Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-02

A kétoldali kivezetés a mániám, ezt a dolgot már a 146-osnál is alkalmaztam. Eljött hát az idő, hogy végbemenjen a változás. A jól bevált csapaton nem változtattam, ismét ugyanabba a műhelybe mentem, mint eddig mindig, ha kipufogó specialistára volt szükség. Az időközben Dinamit kipufogóra változott nevű műhely ma reggel fél 8-kor fogadott. Lekerült a hátsó dob. Másik dob nem került fel, mert szerettem volna, ha egy pici hangja is lenne az autónak. Utána ki lett mérve a jobb oldali kivezetésnek a hely. Itt volt egy kis bonyodalom. Sajnos pont ugyan oda, ahol a bal oldalon a gyári hely van, nem lehetett rakni a végződést, mert a pótkerék tartó belelógott. Úgyhogy kicsit kijjebb lett kivágva a hely a lökhárítón. De sajnos fémet is kellett vágni, mert pont azon a helyen van a lökhárítót alulról fogó egyik csavar felfogatópontja. Ez le lett véve. Viszont így nem lett teljesen szimmetrikus a bal oldallal. Így a bal oldalon is ki kellett picit (3 centit) vágni a lökhárítóból a külső széle felé. A belső részen megmaradt rés majd a tervezett toldattal lesz eltüntetve. Ezek után csőhajlítás, hegesztés, stb, és bármikor szétkapható módon (ha valamiért szükséges szétszedni) helyére került minden. Mintegy 5 és fél órás munka után elkészült. Nekem tetszik, szerintem jó lett. A hangja kicsit mélyebb, búgó lett. Ettől lehetett volna hangosabb is, de hát ugye diesel, meg két katalizátor (amikhez ragaszkodok), ennyit lehetett kihozni a dologból. Összességében elégedett vagyok. :-)
És arra tekintettel, hogy már nem először járok náluk, kaptam 5000 Ft kedvezményt is. :-)

>> EseményQuick // Alfa 164 2.5 Turbo D super // 2009-06-02

Kész lett a verdán a karosszéria munka, a fény most még várat magára, de majd az is meglesz! kapott egy szép újj hátsó szárnyat, hála annak az embernek aki elmondta, hogy a 164 szárny megegyezik a Citröen xm-ével! köszee, így spóroltam némi creditet! A földön nem találokl bronz csíkot, próba cseresznye : -)

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-05-25

Feltöltettem a klímát. 4 éve van nálam az autó és eddig még sosem töltettem. Az egyik szelepnél enyhén engedett, a gáz kb. harmada hiányzott. 5000 Ft-ot fizettem érte és kb. fél órát vett igénybe. És még el sem kellett mennem sehova, házhoz jött az ember :)

>> Autóápolásystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-05-31

A múltkor nekiálltam a szelepfedél takarításának, és valamilyen szinten meg is csináltam, de nem voltam elégedett a végeredménnyel. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy leveszem, és megpróbálok finomítani még a dolgon. Most másfajta tisztítószert használtam, és úgy tűnik, hatásos volt, mert a mostani eredmény már rendben van. :-)
A múltkori gumi bigyó eltávolítás után a patentek a hátsó szárny alján nagyon kiálltak. Másnak szépen belesimult a szárnyba, nekem valahogy nem igazán, és zavart is, pedig nem volt egy feltűnő helyen. De úgy döntöttem, hogy azokkal kell valamit kezdeni. Leszereltem a szárnyat, kiszedegettem a patentokat, de így meg a lyukak zavartak. Jobb ötletem nem volt, mint hogy mindegyik lyukra egy kis fekete szigetelő szalagot ragasztottam. Azt nem mondom, hogy így tökéletes, de a látvány jobb. És mivel az eldugottsága miatt így aztán végképp nem feltűnő, egy ideig biztos így marad. Esetleg majd egyszer, ha újra kell fényezni a szárnyat, akkor lesznek végleg eltüntetve, addig pedig marad ez a megoldás.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-06-01

Mint ahogy a 'gátlók+stab csere+statisztika' blogomban olvasható is volt, a kormányműből valahonnan csöpög az olaj (bal oldalon). Eddig ezt nem lehetett látni, de most már (0601) jókora folt van a kartervédő lemezen.. ahogy Gergőék megjósolták. Ennek is utána kell járni legközelebb rendesen, hogy mi okozhatja. De azt hiszem erre már csak akkor kerül sor, mikor az új lengőkarokkal és a lassan készülő hátsó gátlókkal együtt elviszem hozzájuk az autót. Remélem minden rendben lesz addig is.

>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-05-28

Megint egy kerek szám. Kapott egy mosást meg egy jobb első parkolólámpát (kiégett).

 
>> EseményCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-05-22

Pécs, 2009. május 22-24.

 
>> Egyébistvan // Alfa 146 Ti // 2009-06-01

Na hát számba vettem, miket kell megoldani még az autón.

A jobb első elektr ablak csak jobb oldalról megy oder vagy csak bal oldalról egyszerre mindkettő nem.
Ablakmosó nem megy.
Balos zár nem nyít zár de forog, valszeg el van törve a müanyag belül vagy csak szétugrott.
Nem világít a balos ködlámpa.

A motorgenerálhoz képest ezek már elenyésző dolgok...

 

Természetesen alig volt már benzin a kocsiban a betöltő-kiszerelés előtt, egyből tankolni kellett mennem az "új szerelékkel" :-p
A szűkítő miatt jobban oda kell figyelni a pisztolyra, ez rendben is lenne, csak fennállt a veszély, hogy a jó pozitúránál meg pont széttolom a tessék-lássék összeillesztett elemeket. Szóval észnél kellett lenni - azért minimális pocsolással megoldottam...

Időközben szépen rendbetettem a hátsó ajtógumit. Felrakáskor már arra figyeltem, hogy illeszkedjen a két vége és próbáltam azt a fél-egy centi "lazaságot" szétosztani a kanyarok közt - utánaszámolva nem is olyan sok belógást eredményez ívenként... Felrakva megtakarítottam a látható részeket is, van egy rövidebb szakasz, ahol szeret újra kifehéredni, de még így is fényévekkel jobb a hatás az összefestett, vagy akár az összefestettből hígítóval kihozható legjobb eredménytől. Az egyszerűség kedvéért hívhatjuk nyugodtan tökéletesnek! :-)

Közben kiderült, hogy a mellettünk lévő kis kárpitboltban várakozásom ellenére - pár éve 1-2 maradék anyagból választhattam - komoly a felhozatal, ideje lesz az eredetileg sofőr-"Rekszit" megnyúzni és kialakítani egy belsőtér-koncepciót, annál is inkább, mivel az ajtóburkolatokra már a "közeljövőben" sor kerülhet! :-p