Fórum >> Típusok >> Stelvio

tdemeter2019-01-03 15:00:27 // 1134
Gyuri, ne haragudj, de nem értek veled egyet. Lehet a 2.4 ilyen (sőt valszeg tényleg az) de jó lenne már elengedni azt, hogy akkor az ÖSSZES ALFA ilyen.
Az egész vita, szűrősdi eleve ebből az általánosításból jön.
Nem, nem úgy általában nem jó ez, hanem a 2.4-nél.
Érdemes lenne átgondolni, hogy nem-e emiatt van az, hogy egyesek már ipari hulladéknak bélyegeznek minden alfát amibe valaha dpf-et szereltek...
Jani72122019-01-03 14:42:32 // 1133
annyiban tuti igazad van, hogy a dpf elég rossz helyen van nekik, télen a regenerálás menet közben szinte lehetetlen, mert nagyon hűl a dob. opeloknál csak szoftveresen tudom egyhelyben állva elvégezni. Viszont a julisnál és gondolom ezeknél a csúnyaságoknál is a motortérben van közel a motorhoz ezért hatékonyabb a regenerálás
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-03 14:37:03 // 1132
Bullshit... meg fórum. Nem a fórumozók a hibásak, az Alfába tervezték meg szarul. Igen, pl. egy Mondeo-t simán elhajtasz városban is sokáig úgy, hogy nem is tudsz a dpf-ről. Van ismerősöm, aki napi városozásra használ ilyet. Sosem tudta, hogy mikor regenerál, és nem is érdekli, a fogyasztáson sem látszik. El fog biztos romlani az is egyszer, de más szint, mint amikor a 2.4 lelkét hetente kell ápolgatni, ha leesik a turbónyomás már gondolkozni a kerülőútvonalon, ahol kb 10 percig tudok haladni, lehetőleg sorállás- és dugómentesen. Igen, működik nekem is, mert úgy állok hozzá. Kapok annyi pluszt az autómtól, hogy cserébe én is bevállalom ezt a kis pluszt. De..
A 2.4 motornál egész biztosan az alábbiak vannak rosszul megtervezve: EGR, DPF és maga a vezérlő program illesztése ezekhez. . Miért feltételezzem azt, hogy majd most a benzinessel elsőre jó lesz? Nekem köszi egyelőre nem kell.
tdemeter2019-01-03 10:34:54 // 1131
Hát meg bullshit az egész. A dízel is működik (nekem), erősen hozzáállás kérdése, hogy most akkor ezt mennyire veszi be a gyomrod.
Korábbi autóimban is volt dpf, de kb sohasem tudtam róla. Én is csak azóta foglalkozok ezzel, amióta itt a fórumon ezt látom, hogy mindenki ezt hájpolja.
Ha a fórumos parák alapján kéne autót vennem, biztosan autóm sem lenne.
Összességében tisztában kell lenni vele, hogy van egy ilyen az autóban, ami minimál odafigyelést igényel, de engem kb ennyire érdekel.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-03 10:07:17 // 1130
mindenhol mások az elvárások vagy túl nagyok az igények? .... barátom svájci olasz autó szervizbe szokta vinni a 2,4-es Breraját de nem vállalták el a vezérlés cserét és az üa szűrő cserét sem, mert bonyolult (kb 10 perc) büdös nekik a dízel meg persze ferkákat, lambókat javítanak szívesebben, egy 488 Ferka tulajnak pl nem elég gyors a váltója (??? F1 váltó) és plusz 40 lóerőért képes kifizetni 6e chf-et csak találjanak rajta :DDD
Jani72122019-01-03 10:02:45 // 1129
tegnap ugyenezt akartam írni :) a dizel részecskeszűrövel is megy a cirkusz, de közben meg vannak cégek akik 300€-ért kimossák. garanciát vállalnak rá lepapírozzák és megint évekig nincs gond vele! többet megcsináltam már és tényleg semmi gond nem volt még velük.
tdemeter2019-01-03 09:25:01 // 1128
Én nem teljesen értem hova ez a nagy para ettől a szűrőtől . Én simán berendeltem így is a vasat. Szerintem az egész olyan kicsit mint a medve fűnyírója, hogy eleve előre eldöntöttétek, hogy ez biztosan borzasztó lesz.
Az tény, hogy a szűrők csak bonyolítják a rendszert, de hány évük volt az autógyártóknak, hogy megtanuljanak részecskét szűrni?
Azt gondolom, hogy egy benzines motor, ami jóval több hőt termel, lényegesen hatékonyabban oldja meg ezt majd, mint a dízel.
Másfelől nem gondolnám, hogy az Alfa nem számolt ezzel amikor a motort tervezte. Biztosan nem 2 éves életciklussal számoltak, amikor új motorok kifejlesztéséhez kezdtek. Szerintem régen létezik már ilyen változat, szoftverrel, tesztekkel stb, emiatt ugrották meg ilyen gyorsan ezt.
Az pedig, hogy hova kerül majd a szűrő - majd megoldják. Az én 8V-mben hátul van és tökéletesen működik, de a 16v-be már előre rakták és senki sem rinyált érte, hogy jajj mi lesz most....
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-03 08:30:18 // 1127
jah kb így van megkérdeznék 10 vásárlót abból 11 azt sem tudja mi az a E6D meg nem is érdekli .... kb mint az 1.8TBi-t sem azért veszik az emberek, mert nincs benne EGR, nem is tudják :)))
'''''2019-01-03 07:26:27 // 1126
Az övében nem lesz szűrő! Abban a modellben nincs benne. :-)))
droberto2019-01-03 06:17:11 // 1125
Minden szavaddal egyetértek. Meg is lepődtem, amikor mondta a családom, hogy karácsonykor a tv2 főműsoridőben tolta az Alfa reklámot.
Viszont a visszaesés most tényleg az elhúzódo re-homologizáció miatt lehet.
Az európai eladások:



Kb úgy néz ki arányaiban, mibtha csak itt is dízel lenne csak.

Te mikor és melyik motorral rendelted?
Esetleg rákérdezhetnél erre a kereskedésben.
R33Z2019-01-02 23:53:27 // 1124
Az eladas visszaeses a gyenge marketingstrategia erdemenye. Vagyis pontosabban, van egyaltalan marketingstrategia?...Ket ev utan hajnal 2kor el lehet csipni egy-egy TV reklamot... Ez mi, konyorgom, komolyan gondoljak, hogy igy lehet premiumtermeket ertekesiteni 20 ev melyalom utan? Igy nem lehet vevoket elcsabitani, hiaba kivalo a termek. Ha ket eve nem nyaggat a felesegem, hogy menjunk be egy Alfa szalonba es nezzuk meg a Giuliat, mert olyan szep, lehet eszre sem veszem. Megtortent es mostanra a masodik Alfamat varom gyartasbol, mert ez a termek nemhogy qrvajo, egyedulallo es kulonleges a mai a autopiacon, nincs ettol jobb egy autoszereto embernek. Szvsz, az igazi vasarloreteget egyaltalan nem erdekli az E6D, abszolut nem ezen mulik. Ezeket az autokat mutogatni es promotalni kellene, hogy minel tobben megismerjek es rakivanjanak. Nem fog menni az az elkepzeles, hogy egy marka 100 eves multjabol magatol csinalunk csodat. Kezdek attol tartani, hogy az uj vezerkar esetleg elengedi a markat, ne legyen igazam... igazan nem szeretnem. Addig futott Giorgio amig kitartott a Nordschleife-s varazslat es folyamatosan olvashattuk a teszteket. Szedjek mar ossze magukat...
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 23:10:18 // 1123
Érteni akkor fogod, ha megismersz :-) Hidd el, hogy nem egy döntésképtelen béna vagyok. Tudod, minden mögött van egy sztori.
droberto2019-01-02 22:50:47 // 1122
Azért az tökk vicces, hogy az NEDC ciklust a dízelbotrány véreztette ki, SZVSZ elég későn. Most meg a WLTP mérésnél pont a benzineseket nem, vagy csak szűrővel tudják homologizálni.
Passatból állítólag jelenleg csak dízel van.
Bruhaha...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 22:34:32 // 1121
eperben egyenlőre nem látszik...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 22:29:24 // 1120
nem zavar csak nem értem :)
örülök is neki az uccsó tisztán benyás autóm szerintem...
mindegyik autó kompromisszumos...
Te pénzed, döntésed, időd...
Csabi2019-01-02 22:23:03 // 1119
Érdekük, hogy figyelembe vegyék, mert komoly hatással van a turbóra és annak élettartamára, a szűrő miatti nyomásnövekedés. (Ezért is csúszott sok autógyártó)
Majd idővel kiderül mit hoz ez. Lehet a szeptember utáni Stelviókba már egy másik turbó kerül,vagy épp más cikkszámú, vagy ép más geometriájú...Vagy más szoftver...
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 22:22:09 // 1118
Mert mit zavar az Téged, hogy meddig gondolkozok rajta? :-)
Nem vagyok meggyőzve, gyűjtöm az infót, ennyi. A ha. hu-n meg 20+ éves romok vannak beparkolózva, csak hogy bonyolítsam neked :-) Nem tök mindegy?
Örülj, hogy neked volt álomautód, megvetted és azt kaptad amit vártál. Én csak kompromisszumos autókat látok, elleszek még vele egy darabig, ha megengeded, hogy mit miért áldozok fel és mindezért mennyit vagyok hajlandó fizetni. És mikor :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 22:21:39 // 1117
nem hiszem hogy nagyon el tudják rontani mivel a leömlő után van a katalizátor gondolom abba helyezik el, mint a dízelekbe ...felül a részecskeszűrő alatta a katalizátor egy egységben...
droberto2019-01-02 22:19:36 // 1116
Erről én is olvastam és én is egyből megnéztem én is az EU-s és USA-ás eladásokat. Valóban látszik az erős hullámvölgy, de ezt mindenki meg fogja ugorni.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 22:13:52 // 1115
Kirohanása Zrínyinek volt a várból én csak reagálok a vajúdásra ami lassan 9 hónapos lassan kihordhatnád... én csak próbálom megfejteni de lehetetlen olyan sok az érv és az ellenérv amik egymásnak teljesen ellentmondanak :)
SUV-ban igen a Stelvio a legjobb választás számomra ár/érték, minőség, vezethetőség kinézet arányában, hol van ettől egy 2,5L-es deszkájaktív 190 lovas CX5-ös? Zongorázni lehet a különbséget ... mert az egy fos a Stelviohoz képest :P
RomeoOne2019-01-02 22:12:35 // 1114
Egyébként engem nem csak maga a szűrő jelenléte zavar, hanem az, hogy ez egy olyan autó, amit eredetileg NEM így terveztek. Most hozzávágnak egy szűrőt, akkor mi lesz ebből? Mert ez nem lesz olyan szerves része az autónak, mint a többi rész, amit együtt terveztek meg. Lehet, hogy ez is csak egy katalizátorhoz hasonló dolog, de a katalizátort már elég ideje teszik az autókba és azzal együtt tervezték az eredeti modellt. Elrontja a kipufogó rendszer hangolást, helye sincs neki, így nem ott lesz, ahol a legoptimálisabb, hanem ott, ahova be tudják zsúfolni, stb. Ez sajnos nettó rossz lesz a kocsinak.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 21:56:02 // 1113
Apum megkérdezte a véleményemet még a rendelés előtti napon, hogy szerintem is jól gondolja e. Apósom meg elment pár szalonba és ezt dumálták rá kb.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 21:53:21 // 1112
A 159 értékvesztését Te tudod legjobban. Ha minden tönkre megy benne sem fogom soha rákölteni egy fapados Giulia árát sem. Nem is értem ezt a kirohanást, de mindegy. Mi sosem leszünk ebben egy hullámhosszon, mert Te kicsettinted egy stelvio árát és nem érdekel a többi. Én meg más szemszögből nézem az anyagiakat amit ugysem fogsz elfogadni vagy megérteni. Ennyi, különbözünk. Attól hogy Te akarod megmondani én mit gondolok vagy akarok, attól az nem lesz úgy :-) Akkor sem, ha huszadjára modod el, hogy nem. akarok új autót. :-) Hadd döntsem el majd én. A mazdát lefosozni is minek? Szerinted a Stelvio az abszolút és egyetlen jó választás? Baromság. Neked az, másnak más.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 21:38:27 // 1111
Ezt értem de Te Te vagy, ha apám lennék akkor egy 1.0-ás fosvágen UP-ban csücsülnék :D
Csabi2019-01-02 21:38:11 // 1110
"A családban immár két autó van aminél a szűrőmentesség az egyik döntő érv volt."

Gondolom egyik esetben sem hangoztattad ( vásárlás előtt) a véleményed a szűrők "bajságáról" :))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 21:34:26 // 1109
rovarban is volt DPF lehet ezért adtam el mert rájöttem, jah nem, mert végre az Alfának is lett SUV-ja...
RomeoOne2019-01-02 21:30:58 // 1108
Azt tudjuk, hogy a Mazdát utálod, de azért elég sok más alternatíva van még benzinesben részecskeszűrő nélkül a Stelvio kategóriájában. És volt már neked rovarod is. Biztos jobban meggondoltad volna akkor, hogy mit vegyél újonnan. Persze lehet akkor is Stelvio lett volna, nem tudom.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 21:30:07 // 1107
Legyen így :-) A családban immár két autó van aminél a szűrőmentesség az egyik döntő érv volt. Apum focusa a másik, azért lett 1.8 dízel anno, mert az volt az egyetlen dizel akkor ami még rendelhető volt és dpf nélküli.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 21:28:10 // 1106
szerint jó hasonlat, az 59-ben nem zavar, hogy bármikor tönkre mehet amire nincs is gari szóval zsebbe nyúlós de egy új autónál zavar ami garis... lehet én ülök fordítva a lovon? :DDD
Stef2019-01-02 21:26:49 // 1105
Az Alfa mintha egy kissé elsiette volna ezt. Csak 2021 januárjától lenne kötelező az E6D minden új forgalomba helyezett autónál... Az az érzésem, hogy az E6D Giulia-t tapasztalat szerzéshez beáldozzák egy esetlegesen 2021-ben megjelenő modell érdekében.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 21:26:11 // 1104
jaja ha már májusban is csak részecskeszűrőst lehetett volna biztos nem is vettem volna Stelviot inkább néztem volna egy fos mazdát, mert hát gusztustalan szar de abban bezzeg nincs... életszerű :DDD
Szerintem meg sokaknál csak egy újabb ok hogy miértne...
RomeoOne2019-01-02 21:26:05 // 1103
*mint a többi márkának
RomeoOne2019-01-02 21:25:21 // 1102
Az alfának azért kell ilyen szarságokat beletennie, mert nincs elektromos hajtása, mint a többi modellnek, amivel a flotta kibocsátását le tudnák szorítani. Ha lenne, akkor még pár évet tudnának ezzel várni. Simán lehet, hogy ez veti vissza az eladást. Attól, hogy később mindenhol lesz részecskeszűrő, még most boldogan megveheti azt, amiben nincs. Aztán, ha később lesz, vagy beletörődik vagy vesz hibridet/elektromosat/akármit. Csökkenni fog a benzin/dízel részaránya és nem tudhatjuk, hogy mennyire. Nem biztos, hogy később is a részecskeszűrőset választják valami más alternatívával szemben.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 21:24:55 // 1101
Ez így hülyeség ugye érzed? :-) Nem vagyok dohányos, de a számba nyomták a cigit, mert csak így engedtek le a klubba. Elviselem, mert oda akartam menni. Kompromisszum, amit elviselek. Most egyszer és utoljára. Nem basztattam senkit, szar hasonlat volt. :-)
RomeoOne2019-01-02 21:20:54 // 1100
Szerintem ez az analógia meg inkább Rád igaz :)
Te már ott ülsz az újonnan vett, nem részecskeszűrős benzinesben. Aki meg ezután venne és már csak részecskeszűrős jut neki, annak meg beszólsz, hogy minek izél a részecskeszűrőn... :)
Csabi2019-01-02 21:18:00 // 1099
Aki új autót akar venni, az fog is, nem ez fogja elrettenteni, már csak azért is mert minden márka használni fogja. Akik nem, ott más kompromisszumot kell kötni...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-01-02 21:11:53 // 1098
ez tök jól hangzik egy jelenleg is DPF-es autóban ülőtől kb olyan mikor a számban lóg a cigi és egy másik dohányost b@asztatnék minek dohányzik rákot lehet tőle kapni :DDDD
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 21:04:45 // 1097
Itt hányan tudjuk? :-) Ne gondold, hogy a vásárlók tájékozatlanok. Még apósom, is tudja, hogy a skywalker macudában nincs szűrő, pedig nem egy autóguru. Ez látszik is abból amit vett mondjuk.. :-D Csak kontrasztként, a szűrőről tud, de pl fogalma sem volt, hogy a cx-3 az a kettes macuda gólyalábon. Azt hitte, hogy emelt 3-mas..Szóvá nehéz ezt igy látni, hogy a vevők mivel vannak tisztában. elég ha az egyik márka kampányol a szűrőmentesen is tiszta motorral, máris sokan 'felvilágosulnak'. Ettől fogalmuk sem. lesz mi az, csak azt tudják, hogy nem kell. És jelenleg én magamat sem sorolom sokkal jobb kategóriába. Utána olvastam, de akkor sem kéne..
Csabi2019-01-02 21:03:06 // 1096
Sajna az Alfát ostorozta az Audin, Porschén túl, a legjobban...
Csabi2019-01-02 20:58:35 // 1095
Persze hogy más, ahogy az elöbb írtam. Nem az emberek miatt, hanem a WLTP és az EURO 6C miatt
Csabi2019-01-02 20:56:35 // 1094
Nem gondolom , h ennek sok köze lenne hozzá, mivel a többség azt sem tudja mik ezek. Csupán - ahogy magyarázzák- az autógyártóknak komoly nehézséget okoz a WLTP-re való átállás.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 20:55:38 // 1093
Mégis szeptembertől esnek az eladások. Az emberek olvasnak, tájékozódnak és nincs már bizalom. Plusz szerintem nőtt az alapár.
WarbiRunner (Gyuri)2019-01-02 20:47:05 // 1092
Szerintem is visszaveti az érdeklődést. Elvileg a benzines szűrőt nem kell regenerálni, nincs vele baj városban, de a bizalom már megrendült, nekem se kéne... szívjon vele más előbb, aztán majd meglátjuk.. :-)
Stef2019-01-02 20:42:42 // 1091
Más lehet az oka. 10 emberből 9,5 nem tudja mi az a WLTP és E6D.
RomeoOne2019-01-02 20:40:40 // 1090
Lehet, hogy mások sem szeretik a részecskeszűrőt benzinesben, meg az adblue-t a dízelben
Csabi2019-01-02 20:38:44 // 1089
Nézegettem az eladásokat, hát mit mondjak megdöbbentett az eladások visszaesése. /WLTP bevezetése miatt/
Stelvio esetében ~50%, Giulia-nál közel 60%-kal estek az eladások...
Kócosw2018-12-30 07:20:13 // 1088
Hat nem egy stelvio az mar biztos.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-12-30 00:02:50 // 1087
Ahhh nem tud megfogni sehogy sem... más világ
Liquid2018-12-29 23:21:26 // 1086
A képen látható eredeti brosúrát szívesen elajándékoznám valakinek.
Kazes☻2018-12-29 20:55:08 // 1085
Érdekesss...
:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.