Fórum >> Típusok >> Stelvio

Tommi2022-05-24 11:58:14 // 1984
A 22 évnyi alfázásnak és 11 évnyi esztergomi találkozó szervezésnek vannak ilyen járulékos előnyei, minden másra ott a Mastercard :)

AlfaCityben szívesen felajánlom üléspróbára a Stelviomat :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-24 11:17:34 // 1983
Nem félórás tesztkör? XDDDD
Felmentem Budapestre kb. külön ezért, és egy dízel Giuliát sikerült kipróbálnom mondjuk 5 percre XD Kb bemelegedett mire visszaértünk. Aztán Debrecenbe lehozták a Debrecen Drive-ra az egyik Super-t, és bele sem ülhettem, tesztvezetésről pláne szó sem lehetett, vitték vissza pestországba. Szóval a többség örül a félórás tesztkörnek. Irigylem aki tűzközelben csak úgy elkérhet egy autót pár napra. Konkrétan úgy vettem meg a sajátomat, hogy nem is ültem benzines Giuliában előtte, nem hogy vezethettem volna.
És ugyanezért fogalmam sincs milyen a veloce ülés, mert talikon már láttam olyat, de igazából nem volt alkalmam sem beülni ilyenbe, sem vezetni. Úgyhogy marad referenciának a 159 Ti ülés, ami nekem kényelmetlen volt, pedig az összes utasom imádta.
Ennyit tudok a témáról, meg azt, hogy nekem nincs gondom az alap üléssel. Beleülök, és nincs ülés téma, eszembe sem jut, csak ülök benne. Pont erre vágytam a Ti után.
Lehet hogy szegény 159 annyira az agyamra ment, hogy mindenben az ellentétét akartam már XD
Norby2022-05-24 10:43:15 // 1982
Az ülést egy kárpitos megoldja szerintem. Az, hogy nem állítható, az meg legyen annak a gondja, akinek nem megfelelő. Csak az üőlap ami gond nem, a háttámla jó nem veloce kivitelekben?


A szellőztetésre van már valami utólagos megoldás?

Vettem külső betétet, ami szivargyújtóról működik, de az nem az igazi.

Pár ventilátor kell meg egy kapcsoló, nem egy lehetetlen küldetés.
Tommi2022-05-24 10:34:21 // 1981
Ez az ülés volt abban a fehér Stelvio tesztautóban, amit annak idején minden újságnak odaadtak. 2018 nyarán elkértem a FAM-tól egy hétre, mert a feleségem akkor már terhes volt és tudtuk, hogy a Giulietta helyett Stelvio kell (a Giulia a csomagtartó mérete miatt kiesett), vásárlás előtt pedig egy félórás tesztkörnél több ideig szerettünk volna együtt élni vele. Imádtuk az autó minden porcikáját, egy hét alatt bejártuk a fél országot, de pont az ülésekkel nem voltunk megelégedve: ugyanez a tespedős bőrkanapé volt benne, mint a hirdetésben, amit linkeltél. Kényelmesnek relatíve kényelmes, de nulla oldaltartás, csúszkálsz benne, kicsit olyan, átlagos testalkattal olyan, mintha egy számmal nagyobb ruha lenne rajtad. A fabetét meg nekem gagyi és öreges volt, de ez csak az én véleményem, nem vagyunk egyformák :)

Ezek után szalonban beleültünk egy Veloce üléses példányba és eldőlt, hogy tuti az lesz :) Állítható mindenfelé, szerintem kényelmesen személyre lehet szabni, olyan, mint egy jól szabott öltöny :) A feleségem és köztem magasságban 25 centi, kilóban 35 a különbség, de mindketten tökéletesen be tudjuk állítani magunkra. Kanyarban brutál módon tart, nem csúszkálsz benne :) és kényelmes is. Sokat utazunk autóval Európa-szerte és többszáz kilométer után sem úgy szállsz ki belőle, mint akit összevertek :) Egyedül a szellőztetést hiányolom belőle, érthetetlen, hogy a Jeep modellekhez elérhető, az alkatrész és a tudás meglenne hozzá, miért nem voltak képesek beletenni legalább opciós tételként.
Lev2022-05-23 23:10:57 // 1980
Tudom, már eleget panaszkodtam neked erről,illetve itt is írtam róla, úgyhogy nem kezdem el újra,főleg úgy, hogy hosszútávon tényleg kényelmes,nekem elég hosszú az ülőlap is,de úgy érzem, hogy intenzív használatánál az 56 és az 59(alap) ülése is sokkal jobban tart.
Viszont a lényeget leirtad az utolsó mondatban, szóval Giuliát/ Stelviot mindenkinek! :)
Lev2022-05-23 22:59:34 // 1979
Csak megláttam Erhard autóját:)
Liquid2022-05-23 22:25:21 // 1978
okés, értem köszi, így már tiszta.
Na ilyet még nehezebb találni :)
Liquid2022-05-23 22:19:59 // 1977
az már túl van a fájdalomküszöbön :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-23 21:50:41 // 1976
Nem olyan az oldaltartása mint kellene, ez biztos, a Giuliettáé is sokkal sportosabb ülés, sőt, az egy nagyon jó ülés. Nekem próba nélkül vakon viszont nem biztos hogy kellene a veloce belső. Nagyon tetszett, sajnáltam is, hogy nem lehetett már rendelni, aztán megtapasztaltam, hogy a 159 Ti üléseknél mennyivel kényelmesebb a Giulia sima bőrülése. A Ti ülés nagyon tartott, kemény és sportos volt, de kényelmes az sosem.
Biztos az én felépítésemmel van gond, eddig életem során egyedül abban a Ti ülésben fájt a derekam. Ez nem annyira hiányzik, szóval én végül nem bánkódok a veloce ülések miatt, nem is fogom cserélni később sem. Különben is, egy konyhaszéken is elvezetném ezt az autót :-)
Lev2022-05-23 21:40:40 // 1975
13.990.000-ért van fent egy szép (ismerős:) misano, na azok az ülések biztosan Velocek :D
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-23 21:32:18 // 1974
Ez a Veloce belső. Ezek se jó képek, de lényegében olyasmi ülések, mint a 159 Ti-ben volt. Combtámaszos sportülés.
Liquid2022-05-23 20:57:32 // 1973
ez Veloce belső?
Nem túl jók a képek, és ez az első (legolcsóbb) benzines amiben ilyen ülés van.
Lev2022-05-23 20:44:31 // 1972
Nagyon szép, nem is ezzel a részével van a baj, hanem azzal, hogy nem tart.
A mai napig bánom, hogy nem pipáltam be amikor rendeltem (akkor még lehetett volna kérni a Superbe).
Szóval én is a Veloce ülésre szavazok, úgy is, hogy nekem nincs :)
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-23 16:07:53 // 1971
Azé' nagy duzzogva lehet elfogadnám pl. ezt az ülést és belsőt is. A Stelvioban nagyon jó árnyalatú a barna bőr. Ezzel a fabetét kombóval, szerintem elheverésznék benne XD
Amúgy elég szűkös a benzines kínálat Stelvioból és Giuliából is.
Tommi2022-05-23 14:30:56 // 1970
Csatlakozva Erhardhoz, csak a Veloce ülés :)
Liquid2022-05-22 22:41:26 // 1969
A Tibor is az :) Csak azért nem kapott valami kipufogót, mert nem hosszú időre terveztem vele. A TBI-nél kb. minden is kevesebbet eszik, najó a Q(V) valszeg nem, meg tán a 159 V6. A fogyasztás nem érdekes, mert keveset mozgok.
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-22 21:38:22 // 1968
Az öthenger után a sornégy benzin is visszalépés hangban :-)
A dízel nyilván akkor jön képbe, ha a fogyasztás számít. Mondjuk ha a Tibor nem rémített meg, a 2.0 benzin se fog :-) Nekem kevesebbet eszik a Giulia mint a 2.4 remap után..
Kivéve városban.
Liquid2022-05-22 21:17:07 // 1967
Ültem benne(illetve mindkettőben), tetszik. A dízel már a 159-nél is kompromisszum volt. Igaz ott végül nagyon bejött, imádtam de kellett hozzá az 5 henger...Ez a négyhengeres kerregő nem szimpatikus :) Két fontos dolog az automata és a benzin.
Porosodást nem tapasztalom/tapasztaltam.
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-22 21:02:34 // 1966
A bőr nagy előnye, hogy nem porosodik. Én is szerettem a plüss és műbőr/textil üléseket, de azt a porfelhőt ami abból kijött..😅 Na azt nem.
A 159 sportülései szintén jól tartottak, de a Giulia alap bőrülése nekem annál sokkal kényelmesebb hosszú távon. Tény, hogy nem olyan jó az oldaltartása, viszont kényelmes.
A Stelviot próbáld ki ha teheted, legalább üléspróba szintjén. A térérzete nagyon jó, tágas, napfénytetővel nagyon kellemes. Viszont nekem magas volt, az aszfalton ülök érzés nem volt meg. Nálam üléspróba után egyértelmű lett, hogy az ésszerű és indokolható választás három gyerekhez a Stelvio.. akkoris a Giulia kell. 😄
Ha nekem Stelvio lett volna a döntés végül, akkor használt és dízel.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-22 19:29:54 // 1965
Azt értem csak a sima ülés nem igazán tart, rövid az ülőlap
Liquid2022-05-22 18:50:49 // 1964
szép nem kérdés, de én is jobban szeretem a minőségi textil/plüss kárpitot mint a bőrt, Márti meg még inkább. Pl. a 156 plüss kárpitja nagyon tetszett de a Tibor - nem tudom pontosan milyen - textil belseje is hibátlan. Nem hideg, nem éget.

Körvonalazódik a megoldás :) Keresek egy műszakilag, esztétikailag megfelelő gépet és betolom a kárpitos ismerőshöz, hogy alkosson hozzá olyan belsőt ami megfelel.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-22 18:32:47 // 1963
Csak veloce ülés
Liquid2022-05-22 17:55:54 // 1962
Köszi az infókat mindkettőtöknek!

Egyelőre erősen agyalás van. Anyának inkább a Stelvio tetszik, nekem egy kicsivel a Giulia, de mivel nagyrészt ugyanaz a mechanika ezért majdnem mindegy. A lényeg hogy akarok egy ilyet :D
A dízel olcsóbb lenne, de azt nem akarok.
Hát az üléskárpit eléggé elkeserít mert megnéztem a piros budapestit, és nagyon-nagyon műanyag az ülés.
Erhard 242 (Pure Energy)2022-05-22 15:09:39 // 1961
Magyar piacon sosem volt hardver különbség amiben 2 vízhűtő van az szögre megegyezik....ülésfűtés csak az ülölap és háttámlán van
WarbiRunner (Gyuri)2022-05-22 13:43:34 // 1960
Tudtommal 2019 előtt volt hardver különbség, sőt az első szeriás 280 lovasok dugattyúit grammra válogatták. Mára nincs különbség.
Félbőr ülés egyféle van.
Az ülőlap dologra nem tudom a választ :-)
Stelvio érkezik? :-) Abból lehet megnéznék egy dízelt is, pláne ha használtban nézed őket.
Liquid2022-05-21 22:46:57 // 1959
Szaszok! Pár infót kérnék Stelvio ügyben:
- az ülésfűtés a combtámaszt és az oldalát is fűti, vagy csak az ülőlapot mint pl. a 159-nél?
- a 200 és 280 lovas Stelvionál az újabbaknál is egyezik a hardver? Olvastam olyat hogy a 2019-eseknél már különbözik
- a félbőr ülések csak azzal az egyfajta nagyon műanyag szövettel készültek, vagy van belőle más változat is?
Szabolcs 1592022-05-21 19:27:43 // 1958
ülések nagyon kényelmessek hétfőn jövök több infóval
J-Imi2022-05-21 18:11:22 // 1957
Sziasztok!

A könyöklőben lévő kis tekerős gomb azt a célt szolgálja, hogy lehet hűteni/fűteni a könyöklőt? Hiába tekergetem nem jön ott levegő.
Gabesz012022-03-07 06:01:24 // 1956
Szerintem elég hernyón néz ki :D
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-06 15:57:10 // 1955
Szellem Stelvio
leopop32022-03-06 12:52:49 // 1954
Sajna ez egy az egyben ilyen lesz :/
Tonale is olyan lett mint amit kiszivárogtattak róla ;)
zümi1662022-03-06 12:33:11 // 1953
Egyenlőre nekem is véleményes, de várjuk meg hogy fog ez kinézni élőben. Arra számítok hogy egy kicsit letisztultabb lesz.
leopop32022-03-06 11:38:59 // 1952
Csak nekem nem jön be?
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-03 11:51:36 // 1951
mondtam, hogy csúszkál 1 év után a tapadás hiánya a kopás barátja :DDD
Piritu - 1.000.0002022-03-03 11:45:33 // 1950
Nagyon lájtosan közlekedsz :-)
Nekem 21.394km van a nyáriban, a gumis csak azért teszi vissza hogy egy hónapig kedvemre fánkozhassak vele....
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-03 11:12:09 // 1949
csak a nyárival olyan 55e km-et
Piritu - 1.000.0002022-03-03 11:04:33 // 1948
Hány km-t mentél velük? Nekem a kétszéles 18-as Giulián egy szezon alatt majdnem kuka lett…
Erhard 242 (Pure Energy)2022-03-03 09:10:25 // 1947
no 4 évig bírták a gyári nyári gumik még van rajta minta de nem nyúzom tovább, kipróbálom most, hogy előre 235 hátra 255 gumit rakok...addig kell rendleni amíg el nem szállnak az árak itt is..
WarbiRunner (Gyuri)2022-03-02 14:15:03 // 1946
Jön a fészlift és a LED lámpa.
Norby2022-02-19 15:29:44 // 1945
Köszönöm!
Nasuto2022-02-19 11:22:48 // 1944
Alul át tudod állítani Ungheria-ra az országot és akkor nem kötelező a codice fiscale.
Nasuto2022-02-19 11:06:20 // 1943
Olasz személy azonosító szám. Olasz állampolgároknak van csak.
Norby2022-02-19 10:34:11 // 1942
Hello mindenkinek,
Rómában szeretnék bérelni Stelvio Q-t, de fiscal kodot kér bérlésnél. Ilyet hogyan lehet szerezni? Tud ebben segíteni valaki?
pettinke2022-02-19 00:14:47 // 1941
Igen. Szerintem is rondább a hangja, mint az 1.9 JTDm 159-esemnek volt.
J-Imi2022-02-18 18:59:26 // 1940
Lassan két hónapja van nálunk egy diesel Stelvio, imádom minden porcikáját, de a hangjával nehezen tudok megbékélni. Borzasztó kerregős hangja van... főleg gyorsításkor alacsony fordulaton nagyon zavaró. Jellemző ez a 2.2JTD motorokra?
Emlékeim szerint az 1.9jtdm 156-osomnak sokkal barátibb hangja volt.
J-Imi2022-02-18 18:47:33 // 1939
ZF komplett szettre esett végül a választásom, de köszi az infót :)
J-Imi2022-02-18 18:42:25 // 1938
Köszi a választ, maradok akkor a gyárinál.
Kazes☻2022-02-14 13:08:57 // 1936
quash2022-02-13 17:55:45 // 1935
Megnéztem, jól emlékeztem:


MES-ben Proxy rendezésnél lehet bekapcsolni:


MES szimuláció szerint Stelvio-n is bekapcsolható.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.