Blog

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2009-06-03

Elhoztam (megvettem már kb 3 hónapja) a téligumikat acélfelnin. 11 pénz volt a négy kerék. Szerintem a felni kipattan a gumikból, mert megy fel a másik alura a téligumma.

>> Tuning és extraingegnere // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 GTV6 // 2009-06-03

2009. június. Elhatároztam, hogy közel két év pihenő után előveszem a GTV-t és levizsgáztatom. A legutóbbi kalandunkkor a kuplung munkahenger elhalálozott, így be kellett szereznem újat. Ebben Ali volt segítségemre. Viszont ha már szerelni kell, kapjon új csövet is. Ebayen lőttem hozzá fémhálós Goodridge csövet és vettem egy szett fékcsövet is. Hétfőn délben vettem, PayPallal utaltam, szerda reggel 8-kor itt volt a csomag. Angliából. Számomra ez elképesztő! És a csövek nagyon profik!

 
>> SzervizMIFI // Alfa 146 2.0 Ti // 2009-06-03

Nem sikerült valami fényesen Alfacityről a hazút Zsámbék előtt becsörgött a motor:(
Nóci cartárs hazahúzott itt is köszönet érte:)))
Bontogatás után kiderült h a hajtókar csapágy adta meg magát:(
Elvégzett munkálatok
Hajtókarcsapágy balansztengely csapágy gyűrűsor csere 100.000
hengerfej síkolás szelepszár szimering csere 25.000
tömítésgarnitúra alsó felső 30.000
főtengelyszimering 15.000
vízpumpa 12.000
Generátor javítása 12.000
Gyertyasor csere 40.000
olajszűrő kipuff tömítés 5000
váltó,szervó motor oil 18.000
festékek 12.000

>> SzervizZoli33 // Alfa 156 2.0 jts // 2009-06-03

117.240 km
vezérlés csere, olajcsere, gyertyacsere

 
>> Szervizcseko76 // Alfa 156 1.9 JTD // 2009-06-03

Hát végre elkészült, most "új színben" /kicsit elüt még, de azt mondták összeérik :) / pompázik, csillog a vas. Természetesen a beszerzésük siralmas, mert még mindig nem sikerül megfelelő tükörlapot hozzá hozni:( pedig már kettőt hozták,de nem stimmelt bele.Ebben mi a nehéz, érthetetlen:( . A csillag garázs által okozott bal ill. első lökhárítók is javításra kerültek./ezt fizetnem kellett:( /

 
>> Szervizjoe156 // Alfa 156 1.9 JTD Mjet // 2009-06-02

Ma ellátogattam a DCS tuning műhelybe Domokos Csabához egy turbó átvizsgálásra . Egy kirepedt szívócsövön kívül mást nem találtak . A turbólapátok nincsenek sérülve , nyomó oldal tömített , úgyhogy Csaba szerint menjek vele amíg nincs más hiba (erőtlenség , magas fogyasztás , füstölés) . A fütyülésen kívül más hibája nincs . Hát akkor hajrá , majd az idő megmondja mi a hiba . Ja ! Próbaképp feltöltött rá egy másik vezérlő szoftvert , + 30-35 le töblet , kb 40-50 Nm forgatónyomatékkal kiegészítve . Olyan volt mintha nem is az én autómba ültem volna . Úgy ment mint a szél . Csak most a költségvetés nem birja el úgyhogy vissza tette az eredeti szoftvert . De azért nagyon mozgatja a fantáziám , a 75 rugó meg fájdalmas kiadni .

 
>> SzervizCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2009-06-02

150.223 km
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő Ofi jóvoltából egész jó áron (kb. 25000 Ft, már nem is emlékszem), a cserét az Anda szerviz oldotta meg 25 €-ért. A szűrők gyáriak, a pollenszűrő aktív szenes olasz Kristal, az olaj meg a szokásos Selenia WR 5W40.

Egy dologtól megijedtem, az olajat nem engedték le, hanem kiszivattyúzták, aminek én nem nagyon hittem, valahogy furcsa az olajat felülről szedni ki. A szivattyú (1-es kép) több, mint 4 litert kiszívott a gép + kb. 2 deciliter kijött a szűrővel, ami elméletileg az összes olaj. Azért csinálják így, mert pár leeresztőcsavart már beleszakítottak a motorba és többet nem akarnak :) Ami érdekes volt, hogy az 5 liter új olaj simán belement a kiszívott 4,2 liter helyére - na erre kössön valaki csomót. A számítógép szerint egy egységnyi olaj fogyott 14226 megtett km alatt, a nívópálca szerint kb. 2 mm-el a MAX alatt volt. Olajcsere után a számítógép 0 egységnyi hiányzó olajat ír (de nem MAX-ot), nívópálca szerint MAX-on van.

A pollenszűrő cserétől jó vörös lett a srác feje, aztán az enyém is, mikor megláttam, milyen kosz jött ki belőle (3. kép)... Fúúúj, ezt lélegeztem? Ezentúl gyakrabban cserélem, nem csak 2 évente.

A gumiharangok, stb. ellenőrzése negatív lett, nem találtunk semmi galibát. Mivel tegnap csendben voltak a lengőkarok, ezeket nem ellenőriztük. A kipufogó leömlőjét védő pléh picit meg volt lazulva - meghúztuk, de az alacsony fordulaton hallható ciripelést nem ez okozta. Szerintem a kettőstömegű a hunyó, azóta útálom, mióta ki lett cserélve...

Az aktuális állapot tehát: néha meg-megszólaló első lengőkarok (?), teljesen jó, de nemszeretem kuplung (alacsony fordulatos ciripeléssel), a hátsó fék gumivédői picit lyukasak, lassan lejár a műszaki és a zöldkártya. Ezen kívül csak esztétikai gondok vannak, nagyon elégedett vagyok az autóval.

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2009-06-02

167.887 km
80W 90

Ehhez tartozik egy kis történet. Tavaly februárban megadta magát a váltóm, vettem egy bontottat, amiről a tulajdonos azt álíltotta, hogy nemrég még a felesége autójában volt csak összetört a kocsi és eladja az alkatrészeit (később kiderült, hogy hazudott, külföldről, bontásra hozott be autókat és abból volt a váltó).
Bekerült az "új" váltó, ami rosszabb volt mint az én tönkrementem. Ezután az eladó felajánlotta, hogy a saját költségén megjavíttatja a váltóm (cserébe amiért eladott nekem egy hulladékot), egy ismerőse szervízében Pusztaszabolcson, Schulek Bélánál.
A váltójavítás meg is történt, vittem hozzá az olajat amit szeretnék majd bele (ez mint most kiderült, valahová máshova kerülhetett...). Ezután még egyszer vissza kellett vinni, mert egyesben recsegett a váltó... pofátlan módon a rosszul elvégzett munka kijavításáért pénzt kért. Szóltam neki, hogy a váltó ismét zörög, de még a házból sem volt hajlandó kijönni...
Az olajleeresztőcsavar "elnézése" miatt engedtük le a váltóolajat, ami így utólag látva mégsem volt akkora hiba. A lötty ami kijött belőle semmiben nem emlékeztetett olajra, inkább valami vízes, sáros fekete, festékszerű anyagra. Tehát amit vittem váltóolajat Schulek Béla "mesterhez" a váltócseréhez, az valahová máshova került én pedig kaptam egy adag fáradtolajat a váltómba... alig 2000 km megtétele nem nagyon indokolja, hogy a váltóolaj így nézzen ki, ráadásul már egy ideje elég rossz hangja is volt szegény váltómnak.
A lényeg, hogy a váltóolaj lecserélése után megszünt a váltó zörgése :)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2009-05-29

167.887 km
Selenia HPX 20W 50

Azóta sokkal csendesebb lett a motor, szebb a hangja is :)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-02

A kétoldali kivezetés a mániám, ezt a dolgot már a 146-osnál is alkalmaztam. Eljött hát az idő, hogy végbemenjen a változás. A jól bevált csapaton nem változtattam, ismét ugyanabba a műhelybe mentem, mint eddig mindig, ha kipufogó specialistára volt szükség. Az időközben Dinamit kipufogóra változott nevű műhely ma reggel fél 8-kor fogadott. Lekerült a hátsó dob. Másik dob nem került fel, mert szerettem volna, ha egy pici hangja is lenne az autónak. Utána ki lett mérve a jobb oldali kivezetésnek a hely. Itt volt egy kis bonyodalom. Sajnos pont ugyan oda, ahol a bal oldalon a gyári hely van, nem lehetett rakni a végződést, mert a pótkerék tartó belelógott. Úgyhogy kicsit kijjebb lett kivágva a hely a lökhárítón. De sajnos fémet is kellett vágni, mert pont azon a helyen van a lökhárítót alulról fogó egyik csavar felfogatópontja. Ez le lett véve. Viszont így nem lett teljesen szimmetrikus a bal oldallal. Így a bal oldalon is ki kellett picit (3 centit) vágni a lökhárítóból a külső széle felé. A belső részen megmaradt rés majd a tervezett toldattal lesz eltüntetve. Ezek után csőhajlítás, hegesztés, stb, és bármikor szétkapható módon (ha valamiért szükséges szétszedni) helyére került minden. Mintegy 5 és fél órás munka után elkészült. Nekem tetszik, szerintem jó lett. A hangja kicsit mélyebb, búgó lett. Ettől lehetett volna hangosabb is, de hát ugye diesel, meg két katalizátor (amikhez ragaszkodok), ennyit lehetett kihozni a dologból. Összességében elégedett vagyok. :-)
És arra tekintettel, hogy már nem először járok náluk, kaptam 5000 Ft kedvezményt is. :-)