Fórum >> Típusok >> 145-146

Kau2019-06-24 20:55:59 // 142926
Legutóbb a karosszériás a küszöbcserénél megerősítette az emelési pontokat is. E!lőtte már recsegett-ropogott, mikor kereket cseréltem. Sőt. Az egyikhez már nem is mertem alá tenni az emelőt. Valahol a rugónál tudtam megemelni :)
Kau2019-06-24 20:53:08 // 142925
Nekem is szoktak örülni a gumisnál, mikor mondom, hogy csak krokodillal lehet emelni. Az SE gyárilag úgy meg van ültetve, hogy még az is csak úgy megy alá, ha picit ráemelek kézzel a karosszériára. Ha telibe akarják emelni a kocsit, azért előre szólok, hogy csak pogácsával. Nekem is volt régebben, hogy úgy emelték a kocsit, hogy a küszöb spoiler meghajlott.
V.Tomi.145-146 🍀2019-06-24 16:03:11 // 142924
Én is ott szoktam emelni, vagy bölcső. Egyébként a nyíl a küszöbön nem arra mutat, valószínűleg a gyári tartó pontja lehetett mikor futott a kasztni a soron. Legalább is az audikon is ilyen rögzítő van a szalagon mikor még csak maga a felépítetlen karosszéria van.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-24 15:49:52 // 142923
Már tudom. Eleinte még nem tudtam/nem figyeltem/különösebben nem foglalkoztam vele, örültem hogy beton placc nélkül meg tudom oldani itthon az emelgetést. Mostanra pedig teljesen ki is iktattam az autó emelgetést :-)
Shadin2019-06-24 15:29:12 // 142922
Dehát ott az emelési pont bakker

marci912019-06-24 14:07:34 // 142921
Én örökké a bölcsőnél emeltem krokodillal, a gyárit még a 7 év alatt egyszer sem vettem elő :) A küszöb belsejét ha már az elmúlt 10 évben egyszer is kifújták bármilyen zsíros vagy olajos alapú cuccal, akkor az már hatalmas segítség a belül kiszáradt, jobb esetben csak felületi rozsdás lemezeknek. A küszöbspoiler furatain amúgy prímán be lehet fújni a masszát, ami szépen lefolyik a küszöbélre és ha még benn is ragad a mocsok a spoiler és a lemez közt, az max felületi rozsdát fog okozni.
Kazes☻2019-06-24 13:39:33 // 142920
Igen, csak hát a gyári emelőkön van egy vájat, pont ennek a kímélésére... elméletileg. Krokival meg csakis beljebb emelünk. Én mindig rá is szólok a gumisra, ha muszáj vinnem az autót és látom, hogy nem tolja be eléggé a krokiját. De van egy gumis itt Tétényben, aki már ügyes és inkább betolja a bölcső széléig az emelőjét... biztos volt már gondja belőle a kényesebb tulajokkal és már felkészült. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-24 13:28:30 // 142919
Igen, magán a küszöb toldaton van két kis háromszög nyilacska, ami jelzi, hogy ott emelési pont van, meg van erősítve a küszöb pereme. Én sem tudtam, hogy ettől függetlenül nem ildomos állandóan oda betámasztani a krokit. Gondolom vész esetére van, ha a pótkerék szettet használni kell útközben. Így aztán az ezüstnél is és a zöldnél is én magam is rátettem egy lapáttal, azok az erősített peremek össze vissza voltak nyomorodva, rozsdásodva. Gumisnál pedig alapból nagyon figyelni kell, az ezüstöt többször is úgy emelték, hogy a küszöbtoldat is hajlott. Hiába szóltam...
Ezeket a leckéket már sikerült megtanulni. Igazából minimumra van csökkentve az emelések száma is (igazából nullára). All season gumi, a szerelőm pedig aknáról dolgozik. Hülyén hangzik, de fontos momentumok egy öreg autó szempontjából :-DD
Kazes☻2019-06-24 13:13:55 // 142918
Azt szinte minden autónál elrontotta valaki... legalábbis nem láttam még épet azon a helyen. Ennek különösen a GT tulajok örülnek, mert nekik az a kötény fémből van és hát ott látványosabb és tovább tart és költségesebb is... : /
Shadin2019-06-24 12:36:38 // 142917
Nekem ott baxták el hogy a küszöbnél emelték az autót és nem a tappancsnál. Küszöb oldala és a lyukak rozsdamentesek, de az emelési pontoknál össze-vissza van sértve a kaszni. Na meg egyszer(-kétszer) az emelő meg a kocsi között maradt a spoiler is :-(
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-24 11:40:51 // 142916
A kasznissal ezen harcoltunk egy csomót. :-) Mikor elkészült az autó, nem akarta feltenni, mondván elrohasztja újra. Aztán körbe kérdeztem veterános hozzáértőket is. A konklúzió az lett, hogy a küszöböt így is úgy is belülről rohasztja a lecsapódó pára, a küszöbtoldatot nyugodtan fel lehet tenni, nem attól fog elrozsdásodni a küszöb. Már ha a furatok le vannak kezelve és normálisan van feltéve.
A 145/46 patentja mellesleg egész okosan van kitalálva, van egy gallér rajta, ami ráfekszik a furatra, valamennyi vízzárást biztosít.
Igazad lehet, hogy érdemes néha levenni, és kicserélni a petentokat. Nekem most úgy van feltéve, hogy az új patentok karosszéria tömítővel lettek benyomva a furatokba. Ettől azt reméljük, hogy az amúgy lekezelt furatok peremén szétterült a tömítő, így a furatok széléről induló rozsdát ezzel egy időre megfogtuk. Ezen kívül viszem majd éves üregvédő frissítésre, talán ez a legfontosabb, hogy újra egy rugalmas réteg legyen belül. Alul van egy sor ledugózott furat (a 155 küszöb miatt), azokon szépen, könnyedén teli lehet fújni évente.
djhans2019-06-24 10:03:03 // 142915
Szerintem érdemes néha ezt leszedni és a felgyűlt sarat kitakarítani belőle. Tény, hogy jól néz ki a küszöb műanyaggal de lassabban szárad ki és hamarabb rohad a küszöb alja. Én leszedés után új patentokat tettem bele. Az volt a baj hogy leszedésnél nem a patent jött ki néhány helyen hanem a műanyagból tört ki a patent helye. Szerintem maradt is pár patent még.
Shadin2019-06-24 07:52:36 // 142914
Mondjuk úgy h sikerült, de nem vagyok büszke rá :-)
marci912019-06-24 07:16:38 // 142913
Harcolt már valaki az ABS kockával? Nos, nekem pár éve hibakódos egy rosszul megválasztott hátsó kerékcsapágy miatt, tervezgetem a cserét, de valahogy mindig háttérbe szorul. Tavaly az elsőket cserélték és ott eltört a jobb első kis jeladó, azóta teljesen olyan, mint ha az ABS kocka nagyobb fékezéskor megpróbálna rásegíteni. Lehetséges ez, hogy az ABS jel világít (a rendszer nem működik), de mégis rá-rásegít?
Kazes☻2019-06-23 21:46:48 // 142912
És sikerült is...? :)
Shadin2019-06-23 18:04:14 // 142911
Hát ja :-(
Egész du. ragasztottam.
V.Tomi.145-146 🍀2019-06-23 16:55:23 // 142910
Amatőr lehetett, mert különben tudná hogy alulról csavarozva van. Idióta...
Kazes☻2019-06-23 14:29:30 // 142909
Azt a mindenit... ilyenről sem hallottam még... :( Reméljük rendbe tudod hozni.
Shadin2019-06-23 10:45:43 // 142907
Teljesen fel vagyok háborodva annak tényétől, hogy Csepelen parkolva a 145-ös bal küszöbét valaki megpróbálta letépni, majd miután nem sikerült roncsolásmentesen, inkább ott hagyta :-( Gumi szegély feltépve, majd alatta feszegetve és az első két patent fogadó a spojlerben eltörve :-( Értem én, hogy alig van már hozzá alkatrész és az enyémek kb hibátlanok, de ez egy célirányos rongálásnak néz ki amit rohadtul elítélek, pláne mert ilyet nem egyszerű suhancok csinálnak. Kezdjek aggódni a 19 éves vasam eszmei értéke miatt?
Mindenesetre szopja le egy vacogós krokodil azt aki ilyet csinál.
Chris822019-06-21 17:26:18 // 142906
Köszi, a műanyag is feltehetőleg?
marci912019-06-21 07:21:51 // 142905
Én is rámozdultam egy időben, de végül letettem róla. Ha találsz is, a legtöbb túl lett húzva a csavaroknál (a műanyagnál fém perselyek vannak) és ott a furatoknál elrepedezett, ráadásul a tömítést is egyre nehezebb beszerezni hozzá. Vetemedik a műanyag is, de abból bontottat lehet jót találni.
Kazes☻2019-06-19 15:06:59 // 142904
Mifi cartárs?
Chris822019-06-19 14:25:45 // 142903
Szia, tőle már kérdeztem.... :(
Kazes☻2019-06-19 14:21:24 // 142902
Alexandro cartársnál esetleg.
Chris822019-06-19 13:42:11 // 142901
Sziasztok!

Van esetleg valakinek elfekvőben 1.6TS 120Le fém szelepfedél?

Üdv, Chris
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-18 21:07:36 // 142900
Egyébként úgy a legjobb, ha van rá mód. Kincset úgy lehet találni :-)
Kau2019-06-18 20:20:38 // 142899
Persze személyesen tudnék válogatni bárkinél :)))
Kau2019-06-18 20:17:25 // 142898
Nem emlékszek már rá, hogy mit rendeltem tőle pár évvel ezelőtt, de én nem voltam a minőségétől elájulva.
Természetesen nem rontom az üzletét, lehet, hogy csak én jártam így, de azóta más forrásokból szerzem be, ami kell. Persze amiből lehet, újat, de ilyenből már nincs új.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-18 19:41:08 // 142897
Így van, Alexandro-nál csoda dolgok akadnak :-)
Shadin2019-06-18 19:07:23 // 142896
Én Alexandrótól vettem kb. hibátlant. Meg sokminden mást is.
Kazes☻2019-06-18 17:21:22 // 142895
Ezt igennek veszem! :)
marci912019-06-18 14:52:06 // 142894
Igen, ez az A oszlopra való. Nézd meg te is bontóban, jó a 145-é is. Más lehetett a beszállító a későbbi évjáratnál, mert a bontott műanyagnak sötétebb belül a színe.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-18 11:16:31 // 142893
Az a 3.7M mai Ft értéken kb egy 7.5 millás autót jelent. Érdekes dolgok ezek :-)
Kau2019-06-18 11:02:24 // 142892
Ez az A oszlop takaró műanyag, ugye? Az enyém is rossz állapotban van, szétmállik. Ezekből se könnyű jó állapotút találni.
Ha valakinek van, nyugodtan szóljon :))
Kau2019-06-18 11:00:02 // 142891
2000 szeptemberében az SE 3.7 milla volt náluk :)
Én 2.5 évesen vettem meg 2.15 milláért. Most 300 ezer az értéke... De nem adnám el 800-ért sem :)
djhans2019-06-18 10:36:37 // 142890
A másik meg az ajtókárpit alatt lévő szivacs elporladása ami miatt lejön az ajtókárpit.
marci912019-06-18 10:13:08 // 142889
Az utastér egyetlen porladó műanyag eleme a 20 év alatt, amit kicseréltem, mert a bontóban egy 2 évvel öregebb 145-ösé hibátlan állapotban volt. Mindkét oldalit cseréltem, az utastér hangulata -4 év.
marci912019-06-18 10:05:08 // 142888
Változott a világ nagyon sokat, máshogy viszonyítunk. Az tény, hogy az egyidős akkori japán technika pontosan az elavultsága miatt jobban bírta az igénytelenséget, mint egy olasz motor, de minden másban alulmaradt. De amúgy az ég adta világon semmi gond nincs a TS motorokkal sem, ha igényes gazdája van és a TS apró kis finomságai eltörpülnek a mostani neves gyártók hatalmas baklövései mellett (kokszosodás, gyenge kuplung, kigyulladó szívócső, haldokló ECU-k stb, stb).
Ja amúgy az enyémről megvan az eredeti számla az első tulaj nevével :) 2000 végén 3,6 M Ft-ért vették meg a Fiat Boldizsárból :)
djhans2019-06-18 06:54:59 // 142887
A 145-öst sokszor látom és az apróbb dolgait csinálom. Egyébként egészen jól bírja az anyósomnál. 3 éve van nála. Csak hajtja, karbantartva nem nagyon van.
Kazes☻2019-06-17 18:06:47 // 142886
Máris visszavágysz, mi?! :)
Laciferi2019-06-17 18:03:05 // 142885
Nekem 2.0 TS-van, semmi problema, es nem nagyon van ellenfele ha ugy akarja, meg en is :D

djhans2019-06-17 17:51:41 // 142884
Például a Twin Spark motorokat mondták problémásnak. De megfelelő karbantartás mellett tartósnak bizonyultak.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-17 13:48:03 // 142883
A mi szerencsénk az, hogy az akkor használtan, olcsón megvehető technikáról menet közben kiderült, hogy tartós. :-) Érdekes visszanézni, hogy az akkor problémásnak tűnő dolgok ma mennyire nem azok.
djhans2019-06-17 12:07:03 // 142882
Általában azok szidják az Olasz autókat akiknek soha sem volt. Azért 20 évvel ezelőtt az új 146 árából 2db Swiftet lehetett kapni. Tehát nem volt olcsó. Az a mi szerencsénk hogy annak idején 8-10 évesen nagyon olcsón szinte Fiat áron, meg lehetett venni. Én a 145-öt 7 évesen 1 millióért vettem. Olaszból lett behozva.
marci912019-06-17 09:11:13 // 142881
Én a hétvégén egyik barátom egyidős Civicjét vettem szemügyre. Rendesen megráncolta a szemöldököm a Wartburgos kongós ajtóhang és a borzasztó hülye formájú, combtámasz nélküli fapad hokedlik meg az unalmas, elavult, kopogós belső. Szebb, jobb, kényelmesebb a 146, párom is megmondta, de még a haverom is dobott egy bókot az enyém belsejére, amikor beült. Rögtön komolyabb autónak érződik, pedig kb dupla áron futnak ezek a Civicek a mágikus "ez japán" jelző miatt.
djhans2019-06-17 06:27:32 // 142880
Igen az ajtó csukásakor egyből lejön ez az érzés. Az ajtó is nehezebb, nem pattan vissza az ajtógumiról. Így apránként összejön a 200 kg. Mondjuk a motor tömege között is lehet vagy 50kg eltérés. Sajnos az aljánál nem számít hogy vastag a lemez mert elrohad- Bár szerintem 20 éves korában sok autó már ilyen. A súly-biztonság összefüggés a 147-esre már nem igaz a gyenge törésteszt miatt. Kíváncsi lennék egy 146-nak milyen töréstesztje lehetett volna anno.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-15 11:09:50 // 142879
Mondjuk 250 kilóval nehezebb is a 146. Miközben egy nagyon hasonló méretű, teljesítményű autó. A tengelytáv majdnem azonos (Alfa nagyobb 4 centivel), a csomagtér majdnem egyezik, a gyorsulás adatok, fordulókör kb mint a TD-nél. Szóval értem, hogy magyszilárdságú acél, de azzal sem lehet 250 kilót spórolni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-06-15 10:24:31 // 142877
Ma is ültem a Vitara - ban, és ahhoz képest sem érzem azt, hogy a 146 egy zörgős öreg olasz. Az ajtó csukódás feltűnően finomabb a 146-nál, az ajtópanelok, műszerfal anyagai jobbak. Valahogy az ajtó nyitás - csukáskor jön le legjobban, hogy a 146-ban több az anyag. Szerintem vastagabb a lemez amiből készült, nem olyan mosógép oldala feeling :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak