Típusok >> Szériaautók >> Alfa Romeo Brera/Spider

Alfa Romeo Brera/Spider

2002. Genfi Autószalon. Itt mutatkozott be a Brera tanulmány mely akkor elnyerte a kiállítás legszebb autója és a legszebb prototípusa díjat. Aztán utána még további két elismerést kapott az Italdesign Giugiaro által alkotott mestermű: a 2002-es Bibendun Challenge-en az övé lett a "Világ legelegnánsabb autója", a Párizs-Montecarlo Rally-n pedig a "Legelbűvölőbb autó" díj.

Megjelenésekor rengeteg pletyka keringett a gyártásról. Végülis a nagy sikeren felbuzdulva megalkották a szériaváltozatot. Igaz, ennek ára volt, hiszen a szélvédővel egybefüggő üvegtetőt és a felfelé nyíló ajtókat le kellett hagyni. (Az üvegtetőt az Opel lekoppintotta, és azóta az Astra GTC-ben alkalmazza...)

A motortérben nagyobb változások mentek végbe, hiszen a tanulmányt egy 4.2 literes Maserati motor hajtotta, ráadásul nem elöl-, hanem hátulkaparós volt. A széria változatban egy 2.2-es JTS, és 3.2-es V6-ost JTS teljesít szolgálatot, utóbbihoz széria a Q4 meghajtás. A dízelfanok számára a 2.4 literes JTD motor áll rendelkezésre.

A Brera nyitott tetejű változatára, a Spiderre valamivel többet kellett várni, mint az tervezték a gyáriak, februárban a Genfi Autókiállításon leplezték le a legújabb kabriót, amit több, mint 40 éve gyártanak Spider néven. Eltérés a Brerától elsősorban a karosszériában van. A tető hiánya természetesen magától értetődik, e mellett a csomagtér ajtót kicsit átszabták (kapott egy púpot), hogy lecsukott tetőnél is maradjon elég hely a csomagoknak.

Motorkínálaban mutatkozik a második és egyben utolsó lényeges változtatás, a Spidert ugyanis nem lehet megrendelni dízel motorral, csak a 2.2-es és 3.2-es benzinesekkel. Hazai áráról egyelőre nem sokat lehet tudni, becsléseink szerint 10 millió forint alatt nem lehet majd hozzájutni a legújabb üdvöskéhez.

A Brera forgalmazása hazánkban 2006 tavaszán indult, 9 millió forintért már elvihető egy 2.2-es JTS.

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó topicok

Részletes adatlap