Blog

>> Tuning és extraBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2009-11-15

Iszonyat-esős napokon vagyunk túl, és már nagyon zavart hogy az autók 80%-a kidöfi a szemem, én meg nem látok semmit a vizes aszfalton. Több fényt akarok (de ócsóé) !!
Körbenéztem árak és minőség terén, a H7 szetet 12 és 25 között próbálják a naiv vásárlókra rásózni. Megtudtam hogy sem a Siemens, sem a Sony és a Bosch sem gyárt utólag beszerelhető szetet, a kínaiak viszont minden néven gyártják. Hát akkor minden-mindegy alapon rendeltem egy magyar összeszerelésű szetet Debrecenből a Martincartól. 4-5 órát elkínlódtam mire sikerült helyet találni a ballasztoknak és bevarázsolni az égőket a helyükre. (itt kérnék elnézést az Úrtól hogy meggondolatlan kijelentéseket tettem édesanyja foglalkozását illetően, természetesen ezek nem fedik a valóságot)
Még a halogénizzók között is van különbség a fókuszpontot illetően, hát még ha xenon kerül a halogén helyére! Az izzószál és a gázgömb között kb. 2 mm az eltérés, de szerencsére a beállítócsavarral ez még korrigálható volt. Nagyjából belőttem a garázsajtón, majd este befinomítom.
Egy másik - nem ide tartozó - de tanulságos eset:
Egyik haveromnak van egy A-Corsája 2.i Calibra motorral. Igazi kis méregzsák. Érkezik a haver, a Corsa kötélvégen. Meséli a sztorit: tegnap Törökbálinton nagyon odaverte az alját, aztán még ment kb. 30 km-t, egyre csúnyább hangja lett, lefulladt, végül már az indító nem bírta megforgatni.
Megnéztük aknából hogy mi a tényállás. Leeresztőcsavar egy-az-egyben kitépve, a helyén 2 cm-es luk (fotók!) .Hát mondtam nekik hogy csodák nincsenek, ezzel ma nem fog hazamenni mert beállt mint Burmában az esős évszak (Rejtő után szabadon). Az nagy baj? - kérdezték a csajok. Hiába magyaráztam nekik hogy az olaj az a motornak, mint nekünk a vér: ha elvágott torokkal kivéreztetnek, majd egy óra múlva összevarják az artériát, kapsz vért, és fölkelsz hogy: na mizújs? - hát ennyi esély van rá hogy ez a moci beindul.
A főtengelyt csak méteres vascsővel tudtam megmozdítani :( Körbetekertem vagy tízszer, kicsit lazább lett de még mindíg fémesen nyekergett. Rábikáztunk az akkura, az indító forgatott kettőt, de majd összefosta magát, aztán...beindult.
Borzalmas hangok voltak kb. 2-3 mp-ig, de amikor körbeért az olaj elmúltak és szépen ketyegett. Semmi kopogás, semmi csapágyhang. Hát nem hittem el!!!!
Nem mertem felpörgetni, de a haver a tudatlanok nyugodtságával azt mondta, hogy kimegy egy próbakörre.
Fél óra múlva visszajött azzal hogy: meghajtottam, jobb mint előtte!
Szépen ketyegett a gép. A család meg rámszállt: "ugye hogy vannak csodák, de te olyan hitetlen vagy!" - Na le lehet pattanni rólam!!

lehet hogy elmegyek Tibetbe...
rámférne egy kis meditáció... egyedül

>> SzervizRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

km: 93 500

Kiégett a jobb után a bal tompított izzó is, ezért kicseréltem mindkettőt. A múltkor vásárolt kínai noname helyére is Osram izzó került, ezekben megbízom. Így nagyjából ugyanakkor számíthatok majd rá, hogy ki fognak égni. (A mostaniak is rövid időn belül szinte egyszerre izzottak fel még utoljára.)
A szomszédos autószerelő műhelyben jól be is állítottuk.

>> EgyébRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2009-11-15

Hátsó lámpák cseréje, mivel mind kettő beázott így párásodott, valamint ha már ki lett szedve az összes hátsó izzó is ki lett benne újra cserélve.

 
>> SzervizRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2009-09-19

Sajnos kényszerűségből, kapott a motor egy jó alapos felújítást!És ha már szét volt szedve, kapott egy kis tuningot is!Van neki újabb főtengelye, könnyített hajtókarokat, könnyített szelepeket és lendkereket kapott.Polírozva lett a hengerfej is ha már....:-)Ja, és természetesen új csapágyak, olajszivattyú és vezműszíj!Még egy kis motorelektronikai programozás lesz rajta, és remélhetőleg izmosabb lesz kicsit.:-))

 
>> AutóápolásRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2009-11-15

Szép, napos időre ébredtünk ma, ezért úgy döntöttem, hogy idén (valószínűleg) utoljára nagytakarítom az autót. Kapott így tél előtt egy alapos felni ápolást, belső nagytakarítást, alapos külső mosást és lakkvédő "polírozást".
Eltartott egy ideig, de a lemenő nap izzó narancssárga tengerként tükröződött vissza az autón. Szép volt. Ha lett volna nálam gép, lefotózom, így meg csak a verbálvizualizáció maradt.
Már csak négy lemezfelni kell, és jöhet a tél! Remélem még a hó előtt sikerül szereznem!

>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2009-11-15

:) a 4 zsír új lengéscsili boltban, Áfá-val együtt volt 15900 Ft!!! :)
Láng Autó utolsó 4 darabja 75-ös Alfához.
+ ez+az...

 
>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-11-14

Ma (1114) két éve, hogy megvettük az autót. Én pedig még csak ki sem tudtam menni hozzá, mert elkapott vmi, amitől egész nap az ágyat nyomtam.. :\ Elég mozgalmas, eseményekkel teli év volt ez is.. Sok felé jártunk együtt. A zsebbenyúlós része az idei évre is megmaradt, de most szerencsére nem a baleset következményeit kellett javítani, hanem végre az extrákra költhettem az autóra szánt összegekből.

>> AutóápolásÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-11-14

Eszembe jutott, hogy nyáron nem rögzítettem itt, hogy a tavaly vett festékből még maradt, így pár karcolást sikerült szépen javítanom a lökhárítókon. Fene tudja, hogyan keletkeznek, talán ágak, talán más potyogó dolgok teszik ezeket a pici sérüléseket. Jó, volt egy nagyobb folt az elsőn bal oldalt, azt én húztam meg a garázsban. Szépen befedtem azt is. És még mindig maradt egy pici festék. :)

>> EgyébÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2009-11-14

Ma lecseréltettem a gumikat. Idén sem jött össze, hogy vegyek egy garnitúra felnit a téliek alá, így maradt a csere. De legalább nézegethetem a szép AWS-t fagyban is.
Amennyit használom, úgysem lesz semmi baja.

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2009-11-14

Termosztát csere. Behr-Italy lett beletéve.