Blog
Szegény kicsim, biztosan megsértődött, mert elutaztunk Görögországba, de Őt itthon hagytam 2 hétre. Másnap beindítottam, és elengedte a hűtővizet. Rutinból nyitottam fel a géptetőt. (Amúgy az előző autóimnál megszoktam, néha belenézek. Víz, olaj, talán így nem ér nagy meglapatés. Tehát állt 2 hetet. Pár km-t mentem, bekukkantok. Nyert! Víz a kiegyenlítő alján. Másnap már a garázsban is volt. Állásában nem, de indítás után megtalálta az utat.
Régebben is párolgott a víz, gondoltam, hogy előbb utóbb lesz neve a gyereknek! Hónapok alatt MAX-ról MIN-re. Még annó egy hűtőn lévő fagydugó csé. A kis mütyűr gyárilag lett rosszul betekerve. Szivárgott. Az már régóta ok, de most hova lett a víz? A hűtő úgy döntött most volt elég. Csé! Gyári (Nissens)! Drágább az utángyátott.. Lehet, hogy ez esetben jobb lett volna... ez később fog kiderülni.
Olajcsere, szűrők. Valvoline! Ha az F1-ben jó, jó lesz az én autómban is! (10W40)
2 első féktárcsa és betétek! (Textar betét, ABS tárcsa-sajnos kicsit nyikorog. Boldog vagyok, de nem tudok mit tenni.Majd elfogy. )
Első nagyszervíz! Márkaszervíz? Na ne röhögtessetek! Mit érdekel engem a szervízkönyv! Akkor hamisítanak, amikor csak akarnak! Én tudom, hogy mindent megcsináltatok rajta, amit csak kell, lelkiismeretesen! Tervszerű karbantartás+ Jimmy és Jani x10 éves tapasztalata...
Olaj és szűrők cseréje- mindig a Tervszerű karbantartásnak megfelelően...
Indítás utáni lassan múló kopogás... Vezérlésmódosító csé! Jimmy javasolja, bontott, Fiat Barvo HGT ből...ugyanaz, csak soha nem lesz vele gond! Rakhatok bele Gyári Alfát is, de az is ki fog nyiffanni. Tapasztalat... Ha Ő mondja, legyen. Azóta csak száguldok, semmi kipp-kopp!!
Fura kopogás. Hallgatózás pár hónapig. Hol előjön, hol elhallgat. -Jófej hiba!-
Határozat: Felső motortartóbak csé! (Gyári) Éljen! Egy nap öröm... Aztán megint visszaköltözött a harkály! Hallgatózás, emelgetés... ÉS MEGVAN! Az a tuskó szerű motortartó adta meg magát. Alig bírták a csavart kibányászni, úgy bele volt küldve. Gyárilag volt rosszul benne. Nem is tartotta jó pozícióban a motort. Mivel a motor "lógott", jobban terhelte a legalsó kis kerek gumibakot, na az kinyiffant, de egyszerre ki lett hajintva a másikkal... A tuskóból új, a kerekkől bontott, ami egy V6-é volt! Sokkal erősebb... Állítólag. Azóta csend, száguldás!
Jól emlékszem arra a bizonyos napra! Emlékszem arra, hogyan tűzött a nap, és a lágy szellőre, ami be-be kószált a letekert ablakon keresztül a kocsiba. Már egy ideje Alfa tulajok voltunk, de akkor még csak magáért az autóért és a feelingért rajongtunk... Hiába volt az alfaszerelem tini korunk óta - érdekes, hogy Zoli is már kis tökösként is rajongott ezért a márkáért, és én is még csitri koromban felfigyeltem rá:) - mi csak az autót láttuk! Arról nem is tudtunk, hogy az alfások ilyen közösséget kovácsoltak össze, villognak, talikat szerveznek, örülnek a másiknak... amikor Zoli mesélte, hogy rávillogtak nem is értettem... majd eljött a nap! Apukámnak a születésnapi tortájáért mentem a szüleivel Vértesszőlősre. Felkanyarodtam a cukrászda utcájába, ami elég szűkösnek bizonyult - száguldozni nem lehet rajta:P Szépen gurulunk, mire szembe jön lassan egy alfás... Mellénk ért... Széles vigyor, és egy Szia hangzott el. Én is visszaköszöntem, meg persze vigyorogtam is mint a tejbetök:) Erre hallom a hátsóülésről - Téged milyen sokan ismernek! Arcomon egy kósza mosolyfélével kinyögtem egy Ja-t, mert hiába magyaráztam volna a szitut... Ott Vértesszőlős utcájában mart meg a bizonyos kelgyó.... észrevehetetlenül körbetekert már évekkel előtte, de ott kíméletlenül harapott is! amit valjuk be, azóta sem bánok:P
Olajcsere, szűrőkkel. Selenia 20K. -Jó volt a Racing, de minek?!- :)
Benéztem egy fekvőrendőrt! Kat+egyik lambda szonda reccs! Havas volt az út, legalább 40-el "téptem egy lakótelepen... Bontottból vettem katot, egy leömlővel együtt, ami egy 1.6-osé volt. Ugyanakkora.
Természetesen olajcsere, szűrők. (Selenia Racing)