Fórum >> Típusok >> 145-146

Piritu - 1.000.0002019-11-24 13:45:19 // 143326
a 326-ra gondoltam :-)
Kau2019-11-24 12:56:35 // 143325
Nem. Az 1.8 olyan, mint az 1.6-os csak 144 lovas. A 2.0 másabb. Dupla vezérműszíjas, már itt több a hibalehetőség. Itt szokott előfordulni, hogy az egyik elszakad, és belever a másikba, tönkre vágva a motort. Az olajozásnál is van vmi ami eltömődik. És még van egy-két eltérés :) Kényesebb motor. Figyelni kell az olajszintre és érdemes 40-50 ezernél lecserélni a szíjakat.
misike762019-11-24 12:45:55 // 143324
Azok legándásak arról, hogy semennyit sem esznek.
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-24 12:35:09 // 143323
Vagy az 1.8 a legritkább, ezért kevesebb a rémtörténet :-) A 2.0-t meg leginkább arra vették, hogy hajtsák, kevés a normál használatú jármű köztük :-)
127_sud2019-11-24 11:57:25 // 143322
Egyik barátom most akarja eladni a Punto "Classic" 1,3 Mjet-et, volt amikor szolidan ment és valóban 1100km-t ment el egy tankkal. Talán 45 literes a tankja.
misike762019-11-24 11:48:46 // 143321
855km-re? Ebbe van még 200 km🙂
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-23 22:01:01 // 143320
Nem.
A legjobb az 1.8.


A legrosszabbnak a 2.0-t mondják. Nálunk az egyhat is megkotlott :)
Piritu - 1.000.0002019-11-23 21:03:37 // 143319
"mindegyik ugyanott vérzik el" - Hol? Létezik bármilyen módszer a megelőzésre? Mit kell kicserélni amíg még nincs baj?
Piritu - 1.000.0002019-11-23 21:01:58 // 143318
Lassan kéne már tankolni is :-)))
djhans2019-11-23 18:20:21 // 143317
Sokan gondolják hogy jó autót csak 1990 és 2000 között gyártottak. Utána ment a spórolás.
djhans2019-11-23 18:16:59 // 143316
Lehet hogy téves a következtetésem de szerintem az 1.4 és 1.6 TS motorok tartósabbak mint az 1.8 és 2.0. Ezekben ugyanis a lökettérfogathoz képest erösebb a főtengely és a csapágyazás mint az utóbbi kettőben. Vagy megfordítva a nagyobb köbcentisek főtengelye nem sokkal erősebb. Ha hülyeséget írtam elnézést kérek.
127_sud2019-11-23 14:34:05 // 143315
Nyilván elsősorban a családban lévő vagy volt autókról beszéltem de szerencsére elég sok Alfás vevőm van akiknek van TS motoros autójuk. Nem mondanám, hogy túl sokan panaszkodnak vagy vesznek alkatrészt. Eleve szerintem az arányokat lenne jó vizsgálni amit persze nem lehet pontosan. Kérdés hány darab működőképes/használatban lévő TS motoros, Nord motoros, Boxer és Busso féle V6 motoros Alfa van. Az adott motoros összes autó közül kérdés mennyi hibásodik meg. Szerintem messze a legtöbb Twin Spark motorral szerelt autó van az országban szóval érhető ha azok romlanak el legtöbben. Ha pl. 1000db Boxer motorosból 20db motorhibás lesz az nem ugyanaz arányaiban mint 10000db TS-ből 100db. Szóval ezt is jó lenne látni. Ma már elég kevés lehet a Nord motoros mindennap használt Alfa. És persze biztosan vannak problémás részei a konstrukciónak ezt senki nem vitatja.
Arra kíváncsi lennék milyen jobb minőségű csavart tesztek a hajtókarba. Persze csak ha nem titok, a spéci forrásokat nem kell felfedni :)
Kazes☻2019-11-23 14:16:44 // 143314
Grat! Még további sok boldog km-t vele! :)
misike762019-11-23 12:36:31 // 143313
Kicsit túl a 100000 közös km-en.
pettinke2019-11-23 11:11:59 // 143312
sajnos jött be már ügyfél olyan frissen vett 156-al, amit meg akart volna tartani, kipofozni, de miután megemeltük, kb. sírva fakadt, mert olyan volt az alja, mint egy 60-as évek beli veteránnak - szita. első + hátsó taposók kuka, pedig a küszöb nem is volt gáz.
159 bölcsője úgy rohad, hogy ha nem látod, el sem hiszed.
pettinke2019-11-23 11:09:39 // 143311
értem én, hogy te látsz 2 db jó állapotú TS-t a környezetedben, de ez sajnos nem változtat azon, hogy mi meg a "kórházban" dolgozva azt látjuk, statisztikailag nagyon magas a meghibásodási arány, és mindegyik ugyanott vérzik el :-( az ugyanyúgy magyar ridegtartásban használt és feltehetőleg ugyanúgy mostoha előéletü egyéb motorokkal arányosan kevesebb probléma van.
én nyugodt szívvel jelentem ki, hogy a Fiat TS konstrukciósan hibás.
Hakuna2019-11-23 10:20:21 // 143310
A korrózióhoz szeretnék egy lábjegyzetet írni:

FL előtti TS taposólemezeim, mind a 4, cserésnek bizonyultak (ritka jelenség ez hibátlan küszöbök mellé). A cseredarabokat évekkel korábbi boxermotorosból vágta hozzá a szakember, egytől egyig makulátlannak tűntek.
Biztos, hogy már jó irányba haladt az FL után a korrózióvédelem, ha előtte csak visszalépés detektálható? Vagy a tárolási/téli használati körülmények tértek el olyan jelentősen, hogy az enyém évekkel jobban öregedett? Nem hiszek benne, hogy az FL utáni 22 évesen jobb lesz, mint az enyém volt. Szerintem visszafelé haladt már a szakterület a "környezetvédő anyagokkal". Ez persze magánvélemény, remélem lesz esélyem megtapasztalni az ellenkezőjét egy FL utáni modellel.
Vajon "régen minden jobb volt", vagy van fejlődés?
Kau2019-11-22 21:41:39 // 143309
Az olcsóbb :))
Kazes☻2019-11-22 21:05:54 // 143308
Így van, kis odafigyelés és máris sokáig szalad a macchina! :)
Kazes☻2019-11-22 21:05:25 // 143307
Persze, mert az már inkább motort cserél! :D
127_sud2019-11-22 09:23:00 // 143306
És mennyi a nem túl nagy oldalirányú holtjáték a hajtókarnál? Kicsit kisebb? Nem akarok bántani senkit de a gyári műszaki leírások pontosan megadják mennyinek kell lennie (tűréssel). Meg milyen az a jobb minőségű csavar pontosan mint mondjuk a gyári új? A legtöbb probléma a nem megfelelő kenés miatt alakul ki a motorokban, persze kérdés azt mi okozza. Amúgy Apámnak is van egy 1,4 TS és gyakorlatilag semmi olajat nem fogyaszt a két csere között és köszöni jól van a motor amúgy is. Pl. nekem se volt semmi gondom az 1,6 TS 156-al, nyilván azért karban is tartottam de soha nem lett megbontva a motor. És az új tulaj azóta is hajtja.
Kau2019-11-22 08:39:36 // 143305
Főtengely csapágyazás? Én még 1 cartársról sem tudok, aki csinálta volna. Persze biztos van ilyen is, mint minden típusnál. Bármi előfordulhat. Csak nem jellemző.
djhans2019-11-22 08:30:50 // 143304
Ne aggódj. A 145 1.4 TS motorjában 260 ezer van és semmi gondja.
marci912019-11-22 08:08:05 // 143303
Jó kis cikk :) De a korrózióról tett kijelentés tényleg nem igazolja a valóságot. Biztos, hogy a padlón már itt is vannak meglepetések és ha már vágni, drótkorongozni kell, az bizony zsebbenyúlóssá fajul
.
Amúgy nekem szemet ütött ez a kijelentés:
"A másik, ennél is fájdalmasabb hiba, hogy a hajtókarok oldalirányban nagyobb holtjátékot kaptak, mint kellett volna, így a csapágyak rövidebb ideig bírják. Ráadásul a hajtókarok csavarjai is kinyúlnak idővel, így még gyorsabban elkezd kopni a rendszer. Nem nagy munka ezeket javítani vagy cserélni, elég alulról a kartert leszedve újabb, jobb minőségű csavarokat beletenni, illetve a főtengelyt újracsapágyazni."

Ez tényleg igaz? Mi ennek a jele és kb milyen futásnál jön elő? Én most tartok 185E-nél, 97E-el került hozzám és csak Selenia-t kapott.
Kazes☻2019-11-21 12:43:25 // 143302
Ez aztán tényleg jó tömörre sikeredett! :D
Gergely2019-11-21 12:43:00 // 143301
Egy összefoglalásnak ez elég is lenne az elejére :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-21 12:38:46 // 143300
Egy tömör cikket lehetett volna ebből írni. Valahogy így:
Tetszik a kis olasz vas, mi? Ne aggódj, biztos elromlik, mint minden huszonéves autó. Azért vedd meg nyugodtan, mert jár hozzá egy közösség. Segítenek jót venni, segítenek ha elromlik és nem tudod hogyan tovább. A többit megérted ha beülsz és vezeted.
Ennyi :-)
Gergely2019-11-21 11:13:16 // 143299
Laikusoknak elég lesz így is, csak nehogy véletlenül azért vegyen valaki majd inkább FL-est, mert az kevésbé rohad... :D
Kazes☻2019-11-21 11:02:32 // 143298
Igen, de sajna ez elmaradt. :)
Kazes☻2019-11-21 11:02:16 // 143297
Mindenki utál 2x szerelni... szvsz! :D
Kazes☻2019-11-21 11:00:31 // 143296
Nekem van mindkettő... és a FL előtti lényegesen jobb lemezileg, vagy védelmileg, mert nem tudja úgy megrágni a vas. Persze sajna nem hibátlan, mert előttünk már töve volt, de jobban bírja mindenképp.
Kazes☻2019-11-21 10:58:15 // 143295
Nam azt írtam, hogy pontos! :P Hanem, hogy jópofa... főként hangulatában! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-21 10:56:30 // 143294
Jobb lett volna, ha előre megkérdezi az ős Alfásokat, szívesen segítettünk volna elkerülni a rengeteg tárgyi tévedést, és esetleg pár dolgot tudtunk volna hozzátenni, amire valóban figyelni kell. Egy alapos, jó cikk is lehetett volna belőle :-)
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-21 10:38:32 // 143293
Igen, persze attól meg még jól néz ki :)))

Igen, szerintem a fikkantást a facebookhuszárokra hagyták :)))
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-21 10:37:11 // 143292
Nem rossz az a felni valóban, akár a 75-re is el tudnám képzelni.. :)

A vezmódra meg igen, talán az a legjobb megállapítás, hogy annak az állapotától is fúgg, hogy elég lesz-e.
De én inkább betenném az újat ami tutira jó elég sokáig, mint hogy esetleg megint el kelljen hajítani a cuccot :)

De ez lehet, hogy az én hozzáállásom. Utálok 2x szerelni. :)
Gergely2019-11-21 10:11:43 // 143291
Az ablaktörlő kapcsolójáról írtak sem pontosak, mivel a tekergetéssel nem ugyanazt érjük el, mint a kar mozgatásával. Valójában ez egy 3 fokozatú intervallum-kapcsoló.

Összességében azért szerintem rendben van a hangvétel és a megközelítés, de lehet érdemes lett volna futtatni itt egy kört a szöveget, mielőtt kijönnek vele :)
127_sud2019-11-21 09:14:35 // 143290
Igen van pár pontatlanság a cikkben de nem mindenki ismeri részletesen a modellt vagy néz utána. Ez a 155-ös alufelni nekem is nagyon tetszik, nagyon jól áll a 145-nek. Úgy rémlik volt 14"-os is de tényleg csak a 155 "facelift" használta gyárilag.
Amiket leírtál azok mind tök igazak! Ami érdekes, hogy tényleg mintha a régebbi szériák nem rohadnának annyira. Nekem még gyakorlatilag nem volt lakatolva és 95-ös gyártás, persze tavasszal pár apróságot meg kell csináltatnom.
A vezérlésmódosító javítókészlet a rugóval és a műanyag betéttel néha azért elég jó, szoktam eladni ilyenből és van amikor nagyon tartós lesz vele. Ha hidegen és melegen is kopog akkor már nem sokat ér ez igaz.
VKG699!!! (4x156+75)2019-11-21 08:15:51 // 143289
Néhány hiba van csak.... jó sok.


Azt írja a cikk, hogy "A lámpákat lehetett variálni, megjelent a projektoros izzó", ami így ebben a formában is butaság (miféle projektoros izzó?), de a történeti tényállás is hiányos, hiszen a 145-146-ban egyféle lámpa volt, mind vetítőtükrös volt.
Ugyanebben a mondatban az "Innentől a rohadásra is kevésbé volt hajlamos" kijelentést így tizenév távlatából konkrétan cáfolnám, úgy látom, hogy a faceliftes 45-46-ok sokkal hajlamosabbak nagyon rondán megindulni, de az is tény, hogy a korukból adódóan + 4-5 év még bennük van a FL előttiekhez képest...

"a 146-tal együtt. A két változat a B oszlopig teljesen megegyezik, onnan is csak a tetővonal miatt vannak változások."
Ezt még valószínűleg az sem mondaná, aki valaha képen látta a két autót. A két első ajtó annyira más, hogy még vonalaiban sem hasonlít, az A oszlopot szerette volna írni a cikk szerkesztője - legalábbis ha jóindulatú akarok lenni. Márpedig miért ne lennék?! :)

"Francesca Pack Sport nevezetű felszereltségi szintet kapta, amihez hozzátartoznak sportos ülések, a bőr kormány és a lyukacsos Alfa-felnik."
Lehet jogos megállapítás, de a cikkben szereplő autón lévő felni 155-ösről származik szerintem.


Az egyik képaláírásnál ez szerepel: "Az 1,6 literes motort meg lehetett vásárolni 105 lóerő teljesítménnyel is, abban az esetben nem volt benne a vezérlésmódosító"
Ez így konkrétan nem igaz a 145-146-155-156 esetében, hiszen 105 lóerős TS csak a 147-eshez létezett. Volt viszont 103 lóerős a 45-46-ban, ami 1.4-es volt.

vezérlésmódosító ügyben meg ne már felújítókészletezzünk, mikor a javított verziójú elmegy 100 ezret simán, a felújítókészlettel meg semeddig se lesz jó :) Ok jó esetben párezer km-t elketyeg :)))) De ha már megbontod a vezérlést, akkor jó lesz megint :))))
Kazes☻2019-11-20 23:21:24 // 143288
Hangosítsd fel a zenét! ;)
Kis Martin2019-11-20 23:08:07 // 143287
Ugyanitt: ahogy megjött a hűvösebb idő, elkedtek zörögni különböző elemek a kocsin (néha az ajtó, a hátsó ablak, ilyen-olyan szirszarok nyiszegnek). Van erre valami pro tipp?
(Értem miért történik, de nem tudom mit tegyek ellene )
Kis Martin2019-11-20 22:03:03 // 143286
Berci nagyon összeszedetten megírta ezt a cikket.
Mondjuk figyelmeztettem is, hogy alapos legyen, mert az "ősalfások" szétszedik 😀
Amúgy a totalcar szerkeztőségben felkapták a fejüket többen is, hogy igen, egy ilyen jópofa autó egy kellemes vérfrissítés lesz. :)

Ha valakit érdekel:
Márciusban vásároltam meggyűrűzött, rendbe rakott motorral, felújított kuplunggal, és kaptam hozzá két garnitúra alufelnit, egy jó garnitúra nyári, meg egy jó téligumi szettet. Azóta vezérlés, olaj,(amit nem eszik!), egy kerékcsapágy, egy féltengely gumiharang, illetve egy abs szenzor volt amit kért.
Az előző tulajnál 3 hónapot állt, és azért lett eladó, mert a felesége használta, aki sajnos elhagyta az amúgy nagyon szimpatkus előző gazdit. Rozsda a kasztnin szerencsére nincs, de a padlólemez elég gatya, a tűzfal is látott már szebb napokat (nyáron ki lesz lakatolva, 2020 novemberben műszakis lesz).
Fél év alatt 8000km lett belerakva, sajnos csak előző hétig nagyobb gond nélkül, ugyanis mire beértem a gyakornoki helyemre tejeskávé lett a hűtőfolyadékból... 😭
Jövőhéten viszont rendbe lesz rakva, a vezmod fel lesz újítva (ezzel ha megvagyok be fogok számolni róla). Mire Francesca betölti a 20. évét (dec.9) már újra falni fogjuk a km-eket.
Ja, és nem, nem 10-15 percig melegítem, csak szimplán megvárom amíg lekókad az alapjárat, és utána gurulhatunk. :)
A többi kissebb, nagyobb, és szépséghibával pedig szépen lassan haladunk, így egyetem mellett amit kell megkap, a többi meg... amikor telik rá.
Remélem jöttök majd a kékesi talira! 😊
Kazes☻2019-11-20 20:56:40 // 143285
Jópofa kis iromány! :)
127_sud2019-11-20 16:04:52 // 143284
Friss Totalcar Alfa Romeo 145 teszt!
Használtteszt Alfa Romeo 145 1,6 TWIN SPARK
127_sud2019-11-20 16:03:06 // 143283
Lehet amit kaptál Impergomot az "thermoplastic" anyagú, a 156-os Alfa gyári féltengely gumiharangja is egy kemény műanyag jellegű volt gyárilag. Legalábbis nekem, nagyon jól bírta pedig elsőre nem úgy gondolná az ember. A Fiat Pandánk kormánymű gumiharangja is ilyen volt és soha nem volt vele baj.
Gergely2019-11-19 13:04:45 // 143282
Sziasztok!

Kissé leülni látszik a fórum ezért fellendíteném :)

Eladnám az autómat, elsősorban alkatrészdonor jelleggel, hogyha valaki szükségét érzi betárazni alkatrészekből.

Ha valakit érdekel, privátban jelezze lehetőleg szombatig :)
marci912019-11-06 14:06:52 // 143281
Aki esetleg a kormányművön tervezi lecserélni a gumiharangot, annak üzenem, hogy nehogy rendeljen az autóhoz való, Imperium méretazonos darabot. Tiszta merev műanyag az egész, garantáltan kiszakadna rövid időn belül. Helyette vettem inkább SKF univerzálisat, ez valamivel drágább de még gumiból van. Hihetetlen mennyi silány alkatrészt eladnak.
HaNGyA2019-11-04 14:43:52 // 143280
Kedves Cartársak!

Tapasztalatom szerint, ha elkezd furán működni a fűtésrendszer, általában a ventilátorban lévő ellenállás kezdi megadni magát.



Persze, ettől még lehet rövidzárlat a kábelkötegben vagy bármi más, de nekem eddig csere után mindig magára talált a cucc. :-)
misike762019-11-04 14:33:06 // 143279
Eddig nem csinálta. Pár hónapja cserélni kellett, mert az előző letérdelt. De ha jól van így, akkor jól van így🙂
Kazes☻2019-11-04 14:22:43 // 143278
Ahogy Pósalaky úr mondta - Ugorgyunk! :)
V.Tomi.145-146 🍀2019-11-04 13:51:33 // 143277
Mindegyik FL verziósba ilyen. Régebben volt már róla szó, de konkrétan nincs rá válasz hogy miért is
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak