Alfa Romeo 90

Az Alfa 90 gyártását 1984-ben indították. Karosszériáját az Alfettától örökölte, amit a Bertone stúdió dolgozott át.

A futómű szintén Alfetta, elöl kettős lengőkarokon, hátul "de Dion" hídon nyugszik az autó. Ötféle erőforrás rejtőzött a gépháztető alatt: az Alfa 6-ból már ismert (2 és 2.5 literes) V6-osok, az 1.8-as és 2 literes négyhengeresek, valamint a 2.4-es turbódízel. Az erőt az Alfettánál már bevált "transaxle" továbbítja a hátsó kerekeknek.

1986-ban szinte észrevehetetlen változtatásokat hajtottak végre az autón, a ráncfelvarrott változat Alfa 90 Super néven futott. Az "Oro", azaz arany felszereltségi szinthez ekkor egy futurisztikus, zöld ledes műszerfalat kapott az autó, valamint a kényelmi extrákkal sem spóroltak.

A típus nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket - ebben valószínűleg szerepe lehetett a túl lágy rugózásnak, a túl hosszú áttételű váltónak, és az alulméretezett fékeknek - ezért 1987-ben leállították az Alfa 90 gyártását.

Kapcsolódó topicok

Részletes adatlap