hogy végre többet aludhassak" :)))
Kazes☻2012-02-06 21:03:48 // 98450

kormányka :)
szasza(SW)2012-02-06 21:03:12 // 98449
A gyulladás is piros mégse szép:)))
Kazes☻2012-02-06 20:59:49 // 98448
Valóban, a Ferka, mert az legalább szép peros! :)))
szasza(SW)2012-02-06 20:58:14 // 98447
Hát ,akkor már tényleg csak egy szép autó maradt:)
szasza(SW)2012-02-06 20:47:58 // 98445
A Bullnak is le eset az orra:)
Kazes☻2012-02-06 11:08:41 // 98444
pb_2012-02-05 21:15:14 // 98443
Amikor + a vörösöknél volt, akkor + az volt a legszebb autó.)
Kazes☻2012-02-05 20:59:46 // 98442
Lehet, hogy nem oldalhelyes, de valahogy nekem ehhez az összeállításhoz , ill. -ból hiányzik a JPS felirat. :)))
pb_2012-02-05 20:56:15 // 98440
+ ugye a volt rali pilóta is sokat nyom a latban.))
Willy2012-02-05 19:52:39 // 98439
Willy2012-02-05 18:33:56 // 98436
Kazes☻2012-02-05 17:09:24 // 98435
Persze, azzal magyarázták, hogy ne lehessen, mert úgy leszippantotta a verdát, hogy sínautózott. De ilyen az egyszerűbb homorított aljú kocsi is, ahol szintén nem kis leszippantó erő jön létre, persze betiltva. :)
Amúgy meg én először úgy találkoztam ilyesféle elméletekkel, mint rakéta elv. Persze nem rakéták (még) ezek az autók, de ...
Persze, hogy ne kelljen még egyszer beírnom, Zoli145 neked is szólna, mint válasz. :)
Amúgy meg én először úgy találkoztam ilyesféle elméletekkel, mint rakéta elv. Persze nem rakéták (még) ezek az autók, de ...
Persze, hogy ne kelljen még egyszer beírnom, Zoli145 neked is szólna, mint válasz. :)
Willy2012-02-05 17:02:51 // 98434
zolee1452012-02-05 14:29:12 // 98433
A légüres térben versenyzés szar lenne, mert nem lenne leszorító erő.:)
De a leszorító erőt nem az alul áramló levegő termeli, hanem az a nyomáskülönbség, ami a kocsi alja és teteje közt van. A diffúzor eleinte valamekkora (leginkább semekkora), majd jól elkezd nagyobb lenni, vagyis a kocsi alá bejutó x mennyiségű levegőnek egyre nagyobb helyet csinálnak a kocsi alatt. Ekkor minden más helyről be akar oda menni a levegő az autó körül, mert valamiért szereti ha nincs nyomás különbség. Hátulról annyira nem tud, mert menni kéne a kocsi után. Oldalról már igen, de nem sok, meg felülről is.
A felülről jövő a legnagyobb haverja az aero-s emberkeknek, mert azt a levegőt nem érdekli, hogy van ott egy autó, azzal együtt menni akar a diffúzorba. Meg is vagyunk, van leszorító erőnk.
Na ezután, ha van egy fasza alacsony nyomású zónánk a kocsi alatt oda minek elkezdeni levegőt pumpálni? Vagy mondjuk jelen esetben kipufogó gázt? Erre a gázra írtam, hogy a gyorsan áramló gáznál jobb az a gáz ami ott sincs.
Persze nyilvánvalóan hibás a gondolatmenetem, mert megcsinálták a befújást, és ha nem lett volna jó most nem sírnának, hogy nincs. Szóval van, működik, jó, csak az én agyam kevés ezt felfogni. Gondoltam hátha van itt valaki aki nem sumákolt el annyi fizika órát mint én.:)
Amúgy az a porszívós dolog is arról szólt, hogy az a kevés levegő ami bejut az minél előbb távozzon onnan, vagyis azzal a böszme nagy ventivel hoztak ott létre alacsonyabb nyomást.
Esetleg még az lehet, hogy a diffúzor végébe vezették a csövet, és a kocsi mögötti levegőt "lökdösték" el a kipufogó gázzal.
De a leszorító erőt nem az alul áramló levegő termeli, hanem az a nyomáskülönbség, ami a kocsi alja és teteje közt van. A diffúzor eleinte valamekkora (leginkább semekkora), majd jól elkezd nagyobb lenni, vagyis a kocsi alá bejutó x mennyiségű levegőnek egyre nagyobb helyet csinálnak a kocsi alatt. Ekkor minden más helyről be akar oda menni a levegő az autó körül, mert valamiért szereti ha nincs nyomás különbség. Hátulról annyira nem tud, mert menni kéne a kocsi után. Oldalról már igen, de nem sok, meg felülről is.
A felülről jövő a legnagyobb haverja az aero-s emberkeknek, mert azt a levegőt nem érdekli, hogy van ott egy autó, azzal együtt menni akar a diffúzorba. Meg is vagyunk, van leszorító erőnk.
Na ezután, ha van egy fasza alacsony nyomású zónánk a kocsi alatt oda minek elkezdeni levegőt pumpálni? Vagy mondjuk jelen esetben kipufogó gázt? Erre a gázra írtam, hogy a gyorsan áramló gáznál jobb az a gáz ami ott sincs.
Persze nyilvánvalóan hibás a gondolatmenetem, mert megcsinálták a befújást, és ha nem lett volna jó most nem sírnának, hogy nincs. Szóval van, működik, jó, csak az én agyam kevés ezt felfogni. Gondoltam hátha van itt valaki aki nem sumákolt el annyi fizika órát mint én.:)
Amúgy az a porszívós dolog is arról szólt, hogy az a kevés levegő ami bejut az minél előbb távozzon onnan, vagyis azzal a böszme nagy ventivel hoztak ott létre alacsonyabb nyomást.
Esetleg még az lehet, hogy a diffúzor végébe vezették a csövet, és a kocsi mögötti levegőt "lökdösték" el a kipufogó gázzal.
Grando2012-02-05 14:22:53 // 98432
A Brabham-Alfánál asszem az volt a gond, hogy mozgó aerodinamikai cuccnak minősült, nem? ;)))
Kazes☻2012-02-05 14:12:34 // 98431
"Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne? " - mert nem légüres térben versenyeznek! :DDD
A 'szippantós' verziót meg már anno az Alfánál betiltották. :D
A 'szippantós' verziót meg már anno az Alfánál betiltották. :D
Kazes☻2012-02-05 14:10:18 // 98430
Jó lesz, jó lesz! Remélem be is jönnek az újítások és a RB sem tud majd nyafogni, hogy így+ úgy. :)
Grando2012-02-05 09:37:06 // 98429
Na igen, ha mi ezt tudnánk... Persze attól még érdekes dolog ellamentálgatni ezeken. ;)))
Megint más kérdés, hogy az elemek együtt, rendszerként hogyan működnek. Az öreg Montezemolo nem véletlenül mammog folyton, hogy oké, hogy fontos az aerodinamika, de már ott tart a Forma 1, hogy inkább repülőgépeket terveznek és nem autókat. Nagyon eltolódott a hangsúly.
Megint más kérdés, hogy az elemek együtt, rendszerként hogyan működnek. Az öreg Montezemolo nem véletlenül mammog folyton, hogy oké, hogy fontos az aerodinamika, de már ott tart a Forma 1, hogy inkább repülőgépeket terveznek és nem autókat. Nagyon eltolódott a hangsúly.
zolee1452012-02-05 02:01:56 // 98428
Olvasom, hogy így - úgy próbálják visszahozni a befújt diffúzor betiltása miatti leszorítóerő csökkenést.
Valahogy nekem ez a befújás soha sem volt tiszta. Az addig okés, hogy a mozgó levegő nyomása alacsonyabb mint az állóé. A gyorsanmozgó pedig alacsonyabb mint a lassan mozgó. Minél alacsonyabb az autó alatt a nyomás annál nagyobb a leszorító erő, ez is oké.
Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne?
Biztos ezért nem vagyok aero szakember valamelyik F1 csapatnál.:)
Viszont most eszembe jutott valami: annak idején a Ferrarinál volt egy aero-s csaj. Minden áron rozmár orrot akart az autónak, jól el is küldték. Frank Williams gyorsan lecsapott rá, elkészült a rozmár Williams. Jó is volt, annak a célnak megfelelt amire készült, nagyon hatékony volt a történet, csak éppen a kanyarodás volt nehézkes. Valami olyasmit írtak, hogy kanyarban az autó egy kicsit a túlnyúlás miatt "csapja az orrát" oldalra. Na itt azok a nagyon széles lemezek beleakadtak a levegőbe, bár ez hülye szó erre, de talán érthető. Lényeg az, hogy több volt a hátránya mint az előnye.
A végén a Williamstől is mennie kellett a hölgynek.
Ez a Ferrari orr nem hasonlít arra? Magas, alig nyúlik túl az orr a függőleges lemezeken, stb. Annyi a különbség, hogy most azok a lemezek kb kétszer olyan szélesek mint annak idején a Williams-en.
Persze az elmúlt 10-12 sor alatt sem lettem aero szakember, biztos ki van ez találva, csak ugye a Williamsről is azt hitték annak idején, hogy jó.
Valahogy nekem ez a befújás soha sem volt tiszta. Az addig okés, hogy a mozgó levegő nyomása alacsonyabb mint az állóé. A gyorsanmozgó pedig alacsonyabb mint a lassan mozgó. Minél alacsonyabb az autó alatt a nyomás annál nagyobb a leszorító erő, ez is oké.
Viszont azt nehezen fogom fel, hogy bármennyire is gyorsan mozogjon az a levegő hogyan lehet jobb annál, mintha ott se lenne?
Biztos ezért nem vagyok aero szakember valamelyik F1 csapatnál.:)
Viszont most eszembe jutott valami: annak idején a Ferrarinál volt egy aero-s csaj. Minden áron rozmár orrot akart az autónak, jól el is küldték. Frank Williams gyorsan lecsapott rá, elkészült a rozmár Williams. Jó is volt, annak a célnak megfelelt amire készült, nagyon hatékony volt a történet, csak éppen a kanyarodás volt nehézkes. Valami olyasmit írtak, hogy kanyarban az autó egy kicsit a túlnyúlás miatt "csapja az orrát" oldalra. Na itt azok a nagyon széles lemezek beleakadtak a levegőbe, bár ez hülye szó erre, de talán érthető. Lényeg az, hogy több volt a hátránya mint az előnye.
A végén a Williamstől is mennie kellett a hölgynek.
Ez a Ferrari orr nem hasonlít arra? Magas, alig nyúlik túl az orr a függőleges lemezeken, stb. Annyi a különbség, hogy most azok a lemezek kb kétszer olyan szélesek mint annak idején a Williams-en.
Persze az elmúlt 10-12 sor alatt sem lettem aero szakember, biztos ki van ez találva, csak ugye a Williamsről is azt hitték annak idején, hogy jó.
Grando2012-02-05 01:11:20 // 98427
Buksi2012-02-05 00:44:40 // 98426
Még szép! Ez nem is lehet kérdés! ;-)
Kazes☻2012-02-05 00:09:12 // 98425
Akkor 'nyerünk'?! :D
Buksi2012-02-05 00:04:36 // 98424
Nem hát, de én ezt már mondtam a múltkor is! ;-)
Kazes☻2012-02-04 23:56:24 // 98423
Ugye, hogy nem is olyan csúnya?! :D
Kazes☻2012-02-04 23:26:56 // 98421
"Véleményem szerint az a csúnya autó, amelyik nem nyer, a gyönyörű pedig az, mely képes a győzelemre. Szóval szeretném azt hinni, hogy ez egy csodálatos versenygép, és ezt már az első versenyek után látni fogjuk.” - Nikolas Tombazis, a maranellói gárda főtervezője.
:)
:)
zolee1452012-02-04 23:21:53 // 98420
"Azért ilyen, mert az idei szabályok előírják, hogy az orrkúp max 55 cm magas lehet, míg a váz továbbra is 62,5 cm. Ezért jött ez az esztétikailag ronda megoldás.
Oldalütközések ellen hozták, mert a cockpit legalacsonyabb pontja 55 cm lehet, és így nem mehet fölé az orrkúp.
A 62,5 cm meg nem előírás, csak lehetőség, amit ki is használnak. A levegő egyébként nem ugrik ekkorát, a "púpok" közepe V-alakban ki van vájva, mint egy csatorna."
WG
Ezt gondolom még a Force Indiánál írta, mert a Ferrarinak nincs v alak, csak a lépcső.
Viszont ilyen formán elég egyszerű a magyarázat. Pedig már kezdtem volna mindenféle remek funkciót kitalálni annak a lépcsőnek.:D
Oldalütközések ellen hozták, mert a cockpit legalacsonyabb pontja 55 cm lehet, és így nem mehet fölé az orrkúp.
A 62,5 cm meg nem előírás, csak lehetőség, amit ki is használnak. A levegő egyébként nem ugrik ekkorát, a "púpok" közepe V-alakban ki van vájva, mint egy csatorna."
WG
Ezt gondolom még a Force Indiánál írta, mert a Ferrarinak nincs v alak, csak a lépcső.
Viszont ilyen formán elég egyszerű a magyarázat. Pedig már kezdtem volna mindenféle remek funkciót kitalálni annak a lépcsőnek.:D
Inter156 (il mascalzone)2012-02-04 17:54:02 // 98418
Online tag
3
Vendég3
359
Fórum
Friss topicok
- Spider
- Adok-veszek
- 155
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8