Blog

Párszáz km utáni tapasztalat alapján csereérettek:
- mindkét oldali külső féltengelycsukló
- váltó úgy, ahogy van (1-2-3 fokozatok szinkronjai leköszönőben)
- szelepek nem cserések, viszont beállításra szorulnak
- jobb oldali fagydugó (lsd: kép)

>> EgyébBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-01-13

Végre megérkeztek a LED-Technik-től rendelt led-es helyzetjelzők és beltéri világítások! Már nagyon vártam! A hagyományos izzók helyére 1 led-es helyzetjelzők kerültek, míg a az utastér izzói helyére 3 db 9 led-es világítás került! Ég és Föld a két "izzó" között a különbség a led-es javára! Hihetetlen, hogy látok sötétben is az utastérben! :-)) Nagyon tetszik! A helyzetjelző meg már végre nem sárgán világít, de még mindig nem jó az összkép, mert a tompított még mindig sárga! Nagyon kell az a Xenon! :-)) A következő projekt az lesz! ;-) Az 1 pár helyzetjelző led 600 pénzbe került, az utastér világítás pedig 3000 pízbe! Igazság szerint a beltérbe 3 "izzó" kellene, de sajna csak párban lehet őket rendelni, így marad egy tartaléknak! De nem hinném, hogy valamikor is ki kelljen cserélnem egyet is! :-) Aztán az egyik este kinyitottam a csomitartót, de valami nagyon furcsa volt! És rájöttem, hogy ott sem látok semmit, így meglett a negyedik LED-es izzó helye is! Teljes az összkép! Vagyis csak majdnem, mert van egy apró problémám, bár nem hiszem, hogy lehetne annak nevezni, de én mindig a tökéletességre törekszem! Tehát a LED-es helyzetjelzők miatt most világít a középkonzolon a kis visszajelző "lámpácska", miszerint kiégtek! Ez gondolom a kisebb ellenállásuk miatt lehet! De majd egy kis okossággal megoldjuk ezt a "problémát" is! ;-))

>> EgyébSparky // Alfa 155 2.0 TS 16V Sportivo // 2008-02-13

Két év pihenő után visszatért hozzánk a paripa. 2008.02.08-án hoztam vissza az istállóba a ménest...

 
>> Egyébpityke // Alfa Alfetta 1.6 // 2008-02-13

végre elkezdödhetett az összerakás :)

elöpakoltam az alkatrészeket
kipucoltam az also szönyeget
kimostam az alját, csomagtartot
tetökárpitot ragaszgattam a falcokra

nagyjábol ennyi,folyt holnap reggel :)

 

Kb. 2000 km után elvittem szerelőhöz az autót, az említett futómű hang miatt, plusz a légzsákvisszajelző lámpa is megmutatta, hogy bizony tud világítani. A tocsogós hang időközben átváltott nyöszörgéssé. Beszereztem két db gyári első szilentet (3000/db), amit látva a szerelő azonnal rávágta, hogy az bizony nem jó, és hogy honnan veszem, hogy ez a baja az autónak. Alánézett, megmozgatták, "és tényleg":)
Szóval 11- én elvittem az autót, és ma elhoztam 'hibátlan' futóművel. A légzsák hiba az utasoldali ülésnél (oldallégzsák) jelentkezett, amit egy csatlakozócserével kiiktattak. A stabilizátorrudat cserélni kell majd, de azt csak a 150.000- nél esedékes szervizkor fogom megcsináltatni. Mutatott fényképet róla, érdekes, hosszanti- bordás kopás van rajta. "10.000 km- t még bőven kibír". Szóval most megint suhanunk:)

 
>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-02-13

Ma voltam Tapolcán, és hazafelé beugrottam Csőrihez, kicserélte a korábban említett "kutyacsontokat". Még egy gonddal kevesebb. Remélem nem lesz helyette másik!!! Le is kopogom gyorsan! Lassan de biztosan haladok afelé, hogy minden rendben működjön, és végre költhetek extrákra!

 
>> Tuning és extraB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2008-02-13

Ma a GPS CD lejátszó tisztítása megtörtént. Az egység működik, még hozzá kell szokni.

 
>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-02-13

Meglepett a szerelőm!
Lebontotta a hűtőt, és kivette az első hengerfejet. Végülis semmi baja. Tehát a csörgést eddig 100% hogy annak a hidraulikus vezetőgörgőnek a kenéshiánya okozta. Persze ez azt is jelenti hogy a szelepek bele is érhettek volan a dugóba. Ami sajna meg is történt, de szerencsére csak éppenhogy, semmilyen gondot nem okozott, a szelepek épek, a dugón látszik kicsit a nyoma, de jelentéktelen.. Ha a másik hfejjel is ez a gond, akkor hurrá! Lenyomáspróbázzuk őket, szelepfészkeket becsiszolom, kap szelepszárszimmeringeket és kész, a másik motort meg sem bontom! De jó is lenne.. :)

>> SzervizRicoe156 // Alfa 146 1.6 TS 16V // 2008-02-13

Megkaptam Mulder cartárstól a relét.Mükxik,alles ok.THX

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-02-13

2008.02.09-én elkezdtem szétbontani a műszerfal alját 2 okból:
1. Fűtőradiátor cserés
2. Vezetékelést átnézni, klíma bekötését rendbetenni.

Nem hittem hogy ekkora idegbajt kapok ettől a fűtőradiátortól. Bebizonyosodott hogy valóban fossa a vizet. És nagyon nagy szopás kiszedni. Ráment a napom..

A klíma problémára végképp rájöttem, mint kiderül hiányszik belőle a ventillátor sebesség szabályzója. Lesz még vele gond, mire összeáll. A biztonság kedvéért intéztem egy másik vezérlőpanelt is. Sajnos úgy érzem a történet még nem ért véget..