Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák

Zsolt1552020-06-17 07:49:05 // 2337
".... , átálltak szénerőműre hogy ne szennyezzék a környezetet rádioaktivitással lol ..."

Nem bántásból mondom, de van egy megfelelő, vagy legalább is minimális háttértudással sem rendelkező, magát zöldnek (vagy inkább sötétzöldnek) nevező erősen radikalizálható csoport, amelyik valamilyen lobbiérdek mellett politizál.
Az a lényeg, hogy minden ellen tiltakozzanak.
Viszont a gazdasági és technológiai fejlődés minden találmányát elfogadják és használják a saját kényelmük érdekében.
carver2020-06-16 22:36:36 // 2336
Ha statisztikát látok mindig Chruchill mondása just eszembe (csak azt a statisztikát hiszem el amit én hamisítottam). Ha mellétesszük az átlagfizetéseket mindjárt máshogy néz ki az ábra...
carver2020-06-16 22:26:06 // 2335
erről már beszéltünk, Németország nem mérvadó, nem is értem, már a németek se a régiek, átálltak szénerőműre hogy ne szennyezzék a környezetet rádioaktivitással lol

Erről az a Dr Bubó jut eszembe amikor a csőrmesternek szerelmi bánata volt és Bubó úgy gyógyította, hogy eltörte a kezét, így nem azzal foglalkozott
RomeoOne2020-06-16 21:18:15 // 2334
Zsolt1552020-06-13 15:44:11 // 2333
Egy német tanulmány szerint egy Tesla jobban szennyezi a környezetet, mint egy C220 D Mercedes.

"... 10 éves életciklus esetén a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását. A 220 D esetén ez 73-98 gramm. ... "
Piritu - 1.000.0002020-06-13 14:58:57 // 2332
..vagy Kína közli - mint a telefontöltőknél - hogy csak egyféle csatlakozóval lehet a terméket forgalmazni Kínában. Onnantól mindenki azt fogja használni hogy ne veszítse el a piacot :-DD
Liquid2020-06-13 14:39:26 // 2331
szép utópia, csak annyit nem fog kibírni az aksi, meg ha au USB-ből indulunk ki akkor majd egy 30 év múlva lesz tán valamiféle szabvány... a töltésre :)
Kócosw2020-06-13 14:35:12 // 2330
meg majd egyik a fejlesztesben előbbre jaro ceg siman atdobja a technologiat masiknak csakhogy standardot gyarthasson mindenki...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-06-13 14:05:43 // 2329
Nincs egyfajta USB szabvány... vagy bármi :)))
carver2020-06-13 13:10:33 // 2328
ok, az akkuk gyártása nem túl környezetbarát folyamat. De mi van akkor ha az akkukat be tudod tenni a következő autódba is. Meg az azután következőbe is. És annyival kevesebbet kéne fizetned az új autóért?

2.000.000 km vagy 16 év egy akksival....
Zsolt1552020-05-23 09:42:55 // 2326
Az már annyira nem "fontos". Egy időben a szépségversenyen, az volt az elvárás, hogy azt tartsák a versenyzők "fontosnak". Most már a környezetvédelem az. Változnak az idők, változnak az elvárások.
Mint a Beépített szépség című filmben.
"...
- Mi tart fontosnak?
- .... ja és még a világbéke!
.... "

:-DDDDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-23 09:08:52 // 2325
Tudom meg világbéke 2000 éve :)))
Zsolt1552020-05-23 09:07:39 // 2324
Lesz feladat, ha 2025 vagy 2030-ra csak elektromos autót akarnak forgalomba helyezni egyes országokban.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-22 22:23:48 // 2323
Ahogy terjed az elektronyos úgy kezd elszállni a lila köd... elégedetlen ügyfelek...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-21 19:03:21 // 2322
Jah majd elmegy a következő repcsivel :)) Ahhh...
Liquid2020-05-21 16:48:28 // 2321
Hehe :) Ez jó vicc :)
Zsolt1552020-05-21 16:34:14 // 2319
Ha bőven van ideje az utasnak, akkor nincs gond,.mert akkor meg tudja várni a töltéseket.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-21 16:03:04 // 2318
s akkor ne beszéljünk egy hirtelen bécsi repülőtér vagy debreceni kiruccanásról :DDD
Zsolt1552020-05-21 14:29:49 // 2317
Az biztos. Anno a Green Taxisoktól hallottam, hogy egy 8 órás műszakból sokszor 2-3 óra kiesik a töltések miatt.
De volt olyan is, akinek az utasának a Repülőtéri Gyorsforgalmihoz másik taxit kellet hívni, mert fűtés és világítás miatt annyira lesett a töltöttségi szint , hogy már a reptérre való kiérés sem volt biztos.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-21 08:32:23 // 2316
taxisoknak bőkezűbbek bár ott meg kapufa az egész a töltési idő miatt addig áll, hosszabb menet meg lehetetlen...
Zsolt1552020-05-21 07:54:54 // 2315
termékeivel. = termékeikkel
Zsolt1552020-05-21 07:51:32 // 2314
Igazából csak 11 m.Ft alatt adnak igazi támogatást - 2,5m.Ft - míg 11 és 15 között csak 0,5m.Ft az állami kedvesség. De ez az összeg is csak a keret erejéig, ~1000 darab autóra és 5 milliárd Forintig áll rendelkezésre.

Lényegében csak a legolcsóbb Renault Zoéra vagy egy Citroen C-Zerora van a személyautók közül támogatás. A Nissan Leaf vagy az e-Golf árában a 0,5m.Ft már nem dob sokat.

A Tesla csak a szavaiban bátor, mert még a használtautóit is Euroban árulja az éppen aktuális árfolyamon. Gondolom Ők sem bíznak nagy üzletben a termékeivel.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-20 22:56:04 // 2313
Nah kíváncsi vagyok mennyi új Tesla és egyéb drága vasaló fog fogyni kis hazánkban hogy 15 millió felett megszűnik a támogatás...
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-19 23:01:25 // 2312
Hetente mennél izotópos érfestésre biztos jót tenne... nem hiába ajánlott évente max 1x menni pl röntgenre
carver2020-05-19 21:32:44 // 2311
az 5G pár max pár kilométerre megy el a GSM telefonok akár 30 km-re is. És ehhez kellett megfelelő teljesítmény is így a sugárzás erőssége jóval nagyobb volt régen. Ilyen szepmontból szerintem kizárt hogy az 5G károsabb lenne mint a régi GSM telefonok 30-35 évvel ezelőtt és én nem tudok bizonyított halálesetről ami a GSM telefonok sugárzására lenne visszavezethető.

Másik kérdés a frekvenciatartomány de a napsugárzás is okozhat bőrrákot, igazából minden frekvenciának van potenciálisan káros hatása, inkább a sugárzás erősségére érdemes koncentrálni. Csakúgy mint a sok csoki is ártalmas meg a sok víz is, meg a sok rádioaktív sugárzás is, de egy izotópos érfestésbe még senki nem halt bele...
Zsolt1552020-05-19 09:37:19 // 2310
Jó levegőn még tömeget oszlatni is sokkal könnyebb! :-DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-19 08:58:05 // 2309
én a helyükben az összes nyugdíj alapot ebbe tolnám a svéddel együtt, nem baj ha nincs nyereség de a föld megmenekül és nyugdíj sem kell :DDD
Zsolt1552020-05-19 08:50:09 // 2308
Lehet szólni kellene Merkelnek, hogy ne Tesla gyárat építsenek Németországban, hanem a Dysont támogassák.. Igaz, hogy Anglia már nem EU tag, de lehet nagyobb lehetőség van benne.
Vagy felhívni Gretát, hátha tud tenni valamit.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-18 16:01:36 // 2307
Valakinek sikerül hosszú távra befektetők et találnia másoknak a bukta marad... 1000 km-et megtevő elektronyos
Zsolt1552020-05-18 07:56:33 // 2306
megsemisítése = megsemmisítése :-))
Zsolt1552020-05-18 07:55:20 // 2305
"... egy rendes autógyártó nem tudja azt mondani a részvényeseknek, hogy mi most 10 évig masszívan bukóban leszünk, öntsétek az Isten pénzét is ide, mert kiröhögnék. ..."

A hagyományos - benzin, dízel - üzemű autók a teljes életciklusuk során túl vannak adóztatva, míg az elektromosautók csak az adókedvezményket kapnak. Csak ez tartja őket életben több, mint tíz éve.
Lényegében egy elektromos autót bármennyiért le lehet gyártani, mert majd az állam nem csak adótámogatást ad rá, hanem a használatára is ad kedvezményt, hogy eladható legyen.
Úgy, hogy az az autó is egy ipari termék amelynek a gyártása, használata, majd a megsemisítése is környezeti terhelést jelent.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-17 20:42:02 // 2304
Jah érdekes felállás, mint kB a magyar foci de abban még innováció sincs :)))
Liquid2020-05-17 19:29:11 // 2303
Ő is csak egy fizetett ügynök :) Mármint a teszlapilóta. És egészen elHandrásozta mikor a Gábor felhozta, hogy egy rendes autógyártó nem tudja azt mondani a részvényeseknek, hogy mi most 10 évig masszívan bukóban leszünk, öntsétek az Isten pénzét is ide, mert kiröhögnék.
Kazes☻2020-05-17 17:59:40 // 2302
RomeoOne2020-05-16 15:39:44 // 2301
TeslaPilóta - TeslaMegtérítő 1. Vendégünk Várkonyi Gábor, autóipari szakértő

Akit a végeredmény érdekel: nem tért meg. De sok okos dolgot mondott.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-11 11:10:43 // 2300
nem a telefon nehéz, a bicepszem :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-11 09:16:04 // 2299
Vannak már ilyen kisebb mobilok is.. vagy többet kell edzeni XD

Ebben a témában volt egy On The Spot dupla rész, Biztonságos technológia címmel, érdemes megnézni.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-11 08:56:55 // 2298
én nem aggódok csak emberünk mondta, hogy tényleg nem jó, telefonálást már régóta kihangosítva teszem ne fáradjon el a kezem :DDD
RomeoOne2020-05-11 07:58:32 // 2297
Na jó, de ne felejtsd el, hogy az 5G aktiválja a koronavírust és a gyíkemberek annak a segítségével veszik át a hatalmat!
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-10 14:45:13 // 2296
A midband 5G annyira káros, amennyire a 4G, vagy a wifi. A high-band még ismeretlen zóna ilyen téren, de az amúgy is kérdéses, hogy hogy valósítják meg, km-enként kéne cella hozzá. Szóval ha aggódsz, megértem, de a wifit is kapcsold le otthon estére, és ne aludj telefonnal egy szobában.
Hogy ne vedd cinikuskodásnak, nálunk van a közelben egy mobil torony (250m-re). Biztos ami biztos ültettem egy mikrohullámú elnyelőt, ami legalább nyáron elrakarja a rálátást. Ha más nem azért, mert ronda :-) És telefon nem jön be a hálószobába, csak flight módban.
Sőt aminek tényleg értelme van, lehetőleg kihangosítva telefonálni, így nem melegíti az agyvized a mikrohullám. Sokat telefonálóknak érdemes figyelni erre, a készülék által kisugárzott teljesítmény elég nagy, pláne ha messze van a torony.
És ilyen szempontból pl. pont nem. baj, hogy van a közelben egy torony XD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-05-10 13:37:43 // 2295
Tegnap grillezés során beszéltem egy mérnökkel aki a Continál dolgozik a vezetés támogató részlegen érdekes dolgokat mesélt pl az önvezetésről, az 5Gről ami valóban káros, a villanyautóról ami valóban zsákutca de muszáj tolni, a bosch hogyan bukott bele a break by wire rendszerbe, hogyan működik, az FCA után a BMW is szeretné, hogyan tesztelnek a gyár által biztosított QV-vel... stb, stb
Zsolt1552020-05-09 17:17:33 // 2294
Így készül a Toyota SORA üzemanyagcellás autóbusz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-04 19:04:55 // 2292
Tiszta piaci körülmények :-) Szép fogalom XD Nem életképes itt sok minden, erre szépen fény derült.
Zsolt1552020-05-04 18:05:23 // 2291
A vírus(?) elvitt sok pénzt az biztos. Kicsi az esély, hogy erre most lesz majd pénzügyi forrás.
Egyenlőre az látszik, hogy tiszta piaci körülmények között nem életképes ez az elektromos autózási modell.
WarbiRunner (Gyuri)2020-05-04 09:56:25 // 2290
Meddig? Március elejéig. :-) Mikor hallottál utoljára elektromos autós hírt? Azon kívül, hogy a siófoki ChaDeMo-t leszerelik. Egy időre ez a kérdés is megoldódott "magától". :-)
Zsolt1552020-05-04 09:25:30 // 2289
Minél erőszakosabb a reklám vagy a "hittérítés" annál több ellenérzést kelthet az emberekben.


Egy példa a "hittérítés" hatékonyságára.
A reklámokban addig ment, hogy ne fogadd el a korodat és vele például a ráncokat az arcodon, hogy erre egy éves szinten több milliárdos üzlet - ránctalanítók, különböző krémek, műtéti beavatkozások - épült fel szerte a világon. Csak azért, mert a reklámokkal elhitették az emberekkel, hogy 50-60-70 évesen szégyellni való az pár ránc, ami a korukkal jár. Azok akik ezeket a reklámokat finanszírozzák azok pedig nagyon-nagyon jól megélnek ebből.
Elég volt csak sokat és sokszor mondani az embereknek a különböző médiákban, hogy ne fogadják el a saját életkorukat, hanem próbáljanak meg fiatalnak látszani.
Zsolt1552020-05-03 07:54:00 // 2288
A gyártók.is hatalmas adótámogatást kapnak, hogy elektromos autókat gyártsanak. Ez az elvárás.
A kérdés, hogy ez meddig fentarható! Mert mind a két oldal - gyártó és vevő - az adókedvezmények miatt választják ezeket az autókat. Ráadásul az ingyen töltés lehetősége is állami adóból megy.
Mi lesz, amikor már nem lesz erre forrás?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak