Blog

>> EgyébAngyal Rita // Alfa 145 1.6L (Lusso) // 2009-12-11

Évzáró- Christmas bulin voltunk a kollégáimmal a Minaret étteremben. Nagyon jól éreztem magam, sajnos, hamar el kellett jönnöm. Aminek még nagyon- nagyon örülök, hogy találkoztam a Manócskámmal is. (Mi 5 évig együtt dolgoztunk, 91. óta vagyunk barátok.)

 
>> EseményIstván002 // Alfa 146 1.6 boxer // 2009-12-17

Ajj első bejegyzés és szomorú tény.
Kis suzuki úgy gondolta, hogy nem tud megállni és belejött a bal hátsó ajtóba, szerencsére nem vészes, csak látszik, és ajtócsere lesz. De majd tavasszal csere, addig abba az ajtóba mehetnek a megtévedt suzukisok.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2009-12-16

.

 
>> SzervizAti77 // Alfa 155 1.8 ts // 2009-12-16

Ma megejtettem a bal oldalon külső-belső féltengely gumiharang cseréjét.Már rutinból megy:( Kíváncsi vagyok meddig bírja.
(Az Unix rendszere a külsőhöz 2 méretet hoz a 1.8 8v-hez.Nekem a kisebb lett jó.)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2009-12-16

Műszaki vizsga előtt voltam állapotfelvételen, egy bal alsó féltengely gumiharangot kellett cserélni 1600Ft(+600FT a bilincsek.) ez ki is lett cserélve. A hátsó fékre kellett még költeni, de már nem akartam fékdobot, így Ferke kollégától vettem egy komplett hátsó hidat kézifék kötéllel meg ami csak kelhetett az átalakításhoz (25e) innen is köszönet érte :) ezzel még nincs vége kellett még hozzá fékbetét ez JURID lett (10e) meg még 2db fékcsö 2100Ft. Átdrótkeféztem a féknyergeket, meg megjárattam a fékerő elosztót ez jól be volt állva, de azért magához tért :). mire végeztem vele kiderült, hogy mégsem tudják már bevállalni műszakiig a cserét, így a régi fékekkel ment át a vizsgán (végül is annyira még nem voltak rosszak, de amint lehet csere lesz). Ja és a hátsó lengéscsillapítóimnak semmi baja ugyan nem mondák %-ban, hogy milyen állapotban vannak, de még semmi szükség a cserére.(ennyit az ideglenesen kihelyezett mérőállomásokról....)

Tegnap elhoztam az SW-t .Kapott friss olajatt (selenia WR 5w40)olajszűrőt.Sajnos nem volt téli gumim,csak tegnap jött meg.A 146TI-n bevált a Michelin Alpin így ez is azt kapott .Gyári méretben 185/65 15'.

Km állás átvételkor:119280

 
>> SzervizEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-12-16

Na,úgy gondoltam ma benézek a mocitető alá,ellenőrzőleg,mintegy.
Ámde nem sikerült kinyitnom a tetőt,mivelhogy az időközben bekövetkezett hó és fagy hatására befagyott.Azért erőlködtem egy sort,mire szépen levált a pajzs,ami valahogy összehaverkodott a jéggel.Beültem hát a kocsiba és kerültem egyet alulról melegítendő a vast.Négy kilóméter megtétele pont elég volt a kiolvadáshoz,így hát könnyedén kinyílt és én megtudtam,amit akartam,miszerint mínusz huszonhét fokig zsír a fagyálló.Na legalább azt nem kell vennem.Ragasztót viszont keríthetek.

 
>> Szervizcsontz // Alfa 146 T-Spark // 2009-11-05

125.800 km-nél a motorolajat cserélni kellett, mert az okos szerelők valahogy rosszul rakták össze legutóbb, és elfolyt. :S

 
>> AutóápolásACE // Alfa Alfetta 2.0 Lusso // 2009-12-15

Hosszú idő után az autó végre visszakerült hozzám és elkezdődött a versenyfutás az idővel. Amíg a vas távol volt, rengeteg alkatrészt és cumót vettem hozzá. Még kasznizás előtt belekerült egy "ideiglenes" (ez fontos!) motor, ami kb. 100e-be került. Egy 75-ös 2.0 TS motorja volt. Nem lett rendbevágva, csak szétszedtük és tömítéscsere valamint tisztítás után "beledobtuk". A kardán új hardikat kapott, szinte minden újra lett cserélve a futóművön is (lengéscsillapítók, hardik, gömbcsuklók, stb), sikerült vadászni hozzá egy német raktárból egy csont új váltót 10e magyar forintért, új kuplungtárcsát is kapott... egyszóval mindent, amit lehetett. Belső térben nem sokat változtattam. Bekerült egy 156-os bőrülésgarnitúra, egy pöpec fakormány és ideiglenes ajtókárpitok. Mondanom sem kell, hogy a cd/dvd/mp3-as fejegység és a mélyláda erősítőstül előbb megvolt szinte, mint a kocsi maga. A felsoroltakon kívül még elég sokminden apróságot kapott... alufelni, bicskakulcsos kp-zár, klímás hűtőbox (a későbbiekben lesz fontos), egy komplett 75-öst vettem a hiányzó alkatrészek pótlására. A versenylegózás kitűzött határideje természetesen a 2009-es alfatali volt.

Folyt köv...

 
>> AutóápolásACE // Alfa Alfetta 2.0 Lusso // 2009-12-15

Fényezés... hát igen. Nagyon örültem (akkor még), hogy a karosszériás rokona fényező volt. Egy fedél alatt (szó szerint) alkalom adódott lerendezni a telibe fényezést is. A srácot jónak mondták... hogy nem az, az arról nem tehetek, amiről viszont tehetek, az az, amit mondtam neki. "Nem kell elsietni, nem sürgős, csak jó legyen." Ezen megjegyzésem eredménye annyi lett, hogy nem siette el... de nagyon nem. Hónapokig neki sem kezdett. Elkezdtem a nyakára járni... egyik időpontot követte a másik, mire végül összecsapta az egészet. A minőségre persze csak később derült fény, miután a 200e körüli összeget a zsebében tudhatta. Helyeken felrepedt a festés (gitt nem száradt eleget), csiszolás valami brutál papírral lehetett elvégezve, az egyenes vonalak nem egyenesek, a szúnyogokról és a le nem festett foltokról nem is beszélek. A lényeg, hogy tisztességesen elszúrta. Annyinak tudok csak örülni, hogy messziről mindez nem látszik. xD

Folyt köv...