Fórum >> Típusok >> 145-146

V.Tomi.145-146 🍀2018-09-12 07:01:12 // 141426
Annyit tudok segíteni hogy a TDben a biztosíték táblán van a relé, az is a felső sor, asszem jobbról a második. Sárga relé.

A másik, ami nem garantált hogy itt is úgy van, de a TSnél pl. Úgy működik hogy ha negatívval vagy pozitívval kapcsolom a relét akkor más lesz gyújtáson mint gyújtás nélkül, meg fordul a pozitív és a negatív helye.
Ezt csak azért írom mert ha gyújtás nélkül ha bekötőd és működik, akkor gyújtással már nem fog csinálni semmit, mert pont a másik oldalon kellene lennie akár pozitív vagy a negatívnak.
Gond nem lesz csak az időd megy el. Legalábbis a TSnél így van. TDnél mondom nem garantált.
Nem tudom miért szeretnéd kapcsolósra kötni, de érdemes megnezni, kimerni hogy a motorvezerlo éppen negatívval vagy pozitívval vezérli a relét.
Ha esetleg viszel bele egy + kábelt akkor azért azt gondold át hogy a relének mikor adod a jelet, az vissza mehet a motorvezerlőre is. Lehet hogy nem csinál gondod, én kikerultem a TSnél hogy kapja vissza felé a jelet.
Bár már most így többre nem emlékszem, mert akkor kell tudni mikor csinálod.
Segítség képen úgye van a sima relé, amit ha kap jelet kapcsol (2 azonos láb megy kifelé) , meg van a 87-87A relé, fekete színű, az működik úgy is mint a sima, meg úgy is hogy ha kap jelet akkor kapcsolja ki a relét (itt már az egyikben mindig van kimenő jel, attól függ hogy éppen aktív a relé vagy sem) .
Ezt csak azért mondom hogy ha játszol vele akkor tudjad hogy van ilyen is.
Ha bonyolult lett akkor az csak a látszat, amúgy nem vész. Jó munkát! :)
Kazes☻2018-09-11 22:23:39 // 141425
Mit tettél tönkre?! :)
Gergely2018-09-11 22:20:24 // 141424
Srácok!
Szeretném, ha direktben kapcsolható lenne a venti a kocsimban.
Valaki tud esetleg ebben segíteni, hogy mit hova forrasszak/kössek?
De jó részletesen kellene, mert nem vagyok egy villanyász... :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 16:11:05 // 141423
Eljössz, és megbeszéljük, hogy melyik kinek az ablakemelője :-DD
Remélem lesz időm kiszedni, még van egy hónapom :-) Úgyis most lomolok, renoválok, átrendezek, racionalizálok, ilyenek. Szóval köbméter szám hajítom ki a "jó lesz még valamire" lomokat, 600 éves alkatrész katalógusokat, ócska elektronikákat.
Kazes☻2018-09-11 15:15:29 // 141422
Különben meg a zablakemelőmet ki ne rakd! ;)
Laciferi2018-09-11 15:08:00 // 141421
Ezt is a hires Brit tudosok allapitottak meg? :D
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 14:51:44 // 141420
Látod miről maradtál le... nekem megtanították a tér-idő elméletet:
ha jó az idő, az emberek lemennek a térre :-DDD
Kau2018-09-11 14:35:43 // 141419
Jól írjátok. Az idővel van baj. Nekem se volt idő az egyetemre :)))
Amúgy meg be is van borulva :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 14:16:17 // 141418
Jól írod, az idővel van a baj. Egyetem mellett (néha helyett?) nekem is volt bőven. Akkor pénz szűkösen volt, de lelkesen toltam én is a Wartburg projektemet. Az jó móka volt, sokat is tanultam belőle (pl. hogy soha az életben többet nem tuningolok nem típus azonos motorcserével :-))). Ott is volt motor/váltó átépítéstől a fényezés előkészítésig minden. Akkor még nem zavart, hogy a posta autónál valami fényező tanoncok fújták telibe a vasat. Az összhatás jó volt, az apró hibák nem érdekeltek :-) A ráfordított idő mindegy volt, játék volt, buli volt.
Most nem így van már, az időm másra kell :-)
Szóval hajrá, amíg teheted, és van hozzá lendület! Ha elkészül, szívesen megnézném a gépet, régen sokat álmodoztunk egy "körablakos" buliBarkasról a haverokkal :-D
Kazes☻2018-09-11 13:30:30 // 141417
Én pont most jöttem vissza a méhből. :) Bözsi régi ajtaja, aztán a múltkorról itt maradt 156 ajtók, konzervek, rossz szögek, vasak, rossz aksik mind mentek... lett egy kis zsozsó is belőle. :)

A fát én is szeretem, de már egyre ritkábban dolgozok vele... pedig anno még egy gitárt is építettem magamnak. Persze néha egy-két bútort összerakok, miután lapszabászaton levágatom, de különben semmi komoly. :)

A kis kedvenc típusunkról meg (mily meglepő) egyetértünk. Sajna ez van/lesz már velük.
marci912018-09-11 12:55:38 // 141416
Én ugyan már nem tanultam ki a kasztnizás mesterségét, de édesapám és egy barátja 30 éves rutinnal bírnak. Velük kasztniztuk ki becsületes munkával a Barkas kisbuszom bódéját is, amihez hát hogy is mondjam finoman, semmi nem volt és közel állt az állapota ahhoz, hogy feladjuk. Ha nem is 100%-os tökéletességgel, de mindent meglehet oldani, csak az idővel van a baj. Amikor egy elemet kalapálni kell fél napon keresztül, az mind idő és pénz. Egy-egy elemet, ívet megkaptam feladatként én is, amire délutánjaim mentek rá (egyetem mellett még megteheti az ember).

Én azt mondom, hogy egy küszöböt is inkább hajtson meg egy jó szaki kevésbé esztétikusan, de legyen vastagabb (0.75) lemezből és legyen végig varrva, ne csak itt-ott. Na meg ugye a küszöbnél a belső él a lényeg, amit úgyis helyben kell lehajtogatni. Az egy 20 éves autónál oda lesz és ha a szaki nem becsületes, ő nem fogja visszaépíteni (csak a belső él visszaépítés egy nap általában), hanem rávágja az új külsőt, jól néz ki és már 1-2 év múlva drasztikus állapot fog fogadni.
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-11 11:49:07 // 141415
Hát csak az a lényeg hogy legyen mivel foglalkozni :)
Én is szeretek fával dolgozni, azért is azt választottam. Bár sokszor mondták már hogy pályát tévesztettem mert inkább már az autóval foglalkozók.
Egyébként látványosan fogynak ezek a típusok, úgy lesz tényleg ahogy írtad. Hahun is egyre kevesebb van. Meg a bontósok is át állnak inkább fiatalabbak típusokra.
Ezért is akarok én ennél a típusnál maradni, mert már kifut.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 11:25:10 // 141414
Fával jó dolgozni, nagyon szeretem :-) Nagyapámtól tanultam amit tanultam, kb úgy művelem mint Te a kasznizást :-) Ha megunom a sok alu és műanyag alkatrészt, rozsdamentes csavart, elektronikát, valamit tákolok fából, hogy helyreálljon az egyensúly :-) A műhelyem egy régi vályog házikó, felújítva. Az ablakát senki nem vállalta úgy, hogy az eredetihez hasonló legyen. Esténként napszítta tetőlécből martam ki. Az eredeti keretet is meghagytam és ahol kellett, cseréltem benne darabokat. Sikerült nagyjából restaurálnom :-) Ilyennel inkább elszórakozok, mint hogy autót szabdaljak :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 11:17:18 // 141413
Ehhez mázli is kell, már alkatrésznek sem könnyű használhatót szerezni. Aztán a maradékot még tárolni is kell valahol. Két rossz ajtóm és egy használható géptetőm van itt pluszban, de útban van mindenhol. Egy hónap múlva rakom ki, lomtalanítás lesz az utcában. Szerintem a 145/46 hobbi autó korba lépett erősen. Elérték azt a kort, ahol kétfelé válik az újuk. A szerencsésebb darabokra valaki vagy rengeteg időt, vagy pénzt fordít és megmaradnak még, a többinek pár év rövid hanyatlás néz ki, egy, max két áttolt műszaki, aztán vége.
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-11 10:53:57 // 141412
Ez csak akkor éri meg ha otthon megtudod magad csinálni az egész küszöb cserét.
Ha kasznis kellene akkor én sem dolgoznék a keze alá
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-11 10:37:27 // 141410
Persze, csak hát ha van idehaza akkor miértne :)
A gyári ha jól vágod ki akkor passzol, meg az egyéb ívek is. Tökömse kínlódna hajtogatással, csak ha muszáj lenne. Mi vagyok én, kasznis? :DDD
Én fával tanultam meg dolgozni :) csinálunk fából :D

Nem, de én így azért jobbnak láttam. Csak ötleteltem és a vastagság is biztos ugyan az.
Kazes☻2018-09-11 10:35:30 // 141409
De ilyen eddig kb. csak te vagy. :D
Kazes☻2018-09-11 10:34:59 // 141408
Ahhoz csak egy élhajlító kell... vagy az se, csak egy pár nagyobb szögvas. No, de kalapálni... oda kell a tudomány és a bugi a kezébe a szakinak! :)))
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-11 10:31:25 // 141407
Hát csak akkor éri meg ha úgy is veszel alkatrész autót vagy pedig van már mert mondjuk sokminden kell a verdahoz. Csak egy ötlet :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-11 08:39:35 // 141406
Én úgy tudom, hogy egy jo kasznis sablont készít és lehajtja ha kell. Nekem ezt mondta a kasznisom, hogy ha nincs küszöb hozzá, így oldja meg.
Kazes☻2018-09-11 08:01:08 // 141405
Na, jóóó... de az sem olcsóbb +kell hely +eszközök +ügyesség! :-)
V.Tomi.145-146 🍀2018-09-10 23:25:01 // 141404
Küszöb témában van egy kissé melós megoldás, ha 95-96-97' évjáratúból levágni.
Azoknak még egybe van, legalább is nekem ez a tapasztalatom.
A padló azoknak is rotty, de a kétoldalát egy napos meló leszedni, maximum. Kis és nagy flex + hideg vagó.
Persze akkor éri meg igazán ha van alkatrész autód.
Én így tettem... Így nem fájt semmibe mert úgy is a vasba kötött volna ki
Kazes☻2018-09-10 21:26:03 // 141403
Igen, én 200-ért is láttam ended felirattal... most csak ez van. :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-10 21:20:46 // 141402
Volt ez már 210 Font is. Akkor reméltem csökken még egy kicsit (sokat?) :-) Aztán lattam hogy 250-ről indítja újra. Ennyiért gyújtson be vele... :-)
Kazes☻2018-09-10 19:01:36 // 141400
Nekem 146, ahhoz is lesz/van?! :)
127_sud2018-09-10 18:57:57 // 141399
Én 145-höz néztem mert nekem az van :) Majd próbálok képet csinálni/szerezni.
Kazes☻2018-09-10 17:43:50 // 141398
De legalább megláttad a lényeget... amiért hoztam! :)))
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-10 17:30:27 // 141397
Jujj.. ez így kicsit sok :-) Műfa, igazi fa, házi barkács rétegelt lemez :-) A kormányt elfogadnám :-)
Kazes☻2018-09-10 17:23:13 // 141396

Egy hollandus verdája. :)
Kazes☻2018-09-10 17:09:20 // 141395
De az 145 és akkor ha kellene, azon nincs a hátsó ajtónak megfelelő rész, megy az első is nagyobb... vagy nem?!

Képed esetleg van?
Kazes☻2018-09-10 17:07:39 // 141394
Igen, de annyira nem jó... mert, ha a végét is összedolgoznám, vagy kerék íveket is készítene, jobb lenne. De csak egy élhajlítóval meghajlítgatja a lemezt és annyi. Ez van. :)
127_sud2018-09-10 16:53:37 // 141393
Létezik lengyel gyártmányú küszöb is kimondottan a 145-höz 8700Ft/db áron. Ha kell valakinek segítek beszerezni szívesen.
Régebben én is vettem már küszöböt Hanzlik-tól de volt túl méretpontso (a profil). Persze a semminél jobb meg legalább legyártja de vettem utána jobbat és azt tettem be.
WarbiRunner (Gyuri)2018-09-10 16:40:26 // 141392
Ez jó. Egyeneseket hajlít :-DDD

A gond az, hogy az a hal végül meghal. Amin kívül kicsit látszik, az belül "isa pur es homu". Egyenes hajlogatással nehéz lesz megfoltozni. Persze valami véges elem módszerrel biztos kiadja :-DDD De lényeg, hogy ezeknek az autóknak a 90%-a már nem sok belső küszöbbel rendelkezik sajnos és benne a pudva mindenhol :-(
Elég ha csak kicsit, abból fél év alatt keletkezik egy elrohadt ülés alatti merevítő, lyukas padlólemez stb. Alumínium rulez....
Kazes☻2018-09-10 15:55:20 // 141391
Az egy hal! :P
:D
Kau2018-09-10 15:45:58 // 141390
Remélem nekem az jó :))
Kazes☻2018-09-10 14:42:23 // 141389
Igen, ez biztos... akkor kezdheted! :D
Viszont egy gond azért csak van vele, legalábbis annak, akinek az első kerék mögötti gömbölyítés is szét van. Mert ő ugye csak egyeneseket hajlít le.
Kau2018-09-10 14:38:41 // 141388
Igen. De legalább van aki megcsinálja :)
És csak egyszer kell minta. Az elsőtől ;)
Kazes☻2018-09-10 14:28:36 // 141387
Én ezt a kört már lefutottam... sőt régen vettem is már nála még valamelyik Fiathoz, mag talán a Ladámhoz... jó. Csak mindig ez a minta... azt csak egy már szét szedettből lehet(ne) kivágni neki, hogy lássa. :)
Kau2018-09-10 14:10:26 // 141386
Küszöb téma.

Már szinte mindenkinek aktuális, de nem lehet kapni! Kazes említette, hogy a Tipo/Tempra küszöb megegyezik a 146-al.
Munkahelyemen ajánlották a Hanzlik küszöböt. Szinte minden típusra legyártja a mester.
Beszéltem vele, rögtön mondta, hogy ugyanaz, mint a Tipo/Tempra. Csak külső küszöbre van sablonja, de ha valaki visz neki belsőt, azt is megcsinálja.
A teljes, ami ajtó mögé behajlik, 12 ezer/oldal. De csinálja úgy is, ha az ajtó mögötti rész még jó, hogy csak az alsó részt, az úgy 9000Ft.
Kau2018-09-10 14:01:38 // 141385
Az 50 ezres is elfuthat 60-at, de mindig nézegetni fogod, h még bírja-e?
Az NGK 100 ezres gyertya már bizonyítottan tudja a 100 ezer km-t.
Amúgy mennyi a különbség? 8-10 ezer Ft? Az plusz 50 000km.
Kau2018-09-10 13:59:15 // 141384
Benzinesnél, ha beindítás után pár másodpercig dízeles hangja van, akkor vezérlésmódosítót kell benne cserélni. Ez is típushiba és lehet rá alkudni ;)
Alul sajnos most már rohadnak. Érdemes alánézni.
marci912018-09-10 13:58:26 // 141383
Srácok, tudna nekem valaki írni egyszerű magyarázatot, hogy a TS gyertyáknál mi különbség van a normál és a platina gyertyaszett között? Illetve ha 50E km után szépek a gyertyák, cseréljem őket mégis, vagy inkább hagyjam még egy időre? Köszönöm!
Kazes☻2018-09-10 12:12:37 // 141382
Na, jaaa... manapság pont ott szokták kezdeni a csúnyabácsik...! :P Bözsi még bírja! A zárja úgyis gatyább már! :)))
Shadin2018-09-10 11:58:24 // 141381
Hátdehát akkor ki tudják kívülről kapni a zárat és ellopják a zautót :-)
Kazes☻2018-09-10 11:53:56 // 141380
Sima süllyesztettel és úgy rémlik 6-os. :)
Shadin2018-09-10 11:41:31 // 141379
Milyen átmérőjű? Nem mértem meg én balek...
Shadin2018-09-10 11:40:59 // 141378
Sűllyesztett v. lapos kalapos?
Kazes☻2018-09-09 20:05:24 // 141377
Én sima ilyen süllyesztett csavarral szereltem össze, de sokféle formátum van, válogathatsz! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak