Blog

>> Tuning és extraOtto // Alfa 145 1.6 boxer Zender // 2009-05-31

Voltam hétvégén a kárpitosnál is.
Beszarás milyen fasza lesz a plafon, meg az egész belül ablaktól felfelé.Nem a ronda szürkeség lesz, hanem fekete bőr mindenütt.
A plafon meg fekete alkantara.
És van újrabőrözött kormányom is!:D

Már nagyon várom, hogy neki tudjak állni a kocsi összeszerelésének, de mivel nem vagyok kis hazánkban, nem megy.:(
A mindenit! Most nézem mikor kellett kimennem. Még egy hónapig kint kell lennem.

 
>> EseményZara // Alfa 146 1.9 TD (TeoDore) // 2009-05-31

Az autó megvásárlása Surcitól!
151555km

 
>> Szervizboli111 // Alfa 156 2,0TS Distinctive // 2009-05-31

Május elején meghosszabbítottuk a műszaki vizsgát két évvel és a zöld kártyát is eggyel. A kéziféken kellett állítani. összesen 32.000-et fizettem.
A kocsi néha még mindig kellemes meglepetést okoz nekem. Haladok [természetesen a szabályok betartásával :) ] és hallgatom kedvenc zenéim. Imádom. Továbbra sem értem azon alfás társaim, akik panaszkodnak, hogy sokat kell az autóra költeniük. Miért vettek rossz autót!
Nekem a legtöbb bosszúságot az ablaktörlőlapát okozza/okozta. Túl sokan gyártanak, és nem egyszerű a megfelelőt megtalálni. Talán most. Utoljára Szekszárdon a tuning-boltban vettem. Egyenlőre jónak tűnik.
Továbbra is fennáll az a gondom, hogy 5-ikben az autóm nem húz. Ezen kívül a nyiszegése ami a héten már nagyon zavaró lett.. Úgyhogy adott a feladat. :)

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-05-25

Kiégett az izzó az időórában a középkonzolban. Ha valaki hasonlóan járna, annak itt egy kis segédlet, hogy miként tudja kicserélni.

Első lépésként ki kell venni a rádiót. A keretet lepattintjuk és a rádióhoz kapott két kis lemezcsík segítségével hamar kiugrik a rádió a helyéről. Ezután kivehetjük azt a fém keretet is, amiben a rádió helyezkedik el. Ehhez meg kell néznünk, hogy mely fülek tartják azt a keretet, azokat csavarhúzóval kiegyenesíteni, majd kihúzni a keretet. (1-es kép)

Húzzuk le a klíma tekerőiről a gumiborítást. Kissé nehezen indulnak meg, de nem tartja őket semmi csavar. Hátulról alájuk nyúltam körömmel és könnyen lejöttek.
(2-es kép)

A váltókar bőrborítását is le kell venni, ki kell patentolni a váltókaron, tépőzárat széthúzni teljesen, majd alul elhúzni oldalra az egyik irányba és kihúzni felfelé az egészet. Előtte nem árt kivenni a hamutál alatti tárolórekeszből a gumiborítást. Ezt nem fogja semmi, csak be van csúsztatva a helyére. A váltógombot nem kell levenni. (3-as kép)

Szükségünk lesz egy csillagcsavarhúzóra. Nyissuk ki a hamutálat és vegyük ki a 2 db csavart, mellyel kijön az egész hamutál (4-es kép). A két csatlakozót húzzuk le a hátuljáról és már kint is van.

Vegyük ki az összes többi csavart. 4db-ot a váltókar mellől (5-ös kép), 2 db-ot a hamutál mögül (6-os kép), 4 db-ot (melyből 2 db torx) a rádió környékéről (7-es kép). És mér csak két fül tartja felül a középkonzolt (8-as kép), szóval először az alját kell elkezdeni húzni, majd kibillenteni a tetejét. Húzzuk le a csatlakozókat a vészvillogó kapcsolójáról.

Az óraegységet 4 db csavar fogja, tekerjük ki ezeket is (9-es kép) és húzzuk szét a csatlakozókat.

Az izzók foglalatát az óramutató járásával ellentétes irányba tekerve tudjuk kivenni (10-es kép), az izzót a foglalatból pedig csak ki kell húzni. Rizsszemizzó kell bele, 60-70 Ft-ért lehet kapni autósboltban. Én kicseréltem mind a 6-ot (óránként 2 db van).

Összeszerelésnél előtt dugjuk össze az összes csatlakozót és próbáljuk ki, hogy jó munkát végeztünk -e. Középkonzol összerakásánál figyeljünk, hogy a csatlakozókat áthúzzuk a megfelelő helyeken, különben szétszedhetjük újra. Ilyen a szivargyújtó két csatlakozója. (11-es kép)

VÉGEREDMÉNY (12-es kép)


Ha valamelyik klíma tekerőben égett ki az izzónk, akkor tulajdonképpen az óra kiszedésig ugyanezeket a lépéseket kell megtennünk. Csak ott az óraegység helyett a klíma tekerő panelt kell kiszednünk. Ez kicsit macerásabb, kiszedni nem is, csak ezt még szét kell szedni és az izzócsere sem megy ilyen egyszerűen. Vagy megvesszük drága pénzért foglalatostól az izzót (nekem 2016 Ft-ot mondtak darabjára) vagy veszünk ide is rizsszemizzót. A régi izzókat ki lehet forrasztani a foglalatokból, az újakat pedig be lehet forrasztani a helyükre.

Egy nagyon fontos dolgot még nem említettem. Ha szét van szedve a középkonzol, szét vannak húzva a csatlakozók, akkor ne tegyük rá a gyújtást, mert volt már akinek összezavarodott a rendszer ettől.

>> EseményPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-05-23

Kedvenc találkozóm a Selénia Rally, így idén sem hagyhattam ki. Új navigátorom lett, aki nagyon ügyesen végezte az ezzel járó feladatait. Érkezésünk után nem sokkal meg is kezdődött a rajtoltatás. Ez elég időigényes volt, miután beálltunk a sorba, 1 óra várakozás után el is rajtoltunk. Az itiner nekem már ismerős volt, az első feladat ismét a Seléniás ellenőrző pont volt, ahol ezúttal újabb dolgokat néztek. A motorolajszint ezúttal is szerepelt, viszont új dolog volt, hogy megnézték be vannak -e kapcsolva a biztonsági övek, elkérték a forgalmit, zöldkártyát, vezetői engedélyt. Itt nem vontak le tőlünk pontokat. Kaptunk egy Selénia totót, ami számomra tényleg totó volt, hiszen fogalmam sem volt a válaszokról. Mindenesetre jól totóztunk, 2.-ak lettünk a Selénia totón. 20 perc pihenő után útnak indultunk. Az itiner egy templomhoz vezetett, előtte sebességmérés, nem vontak le érte pontot, mivel betartottuk az 50-et. Nem is időztünk sokat a templomnál, három egyszerű kérdést kellett megválaszolnunk. Ezután Lánycsókra vezetett utunk, ahol egy nehezen észrevehető útra figyelmeztetett az itiner, szerencsésen megtaláltunk. A feladat itt is kipipálva, úgyhogy mehettünk is tovább. Következő állomásunk szintén egy emlékmű volt, feladat szintén egyszerű, bár itt kicsit tovább tartott kikeresni a táblákból a megoldásokat. Ezután a mohácsi csata helyszínén várt ránk néhány feladat. Itt kedvezményesen vehettünk jegyet és akkor körül is nézhettünk bent. Sajnos az előzetes beharangozóval ellentétben nem íjászkodhattam, nem foghattam kardokat és hasonló fegyvereket, ez kissé csalódás volt számomra. Ezután a Polgár Pincészetbe vezetett utunk, amit az itiner alapján nem sikerült megtalálnunk. A borkóstolást idén is kihagytuk (iszik vagy vezet). A bor totót hamar kitöltöttük, megvártuk míg lejár a feladatra adott idő és már mentünk is tovább. Ezután a szoborpark következett, ahol kicsit több időt töltöttünk, mint ami meg volt adva. Nem a szoborparkban nézelődtünk, hanem éhségünket csillapítottuk, hiszen órák óta nem ettünk egy falatot sem. A következő feladat egy játszótéren volt. Kissé nehéz volt megszámolni, hogy hány személyes a körhinta, mert néhány cartárs használatba vette és folyamatosan pörgött. Még a mérleghintát kellett megnézni, hogy hány személyes és megszámolni, hogy a kerítésnek hány oszlopa van. Ezután egy tóhoz mentünk, ahol ugyanaz a két feladat várt ránk, mint két éve. Tommi azt mondta, hogy náluk van a két évvel ezelőtti feladat lap, azon a padokra az van írva, hogy 7 és nem 2. Így beírtuk a 7-et, végül kiderült, hogy hiba volt, a 2 lett volna a helyes válasz. A feladat után elindultunk vissza az Ábel Autóházhoz, közben összeszámoltuk, hogy hány percet íratunk jóvá, 57 jött ki, ezzel 2 perc eltérésünk lett. A feladatok közül csak az utolsónál vesztettünk két pontot, így összesen 50 pontunk lett. Ez a második helyre volt elég, így rengeteg ajándékkal térhettünk haza. Navigátoromnak köszönöm a segítséget, jövőre is őt viszem magammal :) A szervezőknek pedig köszönjük a remek napot, ismét jól éreztem magam a Selénia Rallyn!

>> Tuning és extraKrisz155 // Alfa 155 2.0 TS // 2009-05-31

no. van hifi, most nincs csomagtartó. volt egy frankó kéthullás csomagterem, most van egy akkora mint egy bevásárlókosár. de megérte. edzőtáska még belefér ha ügyesen centizek.

 
>> EseményPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-04-18

Idén ott voltam Alfacityben, nagyon tetszett. Sok mindent meg sem tudtam nézni, nem baj, majd jövőre. Sokat nem írnék róla, hiszen úgyis szinte mindenki ott volt.

>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-05-29

Na és újabb szerviz volt a héten. Megint köszönet Ari és Yoyo barátomnak..:-))
Ki lett cserélve a kormányösszekötő gömbfej és a kitámasztó gömbfej.. Már nagyon kellett, mert nyikorgott és minden baja volt. Utána megvolt a futóműállítás is. Úgy néz ki a dolog, hogy a vas eleje rendben van..:-))

 
>> EgyébVik.. + Rich // Alfa 75 2.0Ts // 2009-04-24

Na végre a fékfelújítás ideje is elérkezett.. Az első tárcsák és fékbetétek cserére szorulnak. Szét is lett szedve és kiderült, hogy nem csak ez a gond. A gumi fékcső is cserére szorul és az egyik fém fékcsövet is cserélni kellett.. Köszönet Ari barátomnak aki megint segített. :-)) A szerelés 2 hétig tartott mert nehéz volt a megfelelő alkatrészeket beszerezni. Így kimaradt a komáromi tali is. De nem baj. Jövőre ott leszünk.

 

Egy vadiúj csőfogóval felvértezve folytattam a kiszedést, de miután semmi jelét nem mutatta a szerelék, hogy szét akarna jönni, radikális megoldáshoz folyamodtam:
a nagyon rossz fog kihúzásához hasonlóan, - a belső szorítógyűrűre vigyázva - bevagdostam fűrésszel a karimát, majd elkezdtem fogóval tördelve darabonként kiszedni. Nemsokára - elég csak ha egy helyen megszakad a gyűrű folytonossága - összerogyott az egész és megindult rajta a szorító!
Kiszedve konstatáltam, hogy szerencsére a szorítógyűrű 1-2 apró bevágást leszámítva sérülésmentes.
Gyorsan ellenőriztem, összepasszol-e a bontott karimával - szerencsére IGEN! :-)

"Levezetésként" a betöltőlyuk körüli lemezt vontam szemle alá, érdekes, hogy a karima részei által összezárt lemez-perem pár mm széles gyűrűként tök stabilan fogta a betöltőt, mellette egyből viszont a síklemez sz@rrá van rohadva :-(
Ezt a rohadást 1x már feltártam és kittel "kijavítottam" , most csak ki kellett venni az "implantátum"-ot, hogy feltárjam az állapotát.
Nem sokat romlott azóta- nem mintha nem lenne elég ez is :-p

Másnap autózás várt rám, ehhez bilincsek nélkül, a gumiharanggal összeraktam a karimát és a betöltőcsövet. Meglepően stabil lett, azért "für alle falle" egy dróttal kikötöztem a kasztnihoz, ehhez a helyenként már "perforáltlemez" sárvédő lyukai nagyon hasznosnak bizonyultak! :-)

A másik "kedves plasztik-páros" a lökhárító és az aljához csavarral rögzített sárfogó lemez volt: a csavar az istennek sem akart elindulni, elvágáshoz egyrészt túl kicsi, másfelől a lökösbe sem szerettem volna belevágni :-(
Szerencsére "felfedeztem", hogy most azt nekem nem is muszáj szétszedni, elég csak a sárfogónak a kasztnihoz csatlakozását - egyszerű bolha - szétbontani, ez meg is történt.