Fórum >> Típusok >> 145-146

V.Tomi.145-146 🍀2019-01-27 21:59:34 // 142226
Szia. Kell valamit alakítani a 147es ülésein hogy passzoljon vagy ugyan az teljesen? Majd ha lesz kép kíváncsian várom az eredményt ;-)
szasza(SW)2019-01-27 19:49:21 // 142225
ST-t!
Beszámoló:)
Na úgy néz ki lesz belőlünk valami.
Találtam egy 145 juniort igaz ülés nélkül.A komplett belsejét minden műanyaggal sikerült jó áron megalkudni.Így mindent fel tudok újítani cserélni.
Ülés viszont nem jött össze 145-ös.
Így 147 lesz berakva világos bézs .Pont olyan mint 156SW-be raktam.A sötétkék autóhoz szerintem jól fog menni.
Hifi-hez mindent megvettem.Szóval már csak jobb idő és sok-sok munka van hátra.
Természetesen Képeket és Blogot is intézem majd!:)
Jorjie2019-01-25 22:35:17 // 142224
Olajtéma: a jtd-be én is xado-t használok mióta nálam van. Semmi extra, enni nem eszi, 10-12 ezrenként csere, teszi a dolgát, árban sem vészes. A td-be ugyanolyan Mobil-t használtam, amit most Warbi, azzal sem volt problémám sosem.
Kazes☻2019-01-25 10:00:56 // 142223
Ééééés az utolsó mondat a legfontosabb! :)))
Kazes☻2019-01-25 10:00:27 // 142222
Nem is lesz. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-25 09:30:47 // 142221
Csináltam egy hasonlóan nem egzakt kísérletet pár napja, kíváncsi lettem az autókra és magamra :-) Biztonsagos körülmények között elmentem mindkét autóval hóban 'kanyarodni'. A közelben minden van, biztonságos körülmény is, úgyhogy nem kellett nagy rákészülés. :-) Az egyikkel boltba, masikkal az iskolához.. Tényleg az van, hogy ha túltolom (mert addig erőltettem), a 159 abs ropogására ösztön reakció, hogy izomból állok a féken és várok. Az autó az abs ellenére úgy megy tovább egyenesen mint egy darab kavics. Csak kézifékkel lehetne rajta fordítani, de amennyire a fék nem blokkol, az agyam annyira blokkol, nem tudom lereagálni, utas vagyok. A 146-tal egyetlen egyszer sem toltam le az orrát az útról. Ha elsokalltam is, járt kezem lábam. Itt is megvolt a pillanat amikor végül az ösztönök feladták, és a végén már csak utaztunk. De ez 4 kerékkel sodródva történt, úgy csúsztam ki, az autó a kanyar kijáraton volt, csak oldalra nem fogott eleget. Személyi sérülés, anyagi kár nem keletkezett :-)))
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-25 09:04:50 // 142220
Én a revitalizert tettem bele, az olaj marad egyelőre a jól bevált Mobil. Castrollal kezdtem, de azt ette és a hangja se tetszett vele. A Mobil-tól csendesebb lett és alig csipegeti. Legfőképpen olyankor fogy, ha csak hidegüzemben van használva. Akkor sem sok. Melegen, hosszú távon, terhelve nulla az olajfogyás.
Ez a csodazselé meg.. fene tudja. Az alapjárat mittudomén kategória, nem egy egzakt kísérlet ez így :-D Pár szubjektív benyomásom van, ami belefér a placebo fogalomkörébe :-) Reggel úgy ereztem, hogy kényelmesebb váltogatni, mintha lassabban esne a fordulat és mintha tényleg szebb hangja lenne mikor kicsit odalépek. Jelentős változás egyelőre semmiben sincs.
Kau2019-01-25 08:47:48 // 142219
Én 4-5 éve használok Xado-t. 12-13 000 km-es olajcserével. Semmilyen változást nem tapasztaltam.
Viszont. Legutóbb Valvoline Max Lifeot tettem bele, mert azt kimondottan sok kilométeres autóhoz ajánlják. Szerintem jobban csörög tőle a motor. Maradok a Xadonál :)
marci912019-01-25 07:56:40 // 142218
Én a Metabond ECO-ra esküszök :) Először én is szkeptikus voltam, cserélem időben a gyári Seleniát oszt jónapot. Aztán kiderült, hogy annak idején az apósom viszonteladó volt és többször tesztelték. Egyszer fogadásból egy Metabondozott autóból leengedték az olajat és lementek vele a faluba, tettek egy kört, majd szépen visszatöltötték és használták tovább évekig :D Szóval az utóbbi olajcsere óta én is beletettem a sajátomba és az apám terepjárójába. Némi fogyasztásjavulást is látok, 8 liter felett soha nem megyek vele, bármilyen a forgalom. Ja meg hát persze a vezérlésmódosító miatt is kipróbáltam, miután nyáron átéltem a cseréjét és az azzal járó macerát.
Kazes☻2019-01-24 20:56:29 // 142217
Megerősítve! :DDD
Jorjie2019-01-24 20:52:59 // 142216
Jó volt csapatni, mindegy neki, hogy esik a hó vagy nem :-)
De majd tavasszal leszek kíváncsi a vezethetőségre, pár projekt lassan célegyenesbe fordul ;-)
Jorjie2019-01-24 20:50:18 // 142215
Ez is igaz :-DD
Jorjie2019-01-24 20:49:55 // 142214
Hát kajálásban legendás vagyok, ezt bárki megerősíti :-D
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 20:03:49 // 142213
Nagyon helyes, a 146-hoz nem kell reszelő, viszont a hó nagyon fekszik neki :-)
Itt egész délután esett, tiszta vidámpark :-))
Kazes☻2019-01-24 19:25:48 // 142212
Mert mindig csak a reszelésen jár a zeszed...! ;)
Laciferi2019-01-24 19:23:55 // 142211
Ez meg ilyen korabeli kenyerbe sutott reszelo lehetett es kenyeret megetted rola korabban? :D
Jorjie2019-01-24 19:20:54 // 142210
Mai wtf pillanat:
Hazafelé bukkanónál fémes koppanáshang hátulról. Gondoltam van valami a futóművel. Hazáig még többször hallottam, közben agyaltam, hogy mi lehet. Otthon pakolok ki a csomagtartóból, majd magam sem tudom miért, felhajtom a kárpitot. Hát nem ott figyel egy klasszikus 40 centis fém reszelő a pótkerék mellett?
WTF??
Hát ez meg miért, hogy, minek van itt? És miért csak most hallatta a hangját?
Próbakör, hang megszűnt. Éljen!
Közben elkezdett szakadni a hó, és a Warbi-módszer szerint mindenkit megelőztem :-)
Dimmu2019-01-24 15:54:18 // 142209
Marci 91!

Köszi szépen a segítséget! Ha minden igaz akkor veszek egyet használtan,és a régit meg megpróbálom felújítani az Általad adott instrukciók alapján!!
Kazes☻2019-01-24 15:23:36 // 142208
Igen, meg könnyebb is betartani! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 15:13:34 // 142207
A 10e amúgy szerintem is pont jó.
Kazes☻2019-01-24 15:09:36 // 142206
Igen, még a Puntomnál tudtam meg, régen... de a 146-nál meg 20.000 (is) olvastam... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 15:03:25 // 142205
Tudtad, hogy az eredeti csere periódusa a TD-nek 7500km? Már nem emlékszem hol olvastam, de engem is meglepett :-D Én betartom, mert évente nem megyen ennyit :-DD
Kazes☻2019-01-24 15:00:59 // 142204
Neeem... szvsz jót tett neki, de talán nem annyira maradandóan... csak amíg benne volt, vagy esetleg még a következő olajban, ami még a maradékkal összekeveredett. De aztán 10e km múlva megint újabb olaj jött. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 14:57:15 // 142203
Annyiban megnyugodtam, hogy nem kellett motort felújítani utána :-)
Kazes☻2019-01-24 14:39:49 // 142202
"Simán látnom kell, hogy feljebb ment az üzemi alapjárat." - én ilyet nem tapasztaltam. Viszont némileg jobban ment, autózhatóbb volt a kicsike. De ez vagy 2-3 olajcserével ezelőtt volt, azóta nem ismételtem.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 14:33:22 // 142201
Hasonló hozzáállás :-) Tetszik. És pont Petivel meccselték le :-) Így még érdekesebb, kíváncsi leszek. A szubjektív változásokra is és a tényszerűekre a hidegindítás és az alapjárat körül.
Laciferi2019-01-24 14:30:13 // 142200
Igy van, szerintem is mindenki masra eskuszik, azt viszont tapasztaltam, hogy sajnos ez a Selenia mar nem az, mint regen volt amikor meg a 20K is made in italy-s femkannas volt :) Mobilrol is jokat hallottam. De igazabol ha szintetikusnal betartod a 10 -max 12 ezres periodust, akkor nem lesz baj.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 14:24:03 // 142199
Én ugyanígy jutottam a Mobil 2000-hez. Ezt nem eszi, szebben jár vele, úgyhogy ezt kap azóta is :-) A 159 pedig Motul-t kap.
Laciferi2019-01-24 14:15:30 // 142198
Igy van :D Bar en egybol olajcsere utan tapasztaltam, hogy csendesebb lett a motor es mar eltelt 5 ezer km lassan es meg mindig ugyanolyan, sot kevesbe eszi az olajat, mint a Selenia Racinget es a hidrok sem csattognak tole. Nekem ez abszolut jo valasztasnak bizonyult.
Piritu - 1.000.0002019-01-24 14:14:31 // 142197
Anno Kizzo bepróbálkozott de semmit se tudott kimutatni....
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 14:05:14 // 142196
Nagyon régóta kíváncsi vagyok erre. Még anno GTPeti ültette a bogarat a fülembe, ő is egy alapos műszaki ember, aki tízezerszer utánanéz mielőtt beleteszi az autójába. Kipróbálta és pozitívan nyilatkozott róla. Azóta még ketten "győzködtek".
Én meg max szkeptikus vagyok ezekkel a cuccokkal. Szerintem jó mechanikai állapot és jó olaj legyen, semmi misztikum nem kell.
Viszont most itt az alkalom tesztelni. A motorról tudom, hogy nem kopott, mert volt lent a hengerfej másfél éve. Beindul simán, de remegve, dadogva jár (mint minden öreg TD :-DD), ha hideg van és nincs villannyal előfűtve. Ha tényleg emelkedik a kompresszió, azt észre kell hogy vegyem hidegindításkor. A surlódás csökkenését is észre kell hogy vegyem, mert a TD az olyan kis mechanikus butus lény, hogy az alapjárat kiadja, ha könnyebben csusszannak a dugattyúk. Simán látnom kell, hogy feljebb ment az üzemi alapjárat. Így lesz tiszta ügy. Ha tényleg csodaszer, akkor jól jártam. Ha tényleg semmi nem történik, legalább úgy mondhatok véleményt, hogy kipróbáltam ;-)
Laciferi2019-01-24 13:26:38 // 142195
Hehe latom nem birsz magaddal :D En nem probaltam a Szadot, de nekem a Motul szintetikus bevallt, csendesebb is a TS tole meg egyenletesebben jar. :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-24 11:36:45 // 142194
Ti hisztek a Xado-ban? Olyan emberek (aik számomra műszaki témában hitelesek) és annyiszor mondták, hogy egy szuper dolog, hogy kipróbáltam. Egy percig sem hiszek a működésében, csak azért mertem kipróbálni mert sokan megtették már motorkárok nélkül. Majd kiderül. Egyelőre nincs csoda, placebo szinten sem, ugyanúgy ketyeg mint eddig. Viszont ha már rászántam a fél órát, hogy bemelegítem, beleteszem, járatom kicsit, akkor már adtam egy kis élmény faktort a dolognak, ne már az udvaron... :-D
marci912019-01-24 07:58:49 // 142193
Szia!
2 éve pörgött a motor, felakadt többször is. Ki akartam cserélni, de hamar rájöttem, hogy esélytelen, sehol sem kapható és ha valahol mégis, ott horror összeg. Le kell szerelni a folytószelepházról az alapjárati motort és a csillag mintájú műanyag fedelet kell leműteni róla. Gyárilag ilyen szilikonos pasztával van ráragasztva, azt óvatosan ki tudod kapargatni és le tudod feszíteni. Utána ha alatta kitakarítottad a potmétert (kontakt spray / WD40), sziloplaszttal visszaragasztos azt a kis fedelet. Ha nagyon alapos akarsz lenni, akkor a kis patentos füleket is lefeszítgeted és eléd tárul a mechanikai része. Ott meg kell lesni, hogy ahol kell, ott van-e benne zsír és ha kiverődött, ki kell törölni és újra kell zsírozni.
Ennyit lehet tenni velük. Nekem azóta lekopogom, működik jól.
Dimmu2019-01-23 20:26:04 // 142192
Köszönöm!

Megkeresem!
Zsé145 Ɨ|ѯ2019-01-23 19:57:13 // 142191
Alexandrót keresd!
Dimmu2019-01-23 19:27:58 // 142190
Szervusztok!

Mivel rendelkezem egy csodaszép 146-ossal így eléggé mellbe vágott, hogy egyszerűen nem lehet hozzá kapni alapjárat szabályzó motort!:-( Nem tudom valakinek van-e olyan irányú tapasztalata,hogy ezeket a csoda szerkezeteket szét lehet-e roncsolás mentesen szerelni,és kipucolni,vagy valahogy feljavítani? Az enyémben Bosch 0132008650 típusszámú egység van beépítve. Ha valaki tudna ebben segíteni azt megköszönném!

Tisztelettel: Köcölle
szasza(SW)2019-01-23 18:49:17 // 142189
Szerintem cseréld ki másikra fajtára, én ép Junior első szettet keresek:)
IZT2019-01-23 13:57:08 // 142188
Köszönöm!
Kazes☻2019-01-23 11:27:17 // 142187
Alexanro cartársnál próbáld, ő bont többfélét is. :)
Kazes☻2019-01-23 11:26:06 // 142186
Jójisaz... és persze mikor menjen el a kiccsávó esze, ha nem a harmadik gyerek után, egy tip-top millióért felújított autóval... de errefelé ez teljesen normális, ez is a cuore sportivo! :D
IZT2019-01-23 11:25:25 // 142185
Sziasztok!

Kb 6 éve nem írtam nem voltam jelen az oldalon de most újra visszatértem egy kéréssel!
Alfa 146 Junior kivitelű HÁTSÓ ÜLÉSEKET hol tudok találni??? Nyilván bontóban valószínűbb a kínálat viszont nálatok egyszerűbb!
Az indok az hogy szeretnék fejtámlákat hátra - mert 1.4 es kivitelnél eszetlen módon nincs - illetve már a kárpit se a fénykorát éli!
Ha tudtok valamit ne tartsátok magatokban!
Köszönöm előre is aki segít! :)
Laciferi2019-01-23 10:22:09 // 142184
Engem a szerpentinen kap el a gépszíj sokszor, jön egy nagy emelkedő, visszapattintom hármasba, üvölt, mint a sakál,húz nagyon, persze mondanom sem kell az emelkedő után is rally módban maradok még egy darabig :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 09:40:34 // 142183
Örülök :-) Annyira nem vezetéstechnika, nem gondolom magam szuper söfőrnek. Ezek úgy jönnek, és amikor belelendülök, néha tényleg magam sem tudom hogy hogy csinálom. :-) Ha azt mondanád, hogy fordítsam körbe kézifékkel a körforgalomban, tuti nem menne szépen. De vannak autók amikkel ez a csoda megtörténik. Előbb csak vezetsz élvezettel, és egyszer azon kapod magad, hogy elmosódott a határ az autó és közted. Ésszel tuti nem tudnám megoldani azt, ahogy 60-nál becsóvált alattam, de szerencsére nem voltam észnél :-D MÁr nem az autó kereke csúszott, hanem az én hátsó kerekem :-DDD Az élményt átadni meg úgysem lehet írásban, de igyekszem :-D
Jorjie2019-01-23 09:25:19 // 142182
Nem tudom a többiek hogy vannak vele, de én élvezettel olvasom az ilyen vezetéstechnikai hozzászólásaidat :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-23 08:48:48 // 142181
:-D Van akinek sportja, azt is tisztelem, nekem a szoba hifi inkább hobbi.

Viszont gyerekek... TD rulez! Ma reggel nem sajnáltam meg, ha esett a hó, hát esett. És de jól tettem :-) Kegyetlen mekkorát lehet ezzel autózni csúszós úton. Pillanatok alatt kijött belőlem a hülyegyerek. Hamarabb értünk be mint száraz időben. Óriási különbség ez a modeern tankhoz képest. Ott azt sem tudom, hogy kipörög a kerék, vagy az automata megoldja. Itt a jobb lábammal érzem, hogy hol tudunk még megkapaszkodni, jól gyorsítani. Visszafelé meleg motornál már nagyon elkapott a gépszíj, úgy tologattam a fokozatokat mint egy rally autónak, irányváltások kipörgő kerékkel, majd elvett gázzal, hogy sodródjunk. Négyévszakos gumikon . A körforgalom megvolt kézifékkel egy íven. Ilyen pontosan még sose jött ki, körberajzoltuk a belső ívet és egyenesen lőttünk ki a kijáraton. A 30-cal vánszorgó Fordost a hó alatt sík jég úton már adrenalin löketből kerültem, tiszta elmebeteg volt már a vége. Egy pillanatra sem merült fel bennem, hogy na most mit fog csinálni a vas. Újra megvolt ami eddig csak 146-tal jött össze, hogy nem tudnám direkt újra megcsinálni, feelingből ment. De brutál jó volt. 60-ról jégen stop táblához fékezve azonnal elkezdett becsóválni a fara, és közel volt a STOP. De hála az égnek nincs abs, nem a beleállunk a fékbe és várunk reflex lépett életbe. Pici ellenkormány, fék felenged, letapos, megint csóvál, felenged, vissza kettő, megálltunk. Pont a vonalon :-)
Négyévszakossal.. körbeautóztam mindenkit :-DDD
marci912019-01-23 08:09:06 // 142180
Köszi! Ezt ki fogom próbálni, mert pont én is a fülem mellől hallom, főleg mióta autópályán járok haza :)
A Bose amúgy kegyetlen jó hangtechnikai cuccokat gyárt, próbáltam már a PA rendszerét és nekem a fülesem is olyan és valami eszméletlen, hogy mennyire visszaadja a teljes hangképet. Szerintem autónál az a gond, hogy maga az ajtó akusztikája pocsék, amivel nem lehet mit kezdeni. Teljesen felesleges vele játszani meg méregdrága hangszórót tenni bele, bubogni fog. Egy KICSI, akítv mélyláda hátra (ha kell a csomagtér, bármikor kikapható és egészséges mélyeket ad) + előre egy pár minőségi magassugárzó és belépő szintű közép hangszórók az ajtóba hatalmas változást hozhatnak. Az 1500W-os mélyláda pedig pont olyan, mint a csupasz sportdob. Addig király, amíg látják a haverok és bekapcsolod megmutatni, aztán amikor le kell vezetni többször 2-300km-t, felrakod a jófogásra :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-22 21:58:17 // 142179
Nekem autóban nem számít. A Bose-tól sem vagyok hasra esve, a 146 gyárija sem olyan rossz. Tere mindegyiknek nulla, részletezése nulla. Egyszer meghallgattam egy autóhifi versenyre készült Renault-t, az se győzött meg :-) Sokkal élvezhetőbb volt, de egy közepes szoba hifi jobb. A durva mélyektől pláne nem voltam oda, nulla mélyhang részlettel.
Kazes☻2019-01-22 20:30:48 // 142178
Vagy a hátsót nem volt már idő visszacserélni! ;)
szasza(SW)2019-01-22 20:11:54 // 142177
Hát én meg úgy vagyok vele a 156-ba a gyáriakat kicseréltem Clarionra a gyári mély ládába Hertz van, nem lehet összehasonlítani sokkal több zenész játszik:)
A 45 kapott egy Kick szettet előre most, rommá volt szakadva a papír(gyári)körbe szinte semmi nem volt.Mondom ez nagyon igénytelen megnézem a hátsókat is.Erre ott meg szinte új JBL van.Ember akkor az elsőket mért nem cserélte le?!
Szigetelőt én Wish-en néztem jóval olcsóbb mint itt, lehet Ali Express még olcsóbb ott postaköltség sincs.
Már csak választani kéne (jól) sok méret és fajta van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak