Fórum >> Típusok >> Giulietta

Piritu - 1.000.0002021-12-26 21:43:31 // 12781
Tuti valami gubanc lesz (pl. gyorsulásérzékelő), mert nekem nem csinált ilyet sose. Ki kell olvastatni hogy milyen hibakód maradt benne.
Trevisinho2021-12-26 21:06:20 // 12780
Közben egy normál - akár forgalmi helyzetben is előforduló - fékezésnél, amikor a lejtős úton elindult a háta kb. 30 centit balra, rögtön bedobta a hibákat. Ez 10 km/h sebességnél volt. Szóval elviszem megnézetni. Megírom majd az eredményt.
Tom19732021-12-26 18:47:01 // 12779
Sziasztok!

Van itt gázüzemű sorstárs?
Jimmi T.2021-12-26 16:15:25 // 12778
Épp szervizbe vittem éppen az egyik alkalommal, de még tárolt hiba sem volt . Úgy hogy semmi .
Trevisinho2021-12-25 23:47:51 // 12777
Azóta neked kiderült ezzel kapcsolatban valami? Épp az egyik kollégának írtam itt ebben a témában, nálam is előfordult ez, és elég aggasztónak tartom.
Trevisinho2021-12-25 23:45:45 // 12776
Szia! :)
Ma ahogy leesett a hó, kimentem kicsit csúszkálni egy üres parkolóba.
Nálam is feldobta a mindenféle hiba üzeneteket, amikor éppen faroltam. Ha egyenesen satuztam, akkor nem, ha viszont oldalgyorsulás volt, akkor kétszer is ezt csinálta. Közben leállítottam és aztán eltűnt.
Viszont szerintem ez egy nagy probléma, mert kiírta, hogy az ABS és a menetstabilizátor nem elérhető, és ezeket ki is kapcsolta! Tehát direkt hibaüzenettel forogtam ismét egyet, és akkor már se ABS se semmi egyéb nem volt. Ez egy esetleges hasonló forgalmi helyzetben szerintem hatalmas probléma lehet. Például megcsúszol egy kanyarban, kikapcsol mindent, majd mondjuk 40 méter múlva nagyot kellene fékezned, amikor is már nem működik az ABS.
Valakinél hasonló esetleg? Én próbálnék ennek komolyabban utána nézni, mert ez egészen aggasztó.
Trevisinho2021-12-25 23:39:01 // 12775
Köszönöm, itt közben épp válaszoltam egy másik kolléga kommentjére: leírtam hogy végül megtévesztőnek bizonyult az autóvillamossági szakszerviz tevékenysége, azonban utána meglettek a beállító csavarok. 1-1 hatlapfejű "tengely" amelyet, azt hiszem, sima 9-es villáskulccsal lehet tekergetni, ráadásul könnyen hozzáférhetők.
Trevisinho2021-12-25 23:35:58 // 12774
Köszönöm a segítséget! :)
Azóta meglett a megoldás, és az tévesztett meg, hogy egy autóvillamosságiban "beállították" az összes fényszórót, de ezek szerint hozzá sem nyúltak a távolságihoz, mivel a beállító csavarjai által voltak teljesen letekerve. Megtaláltam ezeket, és sikerült beállítani. Akár az égbe is lehetne vele világítani így már. :D
Tom19732021-12-24 23:00:05 // 12773
Szia!

Köszi az ötletet, kipróbálom, hogy reggelente a klima egységet teljesen lekapcsolom.
Kazes☻2021-12-23 21:01:18 // 12772
Talán az is előfordulhat, hogy amit relékattogásnak gondolsz, az a fűtésboxon lévő állítómotorok, kis fogaskerekek, lamellák kattogó hangja... lehet a műanyag fogaskerekek adják ki... esetleg már szárazak, hiányzik is egy - két fog, vagy haldokolnak... de ez csak tipp... nemrég hasonlót olvastam máshol. :)
Tom19732021-12-23 20:44:09 // 12771
Sziasztok,
11 hónapja vagyok tulajdonosa egy 1,4 bifuelnek, talán valakinek van tapasztalata az alábbi jelenséggel kapcsolatban.
Főleg hideg időben az első km megtétele után a műszerfalból sűrű relékattogás szerű hang hallatszik ami kb. 20 másodperc múlva megszűnik. Működést nem befolyásolja, legalábbis nem vettem észre semmi rendellenest.

Köszönöm ha valaki megossza hasonló tapasztalatát.
Piritu - 1.000.0002021-12-17 15:15:16 // 12770
Aztán az is lehet hogy csak nincs a helyén a távolságiban az izzó és nincs középen az izzószál.
Piritu - 1.000.0002021-12-17 15:14:08 // 12769
Ha a lámpa rossz felé világít tökmindegy hogy mit teszel bele akkor is arra fog. A LED-ért még ráadásul meg is büntethetnek.
Kizártnak tartom hogy ne lehetne állítani, anno ugyan nem néztem hogyan de az egyik olajcserénél beállították nekem is a szervizben.
Fel kell nyitni a motorházfedelet és meg kell keresni az állítócsavarokat.
Jimmi T.2021-12-17 10:46:04 // 12768
Üdv a fedélzeten !
Én pár hónapja adtam el 2010-ben vásárolt Giuliettámat de ilyennel nem találkoztam .
Egyszer kiégett az egyik izzó 7-8 éves korában , akkor párban lett cserélve , de ennyi .
Nem természetes szerintem hogy lefelé világít . nem volt törve az eleje ?
Trevisinho2021-12-14 11:58:49 // 12767
Sziasztok, üdv mindenkinek! :)

Kb. 1 hónapja én is alfás lettem, egy 2012-es 1.4 TB Multiair-es Giuliettám van.
Lenne pár aprósággal kapcsolatban kérdésem, de talán ami a legfontosabb most, az a távolsági fényszórókat / reflektort érinti.

Amikor az autót átvettem, akkor a tompítottban nagyon gyenge égők voltak és a világítás iránya sem volt rendben. Egy autóvillamosságiban beállították tökéletesen, cserélték a tompítottakat, megkértem hogy a reflektorokra is nézzenek rá, abból is hozzák ki a maximumot.

Na most a reflektor - az egy dolog, hogy gyenge sárgás fénye van, mert nem cserélték - ugyanoda világít az autó elé az úttestre, mint a tompított. Konkrétan csak a fényének egy kis része "szűrődik" távolra.

Komolyabban nem néztem még meg, de előzetesen gondoltam, hogy megkérdezlek titeket, aztán esetleg visszaviszem hozzájuk. Ugye a távolságit is lehet magasságában állítani valahogy a Giuliettában? Sima hagyományos halogénről van szó.

Ha viszont nem lehet állítással megoldani, akkor tudtok javasolni valamit (ledesítés esetleg?), ami eredményeképp lehetőleg hideg fehér fénnyel látni fogok a távolságival? Bár itt nem is a fényerő a probléma, hanem az iránya.

Köszi szépen! :)
Jimmi T.2021-12-08 18:30:58 // 12766
Nagyon lendületesen bevett kanyarban , nagy keresztgyorsulás mellett nekem is volt párszor, annak ellenére hogy sima útfelület mellett történt. Újraindítás és kész .
pettinke2021-12-08 18:04:45 // 12765
van az akksira menő kábelnek másik vége is ám ...
testkábelnek a testelő vége gyanús, illetve ha az nem, akkor biztosítékok / relék lábai...
someday2021-12-08 17:14:20 // 12764
Köszönöm a válaszokat és az üdvözlést is. közben már a fél internetet is kiolvastam meg a válaszokat is kiveséztem, nagyából eggyé is váltam a kocsival és minden a helyére került, már csak a váltó-szinkron problémája maradt, meg egy újabb jelenségbe futottam. 18as kerekek vannak fent elég feszes az egész, és egy gyorsabb balkanyarban (kb 30km/h) vacak úton kicsit megpattogtatta a kocsit - tényleg csak kicsit - de jött a pittyegés és üzenethalmaz, hogy:
'Steering corrector unavailable see handbook'
'ASR unavilable see handbook'
'VDC unavailable see handbook'
'Hill holder unavailable see handbook'

Gyereket vittem suliba, mikor visszaültem és indítottam el is múlt.
Akksi sarukat izibe megnéztem, de betonok. Járt más is így valamikor?
Föckös2021-12-08 08:48:07 // 12763
De, a hely ciki, a tipikusan Budapesten létesített teremgarázs-hely, az a ciki.
Ilyen nevetséges szélességekkel...
Meg a jól felfestett falakkal és oszlopokkal.
Ahol parkolok, ott minden fehér.
A világítás persze parádésan ledes, és gyenge fényerejű...
Nézek a tükörbe, mint négergyerek a kokakólára, majd kiesik a szemem, és akkor rádöbbenek, hogy az nem az oszlop, hanem egy árnyék.
Ha esetleg a szomszédom nagyon ritkán beparkol a "szuperbé"-vel, úgy hogy ő kényelmesen ki tudjon szállni, akkor meg cca 3-4 perc mire be tudok parkolni mellé, a sggem összeszorítva, folyamatos sípoló parkolóradarral.

Otthon nincs gond a parkolással, ott csak egy fát ültettek a kapu szélével egyvonalba, cca 40 éve, arra nem gondolva, hogy az majd megnő...
A kocsibeállómba csak jobbra hátra lehet betolatni emiatt.
Illetve lehet balra is, kb 4szer igazítva.

Ezt sajnos chippes vendégek is megtapasztalták
WhiteSGM2021-12-07 19:18:38 // 12762
Először is üdv a Giuliettások között, gratula az autóhoz!
A megoldandó problémáid közül nekem a rádióval kapcsolatos vételi hiba ami előfordult. Nálam a megoldást egy antennatalp beszerzése jelentette. Ebben a talpban van egy antenna erősítő és ez nem működött. Bármelyik alkatrészboltban megrendelik, ára tavasszal k.b.16e Ft volt. Persze a csere előtt nem árt ellenőrizni a rádióhoz csatlakozik-e az antennakábel :-).
Ha mégis a talp bizonyul hibásnak meg kell állapítani, hogy van e az autóban navigáció (nekem nincs) mert ezek eltérő és drágább alkatrészek. A cseréje nem komoly feladat, én is itthon oldottam meg. Érdemes a Youtubeon is rákeresni.
Csatolom az antennatalp és a csomagolás képét.
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-06 18:18:13 // 12761
Az enyém már úgy is behajtja, kipróbáltam :-) Volt ahol azt írták, hogy a csomagtér zárógombra nem hajtja be. De ez arra is. A menüpont nálam is eltűnt örökre. Egy megoldást találtam viszont. ha telefonos appról zárom be, akkor nincs tükörbehajtás. Úgyhogy éjszakára így szoktam zárni. Régen sosem zártam az autóimat, de most azt javasolták, hogy ezt ne hagyjam nyitva, mert valami rendszerek ébren maradnak és működnek, fogyasztanak. Ehhez egyelőre nem értek, úgyhogy lezárom.
SanyiJTD2021-12-06 17:55:57 // 12760
Ha belülről becsukod a központi zárat és úgy zárod az ajtót nem hajtja be. Aki csillaggarázsba parkol annak jól tud jönni.
Piritu - 1.000.0002021-12-06 17:23:38 // 12759
Nem a hely a ciki, hanem az hogy mikor fog befagyni a hótól, jégtől egy éjszakai parkolás alatt és hogyan mekkenik meg a mozgatása egy induláskor...
A Giu gyárilag úgy jött ki hogy nem hajtotta be becsukáskor, aztán menüből be lehetett kapcsolni, ki meg a márkaszerviz se tudja. A menüpont is eltűnt...
Föckös2021-12-06 15:45:12 // 12758
De én a capitalban autózom, nem faluhelyen :-D
pettinke2021-12-06 14:26:55 // 12757
általában valami megzavarodik a fejében (Windows CE embedded oprendszer), és ebből a SW update (még ha az éppen rajta lévőt is töltöd rá), kibillenti. de sajnos ennyi idő után maga a hardver is elbukik sokszor, valahogy nem sikerült strapabíróra.
egy valamit még kipróbálhatsz: leveszed 1/4 órára az akkusarut, hátha akkor magához tér.
forrasr2021-12-06 14:03:29 // 12756
Fekete szegélyezésűt szerettem volna, itthon az 70-80e körül jött volna ki így olaszból rendeltem: https://www.ebay.it/itm/174749472989?hash=item28afe158dd:g:97YAAOSwRYJgcguM
(ez nem gyári, csak a jelvény kerete meg a jelvény az- a rács jó minőségű utángyártott)

Krómos gyári van alfadeponál meg a fiatalkatreszek.hu-n is jó áron:
https://alfadepo.myshoprenter.hu/alfa-romeo-giulietta-my-elso-facelift-diszracs-536
https://fiatalkatreszek.hu/termek/H%C5%B1t%C5%91r%C3%A1cs+++++/37547
someday2021-12-06 13:48:38 // 12755
Hali! Honnan szerezted be, ha meg szabad kérdeznem?
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-06 13:45:10 // 12754
Engem meg irritál, hogy a Giulia becsukja 😂 És nem lehet kikapcsolni.
forrasr2021-12-06 12:59:16 // 12753
Szia,
7. Pajzs csere nem nagy munka, legegyszerűbb a lökhárítót levenni és úgy megoldani, kb 10 perc a leszerelés kényelmesen. Olyan gyorsan megvolt, hogy végeztem mire eszembe jutott, hogy képet is csinálhatta volna a csere közben. Ha youtubon rákeresel van sok videó róla mi a menete.
Föckös2021-12-06 12:07:34 // 12752
Nekem még usb sincs benne :-D
Viszont, kipróbáltan működik a LOUDLINK :-)
Tükröket én is bírnám ha becsukódna
someday2021-12-06 11:52:01 // 12751
Köszi a sok választ srácok!
Facelift előtti, 2010es példány.
Semmilyen USB-t nem ismer fel, régi 2GB-s fat32-est sem, amit a Focusból szedtem ki.
Nem tudom hogy így hogy tudok firmware-t frissíteni, meg nem tudom mit takar a kimúlás. Mechanikai ok vagy szoftveres?
A könyöklővel majd megbarátkozom, a váltógombok linkjét köszönöm, látok ott egy két faszántost.
petbalog2021-12-06 10:45:24 // 12750
Szia! Pár dologra megpróbálok reagálni, amihez van érdemben infóm. :)

1. FAT32-nek mennie kell, csak azt ismeri fel, talán van méretkorlát, de erre nem vennék mérget, én 8GB-sal használtam probléma nélkül.

2. Alapvetően a hangvezérlés azon a nyelven van csak gyárilag feltelepítve, amit kifizettek anno, nekem hollandul beszélt.

3. Nekem nem volt ilyen problémám, de ismerősnél hangja volt a váltónak, olajcsere után is, viszont egy ilyen Xado Stage 1 valami adalék megoldotta a problémát.

4. Ez sajnos ilyen. :) A kézifékhez és a pohártartóhoz rossz a kialakítás, viszont nekem tetszett, hogy együtt mozog az üléssel, nekem így kényelmes volt.
pettinke2021-12-06 10:20:37 // 12749
Helló,

1) ha ez fészlift előtti autó, akkor még Blue&Me van benne, ami kényes az USB-re, ráadásul ennyi idő után ki is szokott múlni. Megpróbálhatod frissíteni a szoftverjét, hátha. Sajnos a műszerfal kiképzése miatt nem igazán egyszerű valami újabb fajta fejegységre cserélni, de megoldható a teljes frontlemez cseréjével...
A rádiónál valami antenna hiba van, most így nem vágom, hogy a hátsó ablak fűtés az antenna, vagy a tetőn van, de ha a hátsó ablaké, akkor vezeték szakadás az átvezetőben, ha a tetőn van, akkor jellegzetesen el szokott oxidálni az antenna talpa, ki kell bontani a tetőkárpitot és szétszedni alulról

2) kapcsolódik az egyeshez, mert a beszélős nyelvet is csak kívülről, szoftverfrissítés-szerűen lehet cserélni. Magyar nincs, angol van. DE! a Blue&Me buzeráláshoz / letöltéshez való link sajnos Flash-el működött, amit meg nem támogatnak a böngészők ... http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/ de talán még lehet olyan browsert találni, amivel működik.

3) én azért néznék egy kuplungot is, hátha az nem emel ki rendesen

4) QV-nk van, abban eleve nincs semmiféle könyöklő :D

5) Nem, nem lehet.

6) https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Gear-Knobs:::1_405_594.html

7) nemtom

8) igen, habár központi zár van a miénkben is, riasztó nincs, azt extraként kellett rendelni
Piritu - 1.000.0002021-12-06 09:59:07 // 12748
A könyöklő "ilyen", már az első összegzésemben is említettem...
someday2021-12-06 09:55:56 // 12747
Köszi, részemről az öröm, másrészt köszi hogy válaszoltál. Mindenképp lesz váltóolajcsere is meg minden csere is a héten. Antennát megnézem. Sajnos ahogy nézem kicsit kevésbé pörög a topic, bár ha őszinte akarok lenni én is inkább 10 éve voltam aktív. Megpróbálom feltenni a kérdéseket a Facebook-on is, hátha.
Jimmi T.2021-12-04 12:27:50 // 12746
Üdv a fedélzeten !
Két témában vannak tapasztalataim.
Az antenna átvezető kábel törése okozhatja azt hogy nincsenek csatornák ( mi bajod a máriával , biztos jó kis csatorna :-) )
Én a váltóban rendszeresen cseréltem az olajat, és működött is valamilyen szinten.
Gyárilag alapból riasztó nélkül jöttek ki .
someday2021-12-04 12:19:03 // 12745
Üdvözlet Mindenkinek!

Csütörtök óta már én is Giulietta tulajdonos vagyok, mára már volt alkalmam kicsit átnyálazni a kocsit és természetesen csitrimillió kérdésem van. Volt amire talán választ adott a google, de elég bizonytalan. Ha nem gond, itt felteszem őket, remélem lesz amire lesz válasz. Nem fontossági sorrendben, hanem ahogy jön, az is lehet kifelejtek ezt azt.

1. USB not recognized.
Agyrém, bármekkora, bármilyen (NTFS, FAT32) pendrive-ot beteszek nem látja, a rádió meg csak a Máriát fogja rendesen, bármi mást az alig jön be. Mit kell tennem, mit resetelni vagy milyen esőtáncot járni?

2. Magyarosítás / Angolosítás
Ausztriából van az autó - meglepő módon rozsdamentes -, angol a kijelző, de németül beszél hozzám és olyankor is inkább csak veszekszünk. Magyarosítás / angolsítás-t láttam hogy van, egyszer még egy blogra is eljutottam itt, de ha van valami jó to-do link azt megköszönném.

3. Váltó szinkron gondok.
Már korábban lehetett erről olvasni, hogy erre figyelni kell használt Giulietta vásárláskor. Próbakörön ez nem jött ki, de használatkor már igen, Egyest néha nem engedi be, trükközni kell, és érzek hasonlót a kettesnél, illetve a hármasnál is. Most megy szervízbe, váltóolaj csere még nem volt. Mekkora lehet a baj, szerívköltség ilyen esetben?

4. Könyöklő.
Nem érdekel, az autóba nagyon szerelmes vagyok, ha ilyen akkor inkább nem használom. De tényleg ilyen? 172 centi vagyok, kinyújtott lábbal vezetek, de ha a könyöklő le van hajtva, biztonsági övet csatolni horror, és a kéziféket sem érem el tőle, de még a váltót is csak lehajtott csuklóval. Ez normális? Tudok ezen változtatni? Elég bizar hülyeségnek tűnik.

5. Tükör
Apróság. Be lehet programozni hogy a kocsi zárásakor behajtsa? A többi autóinkon ezt már megszoktam és kicsit zavar, hogy nem csinálja. Amúgy képes rá, van rá gomb és be is hajtja olyankor.

6. Váltógomb csere.
Gondolom ez ilyen. a króm fólia foszlik és eléggé zavarja a tenyerem, meg újszerű érzés, hogy a váltógomb ilyen bumszli, van rá egy hagyományosabb kialakítású alternatíva. Esetleg ilyen forma de króm-fólia nélküli. Vagy bármi praktika?

7. pajzscsere
A keresztdíszléces scudettót cserélném a méhkas texturájúra idővel(!). jobban tetszik. Csinált már valaki ilyet? Milyen költségekkel jár?

8. Riasztó
Gyárilag riasztó nélkül szerelik őket? Magamra zártam, táncoltam benne (zene nélkül :( ), de semmi nem történt.

Tudom, hosszú lett, elnézést kérek érte.
RomeoOne2021-12-02 14:14:50 // 12744
Igen, én is így sejtem, közben egy Giulietta tulaj meg is erősítette. Köszi!
WarbiRunner (Gyuri)2021-12-02 14:14:21 // 12743
Tudtommal ET 41, egyezik a 159-cel. Nekem Chili a téli felniket a 159-ről örökölte.
RomeoOne2021-12-02 14:08:08 // 12742
Sziasztok!

Giulietta gyári felnijének mennyi az ET-je?
Fornitore2021-11-28 14:29:29 // 12741
Bp. Mester utca.Kiváncsi vagyok ott lesz e még jövő héten is.Minden csütörtökön arra kavarok majd kiderül.
Nasuto2021-11-27 18:43:20 // 12740
Egyébként hol parkolt?
Papamaci2021-11-27 17:58:49 // 12739
Pedig egy Qv
Nasuto2021-11-26 22:40:10 // 12738
Oh szegény! 😔 Úgy látom kintről lett behozva. Csoda, hogy ilyen hosszú állás után látszólag még nem szedtek le róla semmit, és a behajtatlan tükrét sem törték le. Viszont a pajzs alján mintha már lenne valami sérülés. Remélem hamarosan kimenti valaki.
Fornitore2021-11-26 21:32:14 // 12737
Tegnap mellette parkoltam.Szegény olyan mint ha elhagyatott lenne!Sokan hogy örülnének neki.
pettinke2021-11-03 11:46:31 // 12736
valóban van valami súrolás a dízel kerregés alatt, de ezt a videóban akár sziszegésnek is lehet hallani ...
Jimmi T.2021-11-03 08:09:33 // 12735
Nem tudom , ennyire nem, hallgatóztam soha plusz a dízel hang nekem elnyomja amit hallani kéne .
JCsabi2021-11-02 22:01:49 // 12734
Köszi a tippet.
LDNY2021-11-02 20:19:25 // 12733
Lemaradt, hogy JTDM 2.0 motorról van szó és nem jutottam a kieg szíj levételig, viszont megnéztem sehova nem ér bele és a szíj se súrol be.
Itt a videó kb a hang forrása felől:

https://drive.google.com/file/d/1p1o47D7ON_wl4m2FmCcrvb4B8lDPx6Fd/view?usp=sharing

De lehet hogy ez normális hang, ha még nincsenek összekopva a dolgok?
WarbiRunner (Gyuri)2021-11-02 17:29:33 // 12732
Gratula az autóhoz! :-)
Lehet a hiba jelenség oka egy csatlakozó kontakt hiba is. A 159-nel az injektor csati hibájakor pont így nullára esett az üzemanyag szint.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak