Blog
@173.600km
Elkészült a chip, kíváncsi voltam a fogyasztásra, 100km-ként újratankoltam mindig. Elég durva számok jöttek ki. Szerelőm mondja tuti elfolyik a gázolaj. Mondom kizárt! Következő százas után tankolás, benézek a kocsi alá. Nem kellett volna.
A tróger tákolós előző tulajék kivették az AC pumpát, és visszarakták úgy, hogy az egyszer használatos tömítést és szorítógyűrűt rakták vissza, mert nem derogált venni 18500Ft-ért gyári készletet. Igénytelen tulkok...
Költség: 21.000Ft
Nehezen indult, sokszor berobbant szabályosan a kocsi indításkor. Generátor fel lett újítva. Na aksi kimér. Halott. 350A indítóáram, de újkorában is alul-méretezett volt már.
A választás az Exide Premium 77Ah 760A aksijára esett, nem bántam meg, iszonyat simán indul a kocsi, még úgy is, hogy az 1-es és 2-es henger gyertyáit cserélnem kell, kukák. (Ez pont 2 napja derült ki)
Költség: 25.000
Bal első kerékdob törött volt, az ment be a motortérbe ott ami csak akart. Alfa Depóból szereztem egy bontott gyárit. Utángyártottra azt mondta a szerelőm hogy én fogom felrakni, és ö nevet meg levideóz. Elhiszem, mert a motorvédő se passzolt sehol az utángyártott szarnál...
Költség: 8000Ft




Úgy érzem, az eltelt idő függvényében sikerült némi rálátást szereznem a Crosswagon Q4 típusra. Most már tudnék pár jó tanácsot adni magamnak a vásárlás előtt :) persze ezzel majdnem mindenki így van, nem születünk az adott típus szakértőjének egyből.....
Fő gondom - és ez már vásárlásnál is, igaz alig érezhetően - de megvolt. ez pedig a kb 200k km után szétmenő kardántengely. Nyilvánvaló, hogy eme alkatrész igen nagy igénybevételnek van kitéve, mint a csapágy, mint a kardán-kereszt, ehhez képest 0 védelmet kapott ez az alkatrész, szabadon ki van téve az út viszontagságainak.
A típus előnye (Q4, emelt has) sajna a legnagyobb hátránya is, mivel ami nem kompatibilis a többi sima 156SW-vel, egyből 2,3,4x ár szorzóval indul. Ilyenek ugye a felfüggesztés egyes elemei, lengéscsillapító, miazmás. És hát ilyen a kardántengely is, amit ha volna újonnan, kb 3-400E ft-ért lehetne megvenni.
mázli, hogy foglalkoznak felújítással is, itt 60E-tól indulnak az árak a tönkremenetel függvényében. Kárpótol mindezért a bika motor, és a tudat, hogy nincs olyan dágvány, ahonnan ki ne tudna jönni. ez tapasztalat :) Jó, nem terepjáró természetesen, de ahol konkrétan elakadtam egy Jettával, mivel szépen felült egy "homokpadra", ott az alfa úgy ment át mintha ott sem lett volna. Havas útról nem is beszélve. No mindegy.
Ha minden igaz ma megy a tengely a felújításra és akkor szépen elbúcsúzom a brutál rezonálástól és egyéb csúnya hangoktól.
Pannonhalmára vittem a sárkányt bevoltam zsongva nagyon ,végre van saját autóm.
Eredetvizsga.
Ismerős a hely bevittem a kocsit míg elintézték hozzá a papirokat, bemehettem megnézni miért is fizetek ennyi pénzt.Hát őőőőőő még mindig nem tudom.
Eredetiségvizsga:18500
Felhivták a figyelmem ,hogy lefog járnia müszaki idehozom-e?
Mondom persze.Jó akkor lesz egy előmüszaki. 6000 péz.
Az udvar feletti tejhatalommal rendelkező munkafelügyelőm (1. kép) jelenti: Készül a Spider új lakóhelye. Holnap már az alját betonozzák.





Elvittem Pannonhalmára az autót szerdán reggel majd, elkellett ugranom 1-2 helyre.Mondták 3-4 óra és hívnak velem kezdték a reggelt.Lassacskán már délután 2-3 óra környékén mondom rákérdezek, mi is van az autóval.Rossz alkatrészt rendeltek hozzá szoval marad még az autó.Nem volt őszinte a mosolyom ,dehát nem volt mit tenni.akkor marad.Másnap délutánra lett kész .
Megállapították , hogy szivárog a motorolaj és korrodált a kipufogó rendszer. H minősítést kapott.
Új tompított
Lengőkar 1db
Hídszilent 2db
Müszaki vizsga
+3 óra munkadíj
Felmentem a hivatalba.A Járási hivatalba Pannonhalmára.
Forgalmi eng.
Törzskönyv
Vagyonszerzési
Viszlát 70 ezer. De nem kellett várnom !
Kicsit túlhaladtuk a 100ezres csereperiódust, igy lecseréltem a váltóban az olajat. Bár sokan köpködik a Tutela-t, a gyári olaját, mégis azt vettem bele. Egy pro-tec nanotechnológiás kenésjavitó adalékkal is megfejeltem. Vszeg egy Fuchs olaj jobb lett vna bele, de már késő bánat.
Eddig is finoman járt a váltó, de most mintha még kellemesebben venné a fokozatokat.
Szokás szerint ha hozzányúlok a kocsihoz, csinálok egy gyors állapotfelmérést. Sajna a bölcső nyúlványhoz való felfogatásánál az 1ik szervo cső megsérülhetett és szivárogtatja a hidraulika olajat. 1 nappal később a szivárgás erősödött :(
Reménykedek, h a TS szervó csövei megegyeznek a JTDm-mel, és akkor csakdolgoznom kell vele, van 1 komplett bontott kormányművem csövekkel, mindennel.
Km óra állás: 108000

Felkerültek az eredeti gyári felni/nyári gumi kombók.
Még szerencse, hogy hallgattam a gumisra és ki lettek egyensúlyozva a felrakás előtt. Volt olyan, hogy 20 grammot kért a gyári kiegyensúlyozással. Persze, hogy rossz helyen voltak a súlyok...
13.370 km
Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16v 150le // 2008/10hó
Megvettem az autót: 2016.03.03.
151.000km | Vezetett szervízkönyv
az előző tulaj 147.000km-nél csináltatott márka szervízben vezérés cserét.
2016.03.12. EGR lefalazása --> Hibakód
-
2016.03.14. EGR kiütése az ecuból, és kapott egy PROGRAMOT is Mankytól ami körülbelül 186le és 380NM lett.
Összeg: 40.000ft
2016.04.07.
Kicsit befogott a bal hátsó fék... Cicergett.. Kitakarította a szerelő, megnézte a kéziféket.. Minden rendben lett.
Összeg: 3000ft
2016 május.
156970km
karbantartások:
-turbó szívó cső 15000ft
-motor kitámasztó: 5200ft
-olajszűrő 2500ft
-ü.anyag szűrő 8500ft
-XADO olaj 13750ft
2016 július 5.
160500km
-Turbó hibridelése (felújítás, nagyobb lapátokkal és tengellyel)
-Turbónyomás mérő óra
-olajcsere (xado)
-olajszűrő
-levegőszűrő
végsszeg: 200.000ft - munkadíjal
-chip hozzá írása 20.000ft
2016. Augusztus 20.
kapott egy GTA felni szettet 150.000ft
2016 Szeptember 27.
167500km
Váltó olaj csere
-Tulela technyx 75w85 kb. 6000ft
-Xado EX120 revitalizáló 8ml 2500Ft
2016 November 15.
169768km
Új akku
Banner Power Bull 72Ah. 660A indítóval. 24900ft
Bontott izzító relé 12500ft postával
2016 November 17.
169790km
új Izzítógyertya 2db bosch
3-as, 4-es hengernél 8000ft
2016.12.14.
170760,km
olajcsere Xado
szűrők: Levegő, gázolaj, pollen - 30.000ft
2017.Március 24.
171.968km
Kuplung, kettőstömegű (kevlározva, erősítve), kinyomó csapágy, kuplung fő munkahenger,
2db alsó lengőkar, jobbos stab pálca, első fúrt-mart tárcsa+betét, hátul fékbetét.
kb. 400.000ft
2017. Május 5.
175.271km
Csak szimplán a km óraállás :)
2017 ősz-Tél
Bal féltengely csukló + felső lengőkar
~70.000
MOTUL olajcsere, Gázolajszűrő
~15.000
Szervóolaj hűtő javítása (kőfelverődéstől ki lyukadt)
~5000
Ablaktörlő motor megállt, javítva
~5000
2018.Jan.17
KM óra állás 188.500
2018.Márc. 20
Váltó felújítás 80.000ft
munkadíj+olaj 40.000ft
km: 190.000
2018. április 27.
pollenszűrő 3500ft
km 192.000
1
361
Fórum
Friss topicok
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- 155
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8